Ik ben ondertussen 9 weken en heb al 2 echo's achter de rug na enkele paniekerige gevoelens te hebben. Schimmelinfectie en bruinverlies waren toen de redenen voor een extra echo. Mijn 1ste echo staat in feite vast voor 29/11 en nu ben ik natuurlijk weer aan het twijfelen geraakt. Ik heb nl. afgelopen week iets heel geks meegemaakt: meerdere nachten niet kunnen slapen omdat ik hoge hartkloppingen en tijdens het rijden naar mijn werk dacht ik dat er iemand aan mij in ging rijden, ik ben paniekerig beginnen toeteren en voelde mijn hartslag letterlijk in mijn keel en sloeg heel wit uit. Het heeft even geduurd vooralleer ik terug op adem kwam en vanaf dat moment voel ik me niet meer zwanger en weer opnieuw bruinverlies. Ik heb in augustus al een miskraam gehad en had toen 's nachts ook 3x het overslaan van mijn hart gevoeld en daarna voelde ik me niet meer zwanger, net als nu. Nu moet ik natuurlijk nog bang afwachten tot woensdag, wat een strijd. Weten jullie of dit misschien een voorteken is? Meestal zit ik heel juist met mijn gevoelens! Hopelijk van niet dit keer want nu heb ik al een hartje horen kloppen. Groetjes, Heidi
Hey Bangerikske, ik kan me inbeelden dat je bang ben, ik ben iemand die van nature, heel vlug schrikt, voor kleine soms stomme dingen, en echt schrikken, opschrikken, tieren enz Toen ik zwanger was had ik echt schrik om te schrikken en de gevolgen voor de baby/vruchtje, ik heb hier toen de vraag gesteld, maar schrikken kan geen kwaad werd me toen gezegd. Zelfs daarnet ben ik enorm geschrokken en dacht ik ook ff, help was ik nu zwanger, kan niet goed zijn... maar dat ben ik dus niet, dus ik begrijp ergens wel je ongerustheid, ook zeker vanwege je vorige negatieve ervaring, woensdag is in principe niet meer zover weg, maar ik kan me inbeelden dat het voor jou nog megaver lijkt en je geen blijf weet met die onzekerheid, misschien maandag es bellen nr de gynae en je ongerustheid en vorige neg.ervaring uiten en misschien kan je toch nog iets vroeger? Maar persoonlijk denk ik niet dat dit een slecht voorteken is, omdat je gevoel vorige keer bevestigd werd, hoeft dit nu niet zo te zijn, succes ik duim voor je, hou je ons op de hoogte? flyke
He Bangerikske, ja, kan me voorstellen dat je heel erg ongerust bent, zeker als je het al een keer hebt meegemaakt. Dat wachten is natuurlijk helemaal erg hier wordt aan je gedacht hoor!
Hoi Heidi ik hoop voor je dat de onzekerheid snel verdwenen is en dat je van je zwangerschap volop van kan genieten. Ik hoop voor je dat woensdag snel komt. Sterkte en succes in het ziekenhuis woensdag. Liefs Jolie
Hoi Bangerikse, Ik kan me jouw angst heel goed voorstellen. De laatste 2 miskramen had ik ook een voorgevoel dat het mis zou gaan. Mijn symptomen waren weg en ik had dromen over miskraam. Dat is helaas uitgekomen. Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders. Ik hoop voor jou dat het niets hoef te betekenen en dat de echo er goed uit ziet. Ik duim voor je. Is het mogelijk dat je de echo kan bespoedigen, als je tegen je huisarts zegt dat paniekstoornis heeft dan zal hij er denk ik wel mee instemmen want een angst en paniekaanval is niet bevordelijk bij een zwangerschap. Groet Miel
Ik ben nu 10 weken en 2dagen volgens de echo van vandaag. De baby is al 3,39cm. Goed hè en is uitgeteld voor 25/06/2007. Tijdens de echo sliep hij/zij en de gynaecoloog heeft dan veel beweging gemaakt (vaginale echo) om hij/zij wakker te krijgen. En ineens een wenteling, te gek voor woorden om dat te zien en een mooi kloppend hartje. De nekplooitest kon wel pas op 12 weken plaatsvinden dus vandaag alleen een urinetest en bloedafname gehad. Alles zag er supergoed uit. Dus nu hebben we weer volle hoop en kunnen we genieten ervan. Ze heeft mij wel een laxeermiddel gegeven want mijn buik was blijkbaar fel gezwollen (kreeg geen enkele jeans meer aan). Ik moet 1,5liter water drinken per dag nu. Maar grote dorst tegenwoordig dus geen enkel probleem. Binnen 2 weken zit ik dus weer terug bij de gynae.13/12 heb ik al mijn vriendinnen uitgenodigd en dan ga ik het ze allemaal vertellen, spannend. Morgen vertel ik het op mijn werk, ben eens benieuwd. Hopelijk gaat met jullie ook alles goed. Groetjes, Heidi
Hoi Heidi dat is zeker mooi bericht. Ik ben blij dat alles goed is en dat je er nu volop van kan genieten. Groetjes Jolie