Zwanger worden na miskraam juni '13

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Debbie81, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @debbie; het is niet te hopen dat je nu wederom nog een keer gecuretteerd moet worden. Hoe lang vloei je gemiddeld nog na eigenlijk?
    Ik zou denk ik ook eerder toch die controle gehad willen hebben, al is maar om die onrust weg te nemen.

2. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Lieke ooh wat zwaar!? Echt waar? Daarom heb ik eigenlijk ook voor curretage gekozen. Alleen dat ik net zoals Linda het vruchtje had kunnen opvangen en had kunnen begraven zou ik misschien ook wel fijn hebben gevonden.. Ik weet het ook niet, misschien had ik DAT juist niet gekund... Is volgens mij geen goede weg te bewandelen voor deze gebeurtenis wat we meemaken. En iedereen doet het op z'n eigen manier. Enigste wat we allemaal hadden gewild, is het natuurlijk niet meemaken.
    EersteBeeb Ooh bah! Dikke knuffel meid. Met de curretage komt het helemaal goed.. Lichamelijk vind iedereen dat meevallen. En dat met die intubatieslang stelde niks voor hoor. Kokhalsde gewoon, maar ze hadden hem er snel uit. Vond dit niet super vervelend ofzo. Het ergste is straks dat je zwanger het ziekenhuis ingaat en 'leeg/ongesteld' er weer uit komt. Niet lullig bedoeld, maar daar kun je je niet op voorbereiden meid. Laat het lekker allemaal over je heen komen! Doen wat jij zelf het beste vind. Ik wil niemand nog zenuwachtiger maken met mijn verhaal! Ben zelf een enorme zenuwpees, maar is me 100% meegevallen.
    Trouwens niks van aan trekken wat anderen zeggen! Of wat je denkt dat ze zullen denken/zeggen. Niemand kan het inderdaad begrijpen tenzij ze het zelf hebben meegemaakt. En dan nog verwerkt iedereen het anders. Ik voel het taboe erover ook nog steeds. En vind dat denk ik ook wel het moeilijkst. Niet aanstellen, gewoon doorgaan. Je hebt een kleine. Je hebt een goed leven. Denk maar zo, het was niet gezond. Als het wel had gegroeid, was het misschien niet levensvatbaar geweest. enz enz. Dingen die waar zijn, maar waar je nu gewoon niet aan kunt denken! Je denkt alleen aan je kleine.... die er niet meer is... Wat wel geweest had moeten zijn...
    DeesDees, denk dat dat zalfje misschien wel voor de intubatieslang is geweest. Krijg je ontzettende droge mond van volgens mij. Had ik na die tijd ook heel erg. Snap precies wat je bedoeld! Eerder weet je niet hoe iemand zich voelt na een miskraam. Je probeert je in te leven en mee te leven, maar nu je het hebt meegemaakt.. Pff.. Vind het knap dat sommige mensen (waaronder m'n buurvrouw) er zo goed weer bovenop zijn gekomen. Heb gevoel dat mij dat nooit lukt... Maar goed.. We doen ons best en houden vol he dames!
    Ik moet nog niet aan een zwangerschap denken. Vrees er eigenlijk zelfs een btj voor. Klinkt dat gek? Zo bang dat het dan straks weer niet goed is. En die onzekerheid de eerste paar weken. Ik ben al ZO ontzettend snel onzeker. Knap dat sommige dames zin hebben in seks. Ik totaal niet.. Voel me een ander in m’n eigen lichaam.. Voelt raar…..
    Ellepel fijn dat het zo is meegevallen. Heb eigenlijk alleen advies gekregen, rustig aandoen. Vooral emotioneel zou het zwaar worden (en dat is te merken) en geen tampons gemeenschap tot vloeien weg is. Maar sommige dames beginnen zo weer opnieuw te vloeien. Dan is je baarmoedermond toch nog open? Als je dan tussendoor seks hebt zal dat dan gevaarlijk zijn ivm infectie? Hoe voel je je emotioneel nu ellepel?
    Debbie ik blijf echt voor je duimen dat het nu goed is! Dat er niks meer is. Bah vreselijk lijkt me dat. Kun je niet misschien iets eerder? Die onzekerheid nu. Waarom zouden jullie dan mmm in moeten als ik vragen mag? Sorry misschien wel gelezen, maar niet onthouden?

Ik heb ook alleen een belafspraak over 2 weken. Hebben sommige ook een echo? Om te kijken of het weg is? Kan je dat niet vragen?
    Denk aan jullie <3
    Liefsxxx Sharon

3. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Bedankt voor al jullie lieve berichtjes.heb er veel aan.heb net een licht ontbijtje genomen en mag rest van de ochtend alleen nog een beetje water.om 14.30 moet ik me in het ziekenhuis melden.ik laat jullie weten hoe het is verlopen.kan niet wachten tot ik weer 'schoon' ben.wil zo snel mogelijk weer zwanger proberen te worden

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @sharon01; dat gevoel heb ik nu ook, net alsof ik hier niet meer bovenop kom. Ergens weet ik wel dat dat gevoel minder wordt maar nu voelt het zo zwaar aan.
    Ik vrees dus ook voor een volgende zwangerschap, wat als het weer mis gaat?! Nee wij durven er nog ff niet aan.

@eerstebeeb; heel veel succes en sterkte vandaag!! Ik zal aan je denken :(

5. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    Ik was helemaal vergeten te vertellen, ik kreeg gisteren te horen in het zh dat ik een bijzondere bloedgroep heb en dat ik daardoor waarschijnlijk de baby heb 'afgestoten'. Bijzonder verhaal. Ik zat ook ff te googlen maar ik kan niet echt wat vinden. Ik zal volgende week het zh eens bellen om te vragen hoe dat nou precies zit. Hebben jullie daar wel eens van gehoord?

Ik heb inderdaad een echo over 6 weken. Om te kijken of het allemaal schoon is. Vind het bijzonder dat het in elk ziekenhuis zo anders word gedaan!

Ik wens iedereen weer sterkte!! Jeetje wat k*t om dit allemaal te moeten meemaken. Maar gelukkig staan we samen sterk!!

6. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    Jeetje meis, ik hoop zo dat je schoon bent!! Je moet er toch niet aan denken om nog een keer te moeten. Ik duim voor je!!! Wat is de datum van je nacontrole? Kan zijn dat ik hem heb gemist, sorry dan daarvoor.
    Liefs

7. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    sharon,

Vanaf 2 miskramen mag je de mmm in. Voorheen moesten dat er 3 zijn maar dat is veranderd.
    En in ons geval...
    duurt het zwanger worden ons te lang waardoor ik eigenlijk heel onzeker word en me afvraag of mn eitjes wel van goede kwaliteid zijn, zaad van mn man enz.
    de 1e x waren we met de 2e ronde al zwanger (1e missed abortion)( deze dan wel vrij snel)
    de 2e zwangeschap ronde 11
    en nu de 3e zwangerschap ronde 9
    Ik heb dit gelijk bespreekbaar gemaakt toen we bij de gyn waren en ze vond 9 en 11 maanden ook eigenlijk te lang duren.
    Zeker als je (zoals wij) een regelmatige cycles heb, ovutesten gebruikt enz.
    De grens die normaal ook gesteld word van 1 jaar zelf proberen en dan evt mmm in vind ze persoonlijk icm deze miskramen veels te lang.
    En heeft daarom nu al ingestemd voor deels de mmm.
    We zullen wel zien wat er op ons pad komt.

eerstbeeb>> succes en sterkte straks, laat het alemaal over je heen komen dan komt het echt goed.

verschillende meiden adviseren mij eerder terug te gaan voor controle>>
    Ik wacht toch liever even af in de hoop dat het vloeien toch vanzelf gaat stoppen.
    Misschien zit er toch nog iets wat mn lichaam er toch probeert uit te werken dus ik wil dat toch eerst de kans geven.
    En dan zie ik het wel over 1,5 week of het goed is of niet. Grote kans dat ik eerst tabletten krijg en als dat niet werkt dan toch nog een curretage (net als in 2009 met mn 1e ma)
    Maargoed ik zie het wel.
    Ik ben ook meer nieuwschierig dan onzeker hierover. En dat weekje wachten lukt dan ook nog wel.

8. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deesdees, vandaag is dag 11 dat ik vloei daar moeten nog 3 dagen vanaf die ik tussendoor niet gevloed heb.

Dus nu in totaal 8 dagen.

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Ellepel; Wat houdt die bijzondere bloedgroep dan in? Of heb je dat niet gehoord? Heeft het te maken met rhesusfactor, dan heb ik er namelijk wel eens van gehoord ja.

@Debbie; Hier vloei ik dus ook heel wisselend, kan heel veel zijn maar ook ineens een stuk minder.

@hier; Kreeg vandaag ineens een oproep binnen om volgende week bij de bedrijfsarts te komen. Geheel niet volgens afspraak dus heb die afdeling gebeld met de vraag wie die afspraak gemaakt heeft. Ik was een beetje boos en voelde me niet serieus genomen.
    Kennelijk had mijn leidinggevende mijn ziekmelding verkeerd ingevoerd, wat dus resulteerde in deze erg vlotte oproep.
    Na enig uitleg van mijn kant heb ik de afspraak kunnen verzetten naar eind Juli maar ik weet voor 95% zeker dat ik dan weer volledig hersteld aan het werk ben.

10. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    @ Deesdees, dat was het inderdaad Rhesusfactor. Ik heb het gisteren na de narcose niet helemaal goed opgeslagen in mijn hoofd... Nu heb ik een naam, ga ik daar ff op googlen! Top, dank je wel!

11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Pff nu net op fb gelezen dat n bekende zwanger is...uitgerekend in febr...jank jank
    Blij voor ze maar nu f niet...heel stom en kinderachtig maar mn dag is verpest of stel k me aan?

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Ellepel; Geen dank, dat was het 1e wat ik kon bedenken van mijn opleiding. Hoe en wat precies is me wel wat onduidelijk.
    Bleek je rhesus-negatief te zijn?

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik zou me daar wel in kunnen herkennen.
    Zo moest ik vertellen dat wij een miskraam kregen, daarna werd vrolijk en wel verteld dat mijn nicht zwanger is en uitgerekend is in januari.
    Kwam ff verkeerd op mij over.

14. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dat is nog dichterbij je...doet gewoon pijn.zo oneerlijk. En ze is in febr uitgerekend dus het is ook nog vroeg om te vertellen (vind k).
    Ik zou deze week 11 weken zijn en uitgerekend half jan

15. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    Hoi hoi,
    Inderdaad rhesus negatief. Dat is het! Heb gisteren een spuit voor gehad. En ik moet me meteen melden wanneer ik weer zwanger ben zodat ze het snel kunnen bekijken mocht het weer mis zijn.

16. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    Je stelt je niet aan hoor! Ik kan het ook niet hebben nu. Ik heb nu ook 2 in mijn omgeving die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend. Bah! Ben heel blij voor ze, maar nu ff niet. Komt wel weer, tenminste dat denk ik wel! Ik hoop dat het bij hen goed gaat. Maar voor ons (juni slachtoffers) is het erg vervelend.
    Knuffel

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @birds86; het doet gewoon pijn, je wilt blij zijn maar kan het gewoon even niet.
    Zo is mijn collega ook zwanger, zij is/was 3 weken verder dan mij. Ik vind het dan straks ook wel moeilijk om haar zwanger te zien. We zouden samen nog gaan shoppen en een leuke speel-date plannen vanwege onze kinderen. Het zal voor mij een bittere pil zijn.

@ellepel; goed dat ze er goed naar gaan kijken!
    Enig idee waar jij nu zit in je cyclus? Gaan jullie gelijk door voor een nieuwe zwangerschap?

Dikke knuffel voor iedereen!

18. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    @Deesdees, geen idee waar ik zit. Ik ben gisteren gecuretteerd en ik weet eigenlijk niet of ik dat als dag 1 moet zien. Ik hoop het wel een beetje. Wat mij betreft gaan we meteen weer verder. Mijn man laat het aan mij over. Hij vindt dat ik moet zien of ik dat aan kan of niet. Wat mij betreft kan het niet snel genoeg weer zo zijn. Wel heb ik net de box van mijn dochter uit elkaar gesloopt. Ik wilde hem laten staan tot eind dec/ begin januari voor de nieuwe spruit. Maar aangezien dat nu niet eerder gaat worden dan april of later wilde ik hem er uit! Hij staat nu in delen in de woonkamer. Kan mijn man vanavond naar zolder brengen. Volgens mij is dit iets psychisch. Ik kon het ding ineens niet meer zien. Hij MOEST er uit. Lekker die hormonen die alsnog door je lijf gieren...

Wat naar voor je dat je collega ongeveer net zover is. Dat blijft confronterend. :(. Ik hoop dat ze daar ook begrip voor heeft.

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ahh sjips sorry ellepel, ik verwarde je dan vrees ik met een ander.
    Dacht dat jij al eerder gecuretteerd was, sorry!
    Mijn vraag over je cyclus was dus niet zo bedoeld.
    De dag van de curettage is dag 1, zo vertelde mijn vk dat.
    Hormonen gieren inderdaad nog wel even door je lichaam :(
    Gelukkig heeft mijn collega er alle begrip voor, ik heb nog een hele tijd met d'r aan de telefoon gezeten om mijn gevoelens en die van haar uit te praten. Dat was wel fijn.

20. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    @ deesdees, geeft niks hoor! Ik ben soms ook ff in de war haha. Er zijn ook zoveel meiden hier die helaas hetzelfde meemaken.
    Gelukkig heeft je collega er begrip voor, en van de andere kant moeten wij ook weer begrip hebben voor zwangere vrouwen. Want hoe je het ook bekijkt, een zwangerschap is prachtig voor (hopelijk) iedereen! Voor ons is het even lastig. Niet verkeerd bedoeld hoor! Maar de zwangere vrouwen kunnen er ook niets aan doen dat ons dit is overkomen. Ik probeer het altijd weer een beetje positief te bekijken.

Deel Deze Pagina