Hoi meiden, ik heb in december en in maart een miskraam gehad rond de 6 7 weken. Vooral de laatste was vrij heftig vanwege het bloedverlies. Heb vorige maand nog een hysteroscopie gehad omdat ze iets zagen op de echo en voor de zekerheid wilde ze dit effe checken. Gelukkig was dit loos alarm en was er niets aan het handje. Nu heb ik ook bloed laten prikken en hier zagen ze dat mijn TSH (schildklier) waarde iets verhoogd waren. Dit heb ik nog eens laten prikken en de huisarts zei je hb waarde is nog te laag dit moet eerst eens in orde zijn voordat we verder onderzoek kunnen doen of je schildklier werkt zoals moet. Maar nu hebben we deze cyclus alweer flink geklust. en vanmorgen al eens voorzichtig een testje gewaagd en hier is een heel vaag lijntje op te zien. Nu blijf ik hier wel nuchter in want het kan nog alle kanten op. Nu heb ik bij de vorige 2 zwangerschappen wat miskramen werden vroege echo's gehad en ik weet niet of ik dat nu echt een meer waarde vind. als het mis gaat gaat het mis en kun je er toch niets meer aan doen. Wat hebben jullie gedaan toen jullie de optie hadden. Wel een vroege echo of gewacht tot de eerste termijn echo rond 12 weken.
@sjenny: Hoop dat het pendelen klopt, en je eindelijk duidelijkheid krijgt. @Kylie: Je zit nog ruim voor NOD, dus zou echt testen met ochtend urine, en misschien toch ff dagje overslaan, als dat je lukt natuurlijk. @Miron: Welkom, en voorzichtig gefeliciteerd. Hoop voor je op een blijvertje. M.b.t. vroege echo, biedt inderdaad weinig zekerheid, maar waar ik het voor zou doen, is zodat men kan zien dat het geen leeg vruchtzakje is.
Ja, ik ga met ochtend urine doen.. Manlief zei; laat het gewoon even..gewoon een week of misschien 2 afwachten... Spoort niet die gozer! @Miron: welkom helaas, maar gefeliciteerd! Laat je wel doorverwijzen naar een internist of endocrinoloog als je schildklier niet goed blijft.
Welkom Miron, ik zou wel graag een vroege echo willen dan hadden wij veel eerder kunnen weten dat het mis was... Bij mij liet het dus niet los en is het bij de 6 à 7 weken misgegaan.. Ik doe zeker even rustig aan... Gister ook maar vrij genomen me nek doet nog wel zeer hoor... Ps eerste bruin gezien vanmorgen hopen dat het doorzet! ik geloof gimena dus komt goed!
@Miron: wij krijgen bij 6-8-10-12 weken een echo, en voor ons heeft dat wel echt meerwaarde, omdat wij dus een leeg vruchtzakje hadden en we bij 6 weken wel gelijk kunnen zien of er wat zit of niet. Vorige keer kwamen we er dus pas bij de termijnecho achter, bij 12 weken. Dat wil ik echt nooit meer! @pendels: tja.... ik geloof daar echt geen barst van. Als je ziet hoeveel pendels veel meiden onder hun naam hebben staan, (no offense) en hoeveel verschillen daartussen zitten, weet je toch al dat pendelen niet betrouwbaar is? @Kylie: balen, maar ik zou idd dan minstens even tot maandag wachten!
Goedemorgen allemaal Hoe gaat het met jullie? Hoe is het met de NIET-zwangeren...? En hoe is het met de zwangeren...? Hier gaat 't goed.... Ik zal eens een fotootje plaatsen.. je begint het echt goed te zien!
mooie buik sansky! En miron wat betreft vervroegde echo's zou ik ze vanaf 6 weken wel willen want ze geven vaak wel al wat duidelijkheid en kan je even wat rust geven. Althans dat zou mij wel helpen.
Tja misschien speelt bij mij wel de gedachte de eerste keer bij mijn dochter had ik ook geen vroege echo's en dat is allemaal goed gegaan. Nu 2 keer vroege echo's beide een miskraam. Maar beide zwangerschappen liepen al raar vanaf het begin. na de echo's was ik er zelfs al van overtuigd dat het al mis was omdat ik de duur van de zwangerschap helemaal niet kon plaatsen met wanneer wij geklust hadden. Dus vandaag dat mijn gevoel zegt doe maar geen vroege echo's meer want dan gaat het juist mis. Maar we hebben nog wel effe om te beslissen ik ga wel volgende week de verloskundige bellen om de intake al vast te leggen. Het is toch vakantietijd.
@Sansky: mooi buikje hoor! Wat hangt er trouwens boven jullie bank??? Ik zit maar te turen, maar kan er niets van maken! @Miron: tja, dat heeft natuurlijk niet aan de echo's gelegen. En op zich: als het dan mis gaat, wil je toch ook niet een hele tijd rondlopen met het idee wel zwanger te zijn en dat het dan al een tijd mis blijkt te zijn? Riep vanochtend al in een ander topic: met die vroege echo's is niks mis, alleen zijn er nog te veel gyns die nog steeds denken dat een vruchtje die eerste tijd perse in een bepaald tempo groeit enz enz. Die veroorzaken vaak juist de paniek, (ja, OK, naast alle paniekdozen die hun gyn gewoon niet geloven als die iets positiefs zegt ).
bij mij is het ook vroeg mis gegaan met mijn mk... en ik was heel blij dat ik met 6weken een echo kreeg waarop te zien was dat mijn vruchtzakje bewoond was... nog wel hoor dat elke echo erna of de tijd erna dat je onzeker bent maar dat komt gewoon doordat je een mk hebt gehad lijkt me helemaal als je er 2 hebt gehad... dus ik zou het wel doen om je gevoel ff weer op rustig te zetten stress is ook niet goed voor de baby he.. ik zal strks ook weer ff foto maken ik plof ook al aardig
Hey meiden, wat is er hier veel gepraat zeg!!! aan de zwangere gefeliciteerd allemaal kwens jullie een leuke zwangerschap ik zit zelf nog steeds te wachten ik moest al van de 30ste ongi moeten worden en nog steeds niets en ook niet meer getest!!!
sansky en moedervanthomas, mooie buiken hoor. jullie groeien goed. Hier nog geduldig op mijn ei aan het wachten. wat is tempen toch wel fijn. weet da mijn ei nog niet geweest is.
ben er ook erg trots op draag alleen nog maar strake shirtjes en truitjes zodat je buikje goed kan zien...
Mooi buikje ook, moedervanthomasz! Hier afgelopen week twee keer na de s*ks ee klein beetje rood bloed verloren, (in de orde van grootte van een druppeltje). Zou dat een goed teken zijn? Is me namelijk nog nooit gebeurd vlak voor m'n NOD.... dus ik hoop zelf dat het is omdat ik zwanger be en om die reden alles goed doorbloed is. Pfff, morgenochtend dan wel echt testen hoor, heb me de afgelopen dagen erg ingehouden, maar morgen, 1 dag voor NOD, da toch echt maar eens testen. Ben benieuwd....
Jammer van de witte test! En je hebt gelijk mannen sporen niet als het op deze dingen aan komt, 2 weken wachten, pfff.