zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manoontje, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    GD85. Laat je ons morgen weten wat de huisarts zegt? Ik ben benieuwd. En tja, zwanger worden hoort leuk te zijn, maar op deze manier is het dat natuurlijk niet. En je hebt er 0,0 invloed op dus je kan niks anders dan afwachten. Maar dat is zo verdomde moeilijk!!!
    Laika. Welkom. Ik hoop voor je (en voor ons allemaal) dat je snel weer zwanger mag zijn. Het is vervelend om weer ongesteld te worden, maar voordeel is dat je wel met een nieuwe start kan proberen om zwanger te raken. Succes in ieder geval.

Hier snotverkouden en niet lekker. Ik hoop wel op te knappen want verwacht een dezer dagen mn ei. En dan is het wel zo fijn als je je wat beter voelt. (als je snapt wat ik bedoel)

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik snap het helemaal. Maar mijn man zou dan zeggen dat sexen goed tegen de verkoudheid (en hoofdpijn en spierpijn en keelpijn en alle andere ongemakken) is. ;)

3. GD85

GD85 Lid

18 jan 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    jazeker laat ik jullie weten wat ze morgen zeggen! Al denk ik niet dat ik al meteen de uitslag krijg aangezien ze eerst het bloed moeten onderzoeken, toch?
    Zodra ik dan de uitslag heb, ga ik ook de gyn bellen, zodat zij kan zeggen wat ze ervan vindt. Hoezo ik ben geobserdeerd?

Manoontje, ik hoop inderdaad dat je je snel weer lekker voelt! Zodat je er fris en energiek tegenaan kunt :)! En misschien werkt het inderdaad als medicijn zoals de man van Laika zegt... Dat zou leuk zijn!

Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat lopen voor ons allemaal..

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Zwanger willen worden leuk? Huh wat waar.. ja het eerste half jaar ja ;) Nou vooruit, het eerst jaar. Daarna vond ik er weinig meer aan. En dan na 1,5 jaar een miskraam, nou ik heb het wel een beetje gehad ;)

En dan toch vol goede moed die nieuwe ronde weer in en helemaal blij zijn met een positieve ovutest he :D

Ik moet trouwens 15 feb weer naar de gyn, even een soort nacontrole, en ook een gewone afspraak omdat ik net was begonnen utrogestan te gebruiken. Ben wel benieuwd of hij op de echo kan zien of ik inderdaad al netjes mn eisprong heb gehad zoals ik denk! En of ik volgende ronde weer utrogestan mag gebruiken (want ik werd dus direct zwanger daarmee, geeft toch extra hoop..).

GD85, uitslag van bloed prikken duurt idd 2 dagen ofzo :) Maar succes, dan weet je tenminste precies wat je HCG nog is. Duidelijkheid = fijn.

5. GD85

GD85 Lid

18 jan 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief, kan me voorstellen dat het na zo lang inderdaad echt niet meer leuk is. Het relativeren wordt dan ook steeds moeilijker lijkt me? Want hoe vaker je hoopt dat het zo is, hoe minder vertrouwen je in jezelf, je lichaam en in de toekomst met baby hebt.
    Zelf was ik voor de miskraam de 1e keer zwanger, dus dat was natuurlijk fantastisch al waren we wel redelijk in shock in het begin. En nu is het dus de vraag hoe lang het gaat zijn.. pffffff

Wat is dat utrogestan Lief?

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Bolletjes die je vaginaal moet inbrengen een paar keer per dag. Dat zorgt dat het progesteron in de tweede helft van mn cyclus beter is (zorgt voor opbouw baarmoederslijmvlies en instanthouding daarvan, dus ook beter innesteling dan). Mijn tweede fase van mn cyclus is niet zo heel goed, krijg op dag 9 na ei altijd al bruinverlies.

En tja.. je went er ook wel aan moet ik zeggen, en je gaat toch wel door, dus dan maar beter optimistisch. Maar tuurlijk het doet af en toe wel pijn.

7. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Lief. Wat goed dat je een positieve ovu test hebt gehad. Dus nu is het voor jou afwachten. Spannend weer hoor. En aangezien het vorige keer ook lukte met dat medicijn, wie weet dit keer ook...

Hier lijkt de ovu test wel wat donkerder te zijn dan gisteren dus ik heb hoop dat ie morgen goed donker is. :D Vanavond maar op tijd slapen aangezien ik koorts heb. Hopelijk voel ik me morgen weer beter.

8. GD85

GD85 Lid

18 jan 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de uitleg Lief. Duidelijk. Fijn dat je zo'n baat bij die medicijnen hebt gehad! Hopelijk helpt het komende keer net zo goed!!

En Manoontje, voor jou hoop ik dat je ei er inderdaad aan zit te kopen! Op naar een donkere test morgen. Spannend!! Ik zal voor je duimen.

Welterusten allemaal.

9. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hallo dames, wat is het hier stil!
    Hoe is het met iedereen? Nog nieuwe (en dan hopelijk positieve) ontwikkelingen?

Hier gelukkig weer beter. Volgens mij had ik gisteren een positieve ovu test in handen. Streepjes waren gelijk van kleur en volgens de bijlsuiter moest ie gelijk of donkerder van kleur zijn om positief te zijn. Ook stond het streepje er heel snel terwijl ik eerst lang moest wachten voordat er wat kwam. Dus ga er maar vanuit dat hij positief was. Dus denk vandaag of morgen mn ei. Is iets later dan mn normale cyclus was, maar gelukkig nog wel redelijk snel. En dit weekend (en vanmorgen;)) geklust, dus nu is het afwachten......
    (of misschien morgen nog maar extra klussen...)
    Dat worden 2 heeeeeele lange weken...!!!!

10. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Manoontje, dat biedt perspectief!!! Ik ga vandaag de testen van Z&K bestellen. Heb er nl. nog 3 (van testjezelf.nu) maar dat is misschien niet genoeg. Wil vrijdag al beginnen met testen (je weet maar nooit - zou toch erg zijn als je je ei daardoor mist). Maar beginnen nu ook met klussen om de dag (voor het geval dat.... ;)).
    Hier is alles in rustig weer. Gebeurt weinig. Ben niet meer ongesteld en nog geen ei in zicht. Voel me ook rustig. Maar dat zal wel veranderen in de weken tussen m'n ei en m'n NOD.
    Verder druk met klussen in ons nieuwe huis. Dus genoeg te doen.
    Hoe is het verder met iedereen? Het is idd erg rustig hier. Jammer.

11. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier ook hetzelfde. Nog geen ongi te bekennen, maar wel veel afscheiding (sorry:)). Voor de rest zijn we druk aan de klus en hopen dat het weer snel raak is.

12. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Hallo allemaal,

Na lang twijfelen toch maar even een berichtje plaatsen want jullie verhalen geven een beetje moed...
    13 december met de pil gestopt en 31 janauari positief getest..super snel gegaan en super blij natuurlijk. Afgelopen vrijdag ging het mis.. Gelukkig is het snel gegaan. Nu vol goede moed opnieuw proberen....

13. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Och 2011..... dat is vervelend zeg! En zoooo jammer. Is het vanzelf weggegaan of moest je gecuretteerd worden? Sterkte!!

14. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Nee, gelukkig is het vanzelf gegaan. Op vrijdag begonnen en zondag was het bloeden gestopt. Maandag nog een echo gehad om alles na te kijken, maar dat zag er weer heel goed uit, dus een geluk bij een ongeluk..

Wat is jullie ervaring met de cyclus voor en na de mk?
    Weet namelijk niet zo goed hoe ik deze maand moet gaan rekenen, of toch maar met de ovutestjes aan de slag??

15. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Ik heb een korte cyclus na de miskraam, maar wel al vanaf dag 6 na eisprong bruinverlies (nou ben ik daar mee bekend maar niet zó vroeg, pas op dag 9).

Ik ben trouwens weer bij de gyn geweest en heb geen controle echo meer gehad, vond hij blijkbaar niet nodig omdat ik nergens last van heb en mn cyclus dus weer op gang is gekomen.

Als het goed is moet ik morgen echt ongesteld worden en dan mogen we weer door, met ovutesten en utrogestan! Ik heb er weer zin in, ben nu wel klaar met het wachten ;)

16. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Lief, heb je moeten wachten dan voordat jullie weer aan de slag konden? Nog even de ongesteldheid afwachten en dan (zoals mijn vk zei) kunnen de remmen los!

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Nou ik hoefde niet echt te wachten maar ik had dus ook geen idee van mijn cyclus dus heb niet bepaald gericht geklust zegmaar, dus voelt beetje als verloren ronde :) Achteraf had ik al supersnel een eisprong (echt 2 dagen na het laatste bruinverlies ofzo).

En doordat ik mijn eisprong niet wist kon ik ook geen medicatie gebruiken (dit moet ik starten na eisprong). Ik mag dat vanaf volgende ronde weer dus dan voelt het alsof ik weer meer kans heb!

18. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Wat vervelend dat het zo gelopen is voor je 2011.:(
    Hier een beetje hetzelfde verhaal. Het was snel raak (2e ronde), maar snel na de positieve test ging het mis. Maar gelukkig ook snel en weinig last.
    Ik ben nu aan het afwachten hoe mn cyclus gaat. Ik was voor het eerst aan het testen met ovulatietesten omdat ik las dat je na een miskraam een andere cyclus kan krijgen (was daarvoor heeeel regelmatig). Ik had zondag denk ik een positieve test. Maar ik weet het niet heel zeker omdat mn testen op waren en dus niet verder kon testen. Beetje dom van mezelf. Maar had maandag en dinsdag wel steken dus hoop dat toen mn ei is geweest. Dus nu is het afwachten..... Maar hoop natuurlijk heel hard dat ik neit meer ongesteld ga worden....;)

19. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Lief, heb je dat medicijn echt nodig om zwanger te worden of is er ook een kans dat jullie toevallig goed geklust hebben dit keer?
    Dat zou namelijk wel heel leuk zijn!

20. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Ik heb al 6 dagen bruinverlies he, dus het is niet raak ofzo ;)

En het is niet bewezen dat ik het nodig heb, maar wel heel toevallig dat het de eerste keer met die medicatie gelijk raak was. Dus nu maar proberen of het nu iets sneller ermee gaat dan de 1,5 jaar zonder!

Deel Deze Pagina