zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manoontje, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben benieuwd wat ze zeggen.

Ik heb nooit strijk. Alleen de lakentjes van mijn dochter, maar daar heb ik er best veel van, dus dat hoeft echt maar een enkele keer..
    Ik hang alles gelijk vanuit de wasmachine op een hanger en sla het goed uit. Als het droog is, hang ik het zo in de kast. Kraamzorg vond dat wel erg makkelijk hahaha

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @verzekering: ik heb alleen een basispakket, maar bespaar daardoor per maand zo veel, dat ik de eigen bijdragen makkelijk daarvan kan betalen (ook bij de tandarts gaat dat tot nu toe prima, zou namelijk 20 euro per maand meer aan premie gaan kosten, en ik heb 90 euro per jaar aan tandartsrekeningen...)
    Een pretecho moet je natuurlijk altijd zelf betalen, da's logisch. Ik heb vorige keer alles behalve de eigen bijdrage van de kraamzorg vergoed gekregen (maar ben dan wel thuisbevallen, en heb alleen standaardcontroles bij de vk, 1e echo en 20-wekenecho gehad)

Ik heb weer allerlei kwaaltjes, net als vorige maand...
    Sinds gisteren echt veel buikkrampen (baarmoeder en eierstok-hoogte, zeg maar), misselijk, last van mijn darmen en gevoelige borsten. Vorige maand waren alleen mijn tepels gevoelig, maar nu voel ik ook af en toe 'beurse' plekken en steken in de rest van mijn borst. Maar ja, vorige maand waren de kwaaltjes zó overduidelijk zwangerschapskwaaltjes dat ik, zoals ik al zei, nergens meer intrap....

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    De kraamzorg had bij ons weinig te doen, omdat wij nog heel klein woonden, en mijn man de boodschappen deed en ik zelf kookte. Zij streek dus echt álles, ook de overhemden van mijn man, wat eigenlijk dus niet hoeft.
    Ik strijk wel heel veel, maar vind het, op die overhemden na, eigenlijk helemaal geen vervelend werk!

4. lien123

lien123 Niet meer actief

Nieuwe meiden: welkom hier

Strijk: heb ik ook niet, op een enkel bloesje na dan. Ik doe hetzelfde als jij famke.

Hier: nou gisteren nog wat bruinverlies, daarna niks meer, vanmorgen ook niet, dus ik heb een test gehaald, ik sta met de dichte verpakking in mijn hand, word ik toch ongesteld! Nou ja! Afgelopen dagen waren weer erg onzeker, word dan echt gek van mezelf...

5. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    :) ik strijk bijna alles:) maar dat deed de kraamzorg ook niet hoor..
    i streek zelfs alle hydrofiele luiers:)

ik ben nu 2x in het ziekenhuis bevallen.. de 2de eer heeft de vk wat weten te regelen, maar anders had ik het toen wel zelf moeten betalen...

extra pakket heb ik nu ook voor fysio...

taken van de kraam was voornamelijk de basis dingen en sjoerd bezig houden, zodat ik gewoon kon slapen als ik dat wou...
    moet nu nog gaan nadenken hoe ik school van sjoerd ga regelen... hij zit nl niet om de hoek op school maar ruim 10 min. met de auto...
    dus eens kijken of er mama's zijn die dat kunnen opvangen als tjeerd of mijn schoonouders niet kunnen... heb er nog ff tijd voor... scheelt weer....

6. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

ik wou dat ik jullie bij kon houden maar het lukt niet :D
    ik wens alleen jullie allemaal heel veel succes en ga rustig wachten tot maandag 06/06 voor me 1ste echo.
    Maandag laat ik jullie meer weten.
    Groetjes,
    M

7. prisca

prisca Lid

19 mei 2011
    30
    0
    0
    boekhouder
    belgie

Ervaren hihi!!, ik wil er 1 op mijn nek

8. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Daar heb ik een klein hartje,..Viel mee

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@lievefamke: je krijgt medische echo's vergoed, alleen moet je tot het bedrag van je eigen risico wel zelf betalen.
    Ik had laatst dat ik daarom dus een rekening kreeg van VGZ vor de rit in de ambulance. Pfff, net ongesteld geworden na zoveel klachtjes, komt die rekening binnen, dus ik een mail naar VGZ gestuurd, of ze dat niet anders konden regelen. Dat kon niet, maar kreeg wel een bos bloemen thuisgestuurd. Dat was dan wel een klein beetje goedmaker op dat rauwe bericht...

@kraamzorg enzo: hier ook het gezinspakket en dat was bij Thirza maar goed ook: 24 uur extra kraamzorg geindiceerd gekregen en als we daar ook nog eens een eigen bijdrage op hadden moeten betalen.... Nu hoefden we er niets voor te betalen :)
    Onze kraamhulp streek ook alles en het huis was schoner dan als we het zelf doen, hahaha. Heerlijk, want ik kon echt helemaal niks e manlief heeft ADHD en was ee klein beetje een flipperkast ;)

@lien: he, wat balen zeg! Wel apart, dat het doorzet zodra je wilt testen. Nouja, wel altijd nog beter dan dat het 5 minuten na een test doorzet, nu kun je de test voor de volgende keer bewaren iig.... :)

@all: blijf van alles voelen, maar probeer net als Y30 m'n hoofd maar een beetje koel te houden...

10. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    @2011: ik heb vorige maand een miskraam gehad en ben nu alweer zwanger... Hou hoop! En voor wat betreft de ovu-testen. Ik heb 9 maanden lang iedere maand geld weggegooid aan die dingen en het leverde niks op. Sinds 3 maanden ben ik er mee gestopt en doen we het gewoon om de dag op alle dagen van de maand dat ik niet ongesteld ben. Dat heeft al 2 zwangerschappen opgeleverd... (waarvan ik hoop dat ik de 2e mag voldragen)
    Mijn huisarts zei dat ik misschien "te enthousiast werd" van die positieve ovutesten. Dan gingen we ineens als een gek elke dag klussen om vooral maar geen moment te missen en dat maakt de kwaliteit van het sperma er niet beter op (zegt hij)

11. lien123

lien123 Niet meer actief

Betty Barclay: welkom! Wat fijn dat je alweer zwanger bent, gefeliciteerd!

Ovutesten: bij mij was het eerst andersom, eerst op de gok een paar maanden en toen voor het eerst ovu testen, meteen zwanger! Alleen de laatste maanden doen ze hun werk niet meer zo goed....;)

Het is inderdaad de eeuwige vraag, om de dag of elke dag vanaf posi ovu test. Wij zijn altijd de hele week al om de dag aan het klussen en als we dan eindelijk een positieve test hebben, hebben we eigenlijk geen zin meer haha! Maar dan doen we het idd elke dag. Misschien toch maar weer eens om de dag.

Rozemarijke: ja apart he, scheelt weer een test...heb er nu trouwens 4 liggen, dus kan nu meteen testen als ik wil. En goed hoor, hou je hoofd koel :cool:. Beter dan jezelf helemaal gek maken....like moi....:$

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, waarschijnlijk doe ik dat toch wel, maar OK.... :D

13. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Nog steeds niets hier... Op veel wit slijm na...:$

Zit op dag 60 hier....:( had gister een hele vage test...

Zaterdag ochtend nog maar eens proberen! ;)

14. lien123

lien123 Niet meer actief

Sjenny:vage test? Heb je een foto? Spannend!

Rozemarijke: haha ja join the club..:D

15. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Krijg via me telefoon (iPhone) en de iPad geen bestanden erop! Helaas :(

Ik moet toch maar eens een keer de laptop opstarten ;)

16. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Hmmm met kat wil niet meer bij me liggen :(

17. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, ze hoefde bij ons niet te strijken. Boodschappen en koken deed mijn man.
    Het enige wat ze moest doen was mij alles vertellen. En aangezien ik zoveel wilde weten, had ze daar bijna een dagtaak aan! hahahaha
    (o ja en stofzuigen en voor mijn baby zorgen deed ze wel natuurlijk)
    We hebben zelfs nog uren erbij gekregen.....

18. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe wel ovu testen, maar die bepalen niet precies de dagen dat we klussen. Soms een dag eerder, soms de dag zelf, of de dag erna....
    Doe het alleen als het leuk is ;) dus niet verplicht elke dag. Heeft toch al 2 zwangerschappen opgeleverd, dus elke dag is niet echt nodig...

19. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    ovutesten (laatste is van gisteren):
    Bekijk bijlage 154181

de eerste is alweer van 1,5 week terug ofzo

20. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze zijn duidelijker afgenomen: zwangerschapstesten (laatste is van vanochtend)
    Bekijk bijlage 154182

Deel Deze Pagina