zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manoontje, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Sjenny: succes!

@Vlinder: ik vind het juist wel fijn om hier dingen van me af te schrijven, zit ik in real life tenminste niet voortdurend te klagen, (heb in de periode met Thirza gemerkt dat mensen daar wel vrij snel klaar mee zijn :(). En aangezien het bij Thirza zo was dat ik pas 19 dagen overtijd positief testte, wil ik wel graag wat controle houden. Bovendien, ben ook de jongste niet meer (volgende week 34), dus dat speelt dan ook mee...

Maar goed, als m'n menstruatie er dan weer aan zit te komen, dan heb ik dus even heftige dagen :( Gaat wel weer over, maar goed... leuk is anders.
    Het voelt dan allemaal even alsof verder de hele wereld zwanger word en kids krijgt en dat dat allemaal van een leien dakje gaat, terwijl het bij ons de afgelopen 3 jaar allemaal nogal heftig is geweest en je zou denken dat we nu wel eens wat geluk en zegen zouden 'verdienen'...
    Maarja, life isn't fair :(

2. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    @Rozemarijke Dat verdien je ook. En dat krijg je ook! Kwestie van tijd. Sterkte ermee... Hoop dat je je snel beter voelt.

@Sjenny Succes! Hou je ons op de hoogte?

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Rozemarijke: ook vanuit hier even een dikke knuffel (zie maar wat je ermee doet, haha! Bewaar 'm anders, voor als ie misschien wel weer helpt!)

Ik moest net met mijn zoontje naar het cb voor de inentingen. Vertelde ik dat ik een miskraam had gehad, zegt dat mens: "Meestal ben je na een miskraam heel snel weer zwanger!"
    Ja, mens, ik zit je net te vertellen dat ik in februari een miskraam heb gehad, en in maart ben gecuretteerd. Heeeeel snel zwanger worden, vind ik dan toch wat anders, nu ik ronde 4 in ga!
    (en ik weet heel goed, dat dat nog lang niet lang is....)
    Maar de zogenaamde extra-vruchtbare periode na de miskraam is nu wel zo'n beetje uitgewerkt, denk ik!

Gisteren las ik wel, dat zelfs supervruchtbare stellen per maand 'maar' 60% kans op een zwangerschap hebben. Als je dan iedere maand in die 40% zit....
    Hoewel het de dooddoener is, waar iedereen steeds mee aankomt: zolang er medisch gezien niet ineens iets mis is met ons, komt onze tijd ook echt wel weer! (dat maar even als mantra blijven herhalen, de komende maand(en)....)

4. raspberry

O, ik ga nu pas echt echt echt snappen hoe vervelend dat soort troostende opmerkingen zijn. Ik ben zelf doorgaans meer van het: Jeetje, wat naar... die strekking. Maar kan af en toe ook wel even gillen van het: "Je hebt er gelukkig al eentje, wat als het helemaal niet lukt, dat is veel erger"/"Je tijd komt wel weer"/"Na een miskraam ben je meestal snel weer zwanger"/"Er zijn ook zoveel andere dingen om van te genieten".

Dat IS allemaal wel zo, maar zeker van zomaar iemand op straat wil je dat helemaal niet horen, (niet dat ik zomaar iemand op straat dit verhaal vertel, maar jullie snappen me wel, denk ik ;)).
    Nouja, blegh, ben weer even vol boos en in verzet en verdrietig enz enz. Ik zou echt een potje moeten gaan tennisen of boksen nu :(

5. raspberry

O, en ook ik ben die extra vruchtbare periode wel door inmiddels. Balen :(
    Nouja, OK, klaagmodus uit: mijn LF is weer normaal. Mijn temp doet ook weer normaal. M'n klachten nemen af, dus m'n lijf heeft 5 mnd nodig gehad om 1,5-2 liter bloedverlies te verwerken. Eigenlijk best OK.

Voordelen van nog niet zwanger zijn: ik kan weer aan de wijn dit weekend. Heel fijn, want we vieren onze verjaardagen :D Filet americain mag ook, ik ga niet misselijk worden van de sigarettenrook van m'n pa en schoonfamilie :D
    En een eventuele bevalling komt steeds meer in het voorjaar/zomer van 2012 te liggen, (ik zou met deze ronde op valentijnsdag uitgerekend zijn. Dan moet je ook niet bevallen, dan moet je romantische dingen met je lief doen, zeker als je 3 dagen daarna 7 jaa getrouwd bent :D), wat betekent dat ik steeds meer kans heb op een verlofperiode met mooi weer om heerlijk buiten te vertoeven :D, (ik bedoel: als de volgende ronde raak is, zou ik rond half maart uitgerekend zijn en dus iig april en mei nog thuis zijn, en daar zou ik dan sowieso juni aan vast plakken, (zat overuren ;)). En dan de zomervakantie er nog achteraan, dus dan zou ik in augustus pas weer hoeven werken.
    Verder heb ik een paar clientjes die mijn hulp nog even dringend nodig hebben en 1 daarvan wil volgend jaar trouwen en dan kan ik tenminste op z'n bruiloft komen :D

OK, 't is maar beter zo.... ;)
    (het helpt wel, moet ik zeggen :D).

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Keigoed bezig, Rozemarijke!!

Even een vraagje aan Jannie (of anderen die zelfonderzoek doen):
    Ik heb iets geks: net weer voor het eerst gevoeld, en mijn baarmoedermond zit nu al hoog, en is een beetje 'halfzacht', haha!
    Volgens de informatie die ik op internet kan vinden moet ie vlak na je menstruatie laag zitten en hard zijn.... Ook had ik alweer een soort van vruchtbaar slijm. Zou mijn cyclus nu zó van slag zijn dat ik alweer tegen een eisprong aanzit? (of ben ik stiekem toch zwanger? hihi!)

7. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hoelang doe je al 'zelfonderzoek' ?
    het is nl bij iedereen anders.. je moet ff doorhebben hoe jou lichaam werkt ;)
    ben je cyclus ook ff kwijt :)...

8. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Vorige maand ben ik na mijn menstruatie begonnen, en toen zat mijn baarmoedermond laag en had ik bijna geen afscheiding. Vlak voor mijn eisprong ging de baarmoedermond vrij snel omhoog, en volgens mij heb ik 3 dagen vruchtbaar slijm gehad, waarvan de 3e dag heel veel (zou het even moeten nazoeken).
    Ik heb tot nu toe in alledrie de cycli mijn eisprong netjes op de 13e of 14e dag gehad, maar daar zit ik nu dus nog een week vanaf...
    Ik vind vooral dat ik vrij veel afscheiding heb (voel het af en toe zelfs lopen...), terwijl dit een 'droge' week zou moeten zijn, toch?
    Ik blijf het in ieder geval de komende dagen even in de gaten houden, misschien dat ik inderdaad een vroege eisprong krijg deze maand....

9. raspberry

Jannie, heb je dat linkje nog even? Hoef ik niet tig pagina's af te gaan zoeken.... ;)

10. raspberry

O, trouwens.... m'n temp is nu weer hoog.... 37.07 een half uurtje terug, (ik dacht: eens kijken, aangezien er nog niets roods te bespeuren is). Normaal nooit zo hoog overdag/in actie, dus pfff.... Loop mezelf helemaal gek te maken natuurlijk zo, (en maar bidden om een heel groot wonder).
    Nouja, als ik morgenochtend nog niet ongesteld ben, maar eens zien wat mijn temp dan doet. AARRGGHHH.

11. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    gewoon googlen op stand baarmoeder tijdens cyclus...

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Rozemarijke: het blijft nog even spannend dus!

13. willemijntjes

willemijntjes Niet meer actief

nu, hier ben ik dan, op uitnodiging van Rozemarijke. ;)
    wat ik me afvraag (en dat is echt een beetje een stumperige vraag, maar ik stel m toch): hoe voel je je baarmoeder?! Om het plastisch uit te drukken: ik kan met mijn hand naar binnengaan, maar wat moet ik voelen? Sorry voor de extreem visuele post van mij (en ook nog eens de eerste in deze thread) maar ik heb gewoonweg geen idee en kan het moeilijk aan mijn vrienden gaan vragen...

Ik ben overigens nog maar net begonnen. Was dus zwanger en die zwangerschap was volstrekt onverwachts en mondde uit in een miskraam. Nu as deze maand voor het eerst officieel geprobeerd. Mijn lief en ik zitten zelfs nog in de gesprekken over hoe dat dan moet samen enzo. Ik vind het - naast geweldig natuurlijk - ook wel ontzettend spannend. zo'n beslissing van proberen om zwanger te raken...

14. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Willemijntjes: ik vond de link van Jannie (zie hierboven) heel duidelijk. Als je één cyclus iedere dag voelt, en ergens noteert wat je dan voelt, krijg je al een hoop duidelijkheid.

Welkom hier, trouwens!

15. willemijntjes

willemijntjes Niet meer actief

dank. Ik zal vanavond eens proberen, dat gefrut in mijn lijf. :)
    Er gaat overigens een wereld voor me open (bijna letterlijk dus :D) sinds ik me in het fenomeen zwanger worden heb gegooid. wat zijn er veel sites, meningen, statistieken etc. Spannend!

16. raspberry

Ja, voor elke mening is wel een tegenmening te vinden, compleet onderbouwd met wetenschappelijk onderzoek, hahaha :D

17. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow, dat wist ik niet. Dus met een negatieve test kan je daarna geen restweefsel meer hebben? Wel ff fijn om te weten, want blijf toch altijd bang dat er iets verkeerds achter blijf...

Wel superbalen dat je een vmk hebt zeg!! grrr stom lijf soms he

18. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had vandaag een gesprek met iemand die dr schoonzus had nu voor de 2de keer een mk gehad. Zij dacht dat ze misschien te snel waren na hun eerste kind en misschien beter even konden wachten...
    Ben gelijk in de aanval gegaan, dat het bij andere mensen wel gelijk goed kan gaan, dus dat wachten weinig zin heeft. Geloof niet dat iedereen beseft hoe MOEILIJK en zwaar wachten is..... pffffffffffff

19. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja met curettage hebben je spieren volgens mij minder te leiden dan met een natuurlijke miskraam... Ik heb geen spierpijn gehad, ook niet na mijn reshusprik! (gelukkig)

Ik had op de eerste verjaardag van mijn dochter een slechte echo, 2 dagen daarna gecuretteerd en die dag daarna nog een keer haar verjaardag gevierd (in het weekend).
    Gelukkig kwam de pijn pas een halve week later...

20. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    2, 2 kilo, gaat lekker!!!!

Deel Deze Pagina