Zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door juf21, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Ik heb een tijd geleden denk ik een miskraam gehad. Ik was de pil een paar keer vergeten, en een paar maand later verloor ik midden in mijn pilstrip opeens heel veel bloed. Dit ging gepaard met heel veel pijn.
    Ik heb er toen niet veel aandacht aan besteed, want het was toch al gebeurd.
    Maar nu zet het mij aan het denken: kan ik wel gewoon zwanger worden nu? Of kan het zijn dat er nog iets achter is gebleven in mijn baarmoeder /eileiders o.i.d waardoor het niet lukt? Zal ik naar de huisarts gaan? Wat zouden jullie doen?

2. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hoi juf,

Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad.
    Ik neem aan dat je inmiddels met de pil bent gestopt, aangezien jullie bezig zijn voor een kindje?
    Als je wel gewoon ongesteld wordt, is het vrijwel onmogelijk dat er nog iets achter is gebleven van de miskraam die je hebt gehad. Je zou dan waarschijnlijk veel pijn hebben en niet meer menstrueren.
    Als je daar geen last van hebtmligt het waarschijnlijk niet daar aan dat het nog niet wil lukken om zwanger te worden.
    Ik zie dat je nu in ronde 8 zit. Dit is nog vrij normaal hoor. De huisarts kan momenteel denk ik nog niks voor je doen.
    Pas als je na een jaar nog niet zwanger bent, gaan ze volgens mij pas kijken.

3. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Bedankt voor je reactie, Ammie.
    Inmiddels ben ik inderdaad gestopt met de pil natuurijk. Ik maakte me verder ook nog geen zorgen, maar ik las vorige week dat er wat achter kan blijven na een miskraam, vandaar dat ik toch aan mezelf ging twijfelen, omdat ik destijds niet naar de huisarts ben geweest.
    Fijn om te lezen dat er bij een normale cyclus met normale menstruatie waarschijnlijk niets aan de hand is. Dan ga ik daar gewoon op vertrouwen Bedankt!

Deel Deze Pagina