Wie ook gestopt met de pil in Januari!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door SchoesjeR, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SchoesjeR

SchoesjeR Niet meer actief

Hallo allemaal,

Donderdag heb ik dan eindelijk me laatste pil genomen, joepie :)
    Me man en ik zijn 12-12-12 getrouwd en hebben al lang een kinderwens, ivm trouwen etc, uitgesteld en nu dus lekker gestopt en gaan we voor ons eerste Wondertje.
    Zit vandaag op dag 1 van mijn cyclus, deze ongi telt nog niet mee natuurlijk want het is nog De Pil ongi, de volgende keer is het er pas 1 die je echt mag mee tellen.
    zijn er nog meer dames die Januari stoppen met de pil of al gestopt zijn net als mij?

Liefs R

2. Klachtje

Klachtje Actief lid

30 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, leuk dat jullie gestopt zijn en bezig gaan met een eerste wonder... Hopen op een voorspoedige eerste echte menstruatie ( Of gewoon niet!! )

Wij zijn 8/9 dec 2012 gestopt met de pil. En gaan ook voor een eerste wonder!! Zou de 13e mijn menstruatie kunnen verwachten. Hoop van niet!! En als die wel komt, hoop ik dat ik gelijk een regelmatige menstruatie weer heb..

Hoop voor iedereen dat ze snel zwanger mogen worden.

Liefs Klachtje.

3. SchoesjeR

Hoi,

O leuk en spannend ook voor jullie.
    Hoop inderdaad voor jullie van niet en dat het gelijk raak is. Volgende maand heb ik dan mijn eerste echte ongi zonder pil ben inderdaad benieuwd. Hoop op een mooi cyclus ook voor jou.
    Heb mezelf voor gehouden er niet te veel mee bezig te zijn door gewoon druk dingen te doen zoals kleine verbouwingen in huis of weg me hobby. Anders wordt je gek volgens mij en heb het idee dat het dan misschien minder vlug of snel raak zal zijn.

We houden elkaar in de gaten.
    Zullen we elkaar up to date houden op deze pagina.

Lief R

4. Klachtje

Klachtje Actief lid

30 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat bezig houden met andere dingen lukt mij niet hoor, het is dan heel even uit mijn hoofd... Blijf er toch wel constant aan denken hahaha.. ( Als je iets graag wilt, wil je er ook niet te lang op wachten ) Maar elk lichaam is anders..
    Hoop voor jou op een spoedige menstruatie, maar toch meer op een zwangerschap... Heel veel succes.

En het elkaar op de hoogte houden, leuk idee gezellig om met iemand te kletsen.. Liefsss

5. Rachster

Rachster Actief lid

27 aug 2011
    417
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Wij zijn ook gestopt deze maand.
    4 januari begon de "ongesteldheid" (nog van de pil)
    Vandaag was mijn laatste dag.
    Wij hebben een zoontje van 9 maand en ik heb een zoon uit een vorige relatie. Hij is nu 11.
    Mijn man en ik willen graag een 3e kindje.

Ik ben benieuwd of we snel zwanger mogen zijn, na 8 maand de pil te hebben geslikt.

Liefs R*

6. SchoesjeR

Hahahah kan ik me helemaal voor stellen xylina, ach we zijn net begonnen misschien komt dat nog.

doen we leuk.

jullie succes hopen op een positieve test

liefs Rachel

7. SchoesjeR

Hoi Rachsterm (Rachel)

Leuk denk een naam genootje :)
    Spannend en vooral leuk toch
    Dan lopen we bijna gelijk grappig.
    Hoop dat je snel zwanger zal zijn van je 3de, je weet in iedergeval dat het lukt omdat je al 2 kinderen hebt:)

Succes houd ons op de hoogte.

Liefs R

8. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Vandaag oficeel gestopt.nu nog wachten op me menstruatie.

9. Ann87

Ann87 Bekend lid

12 aug 2012
    712
    0
    16
    Hoi dames,

Ik heb afgelopen maandag mijn laatste pil geslikt. Benieuwd hoe mijn cyclus het gaat doen zonder pil. Wanneer die vrij normaal blijkt, gaan we er echt voor! Nu eerst maar vh weekend nog ongesteldheid afwachten en daarna beginnen met tellen. Spannend!

Hoop voor jullie dat jullie cyclus ook snel normaal wordt en dat het voor ons allemaal maar een vruchtbare winter/lente mag worden!

10. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Hoi hoi,
    Hier vorige maand gestopt en al gewone menstruatie gehad, nu is het wachten op de volgende menstruatie, of niet natuurlijk, volgende week ergens verwacht ik de ongi!!

Wij hebben al een dochtertje van ruim 1 en willen dolgraag een tweede.
    Bijde eerste duurde het ruim 14mnd, hoop dat het nu sneller raak is, maar vind het niet heel erg als het nu niet meteen raak is, zou leuk zijn, maar geen must!! Ietsepietsie relaxer dan de eerste keer!

Iedereen veel succes, erg leuk om beetje te delen met elkaar!

Enne dames, na je pil menstruatie ben je gewoon vruchtbaar hoor, ik had meteen weer een eisprong na de pil menstruatie, ik herken het altijd, veel cervixslijm, en buikpijn aan linker/rechter kant.
    Misschien als je erop gaat letten kun je het ook herkennen!!

11. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Hai hai,

Ook wij gaan er vanaf deze maand weer voor. Heb
    mijn eisprong al achter de rug en moet denk ik volgende week zaterdag ongesteld worden. Tussen de geboorte van mijn dochtertje en nu geen pil geslikt, dus hoef daar iig geen rekening mee te houden. Slikken jullie al foliumzuur, want dit word namelijk wel aangeraden.

Groetjes Zafira

12. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Hoi zafira,

Ook voor jullie weer spannend dan, was het bij je dochtertje snel raak??

Hier idd vanaf begin dec weer aan de foliumzuur, gaat goed, vergeet het niet, haha!!

Ik moet volgende week dinsdag/woensdag ongi worden, maar kan ook al dagen ervoor, soms is mijn lf wat korter.
    We zullen zien.
    Vind het zeker net zo spannend als de eerste keer.

Heb je andere anticonceptie gebruikt nu sinds je dochtertje er is dan?

13. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Hai devil.

Ik heb er 5 maanden over gedaan om zwanger te raken van mijn zoontje*. En 3 maanden na zijn geboorte hadden mijn man en ik zoiets van we zien wel wanneer het weer raak is. Dat ging uiteindelijk heel snel want was meteen eerste poging in verwachting van ons dochtertje. Dus nu is het heel spannend wan ook dit is de eerste ronde en ben benieuwd ofdat we weer zo snel zwanger zullen raken. Ga er absoluut niet vanuit, maar zou wel super zijn natuurlijk.

Wij hebben vanaf Isa haar geboorte tot laatste menstuatie condooms tijdens mijn vruchtbare periode gebruikt. Ik heb een hele regelmatige cyclus, dust wist wanneer we op safe moesten spelen haha.

14. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Ooh sorry zafira,
    Had je onderschrift nog niet gelezen. Dat zal best zwaar zijn geweest? Was het een vroeg geboorte? (als je dat te indringend vindt moet je het aangeven hoor)

Maar wel spannend nu dan? Hoop het voor jullie!
    Dit is ook onze eerste ronde, maar we waren niet super actief tijdens de vruchtbare dagen, maar wel 1x voor de eisprong iig! Dus kan altijd raak zijn, we zien wel! Vruchtbaarste dag was nieuwjaarsdag, dus die hebben we zeker benut, haha

15. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Nee hoor vind het geen probleem om over ons zoontje* te praten.

We kwamen er met de 20 weken echo achter dat hij geen armen en benen had. Ook was er van alles mis met zijn ruggetje waardoor hij een zeer slecht en pijnlijk leven zou krijgen. We hebben toen onder begeleiding van het medisch team besloten dat het voor hem beter zou zijn om de zwangerschap vroegtijdig af te breken. Met 21.3 weken is hij dan ook geboren. Vlak voor de geboorte bleek hij al in mijn buik overleden te zijn. Het was zeker een heftige periode vooral alle onzekerheid die erbij kwam kijken. Wij hebben een verhogingskans van 25% op herhaling want blijkt dat mijn man en ik beide een chromosoom afwijking hebben. Op zich hoeft dit geen probleem te zijn, maar artsen durven het niet met zekerheid te zeggen.

Zelf denken we dat het gewoon echt dikke pech is geweest. Ons dochtertje is namelijk echt volledig goedgekeurd en is hartstikke gezond.

Wel staan we bij een volgende zwangerschap weer zwaar onder controle in het WKZ ( wilhelmina kinder ziekenhuis) totdat is gebleken dat het goed zit.

Hier mijn eisprong op 05-01 gehad. Heb meestal een lf van ongeveer 12 dagen maar heb besloten pas de 20 e te testen mocht ik nog niet ongie geworden zijn., Mezelf kennende houd ik dat niet vol hoor haha. Maar probeer het wel:D.

16. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Pffff even emotioneel momentje,
    Sorry!!

Wat heftig moet dit geweest zijn, en een kl*te keuze, maar hoor dat jullie daarin goed begeleid zijn!

Zelf hebben wij een dochter met een chromosoomafwijking..., waarbij ook epilepsie komt kijken, we weten niet wat de toekomst precies voor haar inhoudt, maar we Ijn super blij met onze kleine dame, ze is altijd vrolijk, en huilt niet of nauwelijks..., echt een voorbeeldig meisje dus!
    Tuurlijk hadden we het lieve anders gezien, maar als het zo is kun je er beter maar het beste van maken!
    Bij ons is ook gekeken naar erfelijkheid, maar L heeft dit zelf gemuteerd en is niet van ons beide afkomstig, dat is wel een geruststelling, maar ook bij een volgende moet de zwangerschap dus goed gecheckt worden.

Nou duimen nog een hele dikke week voor ons....

17. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@foliumzuur deze ga ik slikken als me menstruatie voorbij is.
    dan stappen we ronde 1 in.

@zafira jeetje wat heftig. wordt er gewoon stil van.
    sterkte...

18. SchoesjeR

@zadira heftig zeg, maar lees inderdaad ook dat jullie goede begeleiding hebben of hebben gehad.
    Hopen op een goede en vruchtbaar 2013 voor iedereen.
    Ik kan helaas geen @foliumzuur slikken. vorig jaar ben ik 4 maanden gestopt geweest met de Pil ook ivm kinderwens dit moest helaas weer gestopt worden omdat wij gingen trouwen 12-12-12, ik wilde niet zwanger zijn en trouwen ivm met o ja is zeker een moetje of ziek zijn die dag of ongi die dag.
    Ik slikte toen ik gestopt was met de pil Foliumzuur en had last van diarree snapte eerst niet waarvan en later via H.A gehoord dat het de foliumzuur was ik stopte ermee en 3 dagen later was het weg.
    Ik ga informeren bij de etos daar schijn je ook suplementen te hebben zonder erg geconcentreede folium erin dus ga denk ik die gebruiken. het schijnt ook te helpen tegen luie eierstokken en je cylcus te bevorderen. niet dat ik daar last van heb want vorig jaar toen ik gestopt was had ik netjes een cyclus van 26/28 dagen steeds.

Succes dames!

19. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Tjee devil, bij jullie is het dus ook niet allemaal zo vanzelfsprekend.
    Was het bij jullie meisje van te voren al zichtbaar op een echo of kwam het als complete verrassing.

SchoesjeR, let wel op met vitamine suplementen dat ze speciaal voor zwangere vrouwen zijn, ivm hoeveelheid vit a. Deze mag je namelijk niet te veel hebben, want is slecht voor een ongeboren kindje.

20. SchoesjeR

@zafira O dat wist ik niet zal het onthouden, het is inderdaad een suplement voor zwangere vrouwen. ga het wel vragen ja. dus niet te veel vit a.

thanks

Deel Deze Pagina