@Rozemarijke: Goed dat je gaat bellen! Ik heb net besloten dat ik in ieder geval even 1 ronde rust neem. Ik geloof er wel in dat een zwangerschap nu niet doorzet omdat m'n lijf er nog niet klaar voor is, maar ik denk niet dat ik het aankan om hierna weer een mk te krijgen.. @San1981: Ik denk inderdaad dat je ei eraan komt, klussen maar! Wat een leuk idee van die sprookjesboom, kom je hier wel laten zien hoe hij is geworden? @Ploon: welkom helaas... Hier wil het verdorie niet doorzetten,.. Het is (onsmakelijk I know) bruin met donkere/zwarte vliezen erin, gewoon oud bloed. Heb nu eigenlijk geen buikpijn dus dat scheelt. Ik wil jullie nog allemaal heel erg bedanken voor de steun, lieve berichtjes en tips, onwijs bedankt!
dapper besluit kylie... heb ik nooit kunnen doen.. bij mij is het 2x met 4w3d mis gegaan.. 2 maanden na elkaar.. de maand erna was ik neit zwanger(wel gericht geklust) en nu inmiddels al 8 weken... hoop dat het jou net zo vergaat meis...
Lieve Allemaal, Ik hoop dat ik bij jullie een beetje mijn ei kwijt kan,...... Ik heb in Maart een MA gehad en een curettage op de 20e omdat het allemaal niet vanzelf op gang wilde komen. Erg heftig allemaal maar we gaan er weer helemaal voor. We zijn gelijk weer gaan proberen en zitten nu in de derde ronde. Ondertussen lijkt het wel of iedereen om me heen zwanger is, en ik wil ook zoooóóóó graag weer zwanger zijn van een gezond kindje. We hebben een zoontje van nu ruim ander half en we willen niets liever dan een broertje of zusje voor onze kleine man. Hoop dat het snel raak mag zijn Merk dat ik er niet met iedereen goed over kan praten, geen van mijn vriendinnen hebben het (gelukkig!) mee gemaakt. Maar ik denk dat je alleen weet hoe het echt voelt als je het mee gemaakt hebt. Veel zeggen dat ik het los moet laten, maar dat gaat gewoon niet.... Het is geen kwestie van een knop om zetten, was dat maar zo makkelijk
Ik ook. Ik zei gisteren nog tegen Danny, dat ik pak weg 5 maanden geleden bij andere forumleden in het onderschrift zag staan dat ze een missed abortion of iets dergelijks meegemaakt hadden. Kon me er toen geen voorstelling van maken. Nu ben ik 24 jaar, jonge, gezonde (op schildklier na) meid, en ben een missed abortion en een vroege miskraam verder...
Elfje22: helaas welkom meis, hoe ver was je? Je zal verschillende mensen tegenkomen met verschillende adviezen en meningen. Soms krijg je uit onverwachtte hoek, van iemand van wie je het nooit verwachtte geweldige steun of juist een pijnlijke opmerking..
@Elfje: welkom.... Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Mijn missed abortion werd ook in maart ontdekt, de 11e gecuretteerd. Vrij snel weer een 'normale' cyclus, dus nu ronde 4. Ik heb een zoontje van 15 maanden. Inderdaad lijkt iedereen om je heen zwanger te worden en te bevallen van gezonde kindjes. Ik ben heel blij voor ze, maar het doet aan de andere kant ook veel pijn... Ik heb ontzettend veel (gehad) aan dit topic en de meiden hier, ik hoop dat dat voor jou ook geldt!! (toen mijn ma werd ontdekt, zou ik trouwens 9w5d zwanger zijn, maar het is met 6w5d gestopt. Curettage was met de oorspronkelijk 11 weken....)
Je noemt die schildklierproblemen nu, maar ik hoor met enige regelmaat dat meiden met schildklierproblemen hogere kans hebben op miskramen en meer moeite met zwanger worden, en daar zijn wel behandelingen voor, volgens mij. Heb je het hier met de gyn over gehad?
@Kylie: Knap besluit! Denk dat je er goed aan doet, al was het alleen maar vanwege de maand rust voor je zelf. Zo krijg je ook de kans om alles een beetje een plek te geven. Hoe is het nu lichamelijk met je (doel op de klachten van het auto ongeluk). @Rozemarijke: Goed dat je gaat bellen. Laat je even weten hoe de gyn reageerde? Hoop voor je dat ze ff een echo doen voor de zekerheid. @Elfje: Welkom (helaas). Hoop dat je inderdaad gaat ervaren dat je hier je "ei" kwijt kunt. Altijd een luisterd oor hier, ervaar ik zelf als erg prettig. Hier: Vandaag weer een bijna witte test, al was het streepje wel ietsjes duidelijker dan gister, maar dat kan ook liggen aan concentratie van de urine etc, toch? Ga er dus zelf ook meer en meer van uit dat mijn ei geweest is. Zou wel mooi zijn want dan is mijn cyclus waarschijnlijk inderdaad wat korter deze maand, zoals ik zelf al dacht te voelen vorige week. Misschien inderdaad vandaag nog ff klussen en dan op het wachtbankje, tenzij de tests de komende dagen nog gekke dingen doen natuurlijk. Want omdat ik geen posi test heb gezien, test ik toch nog even door. Voor het zelfde geld vergis ik me en test ik net als vorige maand pas op dag 19 positief. Ik zal jullie er de komende dagen niet meer mee vervelen tenzij er vreemde testuitslagen komen natuurlijk. Famke en Rozemarijke: bedankt voor het meedenken!
Klopt idd wat je zegt kylie, ik krijg nu soms opmerkingen van mensen die me heel dierbaar zijn waar ik eigenlijk helemaal niet op zit te wachten terwijl ik heel veel steun krijg van een collegatje maar zij zit op dit moment in ongeveer dezelfde situatie. Zitten idd in ongeveer dezelfde situatie Anna Ik zou rond de 10 weken zwanger moeten zijn toen we de echo kregen maar het vruchtje was al bij 8,5 weken gestopt met groeien en er was geen hartactie te zien. Bij mij liet de eerste menstruatie 46 dagen op zich wachten maar de afgelopen keer was het heel netjes 30 dagen! dat was een hele opluchting Fijn dat ik met jullie mee kan kletsen! Denk dat het een hele steun zal zijn
@Rozemarijke: Jah hoor, ik loop sinds de vorige zwangerschap (had toen al een MA gehad) bij de internist. Je moet zo laag mogelijk zitten met je TSH, en dat zit ik. Over een maandje moet ik weer prikken, en als deze zwangerschap had doorgezet had ik met 6 w zwangerschap moeten prikken. @Y30: lichamelijk gaat het prima hoor, is goed te doen. Buikpijn wordt wat meer, bloedverlies nu helderder.. Maareh, ik heb geen autoongeluk gehad hoor, niet onlangs iig
Helaas welkom nieuwe meiden! Ik vind het ook fijn om hier af en toe mijn ei kwijt te kunnen En ook vooral om verhalen te lezen en te zien dat je niet de enige bent... Als ik dit helemaal alleen zal doen, zal ik een cyclus van bijna 40 dagen echt veeeeel te lang vinden. Nu zie ik ook dat ik eigenlijk nog geluk heb, omdat anderen soms nog langer moeten wachten. Zet me weer met beide beentjes op de grond (en ik ben graag nuchter). Het is ook fijn om mee te denken of een ander (proberen) te helpen. Al moeten we het uiteindelijk allemaal zelf doen natuurlijk. Ben wel blij met jullie!!
@rosemarijke goed dat je gat bellen. ben benieuwd at ze zeggen. @Y30 je verveeld ons niet hoor met je zoektocht naar je ei. We helpen elkaar gewoon. @ Kylie Wat knap dat je deze maand een pauze neemt. Daar is ook veel kracht voor nodig. Sterkte meis. Als de sprookjesboom af is zal ik een foto plaatsen. Denk dat het nog wel even duurt. @Elfje Helaas welkom. Hoopvoor jouw dat je je ei kwijt kunt maar ook snel je eitje vindt en snel zwanger raakt! Ik denk dat ik mijn eisprong vandaag heb. Ik had vrijdag en gisteren een ovu test gedaan en die waren positief. vandaag was hij negatief. Weet alleen niet of ik het kan vertrouwen want ze zijn van het kv en ik had vrijdag ook nog een lichte pos zw test. Mijn temp is vandaag ook gestegen dus misschien toch ei. Ik hoor van jullie dat het kan dus. We hebben wel om de andere dag geklust en doen dat de komende dagen ook nog even. Dan is het afwachten.
@Kylie: aha, OK Er is hier een topic van meiden met meerdere miskramen, waarvan verschillende ook schildklierproblemen hebben, dus wie weet kun je daar ook nog tips krijgen? Alles wat helpt om te voorkomen dat het nog eens mis gaat, is fijn natuurlijk! @Y30: gewoon komen bazelen over je ei hoor Doen wij ook allemaal @opmerkingen: hier laatst nog een collega die vond dat ik me vooral moest richten op wat ik heb, want bij haar zoon en schoondochter lukt het helemaal niet, da's pas erg. Ja, dat snap ik ook wel, dat dat erger is. Maar dat betekent niet dat ik hier ineens geen verdriet meer over heb.... Maar verder krijg ik eigenlijk geen rare opmerkingen. Ja, als ik er op ga letten en dingen echt binnen ga laten komen, dan kan ik er wel een aantal noemen, maar een heleboel dingen die gezegd worden in gesprekjes met kennissen enzo, daar ga ik zelf ook niet emotioneel diep erin duiken, in zo'n gesprek, en dan glijden alle "gelukkig heb je er al eentje" en meer van dat soort dooddoeners, meestal wel aardig langs me af... @all: morgen eerst maar even de huisarts bellen, even checken of ik met of zonder verwijzing naar de gyn moet/kan, en dan idd de gyn eens even bellen. Ben benieuwd....
O, Elfje: welkom. Helaas, we zouden met z'n allen wel willen dat er verder niemand meer zich aan zou hoeven melden hier, maarja.... zo gaat het leven niet miskramen zijn helaas aan de orde van de dag, merk ik wel aan zo'n topic als dit. Kom dus lekker kletsen hier, 't is erg fijn om een clubje mensen te hebben tegen wie je ongegeneerd kunt klagen enzo Helpt echt
@Rozemarijke: ja, bij die topics ben ik ook al eens wezen kijken. De internist had gezegd dat de kans zeer klein was dat de MA door m'n schildklier kwam, omdat m'n waardes toen op zich netjes waren. Het probleem met schildklier is vooral dat het eitje zich niet in kan nestelen.. Gelukkig hanteerd mijn internist als één van de weinige de richtlijnen van één of andere professor.. Ik hoop dat je zekerheid krijgt m.b.t. je baarmoederslijmvlies e.d. Ik wacht het 'vloeien' morgen nog even af, als het niet doorzet, ga ik maar weer bellen..Ze zullen wel gaan turfen ondertussen, haha
O, da's wel fijn dat jouw gyn andere waardes aanhoudt, want in Nederland schijnen gyns toch wel vrij strakke en magere marges aan te houden. En jij idd ook bellen hoor, dat gewacht de hele tijd, dat vond ik toen echt bijna dodelijk... (2,5 week ).
Nou hier laatste klussen weer gehad, nu maar weer op het wachtbankje. Heb nu alleen geen idee meer welke dag ik voor NOD moet aanhouden. Hou het gewoon op de 29e en wordt dan waarschijnlijk al een paar dagen daarvoor ongi. Of niet natuurlijk, duim duim, hoop hoop! Ik moet nog even werken dus hou zp voor gezien voor vandaag. @all: Slaap lekker voor straks!
y30, had jij je ei nou gisteren? Dan kan je rond de 26ste posi testen toch? 14 dpo ongeveer... Mijn lf is 12 dagen, hoop dat ie nu 13 is, anders wordt ik precies op kamp ongi... Dan liever een dagje later (als ik dan toch ongi moet worden)
Ik ga naar boven, kijken of ik kan slapen, want het wordt een drukke week. Morgen alles inpakken en nog wat wassen enzo... Dus zal weinig tijd hebben om deze week bij te lezen of te reageren (wo t/m vr helemaal niet). Dus niet teveel kletsen en veel roze als ik terugkom he!!