zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manoontje, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hier nog niemand verteld.. behalve 3 vreindinnen, maar die raadde het...
    manlief wil wachten tot 8/9 weken.. vind ik veel te lang duren hoor...

heb tot 14.50 geslapen, daarna ff gedouched en wat gegeten.. nu ff proberen wat te drinken en dan zo naar schoonzusje...

y30, balen van je witte test meis.. hopelijk mandag mooie l l

ben de rest alweer kwijt sorry..

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Lien en Marinka: Waren het allemaal oktober kindjes geweest. Is blijkbaar geen goeie maand dit jaar;)

@schrijven op ZP: Mijn vent weet dat zeker, hij is er inmiddels al aan gewend, in het begin liep hij steeds opmerkingen te maken dat het toch wel een beetje een verslaving begon te worden...kunnen we misschien ook wel niet helemaal ontkennen;). Maar net wat jullie al zeiden het is ook zo fijn om dit samen te kunnen delen, dus het is inderdaad wel eens tijd voor een *groepsknuffel*

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hihi, heb ik ook :) Mensen in je omgeving -vooral degenen die nooit een miskraam hebben meegemaakt- vinden het op een gegeven moment wel een keer goed, dan moet het maar eens klaar zijn. Ja, en dat is het dus niet zolang je nog bezig bent met zwanger worden.
    Ik vind het dus ook erg fijn om hier omgelimiteerd te kunnen klagen enzo, helpt enorm om dingen er ff uit te gooien af en toe :)

Mijn man weet ook dat ik hier schrijf, schrijft zelf ook wel op fora, maar dan meer discussie-dingen, (tja, een man he? ;)).
    Hij leest wel eens wat van mijn reacties, als ik een pagina open heb laten staan. Is daar wisselend over, privedingen hoef ik van hem niet zo nodig op internet te knallen, maar ach.... ben in real life ook behoorlijk open, dus tja :)

4. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    mijn man weet dat ik hier schrijf. hij moest 2 weken na de mk naar het buitenland voor zijn werk en zat ik alleen met kleine man. en ik zat een beetje te neuzen hoe snel je na een mk weer zwanger kon worden en of dat allemaal goed ging toen kwam ik hier uit, en ben hier gaan kletsen. hij vind het totaal niet erg of raar ofzo. hij heeft zo iets als mij dat helpt. om er toch over te praten en geen rare blikken te krijgen, of rare reacties ofzo of dat je het er met bekenden over hebt, moet ik dat gewoon doen. je geeft het dan toch een plekje en de meiden hier weten wat je voelt en wat je hebt mee gemaakt( ook al is elke mk ander, de "richtlijn" zijn het zelfde)..
    je krijgt geen rare reacties en geen blikken van ow heb je haar weer ofzo.. begrijp je wat ik bedoel..

nu ben ik dan gelijk erna weer zwanger geraakt dus daar ben ik echt heel erg blij mee en show trots mijn beginnende buikje, de angst die ik heb begrijpen sommige mensen niet doordat ze niet weten dat je een mk hebt gehad. ene kant logies andere kant je mag ook wel een beetje helpen die angst weg te helpen en niet van ach meid zit wel goed... ja ja dacht ik toen ook en zat het niet...

mijn contract loopt af 3 juli en ik krijg geen verleging doordat ik zwanger ben( jammer dan mijn baby gaat voor:p) ik mag na de zwangerschapsverlof wel terug komen dus 1 pluspuntje.. alleen mijn baas is ook een beetje bang dat ik mij misschien vaak ziek zal melden omdat ik dan 2 kindjes heb... ik heb er 1 jaar gewerkt en ben 1x 1 dag ziek geweest dat was met die erge buikkrampen omdat de vk dat erg afraden, als de vk niks had gezegd was ik gewoon gaan werken. met mijn mk heb ik mij helemaal niet ziek gemeld. woe. begon het met beetje roze. vrijdags bloeden zaterdags mk. smaandags gewoon gaan werken..( oke dit is het punt, mijn baas weet niet dat ik een mk heb gehad) maar daar melde ik mij ook nie voor ziek hoe kun je dan een vooroordeel geven over :eek:w met 2 kindjes meld je je vaak ziek, miss dat zij dat zelf deed maar ik niet...

sorry ff mijn klaagzang over mijn baas:p:p

5. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    prive dingen prive dingen.. kijke wij zien jou forumnaam en plakken daar de dingen aan die jij verteld maar dan nog weten we opzich weinig ervan we kennen je niet in real life.. dus ja hier kun je opzich vertellen wat je wilt. het is toch niet zo dat als je straks er in jou buurt een roddel ovr gaat want we zijn nu niet elkaars plaats genoten ofzo dus ja.. en we hebben geen gezicht bij de naam dus. je hebt best kans dat sommige mekaar onbewust al eens tegen gekomen zijn je weet het niet en dat maakt het wel fijn...

je kan zeggen wat je wilt, niemand die zegt dat het niet mag ofzo...
    en niemand die er in "real life" last van heeft:D

dus zeker een dikke groepsknuffel omdat we elkaar blijven steunen door dik en dun.. wat er ook gebeurt "WIJ" op het forum staan voor elkaar klaar:D::D:D
    hele dikke groeps knuffel

6. raspberry

Och, en het meeste van wat ik hier vertel, vertel ik in real life ook wel aan mensen hoor :)
    Dingen die anderen echt niet mogen weten, vertel ik op internet ook niet ;)

In mijn omgeving weet iedereen wel dat ik een miskraam heb gehad. Vind dat ook wel fijn, omdat mensen dan rekening kunnen houden met dingen. Als ze het niet weten, dan gaan ze idd reageren met: Joh, zit heus wel goed enzo, en daar zit je idd niet op te wachten...
    In jouw geval zou ik ook echt jouw baas vertellen dat je een miskraam hebt gehad en je toen dus niet ziek hebt gemeld.... helpt ws goed om zijn vooroordeel weg te nemen.

7. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Hey meiden!

Ik deel graag in de *groepsknuffel* hihi mijn vriend weet dat ik hier schrijf maar niet wat en hoe enz. Maar is geen geheim maar hij was toch iets sneller/makkelijker klaar met de mk.

Hier zitten we op dag 61 en nog niets te bekennen... En vanmorgen een negative test... :( ben het zooooooo zat...

8. MMarinka

MMarinka Actief lid

17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Ik ben ook wel open in het echte leven maar kan hier wel meer vragen en wat dieper op dingen in gaan. In mijn omgeving weet ook iedereen dat ik een MK heb gehad.
    Manlief weet ook dat ik schrijf en bespreek zo nu en dan met hem dingen (B12 te kort, Mola zwangerschap) maar niet echt over wat ik schrijf. Veel weet hij wel en het maakt hem ook niet veel uit als ik me er maar lekker bij voel!
    De laptop staat bij mij ook open in huis maar hij lees het nooit.

@Sjenny: Ik kan alleen nog voor je duimen!

Vraag: Hoe groot is de kans dat ik nu weer een normale cyclus heb?? 1x ong. geweest!

XXX

Marinka

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Wat een trut van een bazin! Mag ze je uberhaupt geen verlenging geven op die gronden? Als je na je verlof terug mag komen is ze blijkbaar tevreden en zijn er ook geen financiële redenen om je contract niet te verlengen. Vraag me af of zwanger zijn een rechtgeldige reden is. Het doet mij een beetje aan als discriminatie.
    Maar goed...natuurlijk gaat het beebje voor, en misschien wil ja na de bevalling wel ff lekker een paar maandjes bij de kids blijven. Heb je in ieder gevel geen "druk" omdat het verlof er bijna op zit.

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Sjenny; natuurlijk ben je het zat! Het duurt beroerd lang, en zo'n witte test is altijd teleurstellend.

@MMarinka: Volgens mij wisselt dat sterk, ik ben nu 2 x ongi geweest wel beide met 32 dagen, maar voor mk was het 29, daar ben ik dus nog niet naar terug, weet ook niet of dat wel gebeurd. En als je dan naar moederv2 kijkt die had een vreselijk lange cyclus na mk, toen ongi geworden maar deze 2e cyclus loopt ook al weer flink op. Anderzijds zijn er natuulijk ook veel meiden bij wie het zich meteen of anders na 1x ongi herstelt. Ik heb dus niet echt duidelijkheid voor je, sorry.

11. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    @Marinka, Kan je er ook geen antwoord op geven. Net wat Y30 zegt, eerste cycus duurde 70 dagen en zit nu alweer op dag 47. Schiet dus echt niet op. Had net wel wat bruin verlies, dus denk dat ongi dit weekend gaat komen. Hopelijk telt hij de volgende cyclus weer een 15 dagen eraf dan zitten we weer op het oude ritme.

@Jannie, vandaag 6 weken!! Weer een week voorbij

@Mk, had ook in oktober uiterekend te zijn. Onze andere 2 zijn ook van oktober dus was wel leuk geweest, maar helaas.

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Tot dusver nog geen ongi, maar zou ook iets vroeg zijn. De vorige keer was het echt de late avond/ nacht van dag 31 op 32.
    Ga zo met mijn mannetje naar pirates of the carabian, we hebben al die films in de bios gezien, beetje een traditie:).
    Tot morgen allemaal.

13. raspberry

@MMarinka: als je nu een nette cyclus had, is de kans wel groot dat dat blijft natuurlijk. De kans bestaat altijd dat het deze ronde toch anders loopt, maar die lijkt mij klein als je de vorige ronde wel weer netjes vrij normaal ging ;)

Mijn cyclus is nog steeds herstellende, (maarja, na zoveel bloedverlies...). Maar de afgelopen 2 rondes wel alles weer rond de normale dagen, eisprong halverwege enzo... Alleen alles nog met vrij veel pijn en dat heb ik echt nooit gehad voor de miskraam, (ook niet toen mijn cyclus na de geboorte van Thirza bij 9 mnd weer op gang kwam).

14. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Verdorie nog steeds geen spoor van een ei.. Het is nu al weer dag 18..

Ik ben benieuwd hoe het met Aloha is..

15. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo jannie, dat is wel heel vroeg!

thnx rozemarijke! Dat dacht ik al met die punt

dees, gefeliciteerd!!! en lekker vakantie gehad :D

y30, vind het toch knap hoe je het testen uitsteld hoor! Jammer dat het niet beloond wordt als je 1 zwak momentje hebt... hoop dat het alsnog komt!

lien, leuk ikea!
    Ja, ik vind het ook zo leuk als ik een paar kids zie die snel op elkaar volgen. Eigenlijk wilde ik ze nog wel sneller op elkaar... Vind het dan zo jammer als mensen wel een klein verschil hebben tussen de kids. Dat wilde ik ook! Nu schelen ze minimaal bijna 2 jaar... Maar goed, wie weet nummer 2 en 3 ahahahah

marinka, lekker geklust! lekker als je ei eraan komt he :D
    ja mijn man weet het :D Ik zeg ook vaak: op het forum stond .. ......

Ben ook wel redelikl open irl...
    En heerlijk om hier gewoon steeds over zwanger worden te kunnen praten, kan irl niet echt...

heel herkenbaar moeder vanthomas. Had ook iemand die zei: maak je niet druk, zit echt wel goed... Ik maak me niet voor niets druk denk ik dan... zat dus ook niet goed...

Eigenlijk zal je het je baas gewoon moeten vertellen he, dat je je zelf met een mk niet ziek meld!

sjenny echt zo balen... dag 61 jeetje...

ik weet niet hoe lang het duurt. Maar voor mijn eerste kind had ik een cyclus van 27 dagen, en na de bevalling van 29 dagen... dus dat kan ook nogal wisselen...

y30, leuke film!

ja idd, hoe zal het met aloha zijn....

16. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zit op dag 16... ben benieuwd of en wanneer mijn ei komt...

17. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Goeieavond meiden. Jeetje, wat is er veel geschreven zeg!:$
    Ik heb alles gelezen, maar ben bang dat ik niet alles onthouden heb.

@Y30: jammer van je witte test, maar wie weet kan het nog. Je bent nog niet op je NOD toch? Ik duim voor je
    @Oktober: ik zou ook in oktober uitgerekend zijn. Is denk inderdaad geen goede maand geweest.......
    @forum: mijn man weet ook wel dat ik hier schrijf/lees, maar hij weet echt niet wat. Maar ik wil hem ook niet constant lastig vallen met mijn onzekerheid en op het forum snappen ze je wel. Het is zo fijn om herkenning en begrip te krijgen. En soms is het makkelijker om iets te delen met mensen die je niet in real life kent of ziet. Soms is anoniem zijn ook wel fijn.
    @Jannie: Oei, jouw kids zijn vroeg wakker! En ik vind half 8 al te vroeg.. Dan mag ik nog niet klagen. Het gaat goed me je zo te lezen (buiten de misselijheid om). Mooi!
    @Succes voor iedereen die op de wachtbank zit (hetzij voor een ei of voor een test) Het zou zo fijn zijn als dat hele lijstje straks op roze staat!!!!:)

Hier alles goed. Mn buik begint langzaam te groeien. Vandaag lekker geshopt bij de Prenatal en leuke kleren gescoord. Mn eigen kleren zitten nu toch echt niet lekker meer. Ik mag 6 juni weer naar de vk. Hoop dat ze dan het hartje gaat luisteren. Want merk dat na 3 zorgloze weken nu toch af en toe weer wat onzekerheid de kop opsteekt. Ik weet ook niet waarom, maar tja....het is er. Dus bevestiging is wel weer even fijn.

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ben er toch nog ff, zo lekker naar mandje. Film was inderdaad goed! Lekker zo'n avondje er uit. Wel iedere keer als ik naar de wc moest gespitst op het wc papier:).

@manoontje; Lekker hoor shoppen voor je buikje:), en je zult zien 6 juni is het zo, nog iets meer dan een week, en daar zit (voor veel mensen)door hemelvaart nog een lang weekend tussen.
    M.b.t. je vraag, morgen is NOD, dus inderdaad een vroegtestje.
    Ik ga er vanuit dat ik morgen gewoon ongi wordt, zo niet laat ik het natuurlijk meteen weten:D;).

19. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

En nu is het alweer CD19..

@Y30: succes met testen, ik zal duimen!

Manlief vanavind, heel blij:'oh ja, we mogen weer vanavond!'

20. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik was ook in oktober uitgerekend...
    (telde precies met de weken van het jaar mee, dus zou nu ongeveer 22 weken zijn)
    Behalve de kwaaltjes die ik vorige maand ook had, is hier nog niet veel bijzonders te melden. Wel had ik vanochtend zoetig ruikende urine (sorry), en dat is voor mij iets wat bij een blaasontsteking of zwangerschap hoort. Verder geen tekenen van een blaasontsteking....

Deel Deze Pagina