Ik heb even een vraagje. Elke maand opnieuw heb ik licht bloedverlies (soms rood, soms bruinig) vanaf een paar dagen na mijn eisprong totdat ik eigenlijk ongesteld moet worden. Op m'n NOD worden de bloedingen dan ook heviger en krijg ik mijn menstruatie door. Mijn gynaecoloog zegt elke maand 'wacht nog even af' en heeft hier eigenlijk geen uitleg voor. Maar ik heb het er een beetje mee gehad ondertussen. Dit is al 5-6 maanden aan de gang. Ik heb elke maand een eisprong en mijn cyclus is heel regelmatig en heeft een normale duur. Wat kan dit zijn? Een onstabiele baarmoederwand (dat die al beetje afbreekt vanaf mijn eisprong door bv. te laag progesterongehalte)?
Dit is inderdaad best gek ja, ik heb al veel gelezen maar dit nog niet. Ik zou nogmaals aankloppen bij de huisarts of gyn en vragen of ze hier naar willen kijken, dat je je zorgen maakt. Je weet nu niet wanneer je echte ongi begint en wat de bloeding ervoor betekend. Misschien dat andere meiden hier van gehoord hebben, maar voor mij een raadsel. Vooral als het al 6 maanden lang is. Als het jou niet lekker zit, gewoon bellen! Het is jou lichaam en laat ze er maar eens naar kijken. Grote kans dat het zo is op te lossen. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Heel erg bedankt voor je antwoord, Star87. Ik dacht in het begin dat mijn lichaam nog een beetje moest wennen aan het stoppen vd anticonceptie, maar dat is het echt niet. Ik heb op 11/10 een miskraam gehad, op 8 weken. Ik was dus eigenlijk redelijk snel zwanger. Mijn gyn had dit totaal niet verwacht, gezien de bloedingen die ik dus steeds heb tussen mijn eisprong en mijn menstruatie. "Pech gehad" zegt hij. Maar ik vind het toch maar vreemd. Tijdens die 4 weken tussen m'n NOD en m'n miskraam heb ik maar een paar dagen géén bloedverlies gehad... Ik dacht dat het misschien over zou zijn nu ik een keer zwanger was geweest, maar niet dus, die bloedingen blijven gewoon hetzelfde... Ik wacht nog af tot ik m'n echte menstruatie door krijg en ga dan toch (nog maar eens) contact opnemen met de gynaecoloog. Niemand die dit ook heeft gehad?
Ik zou vragen aan de gyn of hij na de eisprong om de 3 dagen bloed willen laten prikken om zo de waarden van de progesteron en oestrogenen in de gaten te houden. Misschien dat er dan evt utrogestan toegediend kan worden..