Zwanger worden na miskraam na 3 maanden

Discussie in 'Miskraam' gestart door ebast, 9 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Hi,

    Precies een week geleden heb ik een miskraam gehad met 4+3 weken. Ik ben er mentaal en lichamelijk best wel wat van slag van allemaal, hele rollercoaster. Het was onze eerste poging voor een eerste kindje en dus direct raak. Ik wil nu graag even rust en ruimte nemen voor we het opnieuw proberen. Ik ben net 28 dus ik stond er erg chill in en had geen haast. Echter.. nu lees ik overal dat je na een miskraam het best binnen 3 maanden weer zwanger kan worden voor een succesvolle zwangerschap. Ik merk dat dit me stress geeft en het gevoel dat ik nu snel weer opnieuw moet beginnen. We willen eigenlijk eind augustus in onze vakantie weer gaan proberen, maar ik krijg helemaal stress van die 3 maanden wat overal staat. Want dan denk ik dan MOET het direct raak zijn in augustus, anders is het na die 3 maanden en gaat het misschien weer mis. Zijn er hier toevallig mensen die na 3 maanden succesvol zwanger werden na een miskraam?
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Wat verdrietig van je miskraam. Ik denk dat je het verkeerd interpreteert. Je bent de eerste 3 maanden na je miskraam vruchtbaarder en de kans dat het dan raak is, ligt dus ietsje hoger.
     
    ebast vindt dit leuk.
  3. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.814
    7.143
    113
    Vrouw
    Dit idd. Ik heb nog nooit gehoord dat je binnen 3 maanden na een mk meer kans hebt op een succesvolle zwangerschap. Idd wel dat je dan vruchtbaarder bent.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  4. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Ik heb inderdaad weleens begrepen dat je na een miskraam vruchtbaarder hebt, maar het lijkt me dat dat sowieso het probleem niet is bij jullie, aangezien je nu ook direct zwanger bebt geraakt.
    Als het verder voor jullie beter voelt om even te wachten, zou ik dat gewoon doen.
    Zelf ben ik overigens 2x direct na een miskraam weer zwanger geraakt. 1x werd dat weer een miskraam en 1x was de zwangerschap daarop mijn tweede zoontje. Ik geloof niet dat het direct zwanger worden na een miskraam iets zegt over het verloop van die zwangerschap.
     
  5. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.315
    7.260
    113
    Mijn artsen zeggen dat het een fabel is dat je vruchtbaarder bent na een miskraam! Dus die geloof ik graag. Het is nooit aangetoond zeggen zij.
    Hier miskraam in juni, heeft 6 weken geduurd en één natuurlijke ronde gehad in september. Daarna terugplaatsing in oktober en wel raak. Maar is meer toevallig dan dan het met de miskraam te maken had.
     

Deel Deze Pagina