@Jannie: ik doe voor mijn werk ook beroepskeuzetesten met mensen, wil je wel eentje toesturen en 'm voor je scoren....? Is een test die test op karakterprofiel, en daar passende beroepen bij zet. @Kylie: op de een of andere manier heb ik heel erg het gevoel dat jouw positieve test gereageerd heeft op je eisprong, (jij vloeide laatst toch ook? En lekkende borsten kunnen daar ook erg goed bijhoren, heb ik hier wel gemerkt de afgelopen maanden), dat die gewoon veel later is geweest dan je denkt. Maar dan zou je dus echt met een week ofzo wel moeten kunnen gaan testen? Als dat niet gebeurt, zou ik echt echt op een echo aandringen, niet om te kijken of je wel schoon bent na je miskraam, maar om te kijken of alles wel in orde is nu alles zo gek loopt. Kunnen ze wel hard roepen dat dat niet nodig is, maar jij zit nu zo in de stress om alle rariteiten de hele tijd, dat ik zou denken dat even een echo om te checken toch echt niet teveel moeite is om even wat duidelijkheid te geven en daardoor rust! Goed voor jezelf opkomen bij je huisarts en gyn hoor! Gefeliciteerd met je opleiding! Wat voor opleiding is het, als je dat wilt vertellen hier? @all: nou, omdat ik toch ongesteld ben gisteravond maar lekker even een slaappilletje genomen en voor het eerst in nachten even goed 7 uur achter elkaar door geslapen! Heerlijk! Heb ook weer eetlust, dus ik ben een ben een beetje achterdochtig of dit nou wel zo'n normale menstruatie is: misselijkheid trekt nu ook helemaal weg (erg fijn). Nouja, misschien moet ik maar opnieuw beginnen met tellen en dit als ronde 1, (want eindelijk weer helemaal hersteld na de MK?) gaan zien.... Ga er iig geen testje meer aan wagen om te zien of ik nu toevallig wel positief test, want laat het maar gewoon een menstruatie zijn hoor. Wil niet hebben dat ik dan idd positief zou testen en met MK2 geconfronteerd zou worden. Vandaag druk hier, kids van manlief zijn gisteravond al gekomen en aangezien we morgen onze verjaardagen vieren, ga ik vandaag aan de taartenbakkerij en straks even boodschappen doen met z'n allen. Manlief moet vandaag gewoon werken, dus ben vandaag voor 3 kids aan het zorgen in mn eentje. Altijd blij dat die van manlief dan al iets groter zijn (10 en 8).
je bent een schat meis, maar hoeft niet... mijn ding is echt met mensen omgaan, maar zitten gewoon met het probleem uren.. ik wil eigenlijk alleen maar onder schoolijd werken en dan is peuterspeelzaal 1 van de weinige opties... of mijn droombaan op een kappersschool moet vrijkomen, dan is het misschien nog te regelen qua uren.. voorlopig zit ik nog 5 jaar thuis, want wil pas gaan werken(of stage lopen) als de jongste op school zit... dom op kantoor zitten is niets voor mij.. moet lekker kunnen ouwehoeren...
Ik heb helaas het tv programma gemist. Ik had het wel graag willen zien. Zelf wil ik wel heel graag blijven werken. Ik heb best een lange tijd gestudeerd en wil mezelf daarin ook blijven ontplooien. Ik denk dat ik dan ook een leukere mama ben, dus dat het de kleine ook ten goede komt. Alleen dan niet fulltime, maar 3 dagen ofzo. Ik heb wat dat betret het geluk dat ik in het begin sta van mijn werkende leven, dus qua salaris kan het er alleen maar beter op worden naarmate ik meer ervaring opbouw. Een andere optie is dat manlief en ik beiden 4 dagen in de week gaan werken. Daarnaast hebben we dan nog een oma-dagje en dus 2 dagen kdv. We hebben al een hele goede vanwege de inmiddels 5 jaar oude dochter van manlief, dus daar heb ik absoluut een 100% goed gevoel bij. Overigens heb ik wel echt respect voor de aanstaande mama's hier die fulltime voor de kleine gaan zorgen... Lijkt me een zware kluif hoor...Al denk ik ook wel dat het op een bepaalde manier rust met zich mee brengt. Ik denk dat het bij iedereen wel goed komt. Zolang je er zelf maar achter staat wat je doet. Meningen van anderen kunnen soms best kwetsend zijn. Vooral als je bewust kiest voor een aantal dagen KDV. Maar je moet gewoon lekker doen wat je zelf prettig vindt.
daar ben ik het helemaal mee eens hoor vlinder... iedereen moet doen waar ie zich zelf goed bij voelt, al ben ik wel van mening dat je dan idd de opvang goed moet regelen.. hier nooit gedacht dat ik thuis wilde blijven, maar ik werd er dus geen leukere mama van... ik wil alles 100% doen.. mijn werk, mijn huis en mijn kinderen en dat ging dus niet... gaf veel frustratie.. doordat ik het op mijn werk niet naar mijn zin had, was de keuze makkelijk... mocht ik het niets vinden, had ik de tijd om naar een leuke job te zoeken... heel soms mis ik het werken wel, maar aan de andere kant.... ik ga dan een shier een bakkie doen, dan weer daar.. heb mijn werk, wat ik als hobby kan doen(kapster) en zit nooit ergens aan vast.. heb ik geen in, dan niet... en manlief hoeft naast een 60 urige werkweek niet ook nog eens het eea in huis te doen(behalve nu ik zwanger ben dan )
ik zou trouwens willen dat ik wel zou kunnen werken en een leuke mama zijn.. dan hadden we het een stukje ruimer qua financiën...
@jannie Als ik het zo hoor dan heb je dat toch ook wel met je kapperswerk? Wat dat betreft heb je geluk dat je een beroep uitoefend dat je ook gewoon voor jezelf kan doen. Mijn werk (het gevan van trainingen/workshops en mensen coachen en individueel begeleiden) lukt niet zonder een werkgever. Dat is ook weer een pluspuntje voor jou @Iedereen Zijn er hier ook stellen waarbij papa minder gaat werken? (Ik heb wat dat betreft de "pech" of het "geluk" kostwinner te zijn :S
Bedankt Rozemarijke! Heb net dus weer de gyn gebeld...Had nu een ander aan de telefoon, ze snapte niet helemaal wat mijn klachten waren. Ik vond haar een beetje neerbuigend doen.. Maar goed, om 11 uur is de arts er weer en dan gaat ze het vragen..
Gistermiddag zijn we weer op controle geweest bij de Gynaecoloog... we hebben een uur in de wachtkamer gezeten voordat we eindelijk eens aan de beurt waren! Maar het was het wachten waard, want ze heeft ons als goedkamertje weer een echo gegeven en we hebben weer even heerlijk naar ons kleintje kunnen kijken .. (eigenlijk was dit niet de bedoeling) Ook hebben we het hartje weer mogen horen net een galopperend paardje, hihihi Maar het ALLER-belangrijkst natuurlijk: ALLES WAS GOED!
Wat een mooie echo Sansky, leuk om alles zo te zien zitten! Ben net terug gebeld, dit keer door een gyn, eindelijk. Hij begon eerst een heel verhaal over dat Hcg wel 6 weken in je bloed kon blijven zitten, dat weet ik. Zijn assistente had niet overgedragen dat mijn testen al na 14 dagen negatief waren. Dat veranderde de boel zei hij. Nu moet ik meteen even langskomen en gaan ze bloedprikken.. Dan moet ik vanmiddag om 16 uur de poli weer bellen voor de uitslag. Wat ben ik blij nu zeg! Maar waarom moet het altijd met zoveel moeite gaan?
sansky, mooie echo meis! kylie, fijn dat er nu een keer naar je geluisterd werd.. ben benieuwd wat eruit komt!
Mijn ervaring is inmiddels dat je vooral heel goed alle feiten op een rij moet zetten voor zen en dat ze op je inleidende verhaal zeg maar, eigenlijk als automatisme reageren met: Het is echt allemaal wel OK hoor. Jouw verhaal is gewoon gek, en de kans blijft het grootst dat er niets aan de hand is, maar dat wil je na een miskraam wel heel graag zeker weten! Fijn dus dat je langs mag komen! Ik ben benieuwd! @Sansky: super zeg! @werken/thuisblijven: ik word altijd erg moe van mensen die over en weer gaan roepen dat wat zij zelf voor keuze hebben gemaakt, de beste keuze zou zijn voor iedereen. Heb een rothekel aan thuismoeders die vinden dat geen enkele moeder zou mogen werken, maar ook een rothekel aan mensen als Ciska Dresselhuys die vinden dat elke vrouw moet werken. Dat moet iedereen toch vooral zelf bepalen en zolang je dat financieel rondbreit.... Thuisblijven zou voor mij dus een verschrikking zijn. Wij hebben wel heel bewust gekozen voor een gastouder die 24/7 opvang doet: als wij eens verlaat zijn om de een of andere reden, (in mijn werk komt dat toch regelmatig voor en aangezien mijn man met de trein reist, ben je er ook nooit 100% zeker van dat hij op tijd terug is), kan Thirza daar blijven, kunnen wij in alle rust naar huis komen en is ze gewoon op een goede plek. Als ik zag hoe een van die gezinnen in de programma gisteravond voortdurend aan het puzzelen waren om dan die opa en oma, dan die tante en dan die vrienden te vragen.... pfff, nee, lijkt me geen strak plan. Thirza heeft 2 vaste plekken en we merken aan haar dat de gastouder gewoon een tweede thuis is, dus heerlijk zo
@Rozemarijke: ik begrijp jouw standpunt over de mening van anderen maar al te goed: je wilt niet weten hoeveel negativiteit ik over me heen heb gekregen toen ik stopte met werken! Heb een universitaire opleiding, dus dan schijn je te moeten blijven werken (was althans de mening van mijn omgeving). Nu nog wordt er regelmatig gevraagd wanneer ik weer ga solliciteren.... Ik werd ook zeker geen leukere mama van de combinatie van werk en gezin. Ik had een baan waarin ik me niet lekker voelde, en mijn man werkt 60 uur per week. Alles kwam dus op mij neer. Als mijn zoontje ziek was, moest ik vrij nemen bijv. Verder natuurlijk het brengen en halen, het huishouden, de boodschappen en andere inkopen etc. Ik vond het verschrikkelijk!! Vorige week besefte ik, dat het nog wel even gaat duren voor ik er überhaupt weer aan wil gaan denken om een baantje erbij te nemen: kinderen op de basisschool hebben tegenwoordig zó afgrijselijk veel vakantie!! (Hoe combineer je dat met een baan? waar laat je je kinderen de hele week als ze vakantie hebben?)Het liefst zou ik 3 kinderen willen, dus we zijn nog wel even bezig, haha!
Dat is het rare juist, ik zit zelf in de zorg, regelmatig voor werk contact met artsen e.d. Dus kan in weinig tijd systematisch veel info geven. Daar kreeg ik bij de verloskamer nog complimenten over. Zij heeft gewoon niet geluisterd. Ze keek me net ook niet zo vriendelijk aan, haha... Maargoed, het lab zei dat ze over een uurtje de uitslag al hadden, maar moet tot 16 wachten met bellen... Ik hou jullie op de hoogte!
Oja, ik bedenk me nu ineens de ergste opmerking die ik heb gehad: dat ik een profiteur zou zijn, omdat ik gestudeerd heb van belastingcenten, nu toeslagen krijg en op de zak van mijn man teer.... Ik denk dat ik ook een belangrijke bijdrage aan de maatschappij lever, door zelf mijn kind op te voeden, door straks tijd te hebben voor vrijwilligerswerk en helpen op school. Ik zeg zeker niet dat alle werkende ouders het op dezelfde manier fout doen, dus voel je niet aangevallen hoor, maar als ik zie hoeveel kinderen buiten schooltijd maar een beetje rondzwerven en rottigheid uithalen, ben ik blij dat ik er straks ben als mijn kind(eren) uit school komt/komen! Daarnaast vind ik het heerlijk om mijn zoontje de hele dag mee te maken, en zijn ontwikkeling te zien! Hij begint nu te lopen, wijst op de fiets naar koeien langs de dijk, helpt mij met schoonmaken en opruimen omdat hij het stoer vindt om te doen, en knuffelt mij de hele dag! Vooral de ouders uit het programma van gisteren moeten (naar mijn idee) nog eens achter hun oren krabben en bedenken of het wel helemaal fair (weet niet of dat het juiste woord is) is om allebei (meer dan) fulltime te werken als je kinderen hebt. Dan zou ik toch echt kiezen voor de combinatie fulltime-parttime. Ik snap overigens heel goed dat veel vrouwen veel ontspanning en voldoening uit hun werk halen, maar voor mij was dat dus niet zo....
He Meiden, Kylie: fijn dat je een echo krijgt meid! Hopen op meer duidelijkheid. Sansky: prachtige foto, mooi hoofdje hoor! TV: ja ik heb het gisteren ook gezien en gekeken hoe andere ouders het nu doen. Was leuk om te zien en sommige dingen zijn heel herkenbaar. Maar het scheelt ook erg in welke fase je zit, sommige kinderen gingen al naar school en dat lijkt me toch anders, dan als ze nog heel klein zijn. Hier: ik heb bewust gekozen om van een pittige fulltime baan naar een rustigere baan te gaan. Ik werk nu gemiddeld 16 uur per week. Maar als mijn kindje naar school gaat, wil ik het liefst weer gaan studeren. Maar mocht er een 2e komen, dan zal dat allemaal nog wel even duren. Ik wil graag werken, maar hou persoonlijk niet van het kdv. Zeker als ze nog erg klein zijn. Ons kindje wordt in augustus 2 en dan gaat ze 2 ochtenden naar de psz. Nu passen de 2 oma's bij ons thuis op en dat gaat heel goed! Ik heb natuurlijk wel de luxe dat dat zo kan en daar ben ik heel blij mee. De oma's vinden het ook heel fijn om een band met haar op te bouwen. Verder: ovu test was gisteren positief, we hebben nu weer een andere aanpak: een paar dagen voor posi test wachten met klussen en dan elke dag vanaf positieve test. We merkten dat als we al eerder begonnen met om de dag, dat op het moment suprême, we eigenlijk niet zoveel zin meer hadden..en ik heb terug zitten kijken, zo hebben we het bij kindje en mk ook gedaan. Gewoon 2 of 3 keer vanaf posi test. Nou maar hopen dat het helpt!
Oh en sorry, er is herhaaldelijk gevraagd welke opleiding ik nu afgerond heb. Ik had de functie al, maar nu ook het papiertje. Nu ben ik Eerst Verantwoordelijk Verzorgende voor 13 cliënten
@Lien123: Ik krijg (nog) geen echo hoor. Aan de hand van het bloedonderzoek gaan ze kijken wat er verder gaat gebeuren... Ik heb vanmorgen echt zitten janken, nadat ik met die assistente gebeld had. En maar zeggen dat ik op moest houden met testen. Toen zei ik: Dat is makkelijk praten als je lijf schreeuwt dat je zwanger bent! Trut... Sorry haha
Ah, OK Leuke baan! @Anna: grappig hoe verschillend iedereen dat dan ervaart, ik had de indruk namelijk dat de meeste ouders het op zich prima deden, (werd alleen een beetje iebelig van die vader die 20 keer zei dat ie het nu niet nog eens ging zeggen enzo. Maar goed, die gingen ook een opvoedcursus doen ). Ik werd zelf alleen wel helemaal onrustig van hoe sommigen het geregeld hadden, pff.... En profiteur, tja. Ik vind persoonlijk mensen die een salaris hebben boven een ton en dan nog hypotheekrenteaftrek willen hebben voor hun veel te dure huis profiteurs Die halen veel meer overheidsgeld binnen, voor iets wat ze zeker te weten zelf kunnen betalen. En alsof je -nu je zelf voor de kids zorgt- dan nooit en te nimmer meer iets met je opleiding zult gaan doen zeg.... Wat een flauwekul. Ik zou dus knettergestoord worden van 7 dagen thuis. Ik vind Thirza echt helemaal geweldig, maar 7 dagen thuiszitten, dan ga ik een beetje simpel van d'r worden, ben ik bang... Ligt niet aan haar, maar gewoon aan het feit dat ik me gauw verveel Ik moet afwisseling hebben, liefst zoveel mogelijk