Zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chanan, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Hopen dat het niet nodig is!!

2. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Hallo!!
    Ook ik zou hier graag mee willen schrijven na 3 miskramen te hebben gehad! Ik ben vorige week gecuretteerd en had echt verwacht, mede doordat het de derde keer was, dat ik lamgeslagen zou zijn! Maar niks is minder waar, herken me ook in jullie verhaal, ik wil niet afwachten! Ik wil het liefste zo snel mogelijk weer zwanger zijn! Bloed nu nog na van curettage maar hoop snel weer een eisprong te mogen hebben.

Lov; wat een vreemd verhaal zeg! Lijkt me echt naar dat je lijf of niet helemaal meewerkt! Dan wil je zo graag verder! Ik hoop dat je hcg snel afneemt en je weer opnieuw kan gaan proberen.

Chanan; voor jou dus ook een curettage na 9 weken zwangerschap! Vond het een lastige periode; kindje leek al zo op een echt kindje! Ik op dat jou ook snel een plak- baby'tje gegund is!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja bijnamama ik was al zo blij dat de mk vanzelf ging....en nu dit.
    Maar jij hebt 3 mk'en gehad? Jeetje...

4. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Ik hoop echt snel op goed nieuws voor je!
    Ja,3 keer! Krijgen nu ook onderzoeken, maar geen idee wat ik daar van kan verwachten! Maar ben wel zo ver dat ik ALLES aan wil grijpen om een kindje te mogen krijgen! Ga vanaf nu vol goede voornemens aan de slag; gezonder eten, minderen met koffie..... Heb zelfs navraag gedaan voor accupunctuur! Ben normaal niet zo 'alternatief' maar ben nu tot alles bereid! Dit keer moet het gaan lukken!

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

#45 Lov23, 2 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2013
    Ja tuurlijk....snap je helemaal .... Je doet alles voor een kindje.
    Dan krijg je een onderzoek ( je vruchtje onderzoeken ze dan meen ik.p?) om te kijken of er ergens iets mis gaat meen ik.....maar lees vaak hier dat het niks oplevert. Zou natuurlijk ook fijn zijn want datnis hetngewoon domme pech geweest.....met alle respect hè!!!
    Was het 3 x achter elkaar of?

6. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    @bijnamama ik lees ook positieve verhalen over utrogestan. Wel te verkrijgen via internet maar normaal via de huisarts of gynaecoloog. Schijnt het progesteronlevel te verhogen wat weer beter is om een kind te behouden. Lees er maar eens over via google.
    Ik zat al te twijfelen om dit te doen na 1 miskraam. Denk dat ik het nog maar niet doe..

7. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    @beiden had een heel andere reactie nog voor mijn eerdere reactie geplaatst... Dus...

Nogmaals WELKOM. Helaas dan hier op dit onderwerp. En ja met 9 weken denk je toch wel onderhand van ach het zal wel goed komen. Had het hartje ook gehoord met 7 weken 5 dagen. Maar helaas...
    Met hoeveel weken waren de andere miskramen?
    Vreemd he zo een curettage!

Ik denk ook over acupunctuur. Leuk dat je mee komt praten.

8. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Goedemorgen allemaal!
    Nou, heb de knoop doorgehakt en ga volgende week naar de accupunctuur! Spannend! Manlief vindt het allemaal maar onzin,ach.... Hij heeft gelukkig op 31-12, net op de valreep, mijn zogverzekering aangevuld! Haha! Alternatieve geneeskunde is in THE pocket!

Love; ze gaan inderdaad het vruchtje onderzoeken, maar daarnaast ook andere onderzoeken zoals een chromosomen onderzoeken bij mij en manlief en een bloedstollingsonderzoek. Dat laatste onderzoek kan alleen pas 3 maanden ma de miskraam indien je niet opnieuw zwanger bent, maar daar ga ik niet op wachten.... Misschien eigenwijs; maar wil zo graag! Daarna gaan ze no meer onderzoeken doen, maar schijnt vaak ook niks op te leveren! Ik denk ook gewoon dat het domme pech was hoor! En anders iets met de bloedstolling, dat schijnt namelijk wel een erfelijk kwaaltje te zijn!
    Hoe gaan ze bij jou nu verder Lov? Blijft je HCG gemeten worden? Kan je ook alweer een eisprong krijgen of is dat nog niet mogelijk?

Chanan; ja, je leest heel veel over utrogestan! Maar schijnbaar zijn de Nederlandse artsen daar niet zo happig op..... Ik zal het eens vragen in het ziekenhuis! Het zomaar via internet bestellen vind ik ook een soort spannend.... Alsof je iets stiekems doet... Haha! Heb jij het idee dat het bij jou ligt aan je progesteron waarde?
    En hoe concreet zijn jou accupunctuur plannen?

Fijne dag allemaal, ik ben vrij en ga helemaal niks doen vandaag had ik bedacht! Heerlijk! Wel echt even gezond eten vandaag, want daar is het de laatste tijd echt een beetje mis gegaan....! Dus braaf aan het fruit!

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ergens zou het beter zijn asl er niks gks was he bijnamama...wat zegt je gevoel zelf erover?
    Komt er iets imn de familie voor dan?
    Nou gelukkig hoeft je man niks te doen met die acuupuntuur hahaha.

Bij mij gaan ze volgende week weer kijken.....is het gezakt dan in de gaten bluijven houden en is het weer gestegen dan wordt er weefsel weggehaald uit mijn baarmoeder...auw...
    Eisprong krijg ik volgens mij niet met zo`n hoog hcg nog....

10. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    @Lov: dat wachten is misschien wel het ergste hè? Vind het zelf ook heel vervelend dat het misgelopen is, maar als je direct weer door zou kunnen zou het het leed toch een beetje verzachten! Nu weer aan hè wachten en hopelijk dat cyclus weer op gang komt!

Ik denk zelf dat er niet veel uit onderzoeken gaat komen! Hartproblemen en embolieen komen veel voor in de familie; maar geen idee of dat erfelijk zou kunnen zijn? We zullen zien!

11. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Ik weet niet zeker of het aan mijn progesterongehalte ligt. De echoscopist had het over de placenta die kapot was gegaan. Volgens de gynaecoloog ligt de oorzaak doordat de kleine overleden is. Maar voor mijn gevoel kan het ook zo zijn dat de placenta of vruchtzakje niet goed ontwikkeld was. Maar dat zal ik wel nooit te weten krijgen.
    Hier geen bloed meer. Alleen een beetje bruinverlies. En de folder voor acupunctuur ligt al een paar weken thuis. Twijfel nog.....

Ben voor de tweede dag aan het werk. Ze weten het hier wel. Maar de meeste vragen er bewust niet naar. Maar goed ook... anders komen de tranen weer.

12. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    @Chanan; nog steeds bruinverlies? Vervelend! Heb je enig idee of er al wel weer een eisprong aan komt of ben je daar helemaal nog niet mee bezig?
    Bij mij weten de collega's s het ook! Bij de kerstborrel zat ik niet aan de wijn, dus ze hadden het al snel door! Aangezien ik vakantie heb heb ik maar een mail gestuurd waarin ik heb verteld dat het mis gegaan is, maar zie er erg tegenop iedereen weer onder ogen te moeten zien komen!

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja meiden dat lijkt me ook erg hoor...je wilt liever in een hoekje kruopen he...sterkte!

Bruinverlies kan volgens mij wel gewoon.....heb het hier ook nog wel.

Bijnamama is idd fijn als je gewoon gelijk door zou kunnen gaan....maar nu twijfel ik toch of ik niet eerst even ongi wil worden..Het gaat zo vreemd nu bij mij....

Chanan bij mij zagen ze dus gelijk dat de vruchtzak al niet meer goed was.....;)

14. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Ik had normaal pas een eisprong bij 40 dagen. Zal nu wel langer duren denk ik. Ik temperatuur al wel.

De reacties van collegas zijn vooral troostend gelukkig. Veel kaartjes en bloemen gehad. En nu keep my head up. Het is niet anders....

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

wel lief........
    Komt goed.......zwanger worden kunnen we al....dat is stap 1

16. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Dat is waar Lov. Nu nog een portie geduld. Zo benieuwd wat mijn cyclus gaat doen nu.

17. Chanan

Chanan Bekend lid

5 aug 2012
    633
    0
    16
    Flevoland
    Net een test gedaan. Resultaat super licht tuur streepje. Dus echt nog een klein restantje van hcg. Wist niet dat ik daar zo blij mee kon zijn. Denk dat de curettage dan wel goed gegaan is.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Aaah heerlijk meid....! Is zeker goed gegaan anders was je test iet lichter nu

19. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Wat fijn Chanan!!

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wat gaan jullie dit weekend doen dames?
    I, heb straks een verjaardag....zondag bezoek, en dan begint het normale leven weer....de oudste weer naar school

Deel Deze Pagina