als je zegt dat je bijna uitgerkend bent geloof ik je oook jij hbet zeker al een buik(je) maar kan je wel lekker trots lopen ik wou dat ik met je mocht ruilen
Oorspronkelijk geplaatst door jannie1980 +/- 2 MMarinka (1e ronde, 1e kindje) Jan '11 mk 13 Mamvan2boys (2e ronde na mk, 3e kindje) feb '11 mk 21 Deesjedees ( 1e ronde na mk, 1e kindje) apr'11 mk 20 Aloha (1e ronde na mk, 1e kindje) Apr'11 ma 24 Lien123 (4e ronde na mk, 2e kindje) feb '11 mk 29 Y30 (3e ronde na mk, 1e kindje) feb '11 mk Juni 2011 6 Rozemarijke (5e ronde, 2e kindje) Jan '11 MA +-6 Kylie1986 (1e ronde na mk, 1e kindje), mei '11 MA 16 Hetlichtje (1e ronde na mk mei en ma feb'11) Zwanger 18-11-2011Moedervtomasz (1e ronde, 2e kindje) - feb.'11 mk - 24/5 3e echo 18-11-2011 Sansky (1e ronde, 1e kindje) - feb. '11 vmk - 12/5 3e echo ??????????? Manoontje (4e ronde, 2e kindje) jan '11 vmk 10-12-2011Ploon (4e ronde, 1e kindje) - nov. '10 mk - 29/4 echo ??????????? moi 78(1ste ronde, ?? kindje)mrt'11 mk 21-01-2012 jannie1980(2deronde, 3de kindje) feb en mrt'11mk Zwanger Ongesteld MMM Vlindertjenegatieve test Helaas, ik heb me er nu maar definitief bij gezet, gisteren een test gedaan en deze was alweer helemaal blanco! Definitief over, maar wel fijn dat het HCG weer helemaal verdwenen is. Iedereen vindt me zo flink, maar ik voel me vreselijk stom en k*t. ik kan niet eens een kind in leven houden... al mag ik dat natuurlijk niet denken van mijn man. Gelukkig over 4 weken alweer testen!
@Hetlichtje: nee, zo moet je inderdaad niet denken! Ik heb mijn zoontje gekregen na zwanger worden in de 1e ronde, en een probleemloze zwangerschap en thuisbevalling, dus ik weet dat ik het wél kan, en mij is het de afgelopen keer ook niet gelukt... Er is waarschijnlijk 'gewoon' in aanleg iets mis geweest, en daar doe je helaas zelf helemaal niks aan... (van tevoren niet, en tijdens en na ook niet...). Wel heel vervelend dat je het 2 keer zo kort achter elkaar mee hebt moeten maken! (1 ding 'scheelt': je weet in ieder geval dat je zwanger kunt worden....ja ik weet het: dooddoener waar je nu niks aan hebt!) @Jannie: bedankt voor de zelfonderzoek-tip: mijn baarmoedermond zit 'extreem hoog' (kon er nauwelijks bij, haha!), en er is nu duidelijk sprake van vruchtbaar slijm. Spannend! Ik lees trouwens over het algemeen dat om de dag 'klussen' het best zou zijn voor de kwaliteit van het zaad. Hebben jullie (zwangeren) dat ook gedaan? Ik las namelijk ook ergens de vage opmerking dat het dan rond de eisprong ineens wél iedere dag zou moeten?! Dat lijkt me dan juist niet de bedoeling... Dan moet het zaad juist zo goed mogelijk zijn, toch?
Ik denk dus trouwens dat ik in ieder geval weer op weg ben naar een kortere cyclus: vruchtbaar slijm (meer dan) 6 dagen voor de eisprong lijkt me wat vroeg namelijk... (zie banner)
Ha allemaal, Jullie hebben allemaal zo meegeleefd dus even een update. Vanmorgen bij de gyn geweest. Zwangerschap is dus echt niet goed. Er waren 2 vruchtzakjes met vocht ed erin; maar geen leven dus. Ze willen het weefsel onderzoeken (om Mola echt uit te sluiten) dus moet ik dinsdag voor curettage. Bah; zie er echt tegenop. Weer heel die mallemolen. Wordt al emotioneel als ik er aan denk. Had altijd het idee dat zwanger worden en kinderen krijgen erg leuk zou moeten zijn. Nou dat is het in ons geval dus niet. 2x zwanger en 2x mis. Zodra dit achter de rug is gaan we chromosomen onderzoek doen tussen manlief en mij. Maar hopelijk is het voor die tijd weer raak en gaat het die keer wel goed. Deesjedees; kan me je rothumeur voorstellen. Maar geen bloed geeft moed toch? Of heb je geen hoop meer? Anna; ook bij mij was er al een heel buikje te zien. Op m'n heupen al 9 cm erbij en op mijn borsten 4cm! En dat dus voor niets. Dat is echt rot! Hoe gaat 't met de rest? Knuffel!
Mei 2011 +/- 2 MMarinka (1e ronde na ma, 1e kindje) Jan '11 MA 13 Mamvan2boys (2e ronde na mk, 3e kindje) feb '11 mk 21 Deesjedees ( 1e ronde na mk, 1e kindje) apr'11 mk 19 Sjenny (1e ronde na mk, 1e kindje) maart'11 MA 20 Aloha (1e ronde na mk, 1e kindje) Apr'11 ma 24 Lien123 (4e ronde na mk, 2e kindje) feb '11 mk 29 Y30 (3e ronde na mk, 1e kindje) feb '11 mk Juni 2011 6 Rozemarijke (5e ronde, 2e kindje) Jan '11 MA +-6 Kylie1986 (1e ronde na mk, 1e kindje), mei '11 MA 7 Anna27 (3e ronde, 2e kindje) Feb '11 MA +/-11 Lievefamke (1ste ronde na mk, 2de kindje) Mei'11 16 hetlichtje (1e ronde na mk mei en ma feb'11) Zwanger 12-11-2011Moedervtomasz (1e ronde, 2e kindje) - feb.'11 mk - 26/4 2e echo 18-11-2011 Sansky (1e ronde, 1e kindje) - feb. '11 vmk - 12/5 3e echo 06-12-2011 Manoontje (4e ronde, 2e kindje) jan '11 vmk- 16-05-11 echo ??????????? moi 78(1ste ronde, ?? kindje)mrt'11 mk 21-01-2012 jannie1980(2deronde, 3de kindje) feb en mrt'11mk Zwanger Ongesteld MMM Vlindertjenegatieve test Thja het zat er dik in natuurlijk @Sinasappeltje: K*T man leef met je mee! @ de rest kan verder ff niet reageren doe het later! XXXX Marinka!
@ sinasappeltje, wat een rot nieuws zeg. wel fijn dat ze het verder gaan onderzoeken. Zaterdag is als het goed is mijn nod. Mijn lijf heeft allerlei klachten waarvan ik echt van dacht ja ik ben zwanger. Ga denk ik vrijdag ochtend nog eens testen. Gaan vrijdag middag op vakantie. Schoonouders gaan mee. wil daarom niet op vakantie testen.
Heel veel sterkte sinaasappeltje.. Balen, Marinka.. Ik ga (als ik helemaal gestopt ben met vloeien) ook eens voelen of ik wat merk aan mijn bmm
Wat erg Sinaasappeltje! Veel sterkte met de curettage! @Marinka: balen, maar wel fijn dat je je menstruatie weer terughebt. Ik kon voor mijn gevoel op dat moment pas weer écht verder met zwanger worden. Op naar de volgende ronde! Ik weet trouwens niet hoe kort deze cyclus gaat worden, want bij mijn tot nu toe kortste cyclus van 27 dagen, zou ik pas ongeveer overmorgen mijn eisprong moeten hebben. Ik ben benieuwd! Ik weet natuurlijk dat het moment van eisprong binnen een cyclus ook erg kan variëren, dus eigenlijk weet je dan nog niks!
zo, en toen was er weer een hoop gekletst.. sinaasappeltje, sterkte meis! marinka, balen.. op naar de volgende ronde meis... anna, wij deden echt niet elke dag hoor... 1x in de 2a3 dagen.. vaker niet... en dat hebben we bij geen van de zwangere rondes gedaan (dus 5 in het totaal) dees, de kans is vrijdag een stuk groter als het raak is... zeker als je donderdagavond niet teveel drinkt! ga voor je duimen meis! hier de strijk klaar, tas ingepakt, gegeten, dus nog ff opfrissen en de jongens op bed en dan naar mijn dinnetje die morgen gaat trouwen... alleen nog ff bedenken wat ik tussen het stadhuis en het feest ga doen... zou naar mijn broertje, maar die belde af.. en terugrijden is tever helaas.. dus in de omgeving van arnhem maar wat zoeken..
Oh echt, super! Ik wist het nog niet, lees niet echt mee op andere topics (heb hier al halve dagtaak aan )
Heb je nog nagedacht over ovarium comp. Ik gebruik het deze maand voor het eerst dus weet nog niet of het wat gaat brengen, maar ik heb er al 2 deskundigen enthousiast over gehoord.
Hé meis, wat naar! Kan me zo goed voorstellen dat je je kl*te voelt en tegen de curretage op ziet. Heel veel sterkte!
Sinaasappeltje: wat erg, sterkte meid, echt rot voor je Kylie: vitamine A is niet goed, in elke normale multivitamine zit vit A, maar niet in die voor zwangere vrouwen, of vrouwen die zwanger willen worden. Heb hier ook Centrum staan, maar daar staat niet op voor zwangeren. Ik zou VSM mama, of gravitamon of zoiets nemen. Je mag als je zwanger bent ook geen paté en zo, daar zit ook vitamine A in. Y30: ovarium comp? Nog nooit van gehoord! Wat is dat? Ik las hier trouwens ook dat tarwekiem olie ook goed zou zijn voor je lf, maar kon ik niet vinden bij de Kruidvat. Heb jij ook een korte lf?
@het lichtje: Dat gevoel van "ik kan niet eens een kind levend op de wereld zetten" herken ik wel. Ik ben altijd iemand die graag alles in eigen hand heeft, controle en grip overal op hebben. Hiermee kan dat niet, en dan voelt shit. Ik hoop dat je lichaam snel zal laten zien dat het wel degelijk 9 maanden een kindje kan dragen. @deesjedees: Zal zeker ff komen kijken vrijdag ochtend, dit topic kan wel wat meer goed nieuws gebruiken! Heb je al wel zin in je vakantie? Waar gaat de reis naar toe? Hier: Denk met het ovu testje van vanavond definitief duidelijkheid te krijgen over of ik al op het wachtbankje kan. Vandaag het nichtje van mijn vent opgezocht in het ziekenhuis, ze is zwanger maar het kindje groeit niet goed genoeg, dus nu verplicht rust. Ze moet nog ruim 5 weken. Heel dubbel gevoel vandaag, enerzijds leef ik met haar mee, bedrust is natuurlijk niet leuk, maar anderzijds als ik dan zie dat ze nog rookt (paar per dag) dan voel ik me boos worden van binnen. Zelf eet of drink ik zelfs tussen ei en ongi niets wat niet mag als je zwanger bent, gewoon voor het geval dat. En zij rookt de hele zwangerschap door... Ik gun haar natuurlijk een gezond kind, maar beetje wrang vindt ik het wel. Zeker als je hoort hoe zorgeloos ze praat over dat het kindje straks in de couveuze zal moeten e.d. Maar dat ze door rookt heeft daar natuurlijk niets mee te maken, zucht!
Y30: phoe roken tijdens de zwangerschap, ik heb gelezen wat dat voor schade aan kan richten, daar word je niet blij van...ik kan me voorstellen dat dat frustrerend is!
nou ja, het is nog niet gezegd dat het roken daar niks mee te maken heeft hoor! Ik heb ook wel eens gehoord over een kindje dat te vroeg, te klein en met een hartafwijking werd geboren, (mede?) omdat de moeder had doorgerookt tijdens de zwangerschap. Ik kan daar ook niks mee hoor: heel graag een kindje willen, maar er niks voor op willen geven.... @de vitamines: ik gebruik de zwangerschapsvitamines van het eigen merk van het kruidvat (bruin glazen potje met groen label). Die zijn vrij goedkoop en ik krijg ze weg (met yoghurt). Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een tijdje capsules gehad (van de etos?), en die bleven plakken in mijn mond... In de periode dat ik misselijk was, heb ik regelmatig overwogen een dagje over te slaan!
Oh, dan heb je mijn berichtje aan je paar weken geleden denk ik gemist. Ik heb geen idee of ik een korte LF heb, doordat ik mijn ei niet voel, en mijn laatste twee cycli 3 dagen langer waren dan voor MK. Ovarium comp. is een homeopatisch (eigenlijk antroposofisch middel) die alle hormonen rond voortplanting in balans brengt. Het wordt veel voorgeschreven aan vrouwen die moeilijk zwanger worden, maar zou ook helpen om je cyclus te reguleren, en de hormonale functies in je lichaam te ondersteunen bij een zwangerschap. Voor die laatste twee redenen heb ik het. Nogmaals ik weet niet of het werkt maar ik loop bij een antroposofisch arts voor maag en darm klachten (heeft hij me goed bij geholpen) en deze arts heeft er veel goede resultaten mee behaald. Meer hoefde ik eigenlijk niet te weten. Hiernaast slik ik zwangerschap vitamine (ook voor als je zwanger wil worden) van solgar. Is wat duurder maar staan bekend als de beste, zij hebben patent op bepaalde aminozuur verbindingen waardoor het lichaam vitamines en mineralen veel beter opneemt. De bekende merken, die op dit topic veel genoemd worden, hebben dit niet. Solgar wordt voor 80% opgenomen door het lichaam (omdat de mineralen en vitaminen uit natuurlijke bronnen komt), de reguliere merken voor max. 30%. Nou ja, is een lang verhaal geworden, hoop dat je er wat mee kunt. @allen; ik kom voor het slapen gaan nog ff kijken, maar moet nu nog aan het werk, pfff