Zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sitalita, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik heb in augustus een ma gehad. Dis bij begon de miskraam niet uit zichzelf. 5 weken later was ik ongesteld en de maand daarop ben ik niet meer ingesteld geweest ;)

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wow, wat snel allemaal.
    Hoe lang duurde het voordat jullie de vorige keren zwanger waren?

Bij mij duurde de eerste 5 maand...

3. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Bij mn dochter 1,5 jaar (ronde 15) en mn vorige zwangerschap een half jaar (ronde 6)
    Dus ik was al zo blij dat t zo snel was.

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik heb 12 oktober een miskraam gehad en de eerste ronden kon ik niet zwanger worden want was niet schoon nu weer zwanger en er zat maar een ronde tussen :) ......maar daar in tegen was ik bij me eerste miskraam weer 5 rondes bezig dus opzich is er geen touw op te trekken

5. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Missymaaike, mooi zeg dat je nu weer zwanger bent! Hoe voel je je?

HopeSept, hoe is het met jou? Alweer getest?

Hier een aantal kwaaltjes die ik ook bij de vorige zwangerschap had... Ben nu al 2 dagen weer licht misselijk bij het opstaan (had ik in nov ook al na de bevruchting) en daarbij vandaag met werken sneller moe en wat duizeliger. Verder lijkt het alsof mijn tepels weer wat veranderen, dus ben benieuwd. Voel me ook niet helemaal fit, en dit was in nov ook zo. Voelde me toen wat grieperig, maar was niet echt ziek of zo. Ik wil niet teveel hopen, maar het begint verdacht veel op de vorige keer te lijken.

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ja ik voel me echt zwanger wist voor het testen ook al dat ik zwanger was heb ik nog nooit gehad......
    nu ga ik heel hard duimen dat het goed gaat....

heb jij wel een echo gehad of je schoon was ?

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    en oja nu is het na 2 menstruatie weer raak ( terwijl ik de eerste menstruatie niet eens zwanger kon worden omdat ik nog niet schoon was) dus eigelijk zit er maar een ronde tussen

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Heb 2 echo's gehad. 8 dec vlak voor de miskraam. 12 dec heb ik de vk gebeld toen ik terug was van ons weekendje weg of ik eerder mocht langs komen voor een echo. 15 dec heb ik weer een echo gehad en was alles weer mooi schoon.

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ow, das mooi snel nadat je schoon was. Ik ben benieuwd hoe het hier gaat. Hoeveel weken ben je nu?

10. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    pas heeeeeeeeeeeel pril mischien net 4 weken of 3 weken en 6 dagen weet niet precies mijn eisprong kwam vroeger

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    ooh, lijkt me best spannend om weer zwanger te zijn. Kun je de angst een beetje loslaten?
    Ik zou ook niet weten wanneer mijn eisprong exact is.. voel wel 2 weken en 1 dag voor de menstruatie wat krampjes dus denk dat dit mijn eisprong dan is. Zou goed kunnen volgens de richtlijnen.
    Maar ben erg benieuwd of ik dat deze keer ook heb gevoeld.

12. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    deze zwangerschap voelt gewoon heel anders wist voor de test al dat ik zwanger was heb nu ook al klachten dus ergens zit ik stiekem wel op die roze wolk ;) maar wel met een been buitenboord mag ik er dan vanf vallen dat ik de klap toch kan opvangen

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    hoop echt voor je dat het deze keer goed mag gaan en die kleine lekker mag blijven zitten tot september!

14. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    @missymaaike; dat had ik ook met mn 1e zwangerschap, wist ook voor de test dat ik zwanger was en zelfs toen de vk t hartje niet kon vinden, wist ik gewoon dat t goed was.
    De zwangerschap van de mk was de test echt een verassing en ik wist ergens gewoon dat t fout zou gaan, gek is dat

geniet van je zwangerschap en ik ga duimen dat uk lekker bij je blijft tot september

15. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    dankje wel voor je lieve woorden is ook el is fijn om te horen ....vanavond een beetje aan het twijfelen geslagen maar een miskraam laat je nooit meer los denk ik

16. Pinkelotje2011

27 dec 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dat is ook zo. Als je n miskraam hebt meegemaakt, blijft de angst er altijd wel een beetje inzitten. Ook nu, nu ik bijna 10 weken zwanger ben en ik al een echo met kloppend hartje heb gehad, ben ik nog bang dat t er volgende week op de echo niet goed uitziet. Alhoewel ik aan de andere kant vanaf t begin t gevoel heb dat t goed zit. En dat had ik bij de miskraam (nu alweer 5 jaar geleden) niet. Toen was de positieve test ook n enorme verrassing en "wist" ik dat t niet goed zou gaan. Inderdaad, bijzonder dat wij vrouwen dat instinctief aanvoelen ;)

17. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    zou het dan toch zo zijn dat het voor een test voelen toche een een norm plus punt is , ergens weet ik dat het goed zit , maar de schrik van 2 miskramen blijft er gewoon in zitten ... en bij alles wat je voelt denk je is dit normaal enz

18. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    ja dat snap ik wel, ik zal denk ik nooit meer zo zorgeloos van de 1e 12 weken genieten als dat ik bij mn dochter gedaan heb

@pinkelotje; dat is ons 6e zintuig :) Ik heb t wel vaker gehoord
    Ook voor jou, geniet van je zwangerschap en ik duim voor een plakbeeb

nu hopen dat mn ei snel komt, dan kan ik ook verder :D

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: wat goed dat je hier een topic over begonnen bent meis, lees ook even mee goed?

Ik heb ook een miskraam gehad met ongeveer 4 weken, zit nu in de 2e ronde daarna en ik vraag me eigenlijk af of als je weer zwanger bent, of t dan precies t zelfde voelt, of dat t ook heel anders kan zijn. Heeft iemand van jullie daar al ervaring mee?

20. Pinkelotje2011

27 dec 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missymaaike, hou dat instinctieve gevoel dat t goed zit vast, en laat je niet van de wijs brengen door je gedachten/slechte ervaringen. Ik weet t, makkelijk gezegd, en tegen anderen zeg ik t ook met meer overtuiging dan tegen mezelf haha, maar angst is n slechte raadgever! Je instinct niet! Uit je banner maak ik op dat je pril zwanger bent? Wanneer ga je voor de eerste echo?

Deel Deze Pagina