Ik heb ook geen goede verhalen gehoord over deze test. Ik ben benieuwd naar de kruidvat 2v5 test!! Hier is de ongi echt goed doorgekomen. Eerst 5 dagen dus heel weinig en pas de 6e dag weer zoals normaal. Is nu mijn tweede menstruatie na de miskraam. De eerste miskraam brak wat sneller door en was inderdaad heftiger dan normaal. Pfff wel echt balen, want we hadden goed ons best gedaan, positieve ovu test en elke dag gedaan rond de eisprong en daarvoor. Maar misschien toch weer iets te vaak, schijnt ook niet goed te zijn voor de zaadkwaliteit. Dus volgende ronde maar weer om de dag en bij positieve test 2 dagen. Hoezo, lekker aan het toeval over laten?
Heb trouwens ook een zware bevalling gehad, 3,7 liter bloed verloren (stuk placenta bleef zitten), spoedcurretage en daarna naar de IC. En daarvoor met persweeen naar het ziekenhuis, thuisbevallen doe ik dus ook nooit meer. Mag trouwens niet meer in verband met risico op herhaling. Miskraam is gelukkig wel helemaal goed gegaan.
Hier van het lekkere weer aan het genieten. Ben vandaag vrij. Morgen weer werken. Hier is alles denk ik weer schoon na mijn vmk. Afscheiding is weer gewoon wit. Nu klussen voor een beebje. Ik zie een plusje hoor. Ben benieuwd wat de kruidvat 2v5 aan geeft. Ga hard duimen voor je.
@2011: Al kruidv 2v5 gehaald? Is morgen immers weekend, dus dat heb je goed volgehouden. @moederv2: Doe jij van het weekend ook nog een testje? @Rozemarijke: inderdaad een heftig verhaal! Hier: vanmorgen nog steeds geen positieve ovu test. Blijkbaar toch nog niet op mijn oude cyclus. Had gehoopt na mk 1 keer afwijkende cyclus en dan weer mijn oude, maar daar lijkt het nu niet op. Voor de zekerheid wel wat aan het klussen geweest. Voor het geval die testjes bij mij niet werken, je zult net zien...
Daar was mijn MK dan weer niks bij... Hier trouwens, ondanks dus ook redelijk veel bloedverlies tijdens de bevalling, niets gezegd over niet meer thuis mogen bevallen, wat wel 1 van de eerste dingen is die ik, als we hopelijk binnenkort een keer voor een eerste echo mogen, aan de gyn ga vragen. ZE hebben bij mij het bloedverlies bij de MK op een kleine 2 liter geschat, en bij de bevalling van Thirza had ik bijna een liter... En dat laatste schijnt al teveel te zijn, (en aan hoe ik me toen voelde, was dat het ook zeker wel, heb 2 dagen mijn bed niet uitgekund, zelfs plassen moest op bed). Gelukkig ben ik behoorlijk nuchter, dus dat scheelt @Y30: al aan de visolie? Hlpt je cyclus op regel namelijk...
Nou ik vind 2 liter voor een MK heel veel! Ik heb wel een maand moeten herstellen ja, ik was echt zo slap als een vaatdoek. Maar op een gegeven moment heb ik ijzertabletten gekregen en toen ging het heel snel weer goed, gelukkig. Ik mag niet thuis bevallen omdat er een risico is dat de placenta weer blijft zitten. Die wou er niet uit na de bevalling en er is uiteindelijk aan getrokken om m eruit te krijgen....is dus niet goed gegaan. Er zijn behoorlijk wat fouten gemaakt maar ja.....
@Rozemarijke: hoeveel mg visolie slik jij trouwens? Heb het een maand gedaan. Maar was 200 mg en had nog steeds een korte lf, maar gaf toen ook nog bv. BV kan ook je lf verkorten toch? En zou weer moeten herstellen als het goed is na een paar maanden. Ik slik nu Etos zwanger worden, en mijn lf was nu 10 dagen, daarvoor was het 7 dagen.
dat waren heftige bevallingen en heftige mk's dat heb ik dan gelukkig weer niet gehad ben bevallen met een keizersnede en mijn mk was eigenlijk het zelfde als een normale menstruatie.
@rozemarijke: Nee, nog niet aan de visolie, ik heb maag-darm klachten en kan de visolie slecht verdragen. Wel heb ik DHA (één van de gezonde verbindingen waarvoor mensen visolie slikken) wat ze maken van zeewier, dit gaat beter. Ik slik het alleen in de weken tussen ovulatie en menstruatie, voor het geval ik zwanger ben, omdat het met name goed is voor de hersen/ cognitieve ontwikkeling van de ongeboren kindjes (verlaagd ook kans op ADHD), en tevens het risico op postnatale depressie enorm doet afnemen.
Mijn menstruatie ziet er sinds vanochtend redelijk normaal uit. We zijn dus op weg in de volgende ronde! Wel fijn op zich, dat ik goed bloed, hoef ik niet bang te zijn voor verklevingen...
Hallo meiden... Ik zit hier te wachten op mijn ongi, die er nog steeds niet is 10 maart mk gehad, alles is zelf mijn lichaam uit gegaan, maar moest dus 2 dagen geleden ongi worden... Ben het nog steeds niet... hebben jullie heir ook ervaring mee?
Moi, wat balen dat het nog niet op regel is. Hoop voor je dat je snel alles achter je kunt laten en verder kunt. Bij mij duurde het erg lang na de mk, maar ik ben dan ook gecuretteerd, dus dat is niet te vergelijken. Kun je niet alweer zwanger zijn? Dat zou toch mooi zijn!!
@Y30: o, dat wist ik dan weer niet, van de ADHD. Dan blijf ik het hier voorlopig zeker even braaf doorslikken, want manlief heeft ADHD... en als ik de kans maar iets kan verkleinen dat een van onze kids het krijgt, ga ik die zeker benutten! Maar je zou het dus gewoon dagelijks kunnen gaan slikken, omdat het voor jezelf dus gunstige effecte op je cyclus heeft @moi78: na een MK kan je cyclus even anders zijn dan normaal, wat ook wel logisch is natuurlijk: je lijf moet toch weer even herstellen. Ik ben toen gaan tempen om een beetje zicht te krijgen op wanneer mijn ei zou zijn en wanneer ik een menstruatie weer zou kunnen verwachten... Mijn gyn zei trouwens dat het doorgaans 6-8 weken duurde voor je weer ongesteld werd. @Anna: o, da's fijn!
Goeiemorgen meiden. @Anna: fijn dat het nu gewoon opzet, op naar de volgende (roze) ronde. @Moi: bij mij duurde het na de mk ook iets langer voordat ik ongesteld werd, dus het kan iets langer duren. Tenzij je natuurlijk zwanger bent..... @mamav2b: hoe is het met je? Al duidelijkheid? @y30: vandaag een positieve test? @ Rozemarijke en Lien: dat zijn heftige verhalen zeg. Hier ging het tijdens de bevalling ook niet helemaal goed met bloedervlies. De placenta wilde er eerst niet uit, maar na 55 minuten toch wel. Maar ik bleef maar bloeden en toen de vk weg was ben ik een paar keer flauw gevallen met stuipen. Moest uiteindelijk met de ambulancen naar het ziekenhuis waar bleek dat mn baarmoeder niet samentrok. Was 2,5 liter bloed verloren. Ik mag dus een volgende keer ook niet thuis bevallen ivm kans op herhaling. Maar ik was gelukkig snel weer de oude hoor.
Dank meiden voor de info! Maar, ik ben vannacht ongi geworden!!!!!!! En niet zo een beetje ook, mijn god!!!!!! Dat hoort er zeker ook bij???? Ik moet de 15e naar de gyn, dus op zich hoop ik dat ik niet meer bloed dan....
@Moi: hier, na een paar dagen rustige aanloop, toen ook veel heftiger ongesteld dan normaal. Dus ja, dat zal er wel bij horen... Wel fijn dar je cyclus er dus weinig hinder van heeft gehad
@rozemarijke: check je visolie ff voor de combinatie DHA, want dat is de goede. Scheelt nog al tussen de merken welke er ook echt veel van in heeft zitten. Ik slik 100mg p.d. (in de weken dat ik het slik). De meeste bekende merken zijn eigenlijk niet zo goed, vreemd genoeg. @moi: zwanger zijn was natuurlijk een leukere reden geweest voor het uitblijven van de ongi, maar je weet nu in ieder geval dat je cyclus bijna de oude is gebleven. Bij mij was ie ook 3 dagen te laat en best heftig. @manoontje: nee vanmorgen weer een negatieve test, maar ik heb de bijsluiter nog eens gelezen, en die voorwaarden, ik kan er niet aan voldoen. Je moet, iedere dag rond de zelfde tijd, en weinig hebben gedronken, nou dat wil wel lukken namelijk bij opstaan. Maar dan komt het, je mag 4 uur niet naar de wc zijn geweest. Nou ik moet 's nachts altijd 2 x dus dat red ik gewoon niet. Mijn negatieve testen zouden daar dus ook van kunnen komen. Gelukkig waren we voor de zekerheid toch al aan het klussen, en dat blijven we de komende dagen ook doen. Zeker aangezien ik vandaag denk vruchtbaarslijm te hebben gespot. Ik zal de resterende 2 testjes nog wel proberen, maar heb er niet meer zo veel vertrouwen in. Ga maar gewoon op mijn lichaam af, en dan maar een paar daagjes langer klussen. Verder drukke dag, morgen is mijn vent jarig. Dus al naar 2 supermarkten en de markt geweest. Huis en tuin moeten nog beter aan kant, en morgen ochtend vroeg op om hapjes te maken. Zo leuk verjaardagen, not!
hey dames, waar is iedereen? Met name benieuwd naar 2011 en moederv2, al testjes gedaan? Hoop voor jullie allebei nog steeds op een overtuigende posi test, en dan mooi roze op het lijstje
@Y30: en tempen dan? Thanks voor de tip, dan moet ik idd even andere visolie hebben Ben ook benieuwd of we nog goed nieuws hebben dit weekend! Ik kan bijna niet wachten, zit toch te denken om morgenochtend even te testen, hahaha. Ga ik maar niet doen, voor NOD testen schiet hier echt niet op... (Bij Thirza pas bij 19 dagen overtijd voor het eerst positief, en bij de laatste keer 4 dagen overtijd, dus ja...)
Om je even te sterken in je goede voornemen, om niet te testen voor NOD. Bij mij ook pas met 3 of 4 dagen overtijd (weet niet precies meer, aangezien ik nu anders tel dan toen) een posi test. Bovendien heb ik nu toch al een paar keer gelezen dat mensen voor NOD een heel vaag/schaduw streepje hadden, om vervolgens toch ongi te worden. Ik heb mezelf echt voorgenomen om deze maand niet voor NOD te testen. Succes, want het is zo lastig