zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manoontje, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    O, en wat kun je trouwens vreselijk snel verwend raken....
    Twee keer in de eerste ronde zwanger geworden, en nu voel ik me héél zielig, omdat ik alweer in ronde 3 zit...

2. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    balen anna..
    ik herken dat wel hoor.. van de eerste ronde...
    beide jongens waren van de eerste ronde..
    daarna 1ste ronde een vmk, toen gelijk weer een vmk.. dus vorige maand was heel raar... had dat nog nooit gehad...

hier trouwens volgens manlief lekkere stemmingswisselingen... word steeds spannender.. hoop dat ik kan wachten tot volgende week maandag...

3. lien123

lien123 Niet meer actief

Anna: herkenbaar hoor, bij ons niet in de eerste ronde raak, maar wel meteen toen we wat beter gingen mikken met ovu testjes. Ook bij mk heel snel.

Nu 'alweer' in de 4e ronde. :(

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, pffff.... had vanmiddag een sliertje rood-bruinige afscheiding. Ga er maar van uit dat dat de eerste start van een menstruatie is, maar snap er niks van: al die klachten.... :(
    ARGH!

5. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Rozemarijke; Wat balen balen balen! Hoop zo dat het geen menstruatie is/wordt. Keep my fingers crossed!

6. raspberry

Ja, ik durf er niet op te hopen dat het niet door gaat zetten morgen. Vorige ronde ook al zoiets aan de hand, dus ik houd mezelf maar voor dat het echt toch niet raak is deze ronde. Of eigenlijk: vroeg mis :( Kan er namelijk niet bij dat al die klachten die ik afgelopen week had, van niks kwamen...
    Heb er even een behoorlijke kater van zeg :( Bah, bah, bah!
    Heb wel besloten dat ik van de week even bij de huisarts langs wil en een uitgebreid bloedonderzoek ga aanvragen. Ik lees van alles over b12 tekorten en aangezien mijn vader gediagnosticeerd is met fybromyalgie en dat aan b12/tekort gelinkt wordt, wil ik dat eens even laten checken. Na al dat heftige bloeden bij de MK kan er ergens natuurlijk zomaar een tekort ontstaan zijn, of misschien was dat er altijd al wel en wordt het nu pas echt een probleem....
    Maar goed, dan heb ik iig het gevoel dat ik iets doe en er controle over krijg. Dit afwachten en maar overgeleverd zijn aan wat je lijf wel of niet doet, is echt zo frustrerend! Ronde 4 nu gehad en over 2 maanden hadden we anders gewoon een kindje erbij gehad en nu gewoon nog niet eens weer zwanger! :(

7. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mag ik hier meekletsen.

Na een mk in januari ben ik nu weer 5 weken zwanger.
    Sinds vanmiddag bloed ik.. maar ik heb nog niet echt pijn erbij. Ik ben vanmorgen door mijn heup gegaan dus alle pijn zit momenteel daar.. hoop maar dat ik daardoor de buikpijn niet mis terwijl het er wel is. Maar ik ben stiekem nog hoopvol. Als het bloeden nu maar wel gewoon ophoud..

8. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rozemarijke

Balen zeg.. hoop ook echt dat het voor jullie snel raak is.
    Bloed laten testen is altijd een prima plan naar mijn idee, vooral als je er onzekerheden over hebt. Ik ben er na mijn laatste mk ook achter gekomen dat ik een b12 tekort heb. Krijg nu elke twee weken een injectie en dat geeft ook wel weer wat geruststelling.
    Dikke knuffel

9. raspberry

@geelbloempje: jij had dus zelf ook geen echte duidelijke klachten verder door het b12 tekort? Ik heb eerder wel met migraine gelopen. En als ik mijn klachten van de afgelopen week bekijk, zouden dat ipv zwangerschapsklachten dus ook wel eens klachten kunnen zijn die eerder op een b12tekort duiden.
    Nouja, ik ga er echt maar eens op laten prikken dan!

10. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had wel veel klachten. Allemaal eigenlijk wel. Alleen de huisarts bleef zeggen dat mijn waardes prima waren. Ook toen het op 130 stond. Nu we de 5e miskraam achter de rug hadden was ik er helemaal zat van en heb ik er zelf op gestaan om meer onderzoek te doen. Had nu ook een nieuwe huisarts en die ziet het nut er gelukkig wel van in. Maar sommige mensen hebben ook helemaal geen klachten, sommige dingen zag ik zelf ook niet als klachten want ik wist niet beter dan dat het altijd al zo was. Totdat ik die injectie kreeg en het verschil beleefde.. migraine was bij mij ook erg veel aanwezig en is nu duidelijk beter geworden.

11. raspberry

Ja, als ik naar het lijstje kijk, zie ik ook wel dingen waarvan ik denk: ja, die heb ik altijd wel gehad, maar of ik dat nou direct klachten moet noemen? Ben altijd snel moe geweest, weinig belastbaar fysiek, (kreeg eerder bij zware fysieke inspanning altijd een migraine/aanval, inmiddels weet ik dat vooral te voorkomen door dingen goed te verdelen en een goede balans aan te houden).
    Maar goed, ben benieuwd. En als het zo is, ook benieuwd of ik me daar dan veel fitter door ga voelen, als ik dan die injecties zou krijgen...

Heb jij veel verschil gemerkt?

12. lien123

lien123 Niet meer actief

Hoi Geelbloempje
    Welkom hier, helaas. Als ik je onderschrift zo lees, heb je behoorlijk wat voor je kiezen gehad. Sterkte met alles. Ik hoop voor je dat je zwangerschap goed gaat. Ik duim voor je! :)

Ik slik sinds vorige cyclus ook vitamine B complex in een hoge dosering van de etos. Met daarin o.a. 50 mg B6 en 50 umg B12.
    Heb wel eens gelezen dat je daar ook veel van uitplast en dat injecties beter zijn.

Wat goed dat jouw huisarts zo meewerkt! Ik heb zelf ook al een gezonde dochter, het lijkt me zo raar na een gezonde zwangerschap een vit tekort te hebben. Weet jij hoe dat kan?

13. lien123

lien123 Niet meer actief

Rozemarijke: balen meid! Ik kan me voorstellen dat het rot voelt, zeker na al die kwaaltjes! Hoe kan dat nou he? Ik snap het ook niet hoor, je bent al een keer zwanger geweest, je lijf kan het, waarom dan niet gewoon nog een keer? :)

14. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja best wel ;)
    Kan toeval zijn maar geen migraines meer.. 1 keertje en daar had ik even last van terwijl ik normaal twee dagen uitgeteld was. Veel meer energie.. had gelijk zin om het huis op en af te rennen. Maar werd ook wel erg hyper van de injectie. En psychisch ben ik gewoon veel labieler, normaal kon ik weinig impulsen verwerken en dat gaat nu veel beter. Mijn geheugen word langzaam beter.. veel geconcentreerder. Ik had altijd moeite om gebeurtenissen om me heen bij te houden, mee te komen en in me op te nemen. (prikkels) Daardoor vond ik het erg moeilijk om contact en gesprekken met mensen te hebben. overzicht te houden. Altijd het gevoel overal achteraan te rennen. Wat weer extra vermoeiend en stressvol is. Na een drukke dag moest ik zeker weer een dag bijkomen. Gevoel dat het lichaam uit balans was.. naar links neigen en dan overal tegenaan lopen.. Dacht ook veel te veel. Kwam altijd moeilijk in slaap. Nu slaap ik als een roos.
    Borderline, hsp symptomen. ( nog steeds wel hsp met veel minder extreem) Sommige dingen kunnen toeval zijn en gewoon ook beter zijn geworden, maar ik geloof echt dat er een link is met de b12.
    Naja kort gezegd.. ja ik merk er heel veel van. En voel me nu veel meer in balans. Zei al jaren dat ik het gevoel had "defect" te zijn, en nu lijk ik de stukjes weer terug te kunnen lijmen.

15. raspberry

Hmm, klinkt allemaal wel erg herkenbaar! Ik heb het alleen pas echt sinds de zwangerschap van Thirza, (7 maanden ook kotsmisselijk geweest en medicatie hielp nauwelijks).
    En heb 26 maanden BV gegeven en als ik het zo lees allemaal op die website, bouw je daar ook een aardig tekort dan dan op verder...

16. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het tekort trouwens eigenlijk al wel 10 jaar, toen testte ik 130. Na 10 jaar is het gewoon langzaam erger geworden met de symptomen. Zo langzaam dat je bijna niet meer door hebt dat het ooit anders was.

Geen idee hoe het zit met b12 met gezonde kinderen.
    Ik heb ook twee kinderen maar altijd al een laag b12. Was wel veel misselijk en moe in de zwangerschappen, veel last van afgeknelde benen (weet niet meer hoe het precies heette) en extreem veel en zware migraines.

Maar heb een dochter gekregen.. toen 3 mk.. een zoon, 2 mk en nu hopelijk nog een zoontje/dochtertje op komst. Ik denk ook vaak heb twee kinderen. Dus moet lukken. Volgens de dokter ligt het niet aan de b12 maar puur de pech factor. Dus tja dan ben ik gewoon een pech vogel die heel netjes haar vitamines 9 maanden gaat slikken en om de week een injectie komt halen ;) Ik neem het risico niet.. zin of onzin

17. raspberry

Jaja, 5 miskramen zijn gewoon maar stom toeval en pech... wat een rare artsen lopen er toch rond! Als ie nou zou zeggen: ik weet niet waar ze van komen, maar van b12 dat geloof ik niet, dat zou nog iets zijn. Maar het enkel afschrijven als pech is wel domheid ten top zeg! Dan neem je zo iemand toch niet serieus meer?

18. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rozemarijke

Klinkt eigenlijk best logisch. B12 kan in elk geval geen kwaad om te nemen. Heel veel mensen hebben een tekort zonder dat ze het doorhebben. Een prikje is zo gedaan.. ik zou het gewoon even testen morgen. Weet je het deze week nog.

19. lien123

lien123 Niet meer actief

Ik heb al zo vaak de relatie b12 en miskraam zien langskomen...veel doktoren weten gewoon echt niet alles.

20. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja naja.. chromosomen onderzoek hebben we wel lopen. Maar verder konden ze er toch niet veel aan doen. Kan iets met het bloed zijn.. maar als daar al iets uit komt is er toch geen behandeling voor. Ik heb zelf het gevoel dat het iets met mijn bloed of vitamines is. Maarja.. daarom slik ik voor mijn eigen gevoel nu de complete 9 maanden zwanger vitamines.

Deel Deze Pagina