zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manoontje, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    lijkt de reactie van mijn man wel...
    ik riep toen heel hard, mijn lijf geeft zelf wel aan wanneer het zover is... als mijn lijf het niet aankan, dan gebeurt het ook niet..

(zat te denken, zou het ook kunnen zijn dat je baarmoederslijmvlies nog niet hersteld was, daardoor het zich nog niet kon nestelen? dan heeft het nu 3 extra weken om te herstellen ;).. ja ja.. denk ff positief... lukt weer ;) )

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Kylie: sterkte!

Ik ga ook niet meer vroeg testen. Ik vind het inderdaad prettiger om te denken dat ik ongesteld ben, dan te leven met het idee van een vmk...

@Figuur: ik ben meer een streep, dan een peer oid, haha!
    Geen heupen, geen borsten (75a), geen kont, en gelukkig ook bijna geen buik meer! (Hoewel een zwangere buik natuurlijk altijd welkom is!)

Wij zijn gisteren weer 'aan de slag gegaan'. Vanaf vandaag wil ik weer beginnen met het zelfonderzoek, om de boel een beetje in de gaten te houden.
    Mijn man zei gisteren: "Je moet deze ronde wel zwanger worden hoor!" Ja, wat denk je dat ik de afgelopen drie rondes heb geprobeerd??!!

Ach ja, we gaan er weer vol goede moed tegenaan, en het is vandaag alweer dag 7!

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Jannie: wat fijn dat je morgen al voor een echo mag!! Ben heel benieuwd!

4. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Hallo Allemaal,
    Ik wil me ook even voorstellen. Ik heb afgelopen week een miskraam gehad met 6 weken. Heel vervelend allemaal. Aanstaande donderdag heb ik een echo om te kijken of het helemaal goed weg is.
    Gek genoeg laat ik me er niet door uit het veld slaan en heb ik die ene week echt een hele mooie week gehad (was ook nog zwanger jarig notabene, de dag erna was vreselijk, toen ging het mis). k haal de positieve dingen eruit. Mijn man en ik weten nu echt helemaal zeker dat we dit heel graag willen. Daarbij hoor ik ook verhalen dat je na een miskraam "extra" vruchtbaar bent. Dus ik zeg: gaan met die banaan.
    Zou graag met jullie mee praten over hoe het ermee staat. Zijn er ook mensen van jullie die meteen na een miskraam weer raak geschoten hebben???

Alles komt goed. Als het nog niet goed is, is het nog niet afgelopen.

5. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    ps. Hebben jullie door de miskraam ook zo'n spierpijn???!?!? Op een of andere manier heb ik ontzettend spierpijn in mijn bovenbenen, lies en onderrug. Heel vreemd :S

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Vlinder: welkom...
    Ik kan me voorstellen, als je tenminste echt een soort van weeën hebt gehad, dat je inderdaad spierpijn kunt hebben. Dan is het toch een soort van minibevalling namelijk.
    Ik ben helaas nog niet zwanger geworden sinds mijn miskraam, maar ik ben dan ook gecuretteerd, dus dat is toch anders.

Ik heb vlak voor de curettage de verjaardag van mijn zoontje moeten vieren, met een heleboel mensen die niet wisten wat er aan de hand was. Die dag ging het inderdaad goed, maar daarna....

7. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Nou, ik wist dus op mijn verjaardag sinds 4 dagen dat ik zwanger was. En werd ook nog eens 25... groot feest dus. De dag daarna kwam het hevige bloedverlies :( Helaas.

Ik heb eigenlijk helemaal geen krampen gehad. Vandaar dat ik de spierpijn ook zo raar vind.
    We gaan er in ieder geval voor!!! Hopelijk hebben we hier snel allemaal weer een positieve test in handen en 9 maanden later een klein wondertje in onze armen... :)

8. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    @Deesjedees Ik weet zeker dat je dan heel snel zwanger bent aangezien je dan meer ontspannen met je partner bezig bent dan wanneer je je druk aan het maken bent om eisprongen en wanneerhet beste moment is om te klussen. De natuur laat zich niet dwingen en komt wanneer het moet komen. Als jij en je partner ontspannen zijn en van elkaar houden is dat de mooiste uitnodiging voor moedertje natuur die je kan maken denk ik.... Succes ermee!

9. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ kylie, veel sterkte. verwerk het goed. en hopelijk snel op roze terug

@ figuur. ik heb wel borsten en heupen maar een flinke buik. daar wil ik van af. De eerste week lijnen ben ik 2.2 kilo afgevallen. Ben trots op mezelf.
    Eerste stap is naar de 95 kilo. Wil het liefste naar 75 kilo. ik heb dat 7 jaar geleden gewogen en voelde me toen heerlijk.

@ vlinder1986, helaas welkom hier. ik was de eerste ronde na mijn mk weer zwanger. helaas ook weer mis gegaan. Nu is mijn cyclus van de wap af denk ik.
    Bedankt voor je berichtje. ik vind het zo vervelend dat je niet van je lichaam op aan kunt. En het is nu erg moeilijk te denken dat het wel weer goed komt.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

't Is wel verstandig, om het even rust te gunnen. Je eerste miskraam is natuurlijk gewoon wel een heftige geweest, want pas bij 12 weken, dus je lijf heeft wel even nodig, merk ik hier ook.
    Maarja.... daar gaan je gevoelens natuurlijk niet zo 1-2-3 in mee....

11. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    @Rozemarijke Ik vraag het me af. Ik las laatst dat als je lichaam het nog niet aan kan, dat je dan ook niet zwanger wordt. Je hebt na een miskraam niet een verhoogde kans op nog een miskraam toch?
    Al hoor ik wel dat er mensen zijn die er meerdere achter elkaar hebben. Respect hoor dat jullie ermee dealen!!! Dat gun je niemand...

12. raspberry

Nou het is vooral dat als je lijf het nog niet aankan een zwangerschap niet uitgedragen wordt. Dus het is bepaald niet zo dat je dan perse gewoon niet zwanger wordt...
    Er is wel onderzoek dat een zwangerschap die binnen 6 maanden na een miskraam ontstaat, een hogere kans heeft op uitdragen dan als je na die 6 maanden zwanger wordt, maar de vraag is of binnen dat onderzoek voldoende onderscheid is gemaakt tussen verschillende termijnen waarop die mk's hebben plaatsgevonden.

Als ik zo om me heen kijk, merk ik dat meiden die na 10 weken een miskraam hebben gehad, doorgaans er weer langer over doen om zwanger te worden dan meiden die een vroege miskraam hebben gehad.
    Dus vandaar mijn advies aan Kylie. Is iets wat je helemaal niet wilt horen, (ikzelf ook niet hoor, maar heb hier denk ik de mazzel dat mijn lijf sowieso even nee zegt en niet ergens aan begint en dan toch denkt: Onee, doe toch maar liever even niet nog...).
    Maar zeker na die 10 weken is een miskraam echt een kleine bevalling en schijnen medici aan te geven dat je lijf minimaal een maand of 3-4 moet ontzwangeren weer!

Ik ga er even een poll aan wagen trouwens, hoe lang meiden met een latere miskraam erover deden om weer zwanger te worden...

13. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    @Rozemarijke Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe dat zit na een vroege miskraam hoor... (dat is mijn geval namelijk).
    Wat vervelend voor je dat je lijf nu zo ontzettend duidelijk is? Kan je nog wel een beetje genieten van de dagelijkse dingen?

14. raspberry

Ik lees dus meestal na een vroege miskraam, (voor de 8 weken iig) dat zwanger worden wel snel weer lukt. Maarja, dat zal niet voor iedereen gelden, ook daar zitten natuurlijk meiden bij die er langer over doen...

Wat betreft genieten: vandaag even niet, megabaaldag :( Ben nog niet ongesteld, dus ga dan toch weer zitten hopen, maar dat moet ik helemaal niet doen, m'n temp was vanochtend wel duidelijk.... :(

15. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    @Rozemarijke Wat vervelend voor je. Focus je op de mooie dingen in je leven. Ik lees dat je al een dochtertje hebt uit 2008... Reden genoeg om gelukkig te zijn, toch? Onze tijd komt, echt, ook die van jou...

16. raspberry

Ja, lief van je. Maar dat soort dingen komen op dagen als vandaag echt niet binnen :( Kan er dan ook helemaal niks mee. Tuurlijk ben ik erg gelukkig met onze dochter, maar ik wil er graag nog eentje bij en aan de start van ronde 6 na een heftige miskraam en een heftige 3 jaar met dochterlief zak ik dan weer even in de diepe poel van zelfmedelijden :(

17. raspberry

Daar kruip ik over een paar dagen ook wel weer uit trouwens hoor, maar die dip, pfff, die is er elke keer weer als het dan niet raak is :( :(

18. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    even een digitale *hug* voor je! Gewoon ook al helpt ie niet!

19. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Snap ik ook wel hoor. Vind ik ergens ook het gevaar van zon forum. Ik merk ook aan mezelf dat ik er dan meer mee bezig ben dan de bedoeling is. Ik was eerst zo gefocust dat ik alles om me heen niet meer zag, en er dus ook niet meer van kon genieten. Heb toen ook bewust wat afstand genomen en ben gestopt met het "berekenen" van de meest vruchtbare dagen. Dat heeft mij enorm geholpen. En, ik was toen ook zwanger. Ware het niet dat het helaas verkeerd is gegaan :(

20. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Ik ga zo naar de HA in eerste instantie voor de gevolgen van me ongeluk afgelopen woensdag... :( maar ook voor hulp bij mijn menstruatie... Zit nu op.... 9 weken na curetage sinds zaterdag smorgens een klein veegje bruin verder niets....

We zullen zien zal wel weer heel druk zijn bij de HA want eigenlijk kon ik niet komen...

Deel Deze Pagina