zwanger worden na miskraam

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by manoontje, Feb 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@manoontje: hier mag ik met 6, 8, 10 en 12 weken naar de gyn voor een echo, in verband met de MA. Gyn zei dat zij dat standaard doen om gewoon de periode aan spanning die je elke keer moet overbruggen, kort te houden: na je test 2 weken tot een eerste echo om te kijken naar vruchtzak, dan weer 2 weken naar een kloppend hartje (als dat met 6 nog niet was), dan weer 2 naar een echt wezentje en dan weer 2 naar een echt kindje in mooie proporties. En vanaf die termijn duurt het niet zo lang meer voor je zelf van alles gaat zien aan de buitenkant en van alles gaat voelen, en na 4 echo's heb je dan meestal wel wat zekerheid weer gekregen over je zwangerschap.
    Maar 't verschilt idd nogal per plaats en VK of gyn. Mijn VK gaf aan dat zij ook extra echo's regelen, maar dat je dan met 7 en 10 weken een echo extra krijgt. Tja, als ik dan kan kiezen.... ;)

@druk in huis: hier ga ik zo ook even knallen. Vanochtend visite gehad en gistermiddag niet zo veel gedaan omdat Thirza niet ging slapen, (wilde ze iig wel op tijd slapen 's avonds :D).
    Dus nu maar even een enorme stapel was wegwerken, even stofzuigen straks, nog even wat bodschapjes als Thirza wakker wordt en daarna eten koken. Genoeg te doen ;)

2. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland

Wauw wat heb jij een lieve gyn. wees er zuinig op:D

3. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Hallo dames,

Helaas ik ben er ook 1 snik snik.

Kan mijn hele verhaal er wel opzetten maar dat wordt te lang dradig.
    Ik ben donderdag weer voor de 3e x gecuretteerd na een zw van 10 wk kleine was overleden na 9wk.

Al een paar zw Gefeliciteerd. Spannend weer dames wel genieten he

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is hier in Den Bosch standaardprotocol dus. Maar als ik vergelijk met andere plaatsen, is dat hier idd erg goed geregeld.
    Gyn gaf ook aan dat ze dat doen vanwege emotionele aspect voor jezelf, (ze zei: Je vraagt je straks met een nieuwe zwangerschap steeds af: Gaat het niet weer fout? ipv "Zou het allemaal goed zijn?").
    Plus dat ze aangaf ook dat stress net zo schadelijk is als roken en ze je dus zo stressloos mogelijk die belangrijke eerste 12 weken door willen hebben.
    Maa erg fijn idd!

Welkom trouwens, helaas. Joh, je hebt echt al een enorme geschiedenis achter de rug als ik je handtekening zie!

5. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Dank je. Ja helaas het is iet ars zouden ze hier zeggen.

Maar wat fijn zeg daar. Ik zou bijna gaan verhuizen ha ha. Ik krijg met 7 wk echo toen bij de gyn met bijna 9wk echo alles was goed. Als alles goed was gegaan had ik heb pas met 13 wk weer gekregen. Het is dat ik heel sterk aanvoel dat het weer mis zat anders had ik zeker tot 13 wk nog met iets gelopen wat niks meer is. Bij mij allemaal MA geweest helaas.

15 apr heb ik PCA gesprek ivm die meerdere mk. We gaan het nog 1x proberen en als het weer mis gaat is het klaar. Ik weet het het is moeilijk maar wij knunnen het dan denk ik niet meer aan weer een ingreep en het psychische wat er allemaal bij komt kijken

6. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

Feb 1, 2011
    770
    0
    0
    @Snelly, wat heftig zeg. Ik vond 1 vroege Mk al heftig, maar dat is niets vergeleken wat jij al heb mee moeten maken.

Hier vanmorgen weer een test gedaan, maar die was weer wit. Misshien dan toch geen streepje afgelopen zaterdag?! Morgenochtend naar de HA. Hopelijk weet ze waar het door komt dat er geen ongi komt en ook geen posi test.
    (stiekum hopen we natuurlijk een vruchtzakje te zien)

7. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland

Ach meid elke mk is heftig maakt niet uit hoeveel hoelang of hoe heftig. Helaas begint mijn rugzakje aardig vol te raken. De laatste was ook erg heftig ben erg veel bloed verloren maar goed ik ben nou weer aardig opgeknapt.

Spannend voor je ik hoop voor je dat je dan een vruchtzakje krijgt te zien

8. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    dit was het taartje die ik gemaakt had om het aan mijn broer te vertellen. Helaas hij heeft niet veel geholpen maar hij was wel erg lekker:D:D:D

9. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    welkom snellie...
    helaas zou ik zeggen... zie hier het liefst zo min mogelijk meiden...
    meis... wat het jij idd een rugzak.. en dan pas met 10 weken en dan ook nog geholpen moeten worden!
    respect..
    hopelijk mag je snel zwanger zijn en een mooie zwangerschap tot 37 weken hebben :D

hier een lijf wat me loopt te foppen... ben me daar toch misselijk met vlagen... maar ja.. ik weet wel beter... helaas...

de fietskar die we zaterdag hebben gekocht bevalt echt super! jelle geniet echt met volle teuge.. lekker boekje lezen, om zich heen kijken... lekker uit de wind en droog.. hij wel;)
    hopelijk zitten ze er in 2012 met z'n 2tjes in:D

kom vanaaf weer ff gluren... ga ff knutselen met de 2 jongens..

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    4,056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

@y30: had ik ook, de afgelopen ronde. Direct rood bloedverlies en pas op dag 4 op z'n heftigst, (alhoewel de hele ronde nog wel zwaarder was dan normaal). Dus toch nog even schoonmaak, alhoewel ik zelf ook twijfel of het, vanwege al mijn andere klachtjes, zoals misselijkheid van sigarettenrook, toch niet heel vroeg mis is gegaan. Maarja, aangezien ik altijd pas laat positief test, weet ik dat niet. Weet wel dat m'n klachten over waren zodra ik ongesteld werd.

Nouja, ergens de komende dagen hopen we hier raak te gaan schieten ;)[/QUOTE]

Die gedachte heb ik inderdaad ook al gehad, dat ik misschien wel zwanger was, i.v.m. de klachtjes. Ik test ook pas laat positief. Mijn klachtjes zijn ook over, sinds ongesteldheid. Voor mijn eigen gevoel ga ik maar uit van een "gewone" ongi, dat voelt beter dan denken dat het weer mis is gegaan.

11. Sansky

Sansky Fanatiek lid

Jan 3, 2011
    3,391
    0
    0
    In verwachting raken van ons 2e Wondertje!
    Snelly, welkom.... kennen wij elkaar nog niet? Ik d8 van wel.... een ander topic misschien ;)

Flinke bagage wat je met je meedraagt :( erg voor je...
    Hopelijk krijg je snel roze nieuws! Wat blijvend is!

12. Sansky

Sansky Fanatiek lid

Jan 3, 2011
    3,391
    0
    0
    All,Woensdag komt Moeders voor moeders! :D

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    4,056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @ snellie, welkom. Zo wat een geschiedenis heb je al achter de rug. Kan me goed voorstellen dat je zoiets hebt van nog 1 keer proberen en dan niet meer. Je moet toch iedere keer maar weer opkrabbelen als stel, ik kan me voorstellen dat dat na zoveel keer niet mee valt.

@Mamav2: Bah wat vervelend een witte test. Fijn dat de h.a. je snel duidelijkheid kan geven, ik zal duimen voor een vruchtzakje:).

Hier: weinig te melden, ongi zet flink door, heviger dan anders. Krampen gelukkig een stuk minder.

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    4,056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Maart 2011

10 Moedervtomasz
    20 GD (2e ronde, 1e kindje) 1 jan. '11 mk
    21 Sansky (1e ronde, 1e kindje) - feb. '11 vmk
    Jannie1980 ((1e ronde, 3e kindje)feb '11 vmk(2evmk bi 4wk3dg)
    24 Y30 (1e ronde na mk, 1e kindje) feb. '11 mk
    29 Manoontje (4e ronde, 2e kindje) jan '11 vmk
    31 Ploon (4e ronde, 1e kindje) - nov. '10 mk

April 2011

7 Anna27 (1e ronde, 2e kindje) - feb. '11 ma
    10 2011 (2e ronde, 1e kindje) - feb. '11 mk
    +/-13 Rozemarijke (3e ronde, 2e kindje) - jan. '11 ma
    +/-18 jannie1980 (1e ronde na 2e vmk,3e kindje)-feb en mrt'11vmk
    25/28 Y30 (2e ronde na mk, 1e kindje) - feb.'11 mk

Zwanger Ongesteld MMM Vlindertje

Mijn NOD ff aangepast i.v.m. afwijkende cyclus dit keer. Uitgaande van vorige twee cycli moet NOD tussen 25 en 28e vallen. Zal geduld moeten hebben met testen in april ;).

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    4,056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Leuk! Mag je ook weer testje doen:).

16. Sansky

Sansky Fanatiek lid

Jan 3, 2011
    3,391
    0
    0
    Jippie! :D

17. manoontje

manoontje Bekend lid

Jan 13, 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    @snelly: welkom. Helaas wel inderdaad. En zoals de andere meiden ook al zeggen, jeetje wat heb jij al een hoop meegemaakt zeg! Respect voor je hoor. Ik hoop dat je snel roze mag testen. Een aantal meiden (waaronder ik nu) hebben al roze getest dus hopelijk werkt dit forum voor jou ook positief.
    @mamavan2b: huh? wat raar...... Gelukkig ga je morgen naar de ha en hopelijk definitief uitsluitstel. Wat het dan ook moge zijn, je hebt wel duidelijkheid. Maar ik hoop natuurlijk enorm voor jou dat je op roze kan.
    @Jannie: leuk zo'n fietskar! Lijkt me echt zo leuk. Beetje jammer dat ze zo duur zijn.

@all: hier weer blij met weer een donkerder streepje op mn test. Merk dat ik al steeds meer ga fantaseren en dat het meer en meer tot me doordringt dat ik echt weer zwanger ben. Maar blijf het nog een beetje onwerkelijk vinden (ook vanwege het ontbreken van echt klachten). Eerst deze week nog doorkomen...

18. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    manoontje... hij koste uiteindelijk maar 50 euro en hebben hem in den bosch moeten ophalen, maar rijden op kosten van de zaak :D
    had hem nieuw ook gezien, maar was hij 110 euro.. (dit is inclusief duwstang en wandelwiel!) dus viel mee...

19. Sansky

Sansky Fanatiek lid

Jan 3, 2011
    3,391
    0
    0
    Leuk zeg! :D

20. Sansky

Sansky Fanatiek lid

Jan 3, 2011
    3,391
    0
    0
    Manoontje, foto? :D

Share This Page