zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manoontje, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lien123

lien123 Niet meer actief

Mijn kindje heeft ook heel lang niet doorgeslapen. Maar ik heb uiteindelijk een boekje gekocht via internet wat je kan downloaden, en dat werkte. Overigens zonder te laten huilen, want dat wilde ik niet.

Als je interesse hebt, kan ik het wel naar je doorsturen?

2. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Hoi Meiden!

Vandaag zowaar niet meer ongesteld!!! Normaal ben ik het zeker 5 of 6 dagen en nu 2 dagen heftig, gisteren verminderd en nu weg! Zou er nog wat achteraan komen?? Hoop het niet pffff

3. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    Als ik mij niet vergis heb ik dat boekje al eens van iemand anders gekregen... maar in de nacht red ik dat niet...
    zo hebben we hem wel zover gekregen dat ie idd makkelijk gaat slapen.. misschien dat mijn man binnenkort maar een paar dagen vrij moet nemen.. doe ik de nachten wel... kan ik overdag slapen..

4. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    fijn meis... kun je weer door he...

5. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    die van mij is 18maand, hij sliep vanaf begin goed door, tot iets na zijn eerste verjaardag toen begon die te spoken.. vanaf december ging het juist weer goed. soms voor een flesje melk werd die wakker ook gewoon gegeven mag van cb nie vanwege de tandjes maar goed mama heeft ook slaap nodig:d, en sinds dat mijn man voor zijn werk in praag zit gaat het weer he-le-maal fout:|, wil niet zijn middag dutje wil niet om 8uur op bed nee niets.. ik heb alles geprobeerd. soms laat ik hem wel huilen, anders krijgt hij zijn zin en ik ben toch echt de baas hier, het is een behoorlijke strijd maar mama wint altijd;)....... op ten duur:|......hoop ik:D

zitten hier nog paas-eitjes in de lucht???
    ik hoop het zo voor jullie ga heel hard duimen:D:D

ik ben nog zo zenuwachtig voor mijn 2e echo ben soms zo bang dat het dan niet goed meer is echt om gek van te worden
    maar dan ga ik voor de spiegel staan gooi ff water in me gezicht doe aan adem-in adem-uit alles gaat goed. en voel ik me wer beter:D:D

haha wat een therapie

6. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Jeetje, als ik dat zo lees mag ik mezelf echt gelukkig prijzen. Mijn zoontje is 19 maanden en die protesteert nooit als hij naar bed gaat. Geeft geen kik, en gaat lachend zijn bedje in. En als hij eenmaal ligt wordt hij ook nooit wakker. Gelukkig ook nooit in de nacht.
    Toen hij heel erg klein was heeft hij wel geprotesteerd maar we hebben hem toen een paar keer flink laten huilen en sindsdien gaat het prima. Hij slaapt ook geregeld uit tot 9 uur. En meestal komt hij uit zichzelf nooit voor 8 uur.
    En wat is mama daar blij mee!!!:D

Ik strooi hier even wat eitjes en HCG rond voor de liefhebbers...............;)
    ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei
    HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG

7. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    *vangt wat hcg, genoeg voor een plakbeeb en genoeg over voor de andere meiden ;) *

onze oudste was helemaal een drama met slapen... was elke avond 2 uur bezig om op bed te krijgen.. toen dat eenmaal goed ging waren we elke nacht 2 uur bezig... en altijd begon het tussen 2 en 3.. toen werkte ik ook nog.. was echt gesloopt.. en bij pake en beppe ging het altijd goed en sliep meneer gewoon door:$
    maar moet maar wat strenger zijn in de nachten... geef hem nu altijd een aai over de bol en ga weer weg... en als het daarna drama word krijgt tie een flesje limonade..water moet meneer echt niet en zet het 's avonds al boven, dus melk is dan niet echt lekker..

*geeft een schop onder de kont en gaat eraan werken!!!*

8. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Zo ik lees over moeilijk slapende peuters. Nou hier ook een tijd 1 gehad. Toen hij jong was sliep hij op een beer met zijn hoofd. Ik vond het met 1,5 wel genoeg en heb het niet meer gedaan. Elke nacht wakker tussen 12 en 2 en ging ik maar naast hem liggen en als hij weer sliep ga ik weg zien jullie het voor je een bedje van 1.60 bij 70 en ja dames ik ben 1m83 ha ha. Na 1 jaar maar weer zijn beer gegeven want ik was het wel zat. Niet te geloven hij sliep weer door nou nu slaapt ie maar weer op zijn beer en ik vindt het prima.Soms heeft ie nog een slippertje maar dat is vaak als ie buikpijn heeft. Ook met inslapen moet ik naast hem liggen maar dan ga ik een verhaaltje lezen en dan is ie zo weg.
    Wel handig als ze ook de gebruiksaanwijzing erbij leveren bij de bevalling ha ha ha.

Ook wat hcg gevangen. Ben nog steeds misselijk mmmmmm het voelt alsof ik zw ben.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, kunnen we hier ook over meepraten, over slaapterroristjes. Thirza slaapt pas door sinds ze 23 maanden is. Daarvoor was het werkelijk waar compleet rampzalig, met gemiddeld 5-6 keer per nacht wakker. Laatste maanden, (vanaf een maand of 20) gemiddeld 2-3 keer. Hier waren oorontstekingen en een chronisch ontstoken neusamandel de oorzaak, en de nachten werden dan nog een slagje erger als ze kiespijn had of anders ziek of een onrustige dag gehad, enz enz. We mochten echt blij zijn als we 2-3 uur per nacht haalden (in etappes dus), en helemaal als daar 1 keer anderhalf uur achter elkaar bij zat....
    Tot die tijd dus 's avonds ook nooit met zijn tweeen weg, want volledig in paniek als wij er niet waren dan, (vooral ik). Gelukkig een gastouder die 24/7 opvang doet en waar ze dan nog wel eens een nachtje mocht logeren, zodat wij ee avondje uit konden en een lekkere nacht. Maar pff.... heb er ook een paar maanden door in de ziektewet gezeten, toen het op z'n ergst was en ze soms hele nachten nauwelijks sliep :(

Ik hou het ff ego, ben hardstikke moe van de verkoudheid. Wel goed geslapen vannacht, op m'n slaappilletje, anders was ik ws nog veel brakker geweest ;) Vanavond nog maar een keer en dan denk ik dat we het hoogtepunt wel weer gehad hebben en gaan we maar eens rustigjes aan op zoek naar m'n ei ;) Dat wordt waarschijnlijk een paaseitje :)
    Oja, nog even zoiets... vandaag clientbespreking op mijn werk en een collega begeleid een meisje dat al een kindje heeft, (per ongeluk zwanger geworden) en die nu net weer zwanger is geworden, ook weer een ongelukje van een gozer die ze een paar keer gezien heeft, en nu overweegt ze dus abortus. Blegh, dan denk ik wel eens: waren de rollen maar omgedraaid. Zij niet zwanger, ik wel. O, af en toe zou je willen dat we dat gewoon zelf konden verdelen he? Zo zuur dit! Zij zit in een situatie dat ze niet blij is met dat kindje en ik (wij allemaal hier natuurlijk) ben niet blij met het niet-zwanger raken.... Oneerlijk verdeeld is het soms in de wereld :(
    Maar goed, dat soort dingen kosten dan ook energie op een dag als vandaag. Bah.
    Verder trek ik wel weer redelijk bij, vanavond weer vroeg op bed en dan hopen dat ik morgen weer wat meer energie heb ;)

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Tja over slaap terroristjes kan ik nog niet mee praten, eerst maar eens zien dat ik zwanger wordt en 9 maanden blijf.

@ Sansky: leuk maandag weer een echo!:):) Echt fijn hoor dat je zo regelmatig mag. Als je dan vergelijkt met moedervT, dan zie je toch wel verschil tussen de ene vk/gyn en de andere.
    @ Rozemarijke: Ik werk zelf ook in de hulpverlening en snap wat je vandaag gevoeld hebt. Sommige meiden die beter niet zwanger zouden kunnen worden of niet zwanger willen worden en het gebeurd toch. En wij klussen ons wat af en timen het ultieme moment en het gebeurd niet.

Hier: Wat betreft het klussen en timen is hier niets veranderd ik voel nog steeds geen ei, hoop eigenlijk dat ik hem afgelopen weekend al gehad heb. Weet iemand of er een manier is om dit na te gaan?
    Ik wil niet nog een hele week klussen;):).

11. MMarinka

MMarinka Actief lid

17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    #1531 MMarinka, 12 apr 2011
    Laatst bewerkt: 12 apr 2011
    Ach ja ik kreeg er 0 en mijn schoonzus had vandaag een echo en die krijgt er 3 (geen IVF niets geneties)!! :)

Groetjes

Marinka!

12. lien123

lien123 Niet meer actief

#1532 lien123, 12 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2011
    Oh slapeloze nachten, pffff weet er alles van. Ze slaapt door sinds ze 16 maanden is. Wat bij ons uiteindelijk werkte, was er naast blijven zitten.
    Troosten in het bedje, maar niet eruit halen. Ik kroop zowat in haar bedje, en dan werd ze rustig. Was wel pittig, want ze moest wel huilen, en daar kan mama niet goed tegen, maar ik was in ieder geval bij haar.

Toen stoel steeds verder van bedje, en uiteindelijk even in de babyfoon praten en was ze stil. Ze gaat sindsdien probleemloos slapen en slaapt door. Af en toe knijpen mijn man en ik elkaar, we kunnen het gewoon niet geloven!

@sansky en mamavan tomasz: Spannend al die echo's!

Ik ben nu wat relaxter over het zwanger worden, vorige ronde weer veels te verkrampt mee bezig geweest...laat het los ....laat het los.....;)

13. raspberry

@MMarinka: ja, ook zoiets.... als zij er nou twee kreeg en jij een, dan was het toch fijner verdeeld, denk je dan he? :(

@Y30: ja, precies. Nou is dit toevallig wel een dame die wel goed moedert, maar een tweede van een tweede vader erbij was dus niet de bedoeling. Zei tijdens de bespreking ook al: ik moet ff geen meiden hebben nu die dat overkomt, zou de vraag 'wel of geen abortus' ff niet kunnen hebben hoor....

Heb hier ook maar besloten om het allemaal wat losser te gaan laten. Ik wil nog steeds graag een eigen praktijk starten voor therapie en counseling/coaching, en riep de afgelopen tijd steeds: ga ik mee starten als de tweede er is en m'n zwangerschapsverlof afgelopen. Maar vandaag besloten om dat niet af te gaan wachten en iig maar eens te starten met de voorbereidingen. Inschrijving bij KvK, trainingsdag voor starters daar volgen, me orienteren op het huren van een ruimte en de inrichting daarvan, ondernemersplan schrijven en een lening bij de bank zien te krijgen.... dat soort dingen. als het dan in the middle of that all gebeurt, zet ik dat gewoon in de wacht.
    Maar ben ook even klaar met het plannen van m'n leven om een zwangerschap heen.
    Blijf wel tempen, met dat late testen van mij, wil ik iig enig idee hebben wanneer ik kan testen, maar verder maar even niet TE veel ermee bezig....

14. MMarinka

MMarinka Actief lid

17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    @Rozemarijke zeker weten en weet je 1. Ze is leuk en ik kan dus niet doodelijk jaloers zijn en dat komt door 2. na de echo hebben ze meteen gebeld en zeiden ze zelf dat ze er mij graag een hadden willen geven. mocht manlief zelfs lenen :$ (aanbod maar afgeslagen).

Julie raden het trannen met tuiten voor Marinka!

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @MMarinka: dat is dan inderdaad wel zuur zeg...

Ik ken iemand die al een maand of 7 zwanger is, maar niet weet dat ik een miskraam heb gehad... Ik vind het heel leuk voor haar dat het bij haar zo goed gaat, en heb eigenlijk ook niet zo'n zin om het gewoon 'out of the blue' tegen haar te vertellen, maar ik denk dat ik het volgende week toch eens voorzichtig ga brengen... Het voelt namelijk altijd een beetje alsof ik zit te 'liegen'.

Mijn menstruatie lijkt bijna voorbij te zijn, maar ik heb nog steeds wat lichte buikpijn onderin, en was net met eten ook misselijk. Ik haal me van alles in mijn hoofd... Ik ga zo nog even de tweede zwangerschapstest doen die er nog ligt, gewoon voor mijn eigen gevoel... Koop ik volgende maand wel weer nieuwe!

16. raspberry

@Anna: zou ik wel doen, iig wel als iemand right in my face steeds ontzettend blij loopt te doen en wezen. NIet dat ik het iemand anders niet gun, maar 't is wel fijn als iemand er ook een beetje rekening mee kan houden als je niet altijd razend-enthousiast bent dan... :(

17. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Nou, daar ben ik alweer. De test was natuurlijk negatief!
    Ik ben gewoon een beetje paranoïde, door de 5 dagen durende innestelingsbloeding van de vorige keer (die ik ook voor een menstruatie aanzag), en het feit dat ik twee keer in de eerste ronde zwanger ben geworden, haha!

Hup, niet meer twijfelen, piepen en van alles denken te voelen, maar door naar de volgende ronde! (Over een week is het alweer zover! ;))

18. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    het vreemde is hier ook als hij ij opa en oma slaapt geen enkel probleem hij slaapt zelfs uit, alsof hij het weet, ook als manlief thuis is hoor. maar is mama alleen dan is het drama.

in het begin was hij een paar maand oud was die in de nachtdiensten van mijn man aan het spoken. had ik hem in de wandelwagen naast me en bleef wiegen en ik zelf langzaam in slaap zaken. dan vroeg mijn man waarom ik smorgens zo moe was, ja tomasz slaapt niet. en dan kwam het weekend en het kind sliep voorbeeldig netjes ik werd gewoon niet gelooft, toen ging ik nachtdiensten werken.... manlief kwam snel op zijn antwoord terug en vroeg of ik miss de nachtdiensten wou laten vallen;) hij sliep zo slecht:D:D:D
    verder slaapt hij goed alleen nu dus weer drama gelukkig komt manlief met 2 weken thuis, en papa heeft al heel lief gezegd dat kleine man een hoop traantjes moet sparen..

dat hij huilt en dan ook zo hard en over de toeren doet mij ook zeer onzettend zelfs maar hij zal toch moeten leren dat hij moet slapen... hij is namelijk zo slim hij huilt over de toeren je pakt hem om en hij lacht je in je gezicht uit "haha ik heb het weer voor elkaar"

ik heb de 2e echo op 26e staan, maar als ik mij onzeker voel en graag eerder een echo zou willen voor bevesteging dat alles nog goed gaat mag ik bellen.. maar ik kan het nog uithouden:):)...

ik ben al een uur een poging aan het doen kleine man in zijn bed te krijgen

19. lien123

lien123 Niet meer actief

@Anna: hoe herkenbaar! Zelf ook een innestelingsbloeding gehad van 3 dagen, bij mijn dochtertje, met als resultaat dat ik iedere menstruatie compleet analyseer....Van de week was ik ook niet lekker, misselijk, raar gevoel in mn buik, gewoon tijdens de menstruatie he ;)....heb ook gedacht, misschien ben ik toch zwanger?

Bij mijn MK had ik een week na mn ei bruinverlies en duurde 2 weken, daarna nog een week bloeden en toen pas de MK... ik hou tegenwoordig overal rekening mee....maar goed, toen had ik op CD 29 een knalpositieve test...

Nu allemaal omo-witte testen...hoe gek kan je jezelf maken? :)

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nog ff terug, zie dat niemand heeft gereageerd op mijn vraag, niemand die weet of en zo ja hoe je kunt nagaan of je ei al is geweest.

@ rozemarijke: Oeh spannende plannen, eigen praktijk beginnen.
    Welke opleiding heb je? Ik heb het wel eens met een vriendin over het starten van een eigen praktijk, zij is orthopedagoog en nu in opleiding voor GZ-psycholoog. Ik ben gezinshulpverlener (opleiding MWD en post HBO IAG), lijkt ons altijd nog een leuke combinatie om samen iets te starten:D. Ik heb zelf wel heel sterk het gevoel "eerst maar eens een gezin stichten". Komt waarschijnlijk ook omdat ik me nog goed vermaak in mijn huidige baan. Veel succes met het bedrijfsplan enzo.

Deel Deze Pagina