Mijn laatste ongesteldheid was op 15 juni (eerste dag) Ik zou vruchtbaar zijn volgens cycluspage van 29 juni tot 3 juli, echter heb ik toen geen sex gehad, maar een week daarna (in het weekend van 9-11 juli) Op 20 juli had ik een positieve test er stond toen op 1-2 weken (clearblue) (VK gaf echter aan dat ik al vanaf 15 juni moest tellen dus al in week 5 zat) Ik ben erg onregelmatig ongesteld..... stel dat ik op 20 juli precies 1 week zwanger was, + de "extra" 2 weken = 3 weken zwanger. was ik op donderdag 5 augustus precies 5 weken en 2 dagen (toen ik een echo kreeg waarop geen harstlag te zien was) volgens mij begint het hartje pas bij 6 weken te kloppen toch?? of eind 5 weken???? en stel dat ik bijv. 5 of 6 dagen zwanger was bij de test (+extra 2) dan zou ik pas precies 5 weken zijn.... kan je al zo vlug positief testen?? (9 juli sex en 20 juli positieve test?) en kan het zijn dat ik misschien te vroeg de echo heb gehad??? Gynocoloog, zegt dat het een kleine kans is dat de volgende x het hartje klopt, maar ze toch over 2 weken voor de zekerheid eerst nog een echo wilt doen.. en dan pas eventueel afspraak voor curretage..... maak ik mezelf nu helemaal gek, en kan mijn rekensommetje gewoon niet? of kan het als ik heeeeeeeeeeeeeeeel veel geluk heb, toch misschien goed zijn??
Als jij een onregelmatige cyclus hebt, zou je best korter zwanger kunnen zijn dan hè uitgaande van 28 dagen zou zijn. De9e ei en 20e positief testen kan zeker wel. En met 5 wk klopt er nog geen hartje. Dus ik zou zeggen, het is nog niet verloren hoor! Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik geloof er wel in hoor.
Nee ik ben me er ook wel van bewust dat het alsnog fout kan zijn, maar toch ben ik blij dat er toch een klein kansje is dat het toch misschien goed is!! misschien zag ik iets over het hoofd met het berekenen vandaar dat ik dacht, even vragen of er iemand meekijkt! thanks!!
Als je een late eisprong hebt gehad, en dat zou haast wel moeten als je in je vruchtbare periode geen seks hebt gehad (tenzij je in de dagen ervoor iets gedaan hebt), dan kan die lege vruchtzak best kloppen. 2 weken wachten is alleen wel lang. Als je het niet trekt, dan zou ik volgende week om een echo vragen. Dan zou je sowieso een hartje moeten zien. En voor curetteren zou ik niet kiezen als het niet echt moet, met het oog op de kans op verklevingen. Die worden klein geacht, maar het is wel een risico waarvan je op de hoogte moet zijn. Maar ik hoop voor jou op een kloppend hartje!!! Suus
Nee heb in de dagen daarvoor ook geen sex gehad!! als het niet goed is, het liefst natuurlijk... maar als dat niet binnen nu en 2 weken gebeurd dan zal het met curretage moeten volgens het ziekenhuis, (ik wil geen medicijnen) zijn er nog andere opties???? edit; en vk wilt niet eerder een afspraak maken
Even een rekensommetje vanuit mijn oogpunt: test gedaan op 20 juli, dan zou je 4 weken zwanger kunnen zijn. Vandaag ben je dan 7 weken zwanger. Donderdag was je dan 6 weken zwanger. Dan zie je nog geen hartje kloppen. Dat komt deze week ongeveer. Dus als je volgende week een echo maakt moet je een hartje zien. Succes de komende dagen, het zal wel akelig spannend zijn om zo te moeten wachten.
dan zou ik gewoon een andere verloskundige bellen en je verhaal uitleggen,,...ze kunnen toch neit van je verlangen dat je maar gewoon 2 weken gaat zitten wachten, je wilt toch deuidelijkheid. Staan op een afspraak hoor ,eis, voor jezelf opkomen, echt!! sterkte!
Je moet helemaal nooit een curettage, het is hoogstens raadzaam als je een ontsteking hebt. Maar zo te horen is de kans groot dat het gewoon goed zit. Suus
Mocht het een vroege miskraam zijn, of een leeg vruchtzakje kan het ook vanzelf afkomen. Ik heb dat 2 jaar geleden ook gehad. Na 2 weken begon ik spontaan te vloeien. Maar misschien zit het wel gewoon helemaal goed joh.
Hey inderdaad, wie weet zit het goed. Ik had ook met 5 wkn en een dag geen hartje, de week daarna met 6wkn en 2 dgn was er een hartslag...helaas kwamen we bij de 12wkn echo erachter dat het hartje niet meer klopte en dat de vrucht niet meer gegroeid was.. Ik wilde ook het liefste geen curettage..ik heb tabletten gekozen om het op te wekken. Die tabletten breng je vaginaal in maar daarna kun je heftige krampen krijgen, een pretje is het dus niet..deed best pijn. Maar inderdaad wetende dat je met een curettage het risico van verklevingen kan oplopen dan maar liever tabletten.. ik hebeveneens s'ochtends accupuntuur gedaan en het s'avonds is het eruit gekomen..succes en ik hoop dat er over twee weken hartslag te zien is...Ik zou wel twee weken wachten.. Owja en op de 12wkn echo was het bij mij met 7wkn en 2dgn gestopte met groeien..het zat dus al dik 3 wkn in mij..en het kwam niet vanzelf.. succes!!
Op deze termijn geen hartje lijkt me eerder "normaal"dan "foute boel".Zeiden zelf nog iets waardoor ze dachten dat het mis was?Want vind het nog erg vroeg voor een hartje hoor.Ik zou een zkh bellen en je ongerustheid uitspreken.Vind je 2 weken in onzekerheid laten zitten nml ook erg lang.Of een andere verloskundige.