@Lien Wat een goed nieuws. Wellicht dat jullie dan verder komen. Hoop dat het gesprek goed gaat... en dat jullie er in ieder geval iets mee kunnen. Tijd voor concrete actie nu! Wel goed dat je initiatief hebt genomen om de huisarts in te schakelen!
@Blue: wat raar! @Lien: jij ook al een jaar weer bezig voor een tweede. Wij hier onderhand ook zo'n beetje. Goed dat je een verwijzing hebt gekregen ook! @all: mogelijk vandaag mijn ei, vanochtend dikke tempdip. Maar vorige ronde sprong ie toen niet en had ik twee dagen later opnieuw een tempdip, dus ben benieuwd. Zou wel een mooi vroeg ei (en hopelijk aanverwant een lange LF) zijn dan
@Y30: he, gezellig, dezelfde dag NOD! Ik heb met Vlinder afgesproken om pas op 1 juli te testen, haha! (Als ik dan natuurlijk niet allang ongesteld ben...) @Blue: bizar! hou je ons op de hoogte! @Kylie: ik hoop dat je snel meer zekerheid hebt, want het duurt nu al wel heel lang! @hier: Wederom goede hoop deze maand... Gisteravond heb ik krampen gehad in mijn baarmoeder (echt achter mijn schaambeen, anders dan darmkrampen die ik ken van mijn prikkelbare darm). Nu heb ik de hele dag steeds steekjes in mijn baarmoeder, maar ook in mijn schaambeen en vagina... Verder steeds heel licht in mijn hoofd als ik gebukt heb. (iedere keer duizelig bij het opstaan). Mijn man vond gisteren dat mijn borsten groter leken, maar ik had een bh aan die een maat te groot was, en ook nog eens 'vullingen' had, hahahahaha! (En hij zei dat ik een dikke kont kreeg! Bedankt, lieverd, kom daar even een paar weken later mee, op een moment dat het ook echt zou kunnen, nu voel ik me alleen maar dik.....) Ik ben ook alweer een paar avonden misselijk geweest, en niet alles smaakt me meer, maar ja, het is nog veel te vroeg voor dergelijke symptomen, dus het is meer omdat ik tussen ei en nod zit, denk ik! Die krampjes en steekjes geven me dan dus wel weer wat vertrouwen!!
@lien: wat goed dat je zo snel terecht kan bij de Gyn, en ook goed dat je de stap genomen hebt natuurlijk! Hij/zij zal je vast kunnen helpen met die korte LF. @Anna: 1 juli, ik weet niet op ik dat red hoor, sowies bedacht ik me net in bed (doe middag slaapjes i.v.m. hersenschudding) dat ik het in eerste instantie goed had, NOD is de 29e niet de 28e. Maar ga de lijst niet weer veranderen, we zien het wel volgende week. Heb stiekem ook nog een beetje hoop dat door de ovarium comp. mijn cyclus weer wat korter is deze maand, dus misschien wel de 27e. @Aloha: welkom terug, heb je het leuk gehad? @blue: is natuurlijk heel verwarrend! Ik denk wel dat als het straks inderdaad blijkt te kloppen en je bent zwanger van een mooie plakkerd, dat de verwarring dan heel snel plaats maakt voor veel blijheid.
Anna: spannend die steekjes, geeft hoop! Rozemarijke: ja de tijd vliegt he..echt ongelooflijk...had nooit gedacht dat het allemaal zo moeilijk zou gaan.. Hier: verwijzing ging echt heel makkelijk, gewoon telefonisch via de assistent. Geen huisarts gezien! Ik ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen. Die vrouw in het ziekenhuis zei dat ze geen onderscheid maken in 1e of 2e kind, qua onderzoeken. Ze beginnen gewoon bij het begin. Maar als je al een gezond kind hebt, zou je bij voorbaat al een hoop kunnen uitsluiten, toch? Ik denk zelf dat het echt door mijn cyclus komt, of het zou ook nog kunnen door mijn heftige bevalling, met spoedcurretage waar veel weggehaald moest worden en veel bloedverlies (3,7 liter). Ik had bijna het loodje gelegd..Maar goed, das weer een heel andere verhaal. Ik heb in ieder geval weer goede moed, en dat is belangrijkste!
Jaaaaaaaaa, ik kreeg vandaag een echo Ze vroeg eerst hoe de curettage was gegaan, en of ik me goed voelde. Toen zei ik: ja, want ik ben weer zwanger! Ze keek erg verbaast, maar in dat geval deed ze alle mk gegevens weg en gingen we gelijk een echo maken En na even zoeken zag ze wel een zwangerschapsring. Eerst zag ze verdikking van het baarmoedervlies en daarna iets wat leek op een beginnende zwangerschap. Ik moest nu vooral uitgaan van positieve testen, want veel meer kan toch niet (valt weinig te zien). Het hormoon (....lichaam?) dat de zwangerschap in stand houdt, was ook goed te zien (wist niet dat dat kon? ahah). Ik heb een foto meegekregen, die zal ik vanavond proberen te plaatsen. Al moet je wel goed kijken hoor Ik ga ff mijn meid eten geven..
Juni 2011 3 Anna27 (3e ronde, 2e kindje) Feb '11 MA 15 MMarinka (2e ronde na ma, 1e kindje) Jan '11 MA 20 Lievefamke (1ste ronde na mk, 2de kindje) Mei'11 21 Hetlichtje (1e ronde na mk mei en ma feb'11) 22 Lien123 (5e ronde, 2e kindje) Feb '11 mk 24 Deesjedees(1e ronde na 2e mk, 1e kindje) apr'11, mei'11 28 Anna27 (2e serieuze ronde na ma, 2e kindje) Feb '11 MA 28 Y30 (4e ronde na mk, 1e kindje) feb '11 mk 29 San1981 (1e ronde na ma, 2e kindje) mei'11 ma 29 Vlinder1986 (1e ronde, 1e kindje) Mei '11 MK 30 Aloha (2e ronde na ma, 1e kindje) Apr '11 MA Juli 2011 02 Elfje22 (3e ronde, 2e kindje) Mrt '11 MA 07 Rozemarijke (6e ronde, 2e kindje) Jan '11 MA, 14-07 afspraak gyn 07 Kylie1986, pauze na MA (mei '11) en vmk (juni '11) Zwanger 18-11-2011Moedervtomasz (1e ronde, 2e kindje) - feb.'11 mk - 28/6e 4e control, 6/7 20 wk cho 18-11-2011 Sansky (1e ronde, 1e kindje) - feb. '11 vmk - 12/5 3e echo 06-12-2011 Manoontje (4e ronde, 2e kindje) jan '11 vmk- 16-05-11 echo 13-01-2012 moi 78(1ste ronde, ?? kindje)mrt'11 mk 21-01-2012 jannie1980(2deronde, 3de kindje) feb en mrt'11mk 7-5-11 intake vk ????????? Bianca (..ronde, ..kindje) ...mk 30-1-2012 Hen Jel (.2.ronde, 2..kindje) mrt"11mk 6-5-11 eerste echo 26-02-2012 Lievefamke (1ste ronde na mk, 2de kindje) Mei'11 mk 04-07-11 echo 14-07-11 intake gyn Zwanger Ongesteld MMM Vlindertjenegatieve test Heb me ook even bij de zwangeren gezet...
thx voor alle steun meiden! Baal dat de ass. van de gyn niet terug gebeld heeft, dus morgen er weer achteraan om te vragen wanneer ze kunnen prikken.
Mij zit mijn heftige miskraam, (met ws ergens rond de 1,5-2 liter bloedverlies) ook niet lekker. Daar ga ik dus de gyn ook goed op doorvragen... Had bij mijn bevalling al fors bloedverlies, (900 cc, VK nooit over gehoord, las later ergens in een of ander lijstje dat meer dan 800 eigenlijk teveel is bij een bevalling. Klopt ook wel met hoe ik me toen voelde: 2 dagen m'n bed niet uit gekund na de bevalling!), dus ik begin wel een beetje huiverig te worden dat het een volgende keer misschien pas echt goed mis zal gaan. Wil ik dus eens stevig over hebben met de gyn. Ben ook heel benieuwd, want ja, na een gezond kind zou je denken dat het geen probleem zou moeten zijn. Ja, of idd dus dat bloedverlies dat roet in het eten heeft gegooid... @lievefamke: super dat het te zien was! En 4 juli alweer heen!
Juni 2011 3 Anna27 (3e ronde, 2e kindje) Feb '11 MA 15 MMarinka (2e ronde na ma, 1e kindje) Jan '11 MA 20 Lievefamke (1ste ronde na mk, 2de kindje) Mei'11 21 Hetlichtje (1e ronde na mk mei en ma feb'11) 22 Lien123 (5e ronde, 2e kindje) Feb '11 mk 24 Deesjedees(1e ronde na 2e mk, 1e kindje) apr'11, mei'11 28 Anna27 (2e serieuze ronde na ma, 2e kindje) Feb '11 MA 28 Y30 (4e ronde na mk, 1e kindje) feb '11 mk 29 San1981 (1e ronde na ma, 2e kindje) mei'11 ma 29 Vlinder1986 (1e ronde, 1e kindje) Mei '11 MK 30 Aloha (2e ronde na ma, 1e kindje) Apr '11 MA Juli 2011 02 Elfje22 (3e ronde, 2e kindje) Mrt '11 MA 07 Rozemarijke (6e ronde, 2e kindje) Jan '11 MA, 14-07 afspraak gyn 07 Kylie1986, pauze na MA (mei '11) en vmk (juni '11) 10 Pompeloesje, 1e ronde na MA 6.5wk(ronde 6) Zwanger 18-11-2011Moedervtomasz (1e ronde, 2e kindje) - feb.'11 mk - 28/6e 4e control, 6/7 20 wk cho 18-11-2011 Sansky (1e ronde, 1e kindje) - feb. '11 vmk - 12/5 3e echo 06-12-2011 Manoontje (4e ronde, 2e kindje) jan '11 vmk- 16-05-11 echo 13-01-2012 moi 78(1ste ronde, ?? kindje)mrt'11 mk 21-01-2012 jannie1980(2deronde, 3de kindje) feb en mrt'11mk 7-5-11 intake vk ????????? Bianca (..ronde, ..kindje) ...mk 30-1-2012 Hen Jel (.2.ronde, 2..kindje) mrt"11mk 6-5-11 eerste echo 26-02-2012 Lievefamke (1ste ronde na mk, 2de kindje) Mei'11 mk 04-07-11 echo 14-07-11 intake gyn Zwanger Ongesteld MMM Vlindertjenegatieve test heb me er even bij gezet. Zijn net terug van Turkije,heeft enorm deugd gedaan. Hebben lekker van elkaar genoten Had wel even het gevoel dat ik geen tweede meer wil,jeetje wat moet een mens meeslepen seg voor zo'n kindje Maar dat gevoel ging snel weg als ik ons meisje zo heerlijk zag spelen en knuffelen met een meisje van 2 jaar Ben wel bang hoor om opnieuw zwanger te worden,bang voor een nieuwe miskraam. Al mag je er niet bij stil staan natuurlijk maar ja...haha Heb absoluut geen idee hoe het is... 7 juni zei de gyn dat mijn cyclus al opnieuw was begonnen,ging zeker een kortere cyclus hebben dan na men vmk (40 dagen) dus dan zou ik in Turkije men eisprong gehad hebben...Maar heb geen flauw benul...geen eipijnen of vruchtbaar slijm...ben dus benieuwd
@Famke: wat fijn dat er inderdaad iets te zien was! Spannend hoor! Ik denk dat ze het had over het gele lichaam. Dat maakt hormonen aan. Bij mijn weten blijft dat over na een eisprong, en blijft het in stand als er een bevruchting heeft plaatsgevonden. De eerste tijd (totdat de placenta is gevormd?) blijft het in stand geloof ik. Ik blijf allerlei steekjes en pijntjes houden. Het voelt volgens mij toch anders dan de afgelopen maanden. Mijn pendels geven trouwens de maand aan waarin ik positief test. Aangezien ik het Gimena de laatste tijd nogal eens goed zie hebben, ga ik mooi wachten tot 1 juli! (haha, zo werkt dat natuurlijk niet....)
rozemarijke, dat bloedverlies is idd iets waar je op moet letten. Goed dat je gaat doorvragen! Weet niet hoeveel bloed ik verloren ben, moest wel aan de staaltabletten... Zal eens kijken op mijn papieren spannend pomp!
Die kreeg ik dus in eerste instantie niet van de VK! Mijn kraamhulp helemaal over de zeik, die heeft op hoge poten gebeld dat het toch verdorie niet normaal was dat ik niet stante pede staaltabletten kreeg.... en terecht. Als zwanger worden nog weer mag lukken, ga ik absoluut om haar vragen weer! Wat een dijk van een mens was dat!
Ja wij hadden ook een goede kraamhulp!! Ik kreeg een heel voedingsadvies en floradix en alles om mijn ijzer zonder die tabletten omhoog te krijgen. Want je kan er nog wel eens vervelende obstipatie en dat soort dingen van krijgen...
Ik mag morgen om 10:15 uur langs in het ziekenhuis voor een echo! Ik heb sinds vrijdag last van licht bloedverlies maar 't lijkt niet op menstruatie. Desondanks is het ook redelijk veel en niet alleen maar lichtroze. Omdat ik eerst dacht dat ik vrijdag ongesteld was geworden, heb ik mijn afspraak van die vrijdagochtend afgezegd....achteraf zo balen! 's Middags was het bloedverlies weer verdwenen en in wanhoop heb ik de verloskundige gebeld om raad. Volgens haar is het HCG vrij snel uit je lijf na een miskraam en kan het niet zo zijn dat ik daar nu nog positief op zou testen. Ze zei dat ik gelijk weer een nieuwe afspraak moest regelen .........Zwangerschapstest zojuist gedaan en die was ook nog positief. Zouden we morgen morgen juichen? De eerste ronde na mijn miskraam direct weer raak (mk was op 11-05)?
o ja even uitleg: links zie je een stippellijntje die gaat vanaf het vruchtzakje (waarschijnlijk) over de zwangerschapsring. Dat witte dus. Als je goed kijkt zie je wel een paar ringen in elkaar. Mijn man had het eerder gezien dan ik hahaha. Ik vond het maar vaag!