hey meid. verhaal klinkt bekend. precies mij vorige maand.. bij mij hebben de testen uiteindelijk zo vaag gedaan omdat ik me ei had. werd exact 14 dagen later ongi tijdens de lading van het vliegtuig op vakantiebestemming wel te verstaan :S maar goed tis achter de rug en zit nu weer in de volgende cyclus en dat is best rustgevend. mijn hcg was toen 1.2 en ik had die dan wel vaag positieve dan negatieve testen weet je nog? komt vast goed meisje het komt vast wel weer opgang zo ( ps ik geloofde dat toen ook niet ) kortom ik mag rood op de lijst ( had me niet eerder gemeld wegens vakantie dus) en mijn nieuwe nod is 27 juni 2e ronde na ma, 1e kindje. (oftewel we zijn nu druk aan de klus want maandag verwacht ik het ei en das de bday van alohaman!)
even hier een vraagje. Kan je een positieve ovutest en vruchtbaarslijm hebben en geen ei sprong? Vroeg me dit vanochtend in een keer af. En hoeveel moet je temp stijgen na je ei sprong? Tja dit is de eerste ronde dat ik temp dus weet nog niet zoveel
Ja, je kunt een LH-piek hebben, (die de positieve ovutest geeft), maar geen eisprong krijgen. Dat gebeurt wel eens. Je temp moet ongeveer 0,2-0,5 graden stijgen, gemiddeld genomen over een aantal dagen. Kan best wat schommelen dus, het gaat om het gemiddelde verschil met je gemiddelde temp de dagen voor je ei.
mijn temp was vanmorgen 0.3 gr gestegen. Als dit dus morgen nog zo is heb ik dan waarschijnlijk mij ei gehad? Heb wel symptomen gehad namelijk dat ik eisprong zou moeten hebben. (bm hoog, zacht en open, vruchtbaarslijm) Pfff word gek van mezelf en dat onzekere vanmij.
Ja, maar uiteindelijk is je temp dus de echte graadmeter, als die andere dingen zijn volgens mij allemaal reactie op je LH-piek, waardoor je lijf zich klaarmaakt voor een eisprong. Fertilityfriend springt pas op een ei als je 3 dagen een hogere temp hebt, en dat zou ik nu ook nog even aanhouden. Als je meer inzicht in je cylcus krijgt na een paar maanden tempen, dan weet je het vaak met 1 dag hoger al wel
Hey Aloha, weer terug? Ik had het vervolg van het verhaal elders gelezen.... De tijd zal het leren..We zullen zien of ik over 1 week ongesteld wordt, dat geeft wat meer rust denk ik inderdaad.. Ondanks dat ik nog niets wijzer ben door het bloedonderzoek, is het fijn dat er een keer naar me geluisterd werd.. Ik ben nu dus weer thuis, zit er een beetje door heen. Begon vanmorgen vroeg met janken in de auto, en op m'n werk moest ik ze ook telkens wegslikken. Vandaag, morgen en overmorgen maar toto 12.30 u werken ipv 16.00 u.. Hoop dat dat een beetje rust geeft.
welkom terug aloha. Fijn dat je nu wat meer zekerheid hebt. Kylie, ik hoop dat jij ook snel zekerheid hebt.
Hmm, het jeukende vingers, wil borduren. Maar het enige wat ik nog heb liggen is het begin van de geboortjetegel van het beebje.. We zullen zien
Hallo dames, Hier ben ik weer. @Charity: Iedereen mag zich altijd bij ons aansluiten als ze dat willen!! Wij hebben een groot hart ! Maar wel jammer dat je je bij ons moet aansluit en toch van harte welkom!! @Anna: Naar dat je er veel last heb van je ei sprong hopen maar dat je daar snel geen last meer van hebt. ! Mijn bestingcenten mag je hebben hoor! Denk dat je er iets goeds meedoet en zie belastingen centen gaat waar ik wel problemen me heb dat ze daar aan worden uitgegeven. @Kylie: GEFELICITEERD met je diploma! Fijn dat hij even heeft doorgevraagt! Wel k*t dat je nu nog niets duidelijkheid hebt! @Vilnder: Blij dat alles goed is nu weer aan de klus! @Rozemarijke: Jammer dat je ong. ben zat hier stiekem te hopen! Veel plezier met het vieren van jullie verjaardag!! Het boek van ps Ilove you is nog beter @Y30 veel plezier op Pinkpop?? @Famke: He ik werk ook onregelmatig @Jannie: Lekker chille op de camping veel plezier! @Pompeloesje: Ja heel veel daar zijn we vrouwen voor! Veel plezier in Turkije! @Aloha: Balen dat je vakentie nu al weer over is niet?? Wel welkom terug op het forum! @Echo: Ze zien er prachtig uit!! @Werken: Ik heb nog geen kinderen dus weet niet hoe het word als ik ze mag krijgen maar ook ik zou niet stoppen met werken denk ik. Ik denk (maar weet dat natuurlijk nog niet) dat ik een leukere mama ben als ik werk. Ik werk 4dagen in de week en dat is inc. het weekeinde om de week! Manlief gaat niet minder uren werken maar ze wel anders indelen zou dat hij ook een dagje thuis kan zijn. @Hier: Ja zoals Bassia en anderiaan al zonger wachten duurt lang lang lang!! Het lijkt wel of de tijd voor het ei langer duurt dan erna! De verjaardag gisteren viel mee. Manlief ws erg lief en probeerde me te reden en dat ging aardig. Al kan ik maar niet stoppen met naar haar buik te kijken en heb ik soms het idee dat ze express voor mijn neus gaat staan (is natuurlijk niet zo!) Ik ben weer helemaal bij!! XXXX Marinka!
Hoi Lieve Meiden, Wat een geklets hier weer. Ik doe zelf niet mee aan al die testen en metingen voor eisprong en NOD, dus ik kan er ook geen antwoorden op geven. Ik voel altijd wel wanneer ik mijn eisprong heb (ik ken mijn lichaam wat dat betreft wel een beetje) en daarnaast klussen we heel veel. Maar niet speciaal alleen rondom de eisprong. Dan wel extra veel natuurlijk. Maar dat gaat op gevoel. Ik denk dat dat ook wel goed werkt aangezien ik incusief het ontpillen in de vierde ronde zwanger was. Dus ik blijf gewoon op het gevoel vertrouwen. Neemt niet weg dat ik het wel interessant vind om jullie verhalen te lezen hoor. Heeft bij mij een beetje de reden dat ik tijdens het klussen graag met mijn gedachte bij manlief wil zijn en niet bij of het nu wel het goede moment zo is. En ik denk dat ik daar wel in kan doordraven als ik daarmee begin (met dat testen enzo) dus vandaar dat ik nooit zo goed weet te reageren daarop! Hoe is het met jullie op deze regenachtige dag??? Ik weet niet meer wie het was. Maar hoop dat degene die op pinkpop zit het enigszinss overleeft :S
@Pompelmoesje! Ik ben jaloers... Had ook graag in Turkije geweest. Maar neeeee, ik zit lekker in een stortbui Ben benieuwd waar in Turkije je ergens bent. Tis echt mijn favo vakantieland. Mooie omgeving en super aardige mensen over t algemeen... enneh, heerlijk eten
@Vlinder: Ik doe ook niet aan tempen, ovu testen enz. Ik vind dat het voor ons leuk moet blijven en ben nog al iemand die snel geobsedeerd word ergens door dus ga mezelf niet helpen met dat te worden. Ik voel ook niets dus voor mij is het op de bonne gok ! XXX Marinka P>S manlief gaf een wel graag een mooi vaderdag kado te willen !!
@Marinka En??? Heb je al hij jou een idee???? Maareh, dan moet hij jou eerst een kadootje geven... anders wordt ie geen papa natuurlijk he???
PS. Op de gok blijft het extra spannend... Dacht al dat ik de enige op dit forum was Leuk een gokgenoot te hebben
Hij hoopt dat hij die al gegeven heeft! hij krijgt da fietstassen voor naar de markt! Ik eigenlijk niet of er nog meer dames (stellen) zijn die het op de gok doen?!?
Ik doe ook niet aan ovu's hoor. Wel zit ik erover na te denken om deze ronde of die daarna te gaan tempen.. Omdat ik wil weten hoe mijn cyclus zich herstelt. Ik heb maar 2 cyclussen gehad voor de zwangerschap 1 van 26 en 1 van 25, dus ook snel zwanger. Mijn ei voelde ik ook goed aankomen, met deze 'ronde' als uitzondering.
Zo, de grote drukte gehad, zometeen nog een stel vrienden en zus+man van mijn man, die over de vloer komen. Vanmiddag in totaal hier 8 kids rond aan het rennen, dus druk. Thirza en mijn evenoude neefje presteerden het vervolgens om precies voor het eten aan de zandbak open te peuteren, die vol met water was gelopen, en stonden daar lekker in te springen. Helemaal onder de modder! Zegt Thirza, terwijl ik 'r in de badkuip zet: Mama, moet handen wassen! Hahaha, nou, nog wel ietsje meer dan alleen je handjes, schat Maar iedereen weer weg, vaatwasser weer leeg en weer vol en te draaien nu en dan straks nog een lading er weer in. Kamer geveegd en nu weer startklaar voor de laatste visite Hebben een dagje uit kado gehad, (een boekje met 50 dagjes uit waar je 1 uit kunt kiezen), nog een boekje over dagjes uit met kids voor alle weersgelegenheden, een electrische poffertjespan, een nieuwe bijbel, (herziene statenvertaling: in tegenstelling tot de statenvertaling een erg fijne, leesbare vertaling ), een grote tuinplant en een stapel geld Van manlief ga ik vrijdag, voor m'n echte verjaardag, een kniepertjesijzer (of oublieijzer ook wel) krijgen. Kan ik zelf stroopwafels gaan maken, want in de winkel zit er altijd melk in en dat mag Thirza niet hebben.... En met oud en nieuw dan de echte lekkere kniepertjes, (is een drentse lekkernij Kom ik oorspronkelijk vandaan ). Nu dus nog even lekker zp-en, ff tot rust komen
geen idee wat het is Wij klussen hier wanneer we zin hebben hoor, alleen vind ik het wel fijn om te weten of dat het ook nog een kindje kan voortbrengen. Als we gericht gaan klussen, lukt het meestal niet. DUs vandaar maar gewoon wanneer we zin hebben (en ik kijk dan wel of het "zin heeft" voor een kindje)
Hallo dames, Ik heb vorige week zaterdag een miskraam gehad ik wil het deze ronde weer proberen. Heb ovutesten gekocht, als mijn cyclus nog in orde zou zijn (28 dagen) zou ik aankomende week mijn vruchtbare dagen moeten hebben.