zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manoontje, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Vanmiddag had ik een broodje gekocht met filet americain. Moest er wel aan denken van: "Stel je voor dat...." Dan mag ik natuurlijk geen filet hebben. Maar denken jullie daar ook al over na tussen je ei en je NOD? Of nog beter gezegd: houden jullie hier rekening mee?
    Gewoon nieuwsgierheid. Ik denk er wel aan, wil er ook wel af en toe rekening mee houden, maar niet continu (tot het moment dat ik echt zwanger zou zijn - hetzelfde geldt voor alcohol)

2. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    ik zit nu heerlijk aan een roseetje... hou er wel rekening mee.. in zoverre dat ik matig... dus 1 wijntje op een dag en 1 broodje file...niet al te dik belegt...
    dit zijn nl 2 dingen waar ik zo van kan genieten en ook echt mis als ik het niet eet tijdens de zwangerschap..

bedankt voor de lieve knuf ploon..
    heb nu iig zekerheid... in zoverre... de hcg is onmeetbaar.. dus nu weer afwachten wat mijn cyclus gaat doen...
    ben een controle freak.. dus deze dingen maken me erg onzeker...
    normaal ken ik mijn lijf door en door (heb tot nu toe altijd gelijk gehad als ik ging testen..behalve na mijn zwangerschappen.. dan spelen hormonen ook een rare rol)

fijne avond allemaal!

3. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    In verwachting raken van ons 2e Wondertje!
    Goedenavond dames... ;)

Alles ok hier?
    Hier niet zo... heb m'n ei nog niet gevonden... :( zo balen!
    Alle streepjes zijn zowat hetzelfde..........
    Vandaag ook weer getest.
    Nu ben ik bang dat ik misschien wel geen eisprong heb/krijg deze maand :$:(....

4. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ik zie dat je lange cyclussen hebt, dus misschien dat ie nog komt... En door de mk kan het ook in de war zijn natuurlijk. Allemaal heel onzeker, dat is zeker, en dat is erg teleurstellend voor je. Het kan natuurlijk voorkomen dat je een keer geen eisprong hebt (helemaal door de mk).
    Helaas snap ik niets van temp.kaartjes... dus daar kan ik je niet mee helpen. Heb wel even gekeken en zie een sterke daling een keer, maar weet helaas niet wat dat betekent.
    Ik denk, hoe moeilijk ook, dat je je lichaam even de tijd moet geven om tot rust te komen na de mk (en ook in je koppie even). Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan (weet ik uit ervaring).
    Mijn gyn. zei, toen ik na 7,5 week nog niet ongesteld was, je moet gewoon rustig afwachten met je handen op je rug. Het is een hele aardige man, dus ik nam het van hem aan en wist ook dat hij gelijk had. Ik denk dat er voor jou ook niets anders op zit.
    Toi toi toi.
    @all; ik ga nu lekker slapen. Ben moe! Welterusten

5. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Wakker worden allemaal!
    Het is nog rustig hier.
    Ach, ben zelf ook pas net uit bed ;) Vandaag weinig op de planning. Alleen vanmiddag een kinderverjaardag.
    Nog weinig 'klachten' hier. Wel eens steken onderin m'n buik, maar dat had ik vorige maand ook, dus.... daar hou ik me niet aan vast. Eergister waren de steken wel wat heftiger, dus misschien dat dat een innesteling was, maar toch wil ik daar niet te veel over nadenken. Want elk pijntje, steekje kan ook iets anders betekenen, ben ik inmiddels achter.

6. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Goeiemorgen dames.
    Hier vanmorgen weer een angstaanjagend witte test helaas..... Heb hem in alle soorten licht gehouden, maar echt geen streepje te bekennen.Begin de hoop nu toch wel op te geven.
    Het zou natuurlijk nog kunnen dat mn eisprong dinsdag, of uiterlijk woensdag is geweest. Maarja, dan zou ik wel een hele snelle innestelling hebben gehad de vrijdag erna al....
    Het enige waar ik nog een beetje hoop uitput is dat ik de vorige keer op zondag ook nog negatief testte en op dinsdag wel positief. Dus zolang ik nog niet ongesteld ben hou ik een beetje hoop.

@Sansky, wat vervelend voor je dat je zolang aan het wachten bent. Hoop echt dat je snel je ei mag vinden.
    @Ploon, zolang ik nog geen positieve test heb eet en drink ik nog waar ik zin in heb hoor. Ik wordt niet laveloos of zo, maar een wijntje of 2 gaat er dan wel in, net als een rose biefstukje. Als het raak is mag het 9 maanden niet dus geniet ik er nog juist nog even van. Heb ook gelezen dat je kindje de eerste 5 weken nog niet met je in verbinding staat dus dat het ook nog niet echt uitmaakt dan.

7. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    @Ploon, haha, gelijke reactie!!

8. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ja, idd tegelijk ;)
    Wat jammer weer zeg. Maar idd zolang je niet ongesteld bent.... houd moed! Zoals ik op een ander forum las: Geen bloed, geeft moed :)
    Nu ik jou hoor over een biefstukje rosé denk ik ineens aan dat we vanavond ook wel uit eten kunnen gaan :) Ik zal het m'n mannetje eens voorstellen. Nu kan het nog (dan bedoel ik natuurlijk een medium biefstuk) ;) Haha, ik blijf gewoon optimistisch.

Hebben jullie dit ook? Bij m'n vorige zwangerschap hadden we de baby een naampje gegeven zodat we makkelijker over hem/haar konden praten. Nu deze zwangerschap mis is gegaan, denk ik aan een volgende zwangerschap en heb ook al een naampje voor hem/haar tijdens die 9 maanden. Doen jullie dit ook? Gewoon nieuwsgierigheid. Het is wel heel voorbarig, maar ik vind het gewoon leuk.

9. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Bij de vorige zwangerschap noemden we de baby Klaasje. Stomme naam op zich, maar een vriendin zei dat voor de gein en dat is toen blijven hangen. Denk dat we een volgende baby ook weer de werknaam Klaasje geven. Wij hebben dat eigenlijk bij al onze vriendinnen gedaan.

En....inderdaad geen bloed geeft moed! Dus we wachten maar netjes af. Ga in ieder geval niet snel meer testen. In ieder geval niet tot dinsdag(avond).

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Goedemorgen! Ik ga straks even naar mijn schoonouders toe. En daarna lekker de hele zondag bankhangen.

@Manoontje: ik blijf voor je duimen, meid.
    @Ploon: toen Sem nog in de buik zat, was hij puk of pukkie. Voor de 2de zwangerschap was het te kort op een naampje te verzinnen.

11. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    Thnx voor jullie medeleven! ;);)
    Afwachten ja... meer kan ik niet doen.
    Nee van mijn temp. kaartje word ik ook niet echt wijzer :(.....

12. GD85

GD85 Lid

18 jan 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes allemaal met afwachten. Wat doe je dat toch veel he in deze periode?!
    Wij noemden de baby gewoon "baby", geen bijnamen dus haha

13. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hihi, de oudste was en is ons monstertje
    de jongste is mijn spookje
    en een 3de zou mijn draakje worden..
    dit benoem ik ook al tijdens de zwangerschap zo en zijn hun koosnaampjes:)

14. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Hihi, wat een grappige benamingen! :)

15. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    is gekomen door de oudste.. die heeft me, tijdens de zwangerschap 2 gekneusde ribben getrapt.. vond het op dat moment een echt monstertje... nadien pas een koosnaampje geworden:)

16. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    ik ben de eerste keer zwanger geworden toen ik 3maand gestopt was met de pil. de tweede zwangerschap kwam na 4 maanden gestopt te zijn met de pil.
    alleen heb ik 4 weken geleden helaas een miskraam gehad..
    ik begon op woe met lich roze slijm en vrijdag met bloeden zaterdags naar de vk geweest voor een echo en ze gaf aan dat we een miskraam kregen. heb savonds het vruchtje verloren ik was 7 weken zwanger.. geen pijn gehad niet vervelend of beroerd gevoelt ging allemaal heel goed. misschien dat mijn man en ik er te nuchter voor zijn. maar wij hebben het vrij snel verwerkt en wouden er ook direct weer tegen aan. de vk vertelde mij dat je 2weken er na er weer voor kon gaan. na dat precies een week later mijn bloeding stopte zijn we ook direct 3x per dag (sorry:) willen gewoon graag zwanger worden) bezig gegaan. en mijn man heeft het gevoel, en ik zelf ook heel sterk dat ik weer zwanger ben(na mijn idee kan dat niet zo snel maar oke) ik heb al een paar dagen steekjes in mijn onder buik en ook slijm van hier tot gunter! alleen nu weet ik dus niet of dat mogelijk is bij mijn vorige zwangerschappen heb k dat ook gehad!het vervelende is dat ik pas rond 10maart ongsteld hoor te worden weten jullie hier miss iets van

17. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    Hey meis,.... vervelend dat je dit hebt mee moeten maken (jullie)..
    Ik heb zelf ook kort geleden een mk gehad.
    Ik heb idd verschillende verhalen hier gelezen, dat ze na 4 of 5 weken na de mk weer een positieve test in handen hadden.
    Heb je na je mk wel weer negatief getest? Dat zou dan wel handig zijn, want als je weer een positieve test in handen hebt....... weet je wel in ieder geval of het een nieuwe zwangerschap is, of niet..
    Dus het zou best kunnen,... maar het kan ook juist niet.....
    Het is ook zo verschillend bij iedereen....
    Ik zit ff kijken........ aankomende Woensdag op 4 wkn na de mk.. :)
    Succes!
    En laat ons iets weten he ;);)

18. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    @moedervantomasz: Wat een vervelende ervaring voor jullie. Zoals Sansky ook zegt... het kan natuurlijk dat je alweer zwanger bent. Dit heb ik wel vaker gelezen. Maar het kan ook wel enige tijd duren. Ik kan je niet echt helpen, want ik ben gecuretteerd en misschien dat dit anders is (bij mij duurde m'n 1e ongesteldheid al eeuwen). Maar positief denken en je goed voelen kan altijd helpen om snel zwanger te worden.
    Ik weet alleen niet of 3 keer per dag (hoe hou je het vol? ;)) goed is voor de kwaliteit van het zaad van je man.
    Heb je nog een nacontrole? Succes met alles!!
    @all: hoe gaat het met jullie vandaag? Lekker weekend gehad en vandaag ook weer aan het werk? Nog nieuws aan het front? Hier bij mij niet eigenlijk. Er gebeurt weinig met m'n lichaam eigenlijk. We wachten nog rustig af... tomtietomtietom....

19. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    Idd.... 3x per dag seks is wel veel hoor.
    En ik denk ook niet echt goed voor de kwaliteit van het zaad.
    Je kunt het beste gewoon om de dag klussen en rond je eisprong elke dag....
    Het is niet zo dat als je 3x op een dag seks hebt, je dan meer kans hebt op een zwangerschap.....
    Dan kun je het toch beter om de dag gaan doen.. ;)

Hier.... jaa 't gaat.
    Word er niet veel wijzer van.
    Nog geen ei opgemerkt.
    Temp. zie ik nog niks in.
    En het weekend? Naja, wel zwaar.
    Zoontje van man was hier...... en ik zit vaker op 'm te vitten... terwijl hij toch ook helemaal niks aan de situatie kan doen?
    Daar kan ik me zo kwaad om maken....
    Ik weet niet waar ik met m'n gevoelens heen moet.
    Zoals gister, had ik een dag..... het ene moment super vrolijk en het andere ben ik te schieten... :(
    Hoe komt dat toch, ik word daar gek van.
    En het is ook niet leuk voor de mensen om me heen.

20. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Wat onwijs vervelend (voor jezelf en de mensen om je heen). Wat deze grote wens en het grote verlangen toch met je kan doen..... En vooral als het niet loopt zoals je wilt (het niet vinden van je ei bijv) kun je nog kribbiger worden. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt. Als is het negatief (als je bijv. ongesteld wordt) maar dan weet je waar je aan toe bent. Dit is niet prettig voor je.
    **een dikke knuffel**

Deel Deze Pagina