Ik kies ook denk ik voor het laatste. Heb namelijk over 4 1/2 week controle bij de gyn. Kan ze misschien op de echo wel zien of ik zwanger ben?!
Ik kijk morgenochtend even hoe ik me voel. Gelukkig is er met de feestdagen altijd een reserve dienst achter de hand, dus die heb ik vandaag al vertelt dat ze in dr achterhoofd moet houden dat ze gebelt kan worden...
Ja hahaha, daar hoop ik ook op de 20ste... Begin toch steeds meer het gevoel te krijgen dat ik eerst nog een ongi krijg... Maar hoop het natuurlijk niet. En dat ze op de echo een speldenprik zien
Ja snap je wel hoor! En die tijd wil ook maar niet meewerken. Kan me voorstellen dat je echt heel graag even in de toekomst wil kijken hoe het gaat lopen. Of dat je de klok gewoon een maand verder zet... We kunnen je hier wel steunen, maar je hebt er nu even weinig aan denk ik...
kunnen ze dat al zien zo vroeg? Dat weet ik eigenlijk niet. Ik ga voor je hopen dat je niet ongi wordt.
Ja ik denk het wel.... Ik heb er verder geen ervaringen mee... Mijn eerste echo was met 9,5 week en mijn tweede echo ook... Nooit eerder gehad... Nu na mijn mk krijg ik ze wel eerder.
@Kylie: wat verrot joh! Toch dus! @echo: wisselt per situatie nogal wat je kunt zien. Bij 4 weken kun je iig niet echt serieus wat zien, of je moet hoop willen putten uit dik baarmoederslijmvlies Bij een week of 6 moet je minimaal een vruchtzakje zien, (maar dan heb ik het wel over echodatum, niet je cyclusberekening, die kunnen namelijk nogal van elkaar verschillen, weet ik uit ervaring ). Soms zie je dan al wel hartactie, soms niet, dat wisselt heel erg. Ik ben erg blij met een echo bij 6 weken, als ik weer zwanger mag raken, omdat we dan hier iig kunnen zien of er dit keer wel een kindje in het vruchtzakje zit! Wat zouden jullie doen trouwens: ik ben de afgelopen 5 maanden steeds misselijk geweest en allerlei andere klachtjes. Cyclus is nog steeds niet helemaal normaal en eerder als ik ongesteld was, verloor ik altijd behoorlijk wat klodders, (sorry voor de details. Ik denk dat dat baarmoederslijmvlies was altijd). Afgelopen 2 rondes heb ik dat helemaal niet, enkel bloed en veel minder dan normaal. Dus ik vraag me toch een beetje af of ik wel voldoende baarmoederslijmvlies opbouw om zwanger te kunnen worden... Nu zit ik te twijfelen of ik niet toch de gyn zal bellen. Zo van: als het idd niet helemaal OK is, doe ik er liever nu wat aan dan dat we er over een paar maanden achter komen dat mijn gevoel toch klopt en onze kinderwens daarmee weer een paar maanden uitgesteld wordt... Maarja, tegelijk is er ook steeds een stemmetje dat zegt: Joh, er is heus niks aan de hand... Maarja, aan de andere kant dus ook een ander stemmetje dat zegt; Ja, niks aan de hand? Je hebt wel 1,5-2 liter bloed verloren bij een zeer heftige miskraam, dus wat nou: niks aan de hand? Wat nou als er wel van alles beschadigd is door die stomme miskraam? Wat zouden jullie doen, gewoon bellen en om een afspraak vragen?
Dat kan heel goed. Ze kunnen al heel snel (dacht rond 5 weken) zien of er sprake is van een vruchtje, ze kunnen dan alleen nog niet zien of het ook goed gaat. Nog geen kloppend hartje.
Ik zou denk ik toch bellen.. Als je een fijne gyn hebt, zullen ze dat wel voor je na willen kijken toch?
Ik zou even bellen met de gyn. Mischien doen ze niets maar dan heb je het in iedergeval geprobeerd en zit je straks niet met had ik maar. Daarnaast stelt het je misschien ook gerust.
Met 6 weken mag ik sowieso bellen voor een echo. Bij mij zat er ook geen vruchtje in, dus dat wil ik nu wel eerder dan 10 weken weten! Ach, we zien 20 juni wel. Misschien doet ze helemaal geen echo, of ben ik net flink ongesteld (doen ze dan een echo om te kijken of het schoon is???). Roos, ik zal even bellen met de gyn, misschien kunnen ze een echo maken om te kijken of alles goed zit?
Was bij mij ook leeg vruchtzakje en pas bij 10 weken ontdekt. Ma nu ook eerder als ik posi test heb maar ja moet 10 juli voor nacontrole bij gyn dus dan zal ze toch ook wel willen kijken of alles schoon is of alweer een vruchtje. Ga ik wel van uit. van controle echo
@kylie: Wat dubbel of niet, nu weet je zeker dat het een vkm is geweest, lijkt me aan de ene kant fijn om nu duidelijkheid te hebben, en je eigen gevoel bevestigd te krijgen, maar aan de andere kant is het erg verdrietig dat het weer mis is gegaan. M.b.t. de twee cycli pauze, lijkt me lastig. Heb je al enig idee of je dit ook gaat doen?
Ja, ze hebben achteraf helemaal niets verteld over wat er komen gaat. Alleen een briefje met een afspraak. Ik was 9 weken en 5 dagen, 2 dagen later met precies 10 weken gecuretteerd. Wel lekker snel dus allemaal...
y30 ik denk dat je je ei gehad hebt! Als hij eerst steeds duidelijker wordt en daarna steeds lichter, dan issie tussendoor geweest. Voor mijn vorige zwangerschap had ik nooit positieve ovutesten, maar zag ik aan het donkerste lijntje wanneer mijn ei kwam (en daarna voelde ik ook altijd een beetje buikpijn). Deze cyclus was voor het eerst dat ik een positieve ovu test had, maar de vorige keer ben ik toch echt zwanger geworden haah
Ik weet het nog niet. In mijn omgeving werd het wel geroepen van de week, en Danny stelde het ook al voor. Ik kan mijn gevoel niet zomaar uitschakelen wat betreft het zwanger worden, maar ik heb het idee dat ik nu pas de MA aan het verwerken ben. Misschien 1 maandje pauze?