Dees, ik vind t helemaal niet egoïstisch klinken hoor k heb ook in een schuitje gezeten waar ik voor mezelf moest kiezen ipv werk. Ik vond dat ik toen ook egoïstisch was. Ik snap helemaal dat je de tijd zou willen versnellen. Had je de uitslagen allemaal maar. Dan weet je inderdaad meer. Nee niet leuk hoe dit soort dingen allemaal verlopen. Klinkt nu misschien stom, maar ik gun t jou zooi erg, en de andere hier ook hoor , om zwanger te worden en te blijven! Dat we die lieve kleine maar zsm in ons midden hebben! Ik vind t nog steeds wel moeilijk wanneer je een vrouw ziet die aan de drugs is ect en dan per ongeluk zwanger wordt. En waar dan ook alles goed bij blijft gaan. K zie t bij mij van dichtbij gebeuren. Wanneer er dan zo iemand zo laconiek over doet, gaan m'n haren nog steeds overeind. Ik hoop echt dat je snel alle antwoorden zal hebben! Duidelijkheid, nog een wens voor 2014!
Ik denk ook vaak aan ons vlindertje nog, maar ook aan die van jullie en vooral die van Dees. Wat heftig vind ik dat zeg. Bah. en ook voor de meiden die na de ma in juni nog een ma hebben gehad of daarvoor. Vond het vreselijk en gun dat niemand. Vind je echt een sterkte vrouw Dees! Dat je het nog op kunt brengen hier te komen! Echt knap. Mag je best trots op zijn ja Hier ook menstruatie achtig gevoel. Iemand enig idee wat dat kan zijn? Sinds gister al iets.... Yinxy welke symptomen had je met de ma gehad dan? Voor de NOD.?
Ik roep het al zo lang dat ik voor mijzelf moet kiezen, al tijdens de laatste 2 zwangerschappen dat ik mij dat steeds bewuster werd. Maar moet je zien waar we nu geëindigd zijn, ik ben er niks mee opgeschoten Nu wil ik het zo graag dat ik voor mijzelf kies, eerst maar eens wat rust in mijn hoofd creëeren. En dat duurt nu nog wel even Ik snap dat je het mij gunt, ik gun jullie allen een goede en mooie zwangerschap die onbezorgd is! Oef, die wens voor een 3e is nu alleen maar sterker geworden bij ons. Gelukkig staat mijn man achter mij en gaan we hier samen mee verder. Alleen nu nog even niet. Ik kan daar ook moeilijk mee om gaan, alsof het niks is....moeilijk hoor @sharon; het forum is voor mij nu ook een goede afleiding. En het is ook deels mijn werk Al heb ik er ook moeite mee hoor om sommige topics te lezen, maar hier blijf ik wel hangen hoor. Ik kan hier echt geen afscheid van nemen omdat we ook al zoveel gedeeld hebben. Ik snap ook wel heel goed dat jullie allen flink geschrokken zijn van mijn verhaal/ervaring....het opent je ogen.
Nou dees ik ben blij dat je geen afscheid neemt zou ik niet leuk vinden dus blijf maar lekker p, akken en wij wachten jou mooie nieuws, want dat komt er ook voor jou, met smart af. En ik heb dat ook ken iedereen hier een beetje op een ander topic waar ik zit vind ik het toch minder perdoonlijk zeg maar. En dank je wel yinxy voor het erop zetten
@lili; lief van je! Hier hebben we samen dan ook al een hoop gedeeld, nee afscheid nemen van het forum zal niet gauw gebeuren. Ook niet vanwege mijn moderatorschap. We blijven positief voor het jaar 2014
@ Yinxy ja soms moet k ook even denken hoor haha t vliegt gewoon! Ja het is lastig indd om naar je lichaam te luisteren. .de mijne heeft me heel lang voor de gek gehouden..zijn 3 jaar bezig geweest en kwamen er na een jaar achter dat het op de natuurlijke weg gewoonweg nihil is..dan slik je wel even en dan lijkt t alsof alles je voor de gek houdt en dat heb k het hele jaar in de mmm steeds gehad net zoals het 2e jaar. .je vertrouwd je lichaam niet meer en weet niet hoe of wat goed is en wat klopt..hormonen spuiten namen bij mij de regie over en dan moet je jezelf overgeven aan de medische wereld..lastig..vaak de hoop opgegeven en gedacht van..het lukt toch niet en liep al met de optie adoptie in mn achterhoofd. .en toen na mn MA had k het helemaal opgegeven en toen kregen we ons eskimootje geplaatst en had totaal geen verwachtingen en toen gebeurde het..weer zwanger maar je durft helemaal nix. .pas met 20 weken was k echt gerust dat het toch goed ging komen..maar het komt voor jou ook goed..ookal is dat lastig te geloven maar houd hoop meid! Knuffff @Dees ja dat mis ik ook wel..weet nog dat we op dezelfde dagen een afspraak hadden en er naartoe leefde..zo raar gewoon dat we niet meer gelijk op gaan..heb vertrouwen meid en als de tijd rijp is dan komt er zeker nog een wondertje..ookal geloof ik zeker dat dat voor jullie nog best moeilijk is om te geloven..dubbel gevoel en gedachte..ik denk elke dag aan je en jullie mannetje ♡ onze kleine man doet het erg goed en k noem m mn kleine Christiano Ronaldo hihi omdat ie er behoorlijk op los schopt..voornl op mn blaas hihi en soms voel k weer voetjes of hoofdje of een kontje voorbij schuiven of gekriebel aan de binnenkant van mn buik hihi zo mooi! En natuurlijk blijf k hier meelezen en reageren..want we hebben veel gedeeld en doen we nog steeds. .dus Afscheid nemen doe ik hier ook niet.
Nee Dees maar zo bedoelde ik het ook niet hoor! Niet dat ik vind dat je weg moet gaan. Vind gewoon dat je trots op jezelf mag zijn! Wij denken er idd nog elke dag aan. Laat staan jullie zelf. Maar alles komt goed! Komt snel nog een wonder voor jullie bij! Idd het heeft m'n ogen geopend. Sterkte! Dikke knuf! Ik ben trots op je haha Lieke heftig he. Maar nu kun je trots op je lichaam zijn! Geniet ervan. Ti's en blijft een wonder...!!
@lieke; haha Ronaldo, lekker hoor dat getrappel. Dat mis ik enorm...de gedachte alleen al om misschien nooit meer dat getrappel te kunnen voelen Geniet ervan meid! Dit gaat goed komen. @sharon; dankje meid. Ik blijf hier plakken en mee lezen @hier; straks boodschappen doen voor de komende 3 dagen. Vanmiddag ga ik S* ophalen bij het crematorium en daarna heerlijk appelflappen bakken voor de collega's van mijn man en hier thuis voor oudejaarsdag.
Sterkte vanmiddag dees! @Hier, errug misselijk. Gelukkig heb ik mijn zetpil voorraad weer aangevuld met dank aan de huisarts. Hopelijk wordt het daar weer wat makkelijker van. Vanavond nog 1 avondje werken, en dan een week vrij. Hoera!!!
@Ellepel; Waar zit jij nu in je zwangerschap? Sterkte met de misselijkheid, lijkt mij niet lekker Heerlijk een weekje vrij in het vooruitzicht, geniet ervan!
@Dees haha manlief vindt Ronaldo nix dus dat doe k om m te pesten hihi..manlief wil dat k m dan liever Messi noem haha! Sterkte vandaag meid zal niet makkelijk zijn..denk aan je!
@Lieke; Dankjewel, nee zal zeker ook niet makkelijk zijn. Zit ook nog met een vraag over hoe ik dit mijn zoon ga uitleggen...ik weet niet hoe ik het hem moet/ga vertellen wat we vanmiddag gaan doen. Heb er net ook een topic over geopend http://www.zwangerschapspagina.nl/vlinder-lounge/487095-op-zoek-naar-de-juiste-woorden.html
@Dees het is voor jullie al zo onbegrijpelijk en laat staan voor een kind..beste is denk ik..om het in kindertaal uit te leggen..en als ie vragen heeft..zo goed mogelijk uitleggen en niet te ingewikkeld. .ik werk met kids rond die leeftijd en dat moet je heel makkelijk houden..makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk. .pff als k mn kleine man nu zo voel en tegelijkertijd aan de jouwe denk..heb k weer een brok in mn keel..:'(
@Lieke; Ik breek er echt nu mijn hoofd over, ik kan het niet voor mij houden om hem niks uit te kunnen leggen. Natuurlijk weten ze dat hun broertje in de hemel is maar wat als er straks een urn in huis staat, dan wil je ze graag vertellen dat hun broertje daar in zit....of iets in die trant. Maar inderdaad, hoe leg je dat in gebruikelijke kindertaal uit...heel erg moeilijk
Ik heb volgens mij 3 blz gemist dus even terug gelezen. Ellepel: hoever ben je meid? Als t niet gaat dan heb je er medicatie voor Dees: de dood bespreken met kinderen is heel moeilijk maar houdt het simpel. Ik ben iemand die zegt hoe het is...geen poespas erom heen maar wel in kindertaal. Dus niet zeggen dat s voor altijd slaapt want dan durven ze niet meer te slapen. Je kunt wel naar een begraafplaats gaan en daar al stenen laten zien. Fotos kunnen ook. Allereerste: vraag aan hem of hij zelf weet wat cremeren en begraven is. Hoe hij over de dood denkt enz. Voorbeeldje; S was heel erg ziek in de buik en kon niet meer verder groeien omdat hij zo ziek was. (Mocht hij er naar vragen, Niet alle zieke mensen gaan dood maar als je nog maar zo klein bent als s kan je jezelf niet beter maken. En de dokters kunnen dat ook niet in de buik. (Dit heb je misschien al verwoord, anders verwoord, zelfde verhaaltje nog een herhalen). Je kunt twee dingen kiezen als je dood gaat. Je komt op een mooi plekje te liggen waar ook andere mensen liggen of ze maken s heel klein zodat hij voor altijd bij ons thuis is. Wij vinden het fijn als s thuis bij ons is en daarom gaan we s nu halen. Hoe het cremeren er aan toe gaat hoef je nog niet perse te zeggen. Dit is natuurlijk maar een voorbeeldje, hrt is ook afwachten wat hij terug zegt.
@Dees probeer rustig te blijven..goed dat je er een topic over geopend hebt want misschien zijn er wel een paar hier opt forum die hetzelfde hebben meegemaakt. .knufff meid!
@Birds; Bedankt voor je uitleg. Dat S* is gaan slapen hebben we ook niet benoemd, maar dat hij erg ziek was en niet meer kon leven en groeien in mijn buik Dat is nu ook wat de jongens telkens weer blijven benoemen. Begraven en cremeren is verder nooit eerder nog besproken dus zal straks eens gaan peilen en het met hem bespreken wat we gaan doen. @Lieke; Ik wil het telkens maar weer perfect willen doen, vermoeiend
@Sharon, de symptomen die ik destijds had waren een week voor NOD kreeg ik ineens erg veel last van brandend maagzuur. En 4 dgn voor mn nod had ik bloed. Dacht zelf dat mn ongi te vroeg was, maar was bij die ene keer vegen gebleven. Andere dingen heb ik toen niet gemerkt. Toen was ik fulltime aan t werk, nu ben ik fulltime thuis Oww en wat t bij mij echt weg gaf, en nu komt misschien wat hocus pocus, is dat mn vriend masseerde mn rug, want ik had er last van ( gebeurd eens in de zoveel tijd). En hij speelde een beetje met mn energie velden. Dit was freaky want dat voelde in normaal nooit als ie dat deed. Hij zei ook niet dat ie t deed, maar ik voelde t nu ineens. Was echt ff wtf ben jij aan t doen! Hij was mn voet aan t masseren en voelde t in mn tegenovergestelde schouder Maar t brandend maagzuur heb ik daarna ook al een paar keer gehad. Zo probeer ik ook mn afscheiding te noteren, maar daar is geen touw aan vast te knopen ivm al die schimmelinfecties wat ik heb gehad. Ik heb nu bv ook erg veel afscheiding, want ook normaal pas een halve week voor nod komt. Wat waren bij jou de signalen destijds? @Deesdees, roepen dat je voor jezelf moet kiezen en t doen is heeeeeeeeel erg moeilijk! In ieder geval dat vond ik. Je geeft aan dat je hoofd vol is, en dat is logisch. Dat heeft tijd nodig om op te ruimen Wat iemand mij ooit vertelde heb ik ter harte genomen als een goede uitleg: Als je je kamer wilt opruimen, moet je t eerst overhoop halen, een bende ervan maken om m daadwerkelijk om te ruimen. Dit is hetzelfde met je hoofd. Eerst wordt t een nog grotere warboel, en dan kan je langzaam dingen opruimen en een plekje geven. Bij mij klopte dit helemaal! Krijg je toevallig nog hulp? Ik wil ook niet dat je afscheid neemt! Dat niemand hier afscheid neemt! IK zou dat echt heel erg vinden! Hoe gek t ook klinkt, maar ik begin jullie al als een soort van vriendinnen te zien De zwangere mutsen vrienden groep. De gesprekken die we hier hebben vind ik heerlijk. Alle vreugde en verdriet bij elkaar. Ik vind t fijn hoe we hier dingen kunnen zeggen, hoe je weer opgekrikt wordt door een ander. Dat getrappel, wanneer jullie er klaar voor zijn, dan komt er iemand langs en die ziet wat voor een geweldige familie jullie zijn. Die denkt dan: "Daar wil ik graag van deel uit maken!" En voor je t weet voel je weer getrappel (klinkt misschien wat zweverig, maar ja ik geloof dat er meer is tussen hier en daarginder ) Heel veel succes met het ophalen van S*. Misschien een persoonlijke vraag, maar begraven jullie m ook? Of strooien jullie m uit, of blijft ie een plekje behouden in huis? Heel veel succes met het uitleggen aan je kinderen. Dit lijkt mij ook erg moeilijk. Goed van je dat je een topic hebt aangemaakt! En tuurlijk wil je t allemaal perfect doen Ander advies dat wat de andere dames gegeven hebben, kan ik helaas niet. Heel erg veel succes. @Lili, graag gedaan! Nogmaals sorry als ik iets vergeet of als er iets niet klopt. Ikzelf ben dyslectisch dus kan nog wel eens wat spelfouten erin hebben @Lieke, jeetje 3 jaar al bezig geweest! Jullie hebben ook een hele lijdensweg gehad inderdaad! Ik snap helemaal dat je toen je zwanger was na de MA dat je niets durfde te doen! Ik zou denk ik t zelfde hebben als ik jou was Maar wat heerlijk dat t nu wel goed gaat! Gelukkig! Adoptie is ook iets wat ik in mn achterhoofd houd. Komt denk ik ook omdat mn vriend geadopteerd is. @Ellepel, Oww lekker nog 1 dagje en dan een weekje vrij! En dank je wel huisarts voor de voorraad aanvulling! Ik hoop echt dat je snel van je misselijkheid af bent, en dan je er meer van kan genieten @Linda, ik heb t nog ff terug gelezen. Maar als ik t goed begrijp heb jij een dus een week voor je NOD al positief getest? Dat is inderdaad erg vroeg! Morgen de volgende echo, spannend meis. Ik hoop zo dat alles nog steeds in orde is en dat de kleine lekker blijft groeien in t warme huisje! @hier, uitgeslapen! hahaha dit is lang geleden! Ik was door mn wekker heen geslapen! Schrok ff toen ik op de klok keek. En ik moet nog zo veel doen vandaag! Ben wel wakker geworden met barstende koppijn Dus ben maar ff goed veel aan t drinken en eten. Dit helpt meestal goed bij me.
@Yinxy; Haha, jij hebt er gelijk een heel verhaal van gemaakt. Niet fijn trouwens om je te verslapen, hier ga je vaak de hele dag last van ondervinden.. Wij gaan S* niet begraven, we willen voor thuis iets van een urn (glas met waxinelichtje) en ik zou graag een ashanger willen om daar een deel van zijn as om mijn nek te dragen.