Hai meiden! Genoeg dezelfde topics al hierover maar dacht een nieuwe te starten omdat de anderen al lang bestaan en invoegen soms lastig is. Dus zoals het onderwerp al zegt, wie is er ook al een tijd bezig om een mooi kindje op de wereld te mogen zetten? Kort mijn verhaal; ruim anderhalf jaar gestopt met de pil en PCOS. Na 2 keer clomid gelukkig zwanger maar dat bleek een Mola te zijn waarvan we de nasleep deze maand eindelijk hebben kunnen afsluiten. Nu weer 'pilloos' maar helaas tot nu toe geen ei te ontdekken door de PCOS... anders moeten we in augustus terug naar het zkh om weer aan de clomid te gaan. Misschien kunnen we elkaar hier steunen en hopelijk snel feliciteren dat het toch gelukt is ! Liefs Uk
Hallo uk 1983 Wat balen zeg van die mola zwangerschap hopelijk kunnen jullie snel weer met clomid beginnen en dan hopelijk snel goed nieuws Wij zijn nu een jaar bezig en we wachten nu op een afspraak bij de fertiliteitsarts We hebben 2 weken geleden een miskraam gehad met 6 weken Zwangerschap Heel veel succes en hopelijk snel goed bericht
Hey Uk, Ik 'ken' je nog van mijn topic "Kinderwens, waarschijnlijk PCOS". Ben een poos niet actief geweest, wilde even afstand nemen van alles, maar zoek nu toch weer wat steun... Bij ons ook nog geen zwangerschap, inmiddels wel een (onregelmatige) cyclus zonder medicatie, maar ik betwijfel of ik wel een eisprong heb... Wilde eigenlijk dit jaar nog zonder MMM, maar twijfel of ik toch niet al eerder naar het ZH terug wil. Het duurt zo lang (sinds dec. '10) en om ons heen worden zoveel stellen zwanger... Hoop dat we elkaar tot steun kunnen zijn en elkaar wellicht van advies kunnen voorzien! succes, Moon
Vervelend van die molazwangerschap...gelukkig hebben jullie nu weer groen licht gekregen.Hopelijk heb je snel een positieve test in handen. Heb je nu meer kans op weer een molazwangerschap? Wij zijn inmiddels ook alweer ruim 13 maanden bezig voor een brusje voor onze 2 meiden. vrijdag starten met om de 2 dagen een echo...spannend weer! Wij zijn ook heel lang bezig geweest voor we zwanger waren van onze eerste dochter.een paar jaar...Na onze dochter werd ik 10 maanden later zwanger van ons zoontje Calvin* en ruim een jaar geleden ben ik bevallen van onze jongste dochter!Besloten om niet meer aan de pil te gaan,maar helaas zoals verwacht gebeurde er weer niks..dus weer naar de gyn gestapt en weer het hele traject in
Hé Moon: heb je net weer welkom geheten in je oude topic . Heeft het je geholpen om minder actief hier te zijn? Hopelijk wel en kan het je nu idd weer wat steun geven. Waarom krijg je nu geen clomid om je cyclus stabiel te krijgen? Na anderhalf jaar aanklooien ben je het wel beu he. Zeker omdat 'iedereen' om je heen zwanger is, heb ik ook last van. Kan het gelukkig nu wel weer goed handelen maar in de tijd van de mola kon ik ze wel schieten . Gewoon het zkh bellen als je je daar goed bij voelt of heb je andere afspraken met ze gemaakt? @ nbroen: ook een lange weg erop zitten dus. Gebruik je ook clomid omdat je om de dag een echo krijgt? Heel gedoe zo he die zkh bezoekjes maar voor een heel mooi doel denk ik altijd maar! @ donkey: hopelijk heb je snel de afspraak in het zkh. Wb de molazwangerschap heb ik wel wat meer kans op nog een keer, maar daar ben ik niet zo bang voor (totdat het zover is van de 1e echo natuurlijk) maar mn bloedwaardes hebben steeds goed gedaald dus heb er wel vertrouwen in. En dit topic heb ik vooral gestart omdat ik door de pcos geen/lange cyclus heb en daardoor aan de ene kant weinig vertrouwen heb dat het zonder clomid gaat lukken en aan de andere kant wel denk dat mn lichaam het kan. Maar dat lange wachten wordt ik soms echt gek van en in andere topics zijn er toch alweer genoeg zwanger of bevallen.
Hallo! Aangenaam dames. Vervelend te horen dat bij jullie het ook niet allemaal van een leien dakje wil gaan... Voor ons zal het dit jaar oktober 3 jaar zijn dat we bezig zijn. Schijnbaar waren de eerste 18 maanden ervan niet nodig geweest, want ik had geen eirsprong. Mijn eierstokken waren helemaal bedekt met cystes. Zijn ze achter gekomen doordat mijn ongi extreem werd. Durfde soms gewoon het huis niet uit of kon niet overeind staan van de pijn...niet goed... De gynea heeft toen meteen een plan opgezet om alles goed te bekijken etc. Cystes zijn weggehaald met een operatie, waar hij toen meteen ook de eileiders en de baarmoeder heeft nagekeken. Ik was toch ko. Voor de rest werd alles goed gekeurd. Daarna 3 maanden clomid met een "trigger jab" gehad. De spuit wordt in je buik gezet nadat ze op een interne scan zien of er eitjes staan te wachten. De spuit zorgt er dan voor dat er daadwerkelijk een sprong komt. Daarna een tijdje puur natuur geprobeert en helaas nog geen geluk. Als het deze cyclus weer geen goed nieuws is, ga ik de volgende weer aan de medicijnen en de spuit, zodat we weten op welke dagen we zeker moeten klussen. Gynea heeft ons ook foliumzuur (5mg) en vitamine E voorgeschreven om de kwaliteit van beide delen beter te maken (ik slikte daarvoor al foliumzuur wat ik zo over de toonbank kocht). Ben deze maand ook begonnen met accupunctuur voor vruchtbaarheid en de spijsvertering. Vreemde ervaring, maar voelt wel alsof het werkt. Voel mezelf wel elke week een speldenkussen haha! Hopelijk komt er een wondertje uit, maar voel mezelf gelukkig stukken beter dit afgelopen jaar nu alles recht gezet is. Veel succes iedereen!
@Uk: Ik heb wat afstand genomen toendertijd omdat ik me volledig focuste op het zwanger worden, dat voelde op een gegeven moment niet meer goed, alsof ik té hard en te graag wilde... Nu ben ik anderhalf jaar verder, veel meiden in mijn omgeving zijn zwanger of net bevallen. Merk dat ik het nu weer fijn vindt om met anderen over mijn problemen te praten, lucht op en werkt soms ook verhelderend en geruststellend... Vandaag met manlief besproken dat ik morgen het ZH maar ga bellen, loop mezelf nu gek te maken en dat is ook niet goed. Ik heb de Clomid nog thuis liggen, misschien dat ik daar nu mee mag beginnen. De vorige keer ben ik niet begonnen met medicijnen omdat ik van mezelf wel een cyclus kreeg en het eigenlijk af wilde wachten. Ben benieuwd dus wat ik morgen te horen krijg...
Hallo allemaal, Ik heb net het ZH gebeld: ik mag beginnen met Clomid 50mg op 3e - 7e cyclusdag van mijn volgende (spontane) menstruatie. Dit moet ik dan gedurende 3 cyclussen doen, als er dan geen zwangerschap is krijg ik een vervolgafspraak bij de gyn. Ook moet ik mijn temperatuurcurve gedurende deze periode bijhouden (dit deed ik al maar niet zo strikt, nu dus braaf elke dag mijn wekker zetten!) Ook kreeg ik het advies om eventueel ovulatietesten te gaan gebruiken, heeft een van jullie hier ervaringen mee, en zo ja, welke gebruik(t)en jullie? Ook 'mag' ik rond dag 14 van mijn cyclus langskomen voor een follikelmeting, maar dit hoeft niet. In ieder geval kunnen we nu weer 'iets' ondernemen, daar ben ik wel erg blij mee! Groetjes, Moon
Goed dat je gebeld hebt Moon! Wanneer 'verwacht' je je menstruatie? Jammer dat je geen primolut oid krijgt om het op te wekken maar goed dat je weer gericht aan de slag kan dan. Ik gebruik de ovutesten van zwanger en kids (dipsticks), simpel en niet duur. Gewoon via internet te bestellen en de volgende dag in huis. En met de clomid ook die dure van clear blue omdat je dan een smiley krijgt en je geen gedoe heb met streepjes, alleen als je al verder in je cyclus zit hoor. @ Does81: jij kreeg ook vast clomid en pregnyl? Ook een gedoe met zwanger worden dus...Hopelijk komt het deze ronde toch nog goed. Ik ben na mn 1e curettage begonnen met voetreflextherapie. Voel me er ook veel beter door en hopelijk dat mn eierstokken beter werk verrichten dan vorrheen , nu nog mn ei aan het zoeken maar dat schiet weinig op omdat die ovutesten de hele tijd een streepje laten zien door de PCO. Maar goed, wachten nog ff af.
Ik heb nog wel Provera liggen, maar heb over het algemeen wel een cyclus, gemiddeld 33-36 dagen, laatste keer helaas 56... Mocht het me te lang duren, dan kan ik altijd bellen of ik alsnog de Provera kan gebruiken. Maar wacht het liever af... Ik heb inmiddels ovulatietesten besteld in Engeland, 90x + 10x zwangerschapstesten (dipsticks) voor 23,50 incl. verzendkosten!! Dinsdag besteld, vandaag al binnen! Lijkt mij een goede koop... Jeetje Flippo, wat een geschiedenis! Is er een aanwijsbare reden? Hopelijk is er voor ons allemaal snel goed nieuws!!
@Uk, idd heb 3 maanden clomid gehad en de spuit was/is Otrivelle. Werkte op zich goed want had elke maand twee eitjes in de wachtrij staan. Handig zo'n scan. Deze keer heb ik Letrozole, mag je schijnbaar maar 3 maanden gebruiken, weer met de Otrivelle spuit. Schrok een btje toen de apotheker vroeg of ik wist dat Letrozole eigenlijk voor vrouwen met borstkanker is. Het wordt schijnbaar veel gebruikt door gyneacologen om de baarmoederwand een heerlijk plaatsje te maken voor een bevrucht eitje. Wat een rotzooi moeten we erin gooien haha! Als het goed is wordt ik zondag ongi (liever niet natuurlijk), dus dan maandag beginnen met slikken (dag 2 voor 5 dagen), ben benieuwd hoe ik me voel. Provera ken ik zo niet, is dat hetzelfde als clomid? Of toch weer anders? Heb ook last van doorbraakvloeien, deze week weer erg (alsof ik ongesteld ben, maar ben het niet want ongi stop niet 's nachts wanneer je slaapt). Dus evt ook weer aan de progesterone dingen. Heerlijk haha! Als jullie dames trouwens van lezen houden, ik heb van een vriendin hier een geweldig boek gekregen, heel leuk geschreven, "Bump & Grind: The A-Z Survival Guide for when you're trying to get pregnant and sick of being told to relax!" heet het, speciaal voor dames (en heren) die al lang aan het proberen zijn. Roze kaft met een getekend vrouwtje erop met d'r benen omhoog. Geschreven door iemand die er ook doorheen heeft gemoeten. Is echt gewoon komisch soms. Aanrader! Jee Flippo ook lang dus. Fijn wel dat deze sites bestaan. Kun je toch ervaringen bekijken, delen etc.
@Does: Provera wordt gebruikt om een onttrekkingsbloeding uit te lokken, meestal als de menstruatie uitblijft of zeer onregelmatig is. Vaak in combinatie met Clomid op dagen 3-7 van de cyclus. Dat boek ga ik zeker opzoeken, lijkt me erg leuk/interessant/herkenbaar om te lezen. Hoop dat je doorbraakvloeien ophoudt, lijkt me erg lastig en verwarrend. Succes met alles!
Hoi meiden, Ik ben een nieuweling die ook al 2 jaar bezig is met zwanger worden.. Zonder resultaat. 1 keer zwanger geweest miskraam na 8 weken.. Nu 6 maanden verder en nog niks.. Mijn huisarts doet moeilijk over onderzoeken enz.. Ik hoor jullie over Glomid..? heb geen idee wat het is.. Mijn huisarts vind mij nog te jong voor onderzoeken ( 20 ) Toch wil ik graag naar een gyn door verwezen worden.. Hebben jullie nog tips? Groetjes, ADIG
Hallo allemaal, Vandaag ongesteld geworden, na een cyclus van 31 dagen! Mag dus woensdag beginnen met Clomid, ik ben benieuwd! Duimen jullie voor me? Groetjes, Moon