wat ik nu zeg gaat wellicht ooit eens tegen me gebruikt worden maar wist je dat ik eigenlijk heel graag kotsmisselijk zou willen zijn?! lijkt me geweldig om me zo zwanger te voelen haha ik baalde al dat ik niet veel misselijk was de 1e keer dat ik zwanger was! al zal ik daar vast op terugkomen na 1 week toiletknuffelen haha
vandaag bloed laten prikken dus morgen mag ik bellen voor de uitslag. Ben zo benieuwd naar mijn hcg waarde.
@Aloha: haha! Daar kom je echt heel snel op terug straks! Ik heb me ook heel zwanger gevoeld, maar gelukkig zonder overgeven. Er zijn genoeg andere, leukere, kwaaltjes te bedenken!! Ik ben nog steeds misselijk, maar heb vannacht ook bijna geen oog dichtgedaan, omdat mijn zoontje naast mij lag te woelen met buikpijn. Al met al denk ik dat ik 3 uur heb geslapen. Daar zou het ook best van kunnen komen... Naarmate de dag vordert beginnen mijn borsten iets gevoeliger te worden (zoals ik eerder al eens schreef: sinds de zwangerschap + borstvoeding is het een a-cup in de huid van een b-cup, dus het duurt wel even voor ze gespannen aan zullen voelen....), en lijk ik de blauwe aderen wat beter te gaan zien. Maar ook dit kan allemaal met pms te maken hebben. Jammer toch, dat je behalve een positieve test zo weinig concrete zekerheden hebt!!
Hoi dames, Mag ik met jullie meeschrijven? Ik heb 4 juni een miskraam gehad, en gisteren voor het laatst hcg laten prikken. Is weer netjes 2.1 dus ik mag weer verder met onze behandeling. Ik zal eerst wat over mezelf vertellen, ik verschuil me onder de naam panter, ben 32 jaar en lief en ik hebben sinds 2007 een kinderwens. Helaas bleek in 2008 dat mijn man onvruchtbaar is. We hebben jaren op de wachtlijst gestaan en zijn sinds oktober 2010 gestart met IUI-D. Wij proberen zwanger te worden dmv donorzaad. Morgen hebben we een gesprek in de kliniek waar we behandeld worden, en hopelijk mogen we doorgaan met de behandeling zonder dat ze een HSG doen. Die wilden ze doen na 6 mislukte pogingen, maar de 6de poging was gelukt. Helaas een miskraam, wel heel pril nog. Was 5 weken zwanger toen het misging. Vanaf hier haak ik in, dus moet eerst jullie verhalen even leren kennen. Zal dus best eens een domme vraag gaan stellen. Neem me het niet kwalijk! liefs
@Panter: jemig, wat een traject en ellende hebben jullie achter de rug!! En dan eindelijk zwanger, en dan gaat het mis.... Domme vragen bestaan trouwens niet hoor! Jouw verhaal leert mij wel weer even relativeren.... Voorlopig zal ik niet meer klagen dat het 'lang' duurt!
@ anna ik voelde me ook op en top zwanger hoor alleen niet echt misselijk haha maar ik kom er inderdaad hopelijk ooit op terug! wat naar dat je je zo beroerd voelt vandaag maar zal inderdaad door de korte nacht kunnen komen, al hopen we natuurlijk wat anders! @bleu, spannend ik duim voor je meis!! @cullen ja het gaat om de nod datum @panter, 'helaas' welkom tuurlijk mag je hier meekletsen en hopelijk kun je wat steun en herkenning vinden ( zoals wij allemaal hier zoeken) erg heftig verhaal en ik hoop dat je morgen een goed gesprek zult hebben. Erg dapper dat jullie voor donorzaad hebben gekozen, wij zouden hier ook voor kiezen mocht het ooit nodig blijken ( vraag me niet waarom we dat gesprek ooit hadden hier ) het is een prachtige oplossing voor zulke vervelende problemen en ik hoop dat jullie erg gauw jullie kinderwens dichterbij zien komen.
Anna, een onvervulde kinderwens is in alle gevallen moeilijk vind ik hoor. Dus dat je het lang vind duren is logisch. Je wilt zo graag!! Wij hebben realistisch gezien ook nog maar 6 echte kansen gehad, dus tja..wat is lang? Dat jaar zelf proberen zwanger te worden was kansloos...de jaren wachtlijst waren ook kansloos. Het is voor osn pas in oktober 2010 begonnen. ( en ik vind het ook lang duren, die 6 cycli, want de wens is zo groot) liefs
het verbaasd me altijd dat mensen die zolang in die molen hebben gezeten het zo nuchter bekijken al denk ik dat het wel een goede instelling is die jullie hebben panter. de reeele kansen tellen is minder deprimerend dan de achteraf onmogelijke kansen tellen.. in principe grof gezegd is dat hetzelfde als alle jaren aan de pil zijn meetellen... zo goed als onmogelijk.. wel lijkt het traject waar jullie inzitten me zwaarder dan het natuurlijke traject omdat er gewoon veel meer bij komt kijken, en een half jaar al die trajecten door en dan een mk krijgen is erg zuur.
@Panter: jawel, je hebt wel gelijk. Maar toch. Wij hebben al een zoontje, en ik ben twee keer in de eerste ronde zwanger geworden... Sinds december vorig jaar is de wens voor een tweede groter dan ooit, en dat is volgende week alweer een half jaar... (en voor onze begrippen is een half jaar dus 'lang'...)
Thanks voor het warme welkom meiden! Aloha, mijn mk heeft me, ondanks het verdriet, eigenlijk heel erg hoop gegeven. Ik was zo bang dat er wat met mij aan de hand was. Want 5 IUI behandelingen met superzaad op het juste moment die mislukken, maakte me ontzettend bang. Bang dat het nooit zou lukken. En ik was zwanger, een teken dat het wél kan. Ik kan zwanger worden. Hoe zuur het ook was, en hoe verdrietig de MK ook was...het heeft me zo ontzettend veel vertrouwen gegeven in de goede afloop. Klinkt mss raar, maar zo voelt het voor mij op het moment. Ik probeer het positieve eruit te halen.
@Panter: super dat je het op die manier bekijkt! En zo is het natuurlijk ook! Stom voorbeeld, waar ik het toevallig vandaag weer even over had: Omdat ik 'gewend' ben, om meteen zwanger te worden als ik dat wil, heb ik dus nu soms al het gevoel dat ik niet meer zwanger kan/zal worden. Het lijkt me in jouw geval inderdaad vooral een hele fijne bevestiging dat het tenminste 1 keer is gelukt om zwanger te worden! Dat geeft goede hoop voor de toekomst!
en dat is exact de juiste instelling panter! heel knap! kan me voorstellen dat het een geruststelling voor je was om eens zwanger te zijn. en nu volgende ronde dan maar direct weer zwanger worden nu weet je lichaam hoe het moet
ik moet even van me af zeuren hoor!! heb me dag niet vandaag na de hele ochtend te hebben gehuild om niets voel ik me nu beroerd met zure oprispingen rugpijn licht pijnlijke borsten opgeblazen buik veel naar de wc rennen krampen puisten haaruitval en trek maar ook weer niet bah bah bah bah!!! ik dacht deze maand dat wachten doen we ff op ons gemak maar vind het nu al irritant worden! en dan is er ook nog lekkage in de keuken en kon de loodgieter er vandaag niets anders aandoen behalve de halve keuken eruit slopen die blijkbaar van achter zwaar beschimmeld was.. owee als we geen nieuwe keuken krijgen van de verhuurder nu!! :x
@Panter: welkom! Helaas, eigenlijk willen we hier natuurlijk geen nieuwe meiden moeten verwelkomen... Maar super dat je er zo in kunt staan zeg! Ik heb een beetje hetzelfde als Anna: 2 keer in ronde 3 zwanger geworden en nu in ronde 6 en 'nog steeds niet' zwanger. Nou heb ik wel een heftige miskraam achter de rug en een stevig andere cyclus inmiddels, dus hier toch ook wel wat concrete dingen die gedachten als 'zou het ooit nog wel lukken' wel realistischer maken dan me lief is, maar goed: daarvoor ga ik de 14e naar de gyn. En vraag maar raak hoor, we zullen niet van je verwachten dat je alle pagina's terug gaat lezen Heb ik voor jou gelijk ook weer een vraag, ik houd al die afkortingen namelijk maar moeilijk uit elkaar: wat is IUI ook alweer? @Aloha: haha, nou, geloof me: als je eenmaal misselijk bent en boven die pot hangt, dan denk je echt: waarom heb ik dit in hemelsnaam gewild????? Alhoewel ik moet zeggen dat ik, met 1 kotsmisselijke zwangerschap die goed geeindigd is en 1 happy zwangerschap die een miskraam werd, ook moet zeggen dat ik dan liever kotsmisselijk weer ben en 'm uitdraag, dan weer helemaal OK en opnieuw een miskraam. Maar goed, als ik echt mag kiezen: een fijne zwangerschap zonder misselijkheid en gewoon 9 maanden uitgedragen @Blue: wanneer krijg je de uitslag? Vandaag al? @Y30: hoe is het met je hoofdpijn? @de rest: ik ben echt zo moe... ik vergeet alles. Dus als jullie het niet erg vinden, hou ik het hier ff bij Weet nog steeds niet of ik m'n ei gehad heb, maar er is iig heel wat in beweging rond m'n baarmoeder, want heb vandaag al 5 keer een grote boodschap geproduceerd Ben benieuwd naar m'n temp morgen. Gisteren was ie echt stevig gedipt trouwens, want om half 6 tempte ik gewoon maar 35,97!!!!
@Aloha: he bah, voor dat sooort dagen zou je een fast-forward-knopje moeten hebben he? Knuffel voor jou!
Aloha, wat een gevoelens...zo moeilijk he. Zwangerschapskwaaltjes en ongikwaaltjes lijken ook zó op elkaar! Was er maar een tijdmachine, of anders een raampje waarmee we in ons buik konden kijken! Rozemarijke, IUI is intra uteriene inseminatie. Ze spuiten het (donor) zaad in de baarmoeder.