Zwanger worden na miskraam juni '13

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Debbie81, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik moet ook proberen steeds meer positiever te gaan denken, is niet altijd even makkelijk.
    Afgelopen week ook een fijn en goed gesprek gehad met de vk en zij zei ook dat de volgende zwangerschap vast goed gaat verlopen.
    Niemand heeft het in de hand, de natuur heeft het zo gewild.

2. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    Zo is het ook Deesdees, misschien kunnen we elkaar hier helpen de positieve kant een beetje te bekijken. En ik wil niet zeggen dat het niet K*T is. Maar het is inderdaad zo dat de natuur het zo heeft gedaan en dat 9 op de 10 zwangerschappen goed gaan. Gelukkig! Ik hoop voor iedereen dat er een goede zwangerschap aan komt wanneer zij dat wil!
    Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Dat helpt waarschijnlijk ook goed. Een verloskundige kan het allemaal goed uitleggen. En je kan je emoties daar goed laten gaan. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Liefs

3. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Hallo meiden!
    Ik herken dat gevoel naar zwangere vrouwen zo goed. Ben gewoon enorm jaloers. Niet dat het afgunst is maar gewoon jaloezie. Maar het steekt wel...
    Nu we toch naar het positieve gaan kijken wat ik een goed plan vind. Zo helpen we elkaar misschien iets. Ik ben nu eigenlijk wel stiekem blij dat ik even weer kan genieten van de filet American.. Ben er dol op.. Nu is dat natuurlijk klein iets wat niet opweegt tegen een zwangerschap. Maja klein beginnen? Heb eerder wel gejankt en geschreeuwd: ik wilde dat ik het niet mocht! Dat ik het niet kon eten! Nu het weer mag heeft dat een kut reden.. Maja aan alles zit twee kanten :)
    De box opruimen heb je groot gelijk in! Dat zou ik dan ook weg willen hebben. Wij hebben hem al tijdje weg. Wel graag ellepel. Jouw kleintje is ongeveer even oud als die van mij. :)

Verder gaat het hier wel oke. Vandaag goed gesprek gehad met m'n mannetje. Maar wat gaan de mannen er anders mee om. Hij verwekt het allemaal snel en vind het veel erger om mij zo te zien. Hoe ervaren jullie dat met de mannen?
    Ik vloei trouwens niet, heb alleen af en toe bruin bloed. Is dit geen slecht teken? Las dat bruin bloed kan betekenen dat je dat van asherman hebt ? Of maak ik me eigen nu helemaal gek?

Xxxx Sharon

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hier had ik de eerstvolgende dag ook voornamelijk bruinig verlies. Nu is het deels bruin maar verlies ook nog steeds helderrood bloed.

5. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Goedenavond Dames,

Jeetje...wat lees ik veel herkenbaarheid! Toch maar besloten om even mijn verhaal te delen hopende op herkenbaarheid in wat ik zelf voel en hoe ik er in sta.
    komt ie:

Bij 7 weken echo hartje klopt, maar vruchtje kon iets jonger zijn nog...ik had geen zorgen, al dacht ik wel...huh? Korter...?
    Bij 9 weken en 4 dagen echo gehad (ik maakte me zorgen) en hartje klopte niet meer...dit was vorige week vrijdag.

Nu heb ik besloten het een week af te wachten, kwam gisteren toch weer huilend thuis...ik wil wel sterk zijn, maar heb het gewoon niet in de hand ofzo...:(

Morgen zou het een week geleden zijn en doordat het zo confronterend is, toch besloten vanmorgen te bellen. Morgen kan ik terecht voor in ieder geval de echo en gesprek over medicatie of curettage...
    Bah...morgenmiddag moet ik werken na de echo en gesprek...
    Ik ben zoooo ontzettend zenuwachtig...heb het gevoel dat ik me ergens aan over moet geven, terwijl ik het bij me wil houden en wil beschermen, ook al leeft het niet meer :(
    Herkent iemand dat gevoel?

na al jullie verhalen krijg je bijna een naar gevoel bij juni....ik wist dat er meerdere vrouwen dit moesten ondergaan, maar jeetje...ik vind het verschrikkelijk...ook al kan ik het soms best goed relativeren en zegt mijn hoofd dat het goed is...

Sterkte dames die het hebben gehad en die nog moeten...

Liefs

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Idd moeten we maar naar het positieve gaan en de zwangere vrouwen kunnen er idd ook niks aan doen. En je weet natuurlijk niet hoelang zij over de zwangerschap hebben gedaan en of ze ook miskramen hebben gehad.

Ik heb heel licht roze bloed gehad met afvegen en nu bijna niks meer. Heeel soms nog bruinbloed of licht roze met afvegen. Dinsdag had ik 1 keer helder bloed.
    Dat van ascherman weet ik niet. Heb daar niks over gelezen of gehoord ( ben ook niet goed ingelicht over de gevolgen van een curettage)
    Maar k heb zoiets van, als ik het heb dan kan ik er nu toch niks aan doen. Neem aan dat ze mrt de controle weer een echo doen en dan zien we wel verder.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Zit nu dat van asherman te lezen en schrik daar toch wel even van, heb me kennelijk ook niet helemaal goed ingelezen.
    Heb wel een verhoogde kans erop als ik dit lees.

Sommige vrouwen hebben meer kans om het Asherman syndroom te krijgen. Bijvoorbeeld:
    + vrouwen die een curettage hebben gehad;
    + vrouwen die een keizersnee hebben gehad;
    + vrouwen die een miskraam hebben gehad;
    vrouwen die chlamydia hebben (gehad);
    vrouwen die zijn geopereerd aan de baarmoeder.

Waar een + voor staat is op mij van toepassing.

8. Ikke151187

12 jun 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey Dames,

Als eerste wil ik iedereen heel veel sterkte wensen met alles.

Ongelofelijk om te zie met hoeveel we zijn. Ik heb ook deze maand een curettage gehad. Bij mij was het na 8 maanden 'eindelijk'(Voor mijn gevoeld eindelijk weet dat er meiden veeeeeel langer bezig zijn dus begrijp me niet verkeerd :) ) raak maar vanaf de eerste echo erg klein allemaal jammer genoeg kregen we pas na 10 weken definitief te horen dat het niet goed was er zat alleen een leeg vruchtzakje. (VK zei eerder wel een vruchtje gezien te hebben)

Mijn lichaam was nog hartstikke zwanger maar helaas mocht het niet echt zo zijn. Ik lees wel eens van mensen die stomme opmerkingen maken en ik maar denken och zal wel meevallen totdat ik zelf in dat schuitje zat. Een vriendin van mij zij ja je bent eigenlijk gewoon schijnzwanger pffff was dat ff vervelend.

Ik werk in de kinderopvang en kon nadat ik het te horen kreeg echt niet gaan werken ik heb 2 hoogzwangere collega's en al die kleine kindjes.

Een week na de curettage ben ik wel nog 2 dagen gaan werken. (vorige week heb nu heerlijk 4 weken vakantie) Ik moet zeggen dat ik alles heel goed een plekje heb kunnen geven en gelukkig ook heel positief kan zijn.

Waar ik nu wel moeite mee heb ik die tijd die weer komen gaat. Weer elke maand afwachten of ik ongesteld word enz.

Ik vraag me af hoelang kan het duren voordat je weer zwanger bent. Hebben dames hier ervaring mee? Ik denk dat ik op dit moment gek aan het worden ben want weet vrijwel zeker dat het niet kan maar ik had vandaag ineens weer zo een mega jankbui die nergens op sloeg en net voelde ik me ineens eenzaam omdat me vriend is werken waarna ik weer in tranen uitbarste aan de telefoon (heb ik anders nooit) en ontzettend misselijk ben tot bijna aan spugen toe.

(NOD 27mrt, eeste echo 15 Mei, bevestiging missed abortion 5 juni, curettage 15 juni.......)

Grtz Ikke

9. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Heerlijk dit forum.al die herkenbaarheid.gisteravond thuis gekomen na curretage.pfff was heftig vond ik.heb pijn in mn :pVagina.pijn bij plassen vooral en zat nu al op een site om online ovulatietesten te kopen:).komt wel heel wanhopig over toch?denk ook dat de enige manier om dit alles te verwerken is om weer zwanger te zijn.ook ik kijk op tegen die onzekerheid.word ik wel of niet ongesteld???en nu helemaal onzeker overmn cyclus na curretage.maak ook grapjes over dat ik nu weer heerlijk filet american kan eten of over mn curretage.om vervolgens in mn eentje weer in tranen uit te barsten

10. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Heb al veel vragen gesteld op internet over ovulatietesten na curretage.maar antwoorden maken meniet veel wijzer.zijn ze nu wel of niet altijd positief doordat je nog hcg in je hebt?moet ik eerst zwangerschapstesten doen om tezien of het hormoon al weg is.:(:(:(Zucht....

11. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    @ Sharon, wat grappig dat onze kleintjes bijna even oud zijn! Heb je een jongen of een meisje? Ik vind dat onze dochter mij veel afleiding geeft, al is ze nu al een paar dagen uit logeren zodat ik even kan bijkomen. Gelukkig komt ze vanmiddag thuis!! Ik tel de uren echt af!!
    Mijn man weet niet zo goed wat hij er mee moet allemaal. Hij is niet zo'n prater en hij vroeg me vanochtend niet eens even hoe het ging. Voor hem is het 'klaar'. Ben blij dat ik jullie dames heb! Dat ik er toch over kan 'praten'.

@ birds. Ik heb alleen nog een beetje verlies bij het plassen. Niet heel veel en dan vooral ook bruinverlies. Helderrood heb ik na de curettage niet meer gehad.

@deesdees, ik zal ook es kijken naar dat Asherman. Ik heb ook een aantal 'kenmerken'. Zal es googlen. Ben wel benieuwd wat het is en wat het inhoud.

@ ikke, ik hoor hier en daar dat je na curettage snel weer zwanger kan worden omdat je mogelijk extra vruchtbaar bent. Ik ben heel benieuwd hoe snel het zou gaan. ik las hier ergens een topic waar een poll was rondom miskraam en zwangerschap erna. Ik zag daar dat de meeste dames binnen 6 maanden weer zwanger waren. Dit bied perspectief ;). Heel veel sterkte ook voor jou!!

@ eerstebeeb, wat vervelend dat het zo heftig was:(. Bah het is ook echt niet leuk!! Ik herken het wel dat je meteen weer op een site van ovu testen zit. Ik heb daar ook naar gekeken, al heb ik nooit 1 gebruikt. Ik denk dat het is omdat je het gewoon zoooo graag wil!! Advies bij mij was om eerst zwanger testen te doen totdat ze negatief zijn. Zodat je weet dat het hormoon uit je bloed is. Dit kan wel een tijdje duren:(.

Iedereen veel sterkte!! En wat ben ik blij met dit topic!! Heerlijk herkenbaarheid en delen van onzekerheden!

Liefs Ellepel

12. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Thx Ellepel.ik zal dus zwangerschapstesten aan moeten schaffen.wel gek om blij te zijn om geen streep te zien ipv andersom.mijn vriendin is zwanger en wist van m'n curretage.vandaag niks laten horen.app ik haar...heb je het druk?vraagt ze...hoezo?wil je naar de Mac?zeg ik....nee ik lig in bed weet je nog...enige wat ik dat nog hoor is..sterkte.grrrrrrrr is dat nou een vriendin?heb weer als een klein Kind zitten te janken

13. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    @eerstebeeb, wat naar:(. Dat is niet echt meelevend van je vriendin. Je zal toch verwachten dat ze er nu voor je zal zijn! Ik moet zeggen dat ik ook weinig hoor van mijn vriendinnen. Maar ik denk ook dat ze niet zo goed weten wat ze moeten zeggen. Desalniettemin verwacht je gewoon een lieve reactie en dat ze langskomen ofzo! Wel kwam mijn schoonzusje gisteren een dikke bos bloemen brengen. Dat kon ik dan wel weer erg waarderen. Meis, ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

14. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Het zou gewoon al fijn zijn als ze even langskwam.wanneer krijg ik weer zin om uit bed te komen Ellepel?gister curretage gehad.was altijd vol energie.op en top sporter maar lig voor dood in bed en kan me niet voorstellen er weer uit te komen

15. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ohh ellepel...dat zijn echt k u t momenten! ! Misschien is ze het echt vergeten door haar eigen hormonen ofzo...voor de rest is er geen excuus voor vind k.

Sta nu in de rij voor t tankstation..rete druk hier, is net over de grens in belgie dus goedkoper en drukker. Straks nog wat wasjes en dan n weekendje weg met de cross. Zal niet veel kunnen reageren.

Hier is het bloedverlies zo goed als weg, plassen gaat weer beter. Volgens mij had ik een scheurtje in mn vagina waardoor het pijn deed. Urine is wel donkerder dus maandag even urine laten testen.

16. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    @eerstebeeb, ik heb woensdag mijn curettage gehad en ik was gisteren duf en ellendig. Maar ik heb nu net even boodschappen gedaan en ik voel me nu eigenlijk weer een hele pief! Ik hoop voor jou dat het morgen ook beter is! Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nu niet meer vloei en ik me daardoor echt een stuk beter en minder 'vies' voel. Ik heb nu dus ook echt wel weer zin om wat te gaan doen. Ik hoop echt dat jij datzelfde zal ervaren! Het is allemaal zo vervelend en als je je dan ook nog echt naar voelt wordt het er niet beter op. Ik gun het iedereen om zich gewoon weer lekker te voelen!!!

17. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    @birds, veel plezier met de cross! Hoop dat het snel beter gaat!!

Liefs

18. ellepel1985

ellepel1985 Bekend lid

15 nov 2011
    514
    0
    16
    NULL
    Drenthe
    Hieperdepiep! Ik heb net even weer een test gedaan en deze is omowit!!! Mijn hcg is dus in ieder geval lager dan de test kan aangeven. Ik ben er heel blij mee!

19. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hoe bizar om blij te zijn met een witte test maar k juig met je mee!!

K wil maandag de test gaan doen...hopen op een witte streep!

20. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Oooh Ellepel wat snel al Omowit!!!dit geeft de burger weer moed!ik ga ook een paar aanschaffen!

Deel Deze Pagina