Tis of ik mijzelf terug lees. In merk (klop ook af) dat ik ook niet veel problemen hem met zwanger worden, maar blijven plakken is wel een dingetje. En jij gefeliciteerd! Spannend! Succes met de laatste loodjes, al kan het nog 12 weken duren
Wat rot meis, veel sterkte toegewenst want een miskraam is heel verdrietig.. en meerdere is al helemaal grof gezegt k*t. Maar heb vertrouwen want het kan echt! Ik heb in april een miskraam gehad met 5wk en ik had in mei weer een positieve test in mijn hand. Zie mijn banner.. onze zoon doet het super! Vruchtbaarder na miskraam geloof ik niet in, maar ik geloof wel dat sommige meiden gezegend zijn die snel zwanger worden. Ik hoop dat je snel een mooie test in handen heb
Wij zijn ook bezig voor ons 2e kindje en heb intussen 2 miskramen meegemaakt. Ik heb nu m'n 1e menstruatie na de laatste miskraam. Zou leuk zijn als je vruchtbaarder bent na je miskraam
Wat ontzettend sneu dat je nu al 3 miskramen hebt moeten meemaken. Ik geloof er niet zo in dat je vruchtbaarder bent na een miskraam, want velen moeten er ook daarna weer heel lang op wachten. Ben zelf wel snel daarna zwanger geraakt, mijn allereerste zwangerschap ging mis en was binnen 3 maanden in alweer verwachting van mijn zoon. Maar nu laat een broertje of zusje al 1,5 jaar op zich wachten. Ik denk dus dat er weinig van te zeggen valt. Sterkte in ieder geval!
Wat rot voor je dat je dit twee keer achter elkaar meemaakt misschien geeft het troost dat het eerder bij je eerste kindje ook goed is gekomen, hopelijk lukt het de volgende keer weer voor de 2e. Ik maak me ook druk over de volgende keer, net zoals ik al een aantal keer gelezen heb hierboven 1e keer meteen zwanger geworden en voor mijn gevoel zou het nu weer snel kunnen gaan... maar het kan ook lang duren. Voel me er zo onzeker door en denk ook veel te veel na bij alles wat ik voel. Het is niet zo vanzelfsprekend dat het allemaal goed gaat helaas... succes allemaal!
Wij hadden 19 juli een miskraam, misgegaan bij 5-6 weken. Natuurlijk zo ontzettend jammer... Ik raak altijd snel zwanger, en daarmee bedoel ik in ronde 1 of 2. Doormiddel van ovulatietesten mijn ei gevonden, dus ben nu in afwachting van mijn nod. Dus laten we hopen dat ik snel weer zwanger ben
Lief dat je het vraagt, was het helemaal vergeten het hier ook te posten Ik ben schoon, dat is superfijn!! Ik had alleen niet zo'n geweldige gynaecologe, wat een muts zeg. Ze liep al 20 minuten uit. Het was snel snel, moest het vooral de tijd geven want het is emotioneel heel zwaar en pfffff ik dacht echt, jemig meen je dat nou? Tuurlijk is het niet leuk maar na 3x is het enige wat ik nog wil zwanger worden. Kreeg niet echt antwoorden op vragen die ik tussendoor wilde stellen. Zo zei ze ineens ik ga je heel veel sterkte wensen... ik dacht echt huh?? Ik zei ook maar ik dacht dat we vandaag uitgebreid zouden hebben over onderzoeken etc. Nee daar moet je eerst een verwijzing voor hebben van de huisarts. Je kunt je de volgende keer weer melden bij een verloskundige... allemaal nieuwe dingen die mij 1,5 week geleden niet verteld zijn. Zo irritant... Dus de verwijzing van de huisarts ligt klaar en ga vanmiddag bellen voor het maken van een afspraak bij de gynaecologe waar ik toen was. Zij was zo vreselijk aardig. Hoe is het met jou?
@Vaatdoek Nou ja zeg, wat een ontzettend naar gesprek is dat dan geweest... Ik vind het heel knap dat gynaecologen en fertiliteitsartsen zo lang studeren en zo slim worden, maar het lijkt wel alsof sommigen daardoor al hun manieren kwijtraken of zo? Fijn dat je een afspraak hebt ingepland met die andere gynaecologe. Het is zo belangrijk om je gehoord te voelen, vooral als het om zoiets intiems als vruchtbaarheid gaat. Laat je even weten wanneer de afspraak gaat zijn? Wel heel fijn dat je schoon bent, trouwens. Hier gaat het gewoon zijn gangetje. Ik had vorige week een HSG en die heeft helaas mijn cyclus overhoopgegooid, dus het kan zijn dat deze ronde verloren is. Maar hopelijk hebben de sterren mooie dingen voor ons in petto in september!
Klopt helemaal, dit zijn dingen je wilt verder maar ook serieus genomen voelen. Dit was echt een gesprek van snel hop hop en hebben we weer tijd ingehaald. Heel vervelend, maarja ze is nog jong, denk jaar of 30, dus nog een hoop te leren... Jee wat jammer zeg. pff dat je cyclus daar zo van in de war kan raken... vervelend, maar inderdaad ik hoop het ook!
Wij mochten na de mk niet eerder dan 6 weken erna starten met opnieuw klussen. Achteraf heb ik onze gyn daar inwendig om vervloekt, want ik lees ook alleen maar dat iedereen de maand volgend op de mk weer zwanger is geworden.. Bij ons heeft het na de mk nog 2 jaar geduurt voordat ik weer zwanger was. Sterkte met het verwerken van je recente mk.
Wat fijn dat je zwanger bent! Gefeliciteerd. Ja nou ik voel zelf echt wat goed voor mij is, heb het zelf een keer eerder meegemaakt direct zwanger te zijn na miskraam, dus het kan allemaal gewoon. Het is vaak mentaal en fysiek of je er klaar voor bent, en natuurlijk evt. complicaties van een behandeling. Nou, wij zijn er klaar voor
Dankjewel, dit is inmiddels al de 2e keer na de mk én wonder boven wonder spontaan! Je doet er idd. goed aan om gewoon goed naar je lichaam en geest te luisteren. Ik wou dat ik in die tijd ook niet zo stellig het advies van de gyn had gevolgd..... Ik nam haar standpunt gewoon klakkeloos voor waar aan en pas tijden later begreep ik dat ik zélf ook een (andere) keus had kunnen maken. Zó murw was ik van de mk.. Overigens kregen we datzelfde advies na mn laatste bevalling: pas vrijen na 6 weken. Nou, dit keer hebben we mooi niet geluisterd haha
Haha goed bezig!! Nou superleuk zeg! Doen wat goed voelt, maar een eerste keer denk je ook dat iedereen gelijk heeft vooral een arts, maargoed. Ik had dat advies nooit gekregen omdat ik toen bij de VK liep, die zei je bent schoon dus kijk maar hoe je je voelt, nou met ons zoontje als resultaat hahaha! Hoop snel weer!