dat klinkt erg mooi, waar heb je dat gekocht? neem je nog pijnstillers? was ook wel benieuwd hoeveel bloed je daarna nog verliest? wat is jouw ervaring en die van debbie?
Ik heb die doos bij de blokker gekocht..10 euro...wit met 4 fotos op de deksel en voorop staat things. De curettage is me reuze meegevallen. Gister had ik niet veel last en vandaag eigenlijk ook niet maar merk dat ik nu te lang heb gezeten en heb nu ook wel meer last dus ga me een pijnstiller innemen. Eerst met paracetamol beginnen en als dat niet helpt heb ik diclofenac met een maagbeschermer en als het echt heel erg veel pijn doet heb ik tramadol maar dat is echt rotzooi dus die pak ik liever niet. Bloedverlies heb ik heeeel weinig. Heel klein beetje met afvegen en het is heel licht roze.
Jeetje, best bizar dat er zelfs een topic over geopend kan worden, allemaal in hetzelfde schuitje Ook hier met 7+2 een heel mooi sterk kloppend hartje en alles precies op schema. 11 juni zouden we onze 2e echo krijgen, helaas op 9 juni kreeg ik licht bloedverlies, spoedecho en het hartje was gestopt. Ik mag vanwege mijn dunne bms niet gecuretteerd worden, afgelopen maandag en dinsdag cytotec gebruikt, maar dit heeft helaas niks gedaan. Dit had ik vorige keer ook, 20 pillen en 3,5 maand later kwam het eindelijk eens los..... Morgen opnieuw gesprek en echo. Ze verzinnen maar wat, maar ik ga er niet weer 3 maanden mee rondlopen.....
Hey dames, Ik reageer misschien niet zo snel maar zit er nog middenin. Gister einde middag heb ik 4 uur lang hele heftige weeen gehad. Ik vond ze echt net zo pijnlijk als de weeen tijdens de bevalling van mijn zoontje en toen kon ik om een ruggeprik vragen en hier thuis moest ik het met 2 feminax doen. Na 4 uur nam het af maar helaas was ik nog niet veel kwijt. Wat bloed maar verder niks. Ik had al besloten dat ik die pijn niet nog een keer wilde meemaken. Vanmorgen werd ik gebeld door Leiden. Het ziekenhuis waar mijn zoontje onder behandeling is vanwege oa zijn hartafwijking dat hij komende dinsdag aan de beurt is voor een hartkatheterisatie. Maandag wordt hij opgenomen. Dan wil ik dit uiteraard graag achter de rug hebben zodat ik er voor hem kan zijn. Dus gelijk het ziekenhuis gebeld dat ik uiterlijk morgen gecuretteerd wil worden. Vanmiddag daarheen voor een echo en toen bleek het vruchtje wel al voor de baarmoederhals te liggen dus ik heb me laten overhalen om het vanavond nog 1 x te proberen met Cytotec. Die heb ik om 18u ingebracht en ik zit nu te wachten. Ik hoop echt zo dat ik niet weer die helse pijnen krijg maar vrees het ergste. Morgenochtend om 8:45 gelijk een afspraak in het ziekenhuis en als het dan niet weg is word ik morgen alsnog gecuretteerd. Ik ga morgen of van het weekend even uitgebreid op jullie reageren hoor.
Ook ik wil mijn verhaal hier graag kwijt! Wij zijn inmiddels al ruim 2 jaar bezig en hebben in augustus 2012 onze eerste miskraam gehad (9+4). In mei naar gyn om MMM in te gaan, maar op datum afspraak uitslag bloed en sementest een positieve zwangerschapstest in onze handen! Super blij natuurlijk, maar ook erg onzeker. Op 7 juni werd ik wakker met een rot gevoel, zonder dat daar aanleiding voor was. Maar mijn voorgevoel was helaas goed, want 's avonds is vloeien gestart en dat was helaas weer het einde van een droom, nu met 7+3. Op maandag naar vk geweest en die zag niets meer in m'n baarmoeder dus dacht dat het al eerder in zwangerschap was misgegaan. Op 12 juni is vloeien gestopt. Blij dat het eindelijk klaar was! Maar afgelopen maandag in zkh bij gyn geweest ivm erge pijn en opnieuw vloeien. Blijkt dat er toch nog iets zit bij m'n eierstok/eileider, mogelijk was het een bbz. Nu moet ik volgende week opnieuw weer naar gyn voor bloedprikken en echo. Hoop dat dan echt alles weg is en we weer opnieuw kunnen starten. @all Denken jullie dat je nog kunt genieten van de eerste weken van een nieuwe zwangerschap? Ik vond het nu al moeilijk en was bang dat het weer mis zou gaan en dat is dus inderdaad gebeurd... Fijn om hier mijn verhaal kwijt te kunnen
Boanan en ambie jeetje wat een heftige verhalen!!!! Heel veel sterkte meiden!! Pppffff ben wel een beetje bang voor wat komen gaat maar in ieder geval op iets heftigs voorbereid. Ladyzorra ik ken je nog uit de mmm!!!! Ken je mij nog? Pppffff weet nog dat je kort na mij ook zwanger was maar meis wat heb jij nog veel meegemaakt.ik ben teouwens tijdens mijn zwangerschap ook nog geopereerd aan een soort bloedcyste bij mijn vagina. Allemaal extreme verhalen. Ik heb soms het idee dat wij alles moeten meemsken.ofzo.....
@ ladyzorra...3,5 maand...wow heel heftig! Bij mij ging het gelukkig toch nog snel. .gyn deed ook niet moeilijk over de keuze van de curettage. Ik heb dan ook geen voorgeschiedenis. Hoop dat het nu allemaal sneller bij je gaat. @ boannan...ik hoop dat het vanavond/vannacht met de pillen nog komt en anders heel veel succes morgen. Heel veel sterkte met de ingreep bij de zoontje en dat hij er helemaal bovenop komt! @ ambie80...jij ook veel sterkte! Il denk dat ik bij mijn volgende zwangerschap heel onzeker word. Dat was ik nu al omdat ik niet wist hoe zwanger zijn voelde maar zoiezo wil ik de echo eerder dan 9 weken. Het liefst met 7 weken als dat kan heet dat. @ linda...jij hebt maandag je curettage he?
Linda: Ja!!! Nou je het zegt! Hoe gaat het met je twins? Ik vind dit wel een hele leuke leeftijd. Heel veel succes.. En van alles meemaken, ja dat kan je zo langzamerhand wel zeggen. Van alle soorten onderzoeken en zwangerschappen mis ik alleen nog de mola volgens mij... Die mogen ze houden whahahahaha Ambie: goed laten nakijken hoor! Mijn bbz is bijna mn einde geweest. Dat moeten ze echt niet onderschatten. Als je iets raars voelt, gelijk aan de bel trekken! Boannan: Echt hopen dat het bij jou iets doet en je morgenochtend alles achter de rug hebt. Zodat je dinsdag er helemaal voor je mannetje kan zijn. Birds: "fijn" dat dat iig is meegevallen...
goedenavond meiden, Met mij gaat het eigenlijk best goed, het vloeien was gisteravond eigenlijk al gestopt. Dus daar ben ik wel blij en met de pijn is het ook goed te doen. Heb vanmorgen nog wel wat ingenomen en neem vanavond voor het slapen ook nog eff iets, begin het nu wel weer goed te voelen en mn rug pff. Ik kreeg trouwens van het z-h een recept voor 3 maal daags naproxen 500mg mee. Met het advies daarbij ook nog 3 maal daags paracteamol 100mg bij te nemen. Zie dat dat wel per ziekenhuis anders is, welke pijnmedicatie je krijgt. Ben trouwens benieuwd wat andere verder nog voor recepten aan pijnmedicatie meegekregen hebben? Birds jij hebt zelfs een recept tramadol meegekregen? die kreeg ik allen in het ziekenhuis vanwege de erge weeen achtige pijn die ik daar diract na de curretage had. vandaag belde de verloskundige nog even op hoe het er voor stond, of ik al bij de gyn was geweest e.d. Dat hebben ze sinds kort ingevoerd, een soort nazorg telefoontje. Vond dat wel fijn eigenlijk. Heb gelijk kunnen vragen over evt volgend zwangerschap, wanneer echo enz. Heb met haar afgesproken mocht ik weer zwanger zijn dat ik me gelijk aan meld en dan gelijk een echo met 7 a 8 weken af kan spreken. Denk dat ik idd bij weer een volgend zwangerschap stijf zal staan van de zenuwen. Dat had ik totaal deze zwangerschap niet maarja ik had dan gelukkig wel een goede zwangerschap daarvoor van mn zoontje meegemaakt. Dus ik stapte hier eigenlijk heel nuchter in. wat is van mijzelf wel bizar vind, is dat ik mezelf hier erg (beetje te erg) nuchtig over vind. Heb amper een traantje gelaten, alleen toen ik wakker werd na de curretage. Wel kan ik ineens in tranen schieten over andere dingen. Zoals mn nieuwe wasmachine... Die is vanmorgen gebracht. Ik stond een tijdje naar dat mooie gloednieuwe apparaat te kijken en ik was zo blij ermee dat ik spontaan begon te janken stom he ladyzorra en ambie, welkom hier. tjonge meiden jullie ook al zoveel meegemaakt. Boannan, meid sterkte met die pillen, pff wat een pijn kunnen die geven he. Hopelijk verlies je het vanavond of vannacht nog zodat je morgen niet gecuriteerd moet worden. Sterkte met je mannetje volgende week, lijkt me heftig voor je om dat ook nog eens mee te moeten maken zo dicht op deze ma. zag dat je met je zoontje in leiden loopt bij de cardioloog? Mijn zoontje heeft ook een hartafwijking (matig tot grote VSD) en staan ook onder controle van een cardioloog uit leiden. Het eerste jaar moesten we eerst iedere maand en daarna om de 3 maanden naar leiden maar nu mogen we in ons eigen ziekenhuis de controles ondergaan maar wel door dezelfde cardioloog. Ze draaid 1x per maand een extern spreekuur in ons eigen ziekenhuis in onze eigen woonplaatst. dat scheelt ons weer een ritje leiden. Mag ik vragen welke cardioloog je zoontje heeft? misschien hebben wel dezelfde. Wij hebben een vrouwelijke cardioloog dr Rozendaal. zegt je dat wat? Linda, ik had na mn curretage niet veel bloedverlies. het bloedverlies is wel anders dan een gewone menstruatie. Is meer alleen helder bloed zonder slijm e.d (sorry voor de datails). Ik had op dag 1 en 2 aan normaal maandverband voldoende en daarna heb ik mini maandverbandjes gebruikt (kruitvat eigen merk) en vandaag op dag 4 had ik niks meer nodig Wat ik je nog als advies mee wil geven, eigenlijk aan een ieder die een curretage moet ondergaan.. Neem maandverband in huis zonder plastic, zeker met dit broeiig weer is dat een stuk prettiger en schijnt ook beter te zijn om dit dus te gebruiken na een curetage (en ook bevalling trouwens) Maandverband waar geen plastic in zit zijn alle varianten van kotex en alle eigen huis merk maandverbanden. Die zijn helaas niet per stuk verpakt maar daaraan kan je ze wel herkennen. Ik gebruik altijd die van kruitvat of etos normaal en de minivariant van kruitvat ( de mini variant van kotex is trouwens precies dezelfde als die van het kruitvat) die lijkt echt op een iniemine kraamverband, vind deze erg fijn. Linda jij had het over rouwverwerking.. Is niet gek hoor, denk wel dat je het daarmee kan vergelijken. de eerste keer heb ik dat ook zo ervaren, deze keer totaal niet eigenlijk. Misschien komt het omdat ik dit al eenkeer eerder heb meegemaakt ofzo? Ik heb eigenlijk weinig te bewaren deze zwangeschap, hadden nog niks gekregen omdat we dat even afgehouden hebben vanweig mn eerder miskraam, vond het toen heel moeilijk om iedere keer geconfronteerd te worden met die kleine kleertjes. Ik heb nu wel de echo, foto van mn digi care bleu zwangerschapstest en een rits zwangerschapstesten van sensitest maar dat was het eigenlijk, heb wel een paar kaarten gekregen. Moet er nog wel iets mee doen denk ik maar weet nog niet wat. Ik heb met mn eerste ma een leuk 3d kaartje gemaakt, van een hondje met een vlindertje op zn neus die elk momend weg kon vliegen. En ik stelde het me zo voor dat dat mijn vlindertje was die weg ging vliegen en losgelaten moest worden. In dat kaartje heb ik wat persoonlijke woorden geschreven naar het kindje toe wat zo welkom was... Dat kaartje heb ik toen samen met mn man op de uitgerekende datum uiteindelijk in een envelop gedaan en definitief dichtgeplakt en bewaard in een boekje waar ik alle kaarten had ingeplakt, boekje van de verloskundige e.d. Ik heb daarbij enorm gehuild, maar dat heeft me toen heel goed gedaan en kon ik toen pas weer echt verder.
Hey Debbie, Even snel want we moeten zo naar het ziekenhuis. Helaas is het niet losgekomen gisteren. Dus vrees toch een curettage vandaag. Moet je zeker nuchter zijn? Ik zit aan de koffie :-S Had ik zo'n behoefte aan. Dr. Rozendaal ken ik wel. Lief mens. Niet de kindercardioloog van mijn zoontje maar omdat hij er de eerste 4 maanden van zijn leven heeft gelegen hebben we ze allemaal wel gehad. Mijn zoontje heeft Dr. Rijlaarsdam, ook een vrouwelijke kindercardioloog. Zij doet de kindjes met de syndromen.
oh boanan, je moet idd nuchter zijn. koffie zonder melk mag je hebben 2 uur voordat je je moet melden. Hopelijk gaan ze daar niet moeilijk over doen. Balen zeg, dat je toch voor curretage moet. Hopelijk valt het je mee. We horen het wel. Je zal waarschijnlijk al wel in het z-h zijn, maar wil je toch nog eff sterkte wensen. Dikke knuffel vanuit hier.
Hoi allemaal. Ik heb gisteren helaas te horen gekregen dat ik een leeg vruchtzakje heb. Ik was 10 januari anders uitgerekend. We hebben er nu voor gekozen om te kijken of het toch op een natuurlijke manier komt. Als ik jullie verhalen lees dan zijn die pillen ook niet prettig. Morgen gaan we een weekje weg dus is nu starten met die pillen ook niet handig. Ik heb vannacht al wel krampen gehad maar er lijkt verder niet veel te gebeuren dus ben bang dat het alleen van de stress is.
Gisteren ging het best redelijk maar nu na het lezen van jullie verhalen en wat me nog te wachten kan staan wordt het me toch allemaal weer teveel.
He singa Het is nu zeker heftig om te lezen..je hebt gister pas het slechte nieuws te horen gekregen! Huil, schreeuw doe wat je niet laten kan! Die krampen zijn denk ik ook van de stress...laat het even op je afkomen en maak samen met de gyn een beslissing hoelang je wilt wachten. Pillen en curettage is voor iedereen anders. Geef jezelf wel de tijd om het een plaatsje te geven. Ik heb een week rondgelopen dat ik wist dat er geen hartslag was en heb in die week veel gehuild en ook "afscheid" genomen. Houdt er rekening mee dat het voor iedereen anders is. Mijn curettage is mij in ieder geval meegevallen.
Hallo allemaal! Wat heftig dat van dit onderwerp zoveel mensen dit deze maand meemaken! Het lijkt haast wel alsof deze maand gewoon ongunstig is. Al zijn er gelukkig nog genoeg mensen die zwanger zijn en w alles goed gaat! Gelukkig maar.. Ook ik kan hier helaas meepraten en niet bij het topic januari 2014... Mijn verhaal: Ben 24 jaar en gelukkig met m'n vriend Erik. We wilden al vroeg kinderen en ik stopte op 21 jarige leeftijd met de pil. Helaas was het allemaal niet zo makkelijk als we dachten. Na een jaar nog niet zwanger te zijn doorverwijzing gekregen naar het zkh. De eerste afspraak daar was ik een week overtijd en wat bleek: ik was zwanger! Mocht een vroege echo nog op het zkh, wat ze zomaar deden omdat ze dit wel heel leuk vonden. Uiteindelijk is daar mijn dochter Amy uitgekomen en zij is nu alweer 13 maandjes. Toen zij een jaar zou worden weer besloten om goed te klussen. En wat bleek! De eerste maand bleek ik zwanger! Uitgerekend datum 31 januari. Volgens mijn eigen berekening 2 feb, want heb de eisprong gevoeld, maar goed hopelijk mag ik toch met jullie meekletsen. Had vanaf het begin al bloedingen met af en toe krampen, maar af en toe ook niks. Dus wist niet wat het wat en heb de vk maar gebeld. Vorige week maandag was de eerste echo. Alleen ene leeg vruchtzakj, maar dat hoefde niks te betekenen. Het hartje kon nog gaan kloppen. Zou een zwangerschapsduur zijn van 4/5 weken. Wat niet overeen kwam met m'n berekening. Maar soms hebben ze iets een achterstand, dus wachten tot afgelopen woensdag (eergisteren). Toen opnieuw een echo. Ook al hield ik et in m'n achterhoofd, toch hoopte ik blijkbaar teveel op een goede afloop. Helaas, woensdag was nog steeds hetzelfde beeld zichtbaar. Een leeg vruchtzakje van ongeveer 5 weken oud. Gelijk doorgestuurd naar zkh en kon daar een uur later al terecht. Besproken wat de opties waren. Afwachten zou waarschijnlijk weinig uithalen, omdat ik dus al 3 weken af en toe bloed en krampen het, maar het gewoon niet doorzet. Ik kon niet gelijk beslissen en mocht er gerust over nadenken. Ik zou donderdag (gisteren) terug gebeld worden. Belafspraak om 12.00 en ze belde eindelijk om 13.15 uur.. Pfff.. Moet vandaag langs de poli opname om een afspraak te maken voor maandag en informatie in te winnen. Ben heel erg benieuwd. Gezien ze het overal anders doen ja. Dus maandag is voor mij d-day. Zit in een rollercoaster van emoties. Kan overal om huilen en ben soms zo chago. M'n klein merkt er gelukkig niks van. Als ik haar zie moet ik lachen... Maar potdorie, had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn. Heeellll veel sterkte voor iedereen! Het is wel heel fijn om m'n verhaal met 'lot'genoten te delen! Liefsxxx Sharon
Nou dames, Ik stond een uur later weer buiten. Het bleek dat het vruchtje al bijna in mijn baarmoederhals zat en door de cytotec stond mijn bmh open zodat ze het met een tangetje eruit konden trekken. Vond het zeker geen pretje, maar ik denk wel veel beter dan een curettage onder narcose en hele dag ziekenhuis. Ik ben nog wel kramperig en verlies nog best wel wat bloed, maar er zat ook nog wel iets dus dat is een natuurlijke reactie van mijn baarmoeder. Nu maar hopen dat dat 'iets' geen placenta rest is ofzo. @Daphne: hoe is jouw curettage vandaag gegaan? @Linda: jeetje wat een heftig verhaal ook. @Ellepel: heb jij al wat gehoord over de vervolgstap? @Debbie: ik ken het gevoel. Ik wil het ook nog een keer meemaken. Zwanger zijn en een kindje krijgen en dan liefst zonder zorgen voor zover mogelijk. Heb door de start van mijn zoontje met de eerste 4 maanden ziekenhuis natuurlijk geen kraamtijd gehad en dat wil ik graag 1x mee maken. @LadyZorra: gebeurt er bij jou al wat? @Ambie: dat genieten wordt wel steeds lastiger. Voor ons was de 20 weken echo al heel spannend en de bloedtest bij 10 weken voor de trisomies, en natuurlijk mijn bloeddruk vanwege pre eclampsie maar nu worden die eerste 3 maanden ook zo spannend. We moeten ons maar voorhouden dat het genieten gaat beginnen als we na ca. 40 weken een gezond kindje in onze armen kunnen sluiten. Dan zijn alle zorgen het waard geweest. @singa: laat het over je heen komen. Het is allemaal helemaal niet prettig en ik vind dat het door de artsen allemaal vreselijk wordt onderschat maar we zijn heel sterk. Ik heb 2 fases ervaren. Afscheid nemen van de plannen en verwachtingen dat je een kindje gaat krijgen in januari en alles wat daar bij hoort. En natuurlijk het lichamelijke proces dat je moet doormaken. Ik heb gelukkig het gevoel dat de hormonen al grotendeels uit mijn lichaam zijn en dat ik het nu waarschijnlijk allemaal kwijt ben.
welkom singa en sharon, idd wat brids zegt, schreeuw het maar gewoon van je af hoor. komen de tranen, laat ze lekker stromen. Met mij gaat het lichamelijk eigenlijk heel goed, wel irriteer in mn nog aan mn kleine buikje waardoor ik van sommige broeken de knoop nog niet dicht krijg. Trok vanmorgen van een spijkerbroek gewoon zo de knoop af omdat hem persé dicht wilde hebben. Dat kan ik dus echt niet hebben nu, ben niet zwanger meer... dus waarom zit dat buikje ernog . de afgelopen dagen vertelde ik nog dat ik heel nuchter erover was, bijna niet heb gehuild enz. Nou vandaag kom ik daar op terug, het lijkt bij mij nu pas te gaan landen. Liep vanmorgen in de kruitvat en daar zag ik van die kleine opberg doosjes met een deksel, dus heb een a5 format uitgezocht knal oranje en heb daar net mn spulletjes die ik had van deze zwangerschap erin gedaan. Ik dacht dat doe ik even maar vind dat nu toch eff heel erg pittig. Als ik iedere keer naar dat doosje kijk moet ik huilen, mn man gelijk... is het wel verstandig dat je dat zo gaat bewaren??? Hij snapt het volgens mij niet... mannen Heb net een kleurplaat opgezocht met een vlinder erop die ik mn zoontje straks op zijn manier in laat kleuren, die plak ik dan op het doosje en ik denk ook met de datum van het termijn (6 weken) en datum van curretage (10 weken) ofzoiets, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Boannan, gelukkig dat je vandaag geen curretage hoefde te ondergaan. Hopelijk was dit voldoende en kan je nu ook verder gaan herstellen en je voorbereiden voor volgende week. Idd dat kraambed, wil ik ook een keertje meemaken. Ik heb ook geen kraambed gehad omdat ook mijn zoontje een hele zware start had en een week op de ic in leiden heeft gelegen en daarna nog 2 weken op de hc in ons eigen ziekenhuis. Ik ben bevallen met een spoedkeizersnede waarbij ze mn rechter rechte buikspieren door moesten knippen vanwege o.a de spoed en mn sterkte buikspieren. Werd op dag 5 uit het ziekenhuis in leiden ontslagen en vanaf dat momend zaten we 2x per dag in de auto onderweg naar het ziekenhuis. Dat was absoluut niet prettig en behoorlijk pijnlijk. Maarja als je kind in het z-h ligt, heb je geen keuze. Elke keer mn afgekolfde melk afleveren wat ie dan kreeg door de sonde en later in het flesje.pff Hopelijk gaan we dat nog eens op de normale manier meemaken.
@boannan uit je verhaal begrijp ik dat je ook PE hebt gehad bij de eerste? Hier hetzelfde. Bij de eerste PE en nu de 2e een miskraam. Nu dus niet alleen aan het einde maar ook aan het begin in spanning zitten. Ik heb alleen het idee dat de meeste zwangerschapshormonen bij mij al weg zijn. De kwaaltjes die ik had zijn eigenlijk al de hele week minder. Helaas hoort het ook bij deze zwangerschapsweek dat je je wat beter kunt gaan voelen. Ik denk dat ik het vruchtje al tussen de 7 en 8 weken ben verloren. Toen heb ik een bloeding gehad met maar 1 stukje weefsel. De bloeding was ook maar kort. Dus ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het weer goed was. Helaas dus niet. Ik vraag me nu alleen wel af of het nut heeft om te wachten omdat de rest dan misschien wel helemaal niet spontaan komt. Na de verhalen hier weet ik ook niet zo goed of ik straks voor de pillen of voor de curretage moet gaan. Gelukkig kan ik daar nog even over nadenken.