De titel zegt het al wie heeft dit ook? We hebben vorige week onze 2e vmk gehad en en heb vanochtend een echo gehad om te kijken of alles schoon is en dit was zo gelukkig. Al vond ik het best emotioneel omdat we eigenlijk het hartje kregen te zien . Nu willen we er deze maand weer voor gaan maar ik ben zo bang dat het weer misgaat
Dat kan ik heel goed begrijpen hoor. Ik heb een miskraam met 8 weken gehad en een vroeggeboorte met 23 waarna mijn zoontje is overleden. Zwanger zijn is ook niet mijn favoriete bezigheid. Helaas moeten we er doorheen. De angst zal nog wel even blijven totdat je over die magische 12 weken grens heen bent. Maarja desondanks hoop ik dat je snel weer zwanger bent en wil ik je even veel sterkte wensen!
Dank je voor je lieve woorden! Oh wat erg met 23 weken. Ik denk dat die 12 weken ook niks zullen betekenen want ik hoor zoveel verhalen die me zo bang hebben gemaakt dat ik pas opgelucht ben als ik het in mijn armen heb. Mijn schoonzus had een miskraam met 36 weken
Ik heb helaas 4 miskramen gehad dus snap je angst maar wat was ik blij toen het eindelijk goed ging m.b.v. Medicatie! Heb je al onderzoeken gehad?
Jeetje wat erg! Ik weet dat er veel zijn die het veel erger hebben meegemaakt maar toch blijft het voor jezelf erg. Ik heb morgen een afspraak met de gynecoloog dus ben benieuwd wat ze daar gaan doen? Wat is er bij jou uit het onderzoek gekomen dan?
Je angsten zijn heel herkenbaar. Als je het eenmaal meer dan 1 keer hebt meegemaakt steekt de angst erg op!! Zelfs na 1 keer al bij sommigen. Zwanger worden en blijven is niet zo vanzelfsprekend als we vroeger dachten of hoopten! Het enige wat ik nu weet is dat ik niets aan de uitkomst kan veranderen. Stressen helpt niemand... Het gaat zoals het gaat, het leven zal je de uitkomst geven die het moet zijn. Met die gedachte kan ik loslaten. Deze maand gaan wij er weer voor- ik hoop dat ik zo helder van geest blijf als ik eenmaal die positieve test heb... We zullen zien Maar voor nu: heb vertrouwen in jezelf en je partner. En... Ook in het leven. Misschien gaat het nog een keer mis, maar uiteindelijk krijgt 99% met dit probleem uiteindelijk een gezonde baby- voor sommigen is er alleen een lange adem voor nodig. Sterkte meid! En succes!!
Hier ook dezelfde angst In december en nu in maart een miskraam gehad en wil echt heel graag weer zwanger worden, maar ben zoooo bang dat het weer misgaat. Toch gaan we er wel meteen weer voor. Hopelijk krijgen we allemaal snel weer een positieve test en blijft het gewoon goed gaan
ik begrijp je ook heel goed....nu zeker maar het kan ook goed gaan en dat gaat bij jou zeker lukken,daar duim ik voor!
Wat erg voor je schoonzus Maar gelukkig zijn dat hele grote uitzonderingen, de kans dat het na 12 weken nog fout gaat is zoooo klein. En waarschijnlijk krijg je bij de volgende zwangerschap een vroege echo zodat je al snel zeker weet dat er een hartje klopt en word je extra goed in de gaten gehouden. Voor mij is dat in ieder geval een heel fijn gevoel. De volgende keer gaat het gewoon goed, driemaal scheepsrecht!
hallo, ik weet wat je doormaakt nu, heb ook 2 * , maar ben nu opnieuw bijna 8 weken zwanger maandag mogen gaan voor echo, en er was een hartslag. echt genieten kan ik niet hiervan, doodsbenauwd ben ik maar we kunnen alleen maar hopen dat het goed blijft gaan. ik hoop dat het voor jou ook snel goed mag komen!
Wat een lieve reacties allemaal <3 Ik hoop voor degene die er ook weer voor gaan dat we snel een wondertje in onze armen hebben en voor de zwangeren geniet ervan!
Zwanger zijn na 1 of meerdere miskramen is gewoon enorm angstig. Ik hield mezelf voor dat het de enige weg was om mijn diepste wens in vervulling te laten gaan en putte daar de kracht uit om het nogmaals te proberen.. Genieten is er de eerste weken niet bij helaas, maar als er eenmaal een wondertje in de armen ligt dan slijt de pijn. Sterkte!
Uit het bloedonderzoek is gekomen dat ik het antifolispidensyndroom heb wat inhield dat ik heel de zwangerschap tot week 37 fraxiparine moest spuiten en ascal moest slikken.
Jeetje meis, wat verdrietig... Knap dat je er gelijk weer voor wil gaan! Na een goede zwangerschap en bevalling van mijn dochter in juni 2011 besloten wij in juni 2012 voor een 2e wondertje te gaan. Helaas heb ik afgelopen januari een MA gehad bij 7w2d en afgelopen woensdag was mijn 2e miskraam een feit bij 4w6d Ook hier zit de schrik er goed in, zal het ooit nog goed gaan? Om mijn lijf wat rust te geven nemen we nu even 3 maandjes rust, maar de wens voor een 2e wonder is inmiddels groter dan ooit!!! Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk snel een goede zwangerschap toe
Het enigste wat ik kan zeggen is houd hoop! Ik heb in 2011 een miskraam in juni gehad met 13+4 weken In nov 2011 een MA van een tweeling met 10 weken In jan een miskraam met 4+6 weken Daarna in maart een positieve test en o wat was ik bang! Ik kon en durfde gewoon niet te genieten Maar zoals ik al zei houd hoop op 7-11-2012 is een pracht meisje geboren godzijdank (L) HOe zwaar de miskramen zijn en hoeveel verdriet ze doen. Zo een klein wondertje verzacht de pijn die je heb moeten doormaken totdat dit wondertje zich aan diende
Oooh wat heerlijk en fijn om te horen dat je toch een mooi wondertje hebt gekregen, en fijn om wat positieve verhalen te horen
ik in februari en nu net dus ook zo dicht bij elkaar...gaan ze bij jou iets onderzoeken ofzo of niet nodig?
Wat verdrietig ook voor jou Mol Bij mij gaan ze geen onderzoeken doen, bij jou wel? Ik werk zelf in het ziekenhuis op de polikliniek Gynaecologie & Verloskunde, dus ik kan wanneer ik wil altijd advies vragen aan 1 van de gynaecologen daar (handig!) Heb mijn situatie voorgelegd en daarna via de site van de NVOG deze folder gelezen: NVOG (zoek in het rijtje naar 'herhaalde miskraam') Zeker omdat ik al eens een gezonde zwangerschap heb gehad van mijn dochter, is de kans erg klein dat ze wat vinden. Waarschijnlijk is het 2x 'gewoon dikke pech'. Op dit moment zit ik op dag 6 sinds mijn (v)mk is begonnen en ik kan zeggen dat het bloedverlies en de buikpijn eigenlijk gewoon hetzelfde zijn verlopen als wat ik tijdens een menstruatie gewend ben. Dat gaf de gyn ook aan ("je moet het zien als een paar dagen overtijd en dan toch een menstruatie, het was geen zwangerschap met al een vruchtje en vruchtzakje"). Ik ben blij dat het deze keer zo verloopt, in januari heb ik 19 dagen gevloeid en daarna moest ik voor curettage Ga jij je lichaam wat rust geven, of toch gelijk weer verder? Sterkte aan alle dames met 1 of meerdere mk's!!!