In januari besloten mijn vriend en ik voor een 2e kindje te gaan. Ik raakte gelijk zwanger, maar... ik kreeg een miskraam na 6 weken. Wat een heftige gebeurtenis en wat heb ik dat dus altijd onderschat. Na de miskraam raakte ik gelijk weer zwanger, dat had ik niet verwacht! Maar op de dag van de 1e echo kreeg ik weer een miskraam na 7 weken. Bij de vk kregen we het advies 1 cyclus te wachten, dat hebben we gedaan. Als het goed is zit ik nu weer rond mijn vruchtbare dagen, maar ik moet zeggen dat alle spanning er behoorlijk in hakt. Zal het lukken weer zwanger te worden? En als het lukt, zal het dan nu wel blijven zitten? Ik ben benieuwd of er hier meiden is een soort gelijke situatie zitten en ook na miskramen weer zwanger proberen te worden.
Veel mensen onderschatten het krijgen van een miskraam. Het is erg heftig vooral wanneer er meerdere achter elkaar komen. Masr je wens is er dus krabbel je weer op en ga je t opnieuw proberen. Genieten zit er niet meer in.. Wij gaan nu voor de 5e keer proberen om zwanger te worden.
Jeetje, dat is helemaal heftig Opzich genieten wij nu nog wel, maar het is allemaal wel een beetje op afspraak. Ik had gelezen dat je het het beste om de dag kan doen tijdens de vruchtbare dagen, dus dat doen we dan nu. Tja, dan gaat het opeens dus toch op 'afspraak'. Eigenlijk wilde ik dat niet, maar wil er toch alles aan proberen te doen dat het nu wel lukt en goed gaat. Wat heb jij gedaan/doe jij voor het verwerken van je miskramen? Ik krijg hier vaak te horen, je bent jong het komt nog wel, je hebt al een gezond kindje. En dat is allemaal waar, maar het helpt niet. De wens blijft!
Ik ben iedere keer heel snel zwanger. 1e of 2e ronde dus dat moeten gaat hier nog niet echt op. Tbis meer angst nu wat als t weer zover is.. Ik ben een pasr keer bij een psycholoog geweest. Heb in 2 jaar iets te veel voor m'n kiezen gekregen. Dit heeft wel geholpen.
Het is erg heftig he, Ilsje.. veel sterkte.. Die onzekerheid en spanning is inderdaad erg heftig. Kun je er wel goed met je man over praten? Ik heb in het afgelopen half jaar 3 miskramen gehad. De eerste keer was ik rond de 10 weken, dat was een missed abortion. Daarna raakte ik in maart weer zwanger, maar na een aantal dagen kreeg ik een miskraam. De maand daarop hetzeflde verhaal. Ik was direct weer zwanger, maar ook weer een paar dagen een miskraam. Die derde keer was erg heftig, omdat ik er helemaal niet meer vanuit ging dat het fout zou gaan. Ik kon daarna naar de gynaecoloog voor bloedonderzoeken. Het eerste onderzoek was een chromosomenonderzoek, daar krijgen we denk ik volgende week de uitslag van. Daarna mag ik ook een tweede bloedonderzoek laten doen tijdens mijn menstruatie en als ik dat onderzoek nu wilde doen, moesten we een ronde overslaan. We hebben ervoor gekozen om geen ronde over te slaan en dat bloedonderzoek uit te stellen. We zijn nog geen jaar bezig, en de laatste twee keren is het waarschijnlijk bij de innesteling fout gegaan. Dat kan gewoon domme pech zijn dus ik wil nog een paar keer zo proberen en over een paar maanden wellicht dat bloedonderzoek laten doen. Ik vind het nu op de een of andere manier nog wat te vroeg daarvoor. Deze ronde hebben we geen ovulatietesten gebruikt, en alleen seks wanneer we er zelf zin in hadden. Ik wist door mijn afscheiding wel wanneer ik rond mijn vruchtbare dagen zat. Dit heeft me zo veel meer rust gegeven. Ik was er helemaal niet meer zo veel mee bezig.
Net zoals Zonnetje zijn we nu op weg naar onze 5e zwangerschap, de laatste 3 miskramen waren er letterlijk 3 op rij. November een biochemische, december gelijk weer zwanger, hartje gestopt op 8 weken & curretage om te laten onderzoeken.. 1 maand pil en daarna gelijk weer zwanger wat een lege vruchtzak werd. En vervolgens er een baarmoederslijmvlies ontsteking (Endometritis) aan over gehouden. Nu moesten we ook in principe een ronde overslaan, wat we niet echt hebben gedaan.. Voel me daar niet goed bij om dat te doen. Maar zoals de gynaecoloog zegt, de kans na 2 miskramen is nog steeds 80-85% dat de volgende wél goed is. (= ongeveer evenveel als een koppel zonder miskramen). Na 4 miskramen heb ik nu nog 75% kans dat de volgende zwangerschap wel blijft. Nog steeds een hogere kans dat het goed komt dan dat het terug slecht afloopt... Pas na 6 miskramen zou het zakken naar 50% kans..
Wat een heftige verhalen, zo zie je maar weer... veel mensen maken dit mee helaas Ja ik kan er met mijn vriend best goed over praten. Hij is (gelukkig) wel veel positiever ingesteld dan ik. Ovulatietesten heb ik nooit gebruikt, maar heb wel een app en daardoor weet ik wel ongeveer wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. En was ook steeds snel zwanger dus dat is ook positief. En we hebben al een gezond kindje, dus we weten dat het kan. Anders is het denk ik nog veel heftiger!!
O ja en toen wij vorige maand dus niet probeerden op advies van de vk, daalde mijn stemming echt enorm!! Nu voelt het fijner, want er is weer hoop!
Heftig! Ik heb helaas ook 3 miskramen gehad in 6 maanden tijd en heb sinds vandaag weer een mega tuurstreep. Het is vreselijk om mee te maken en heb het zelf ook totaal onderschat. Heel fijn dat je weer rond je ovulatie zit. Dan kan je tenminste weer iets doen aan je kinderwens. Ik twijfel nog aan de onderzoeken maar heb wel alvast een afspraak gemaakt met de gyn. Gewoon om eens met een proff er over te praten.
Heftige tijd heb je meegemaakt. Ik snap je vragen heel goed. Het is allemaal ook zo onzeker na een miskraam. Ikzelf zit nu ook in ronde 1 na een miskraam. 2 weken na curettage was ik op controle bij de gynn. Die vertelde me dat het er weer netjes uit zag en er al weer een eitje aan het groeien was. Er werd uitgerekend wanneer het eitje zou springen. We hoeven dus geen eerste menstruatie af te wachten om er weer voor te gaan. Erg spannend allemaal. Ik hoop dat je weer snel zwanger mag zijn van een mooi gezond kindje!
O ja, de tuurstreep ook zo herkenbaar! Wanneer is/was je nod? Spannend hoor!! En inderdaad, voor mijn gevoel kunnen we er nu weer wat aan doen en is er dus hoop.
Het zwanger worden na herhaalde miskramen is inderdaad ook heel erg spannend en zelfs een beetje eng. Hopelijk mag het bij ons allemaal snel een keer goed gaan! Ilsje: Dat is zeker een goed teken, dat je snel weer zwanger raakt. En inderdaad, je hebt een gezond kindje dus dat betekend dat het wel kán lukken Een fijne gedachte lijkt me Dat kan ik me heel goed voorstellen dat het zo'n effect had op je stemming! Je wilt zo graag en als je dan verplicht op pauze wordt gezet, dan is dat enorm frustrerend. Fijn dat je je nu wel weer wat beter voelt. Ik had het in het begin van deze ronde ook, omdat de gyn zei dat we ook beter konden wachten ivm het bloedonderzoek. Maar nadat we de beslissing hebben gemaakt om dat bloedonderzoek uit te stellen, was dat zo'n opluchting! Dat heeft er bij mij trouwens ook mee te maken omdat er nog meer onderzoeken bezig zijn. We zitten dus in dat chromosomenonderzoek en daarnaast zit ik ook in een erfelijkheidsonderzoek ivm veel kankergevallen in de familie. Ik vond het allemaal een beetje te veel worden. Dus de beslissing om dat andere bloedonderzoek even uit te stellen was een enorme opluchting. Vakantieganger: Akelig is dat, die tuurstreepjes! Maar je ziet in elk geval wel iets, dus dat is al een stapje in de goede richting. Ik hoop echt dat jouw testen snel mooi mogen oplopen en dat we jou over een paar dagen mogen felicitereen! Mootje: Spannend meis, voor jou ook veel succes! Wel erg fijn dat alles er weer goed uit zeg en dat je niet hoeft te wachten. Ik zit nu rond mijn nod denk ik. Ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest, maar de afgelopen maanden is mijn cyclus elke keer rond de 35 dagen geweest. Morgen is cd35 dus dan is mijn uiterlijke nod denk ik. Ik voel aan alles in mijn lichaam dat ik weer zwanger ben. Ik ga zondag denk ik testen. De vorige twee maanden liepen de testen niet meer op na een aantal dagen. De streepjes waren duidelijk maar nog erg licht. Toen ben ik ook op 12dpo begonnen met testen. Terwijl ik een lf van 15/16 dagen heb. Dus dat was voor mijn cyclus nog erg vroeg. Ik ben echt benieuwd zondag.. ik hoop (áls ik zwanger ben), dat de innesteling nu wel goed is gegaan en dat ik een donkerder streepje dan de vorige keren mag zien.. Pff wat is dit eng zeg!