Zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Cinta, 8 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinta

    Cinta Lid

    12 dec 2012
    32
    1
    8
    #1 Cinta, 8 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2021
    Hallo,

    Ik heb op 30 januari een miskraam gehad. Ik was 6 weken zwanger en de miskraam is vanzelf gestart. Het herstel is vlot gegaan. Tussen 25 en 27 februari heb ik wat last gehad van kramp, minimaal bruinverlies/oud bloed. Ik dacht dat dit de start was van een menstruatie en had me ingesteld op dat deze best heftig kon zijn. Maar er heeft niks doorgezet. Voor de zekerheid heb ik een zwangerschapstest gedaan. Deze was negatief. Kan het zijn dat het toch een soort van kortstondige menstruatie is geweest? Herkend iemand dit?
    Ik vind het soms toch wel lastig het afwachten en niet weten waar we aan toe zijn. Kan nu ook niet goed inschatten wanneer m’n eisprong is of wanneer een nod volgt
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.817
    7.146
    113
    Vrouw
    Kan idd zijn dat dit toch je menstruatie was. Die kan heel anders zijn na een miskraam en hoeft ook echt niet perse veel heftiger te zijn. Het kan ook nog oud bloed zijn geweest van je mk. Je kunt evt over een paar dagen een ovulatietest doen.
     
  3. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Ik herken het wel, maar dan waren het resten van een miskraam. Heb je na je miskraam een echo gehad om te kijken of je baarmoeder schoon was?
     
  4. Cinta

    Cinta Lid

    12 dec 2012
    32
    1
    8
    Restant na miskraam lijkt mij ook aannemelijk. Ik heb wel een controle gehad op 1 februari en toen was m’n baarmoeder al zo goed als schoon.
     
  5. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Hoe is t nu?

    Ik heb 29 januari een miskraam gehad. Opgewekt met pillen. Vruchtje 8 weken.

    Tot op heden nog geen menstruatie gehad wel bijna continu wat spotting. Ook een periode heftiger waarvan ik dacht dat t een menstruatie was maar geen krampen oid gevoeld.

    Intussen 4 controle echos gehad en alles is in orde en alles zou opgang moeten komen.

    Ovulatie testen zijn vaak opgelopen maar nooit een werkelijke eisprong gehad. Meet mijn tempratuur.

    Het afwachten duurt frustrerend lang.
     
  6. Cinta

    Cinta Lid

    12 dec 2012
    32
    1
    8
    25 maart is mijn menstruatie begonnen. Wel echt minimaal en kort (3 dagen). Ik had me ingelezen over hele heftige menstruaties na een miskraam, maar dit hoeft dus blijkbaar niet zo te zijn. Hoe het zit met m’n eisprong weet ik nu niet zeker want ik gebruik geen ovulatie testen.
    Maar we laten het op z’n beloop en zien het wel. Ik kan het nu (na m’n menstruatie) wat beter loslaten.

    Ik hoop voor jou dat je snel meer duidelijkheid hebt. Snap dat het afwachten frustrerend is! Succes/sterkte!

     
  7. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Dat klinkt een beetje als wat ik ook heb gehad... heb 1x 6 dagen licht bloedverlies gehad, toen een paar dagen niet en toen nog 1x 5 dagen licht bloedverlies. De gynaecoloog zei tegen mij dat ik dit ook moest zien als een menstruatie. Als dat zo is moet ik nu rond mijn eisprong zitten. Ik doe ook geen testjes meer. Tempratuur nog wel maar sta op t punt daar ook mee te stoppen. Voor mijn gevoel moet ik eerst nog even heftig, of ouderwets, ongesteld worden. Het gevoel hebben van een soort reset. Herken je dat? De bloeding was er wel laatst maar ik herkende t niet als menstruatie.

    Afwachten maar weer. Helaas kunnen we niets anders doen. Wel fijn dat ik niet de enige ben. :)
     
  8. Cinta

    Cinta Lid

    12 dec 2012
    32
    1
    8
    Ja hier precies zo. Ik dacht ook eerst dat ik maar niet ‘echt’ ongesteld werd. Een miskraam meemaken is al heel naar en dan die onzekerheid en frustratie over de cyclus daarna, niet leuk!

    Maar je bent zeker niet de enige :)


     

Deel Deze Pagina