Overal zwangere vrouwen zien.....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama1803, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Wij zijn al meer dan een jaar bezig om zwanger te worden maar wil maar niet lukken. Nu valt me de laatste weken op dat ik overal waar ik/wij komen zwangere vrouwen zien lopen. Soms vinden we dat best moeilijk en denken dan dat willen wij ook zo graag. Hebben jullie dat ook? En hoe gaan jullie daar mee om? Het lijkt soms wel of het expres is wat natuurlijk niet kan maar echt overal waar we komen zien we er minstens wel 2 die zwanger zijn.

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ja als je er mee bezig bent zie je ze overal lopen hè, je let er nu veel meer op. Frustrerend dat het nog niet wil lukken. Ik probeer het altijd gewoon maar te negeren en me vooral met mezelf bezig te houden.

3. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Daar zit wel wat in wat je zegt maar aangezien we al meer dan een jaar bezig zijn valt het me nu pas de laatste weken op.... ze komen van alle kanten haha... laten we hopen dat het soort voor teken is😉 zelfs de juffrouw van mijn zoontje is zwanger en zeker 3 moeders van klasgenootjes. En zo lopen er op school ook echt veel rond. Zal wel een vruchtbare periode zijn haha..... soms vind het ik best moeilijk en heb gauw de neiging om te vragen hoe lang ze bezig zijn geweest om zwanger te worden om daar een soort troost uit halen ofzo misschien.

4. candle85

candle85 Actief lid

19 jun 2015
    484
    67
    28
    Heeel herkenbaar! Ik krijg om me heen allemaal vriendinnen die vlot zwanger raken van nummer 1 of 2. Wij nu een jaar bezig voor ons eerste kindje maar mocht nog niet lukken helaas. Mijn beste vriendinnetje heeft onlangs verteld dat ze in verwachting is, heel blij natuurlijk voor haar. Maar toch voelde ik een steekje jaloezie. Ik ben er deze ronde daarom alleen maar meer bezig mee geweest, het moest raak zijn. Kon het na een positieve ovulatietest bijna niet meer loslaten. Begon al op dag 9 dpo te testen. Had allerlei symptomen, maar gisteren toch ongesteld geworden en zwaar teleurgesteld. Deze maand werd ik geleefd en dat wil ik niet nog een keer. Met mijn man afgesproken om wel ovulatietesten te gebruiken, maar pas een zwangerschapstest te halen op mijn NOD anders maak ik mezelf gek en dat is geen doen. Mocht het niet lukken deze ronde gaan we naar de huisarts. Jij al naar een arts geweest? Succes met wachten, wat erg lang duurt als je ergens op hoopt/naar verlangt.

5. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ja mijn vriend is al getest. Zijn zaad is niet van top kwaliteit maar hij is wel vruchtbaar. Dus het is kwestie van geluk hebben. Zelf laat ik me ook doorverwijzen vanmiddag ga ik bellen voor verwijzing. Ik snap wat je bedoelt met geleefd worden bij ons precies zo. 2 maanden geleden riepen we tegen elkaar we zetten het even van ons af maar dat valt niet mee want toch iedere maand tegen ongi aan kan ik de verleiding niet weerstaan om te testen en dan is het ook nog iedere keer zo... geen bloedverlies.. rij naar de winkel en koop testen... vervolgens naar toilet om te testen en ja hoor bloedverlies😢 ben nu wel gestopt met ovulatietesten. Ik merk het wel aan mijn lichaam heb altijd heel veel witte uitvloeiing dus wij beginnen gelijk na ongi te klussen tot aan mijn nod dus zitten er nooit naast dan.... maar laatste keren hebben ik een hele verwarrende cyclus gehad dus ben nu even de draad kwijt. Als het deze ronde weer niet raak ik ga ik temperaturen omdat ik gelezen heb dat ze dat sowieso adviseren als je doorverwezen wordt. Dan heb ik dat in ieder geval al gedaan.

6. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Er lopen ook overal zwangere vrouwen rond ;)
    Nee, tuurlijk, omdat het zelf nog niet wil lukken en je zelf ook zo graag wil, valt het natuurlijk veel harder op als er zwangere vrouwen rond je lopen...
    Ik merk het ook hoor, ze springen er overal tussenuit ofzo ;)

Iemand vertelde me laatst dat er zoveel zwangere vrouwen rondlopen omdat het in de winter te koud is en dat mensen dan veel sneller dicht bij elkaar kruipen ;)

Is maar een fabeltje, maar vond hem wel grappig!

Hopelijk lukt het snel in ieder geval! Succes!

7. gekkenhuis

gekkenhuis Actief lid

26 aug 2013
    142
    0
    0
    Assen
    Het is ook wel een teer puntje natuurlijk. Wij proberen nu ook al een jaar voor onze 3de en het wil niet lukken. nu zijn er al 2 vriendinnen zwanger en 1 heeft net een baby gekregen. Wij willen ook zo graag maar het lukt gewoon niet. Soms kan je er ook gewoon niks aan doen en afwachten. Maar frustrerend is het wel en hoe blij ik ook ben voor mijn vriendinnen dat het hun wel is gelukt doet het toch steeds een beetje pijn dat het bij ons nog niet is gelukt.

Hopelijk hebben we allemaal snel succes! en kunnen wij trots met onze bolle buikjes rond paraderen! Succes!

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik kan je wel begrijpen,ik had dat 8 jaar geleden toen we ons zoontje verloren...ineens overal(voor je gevoel) zwangere vrouwen,baby reclames etc etc Ook in de omgeving kwamen steeds meer zwangere dames erbij. Kan je als tip geven je te focussen op jezelf,en weet dat het verdomd moeilijk is,want dat frustreerd steeds meer... Ik wens je veel succes en hopelijk mag je binnenkort zelf met je mooie buik showen! knufx

9. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    dat weet ik nog wel ja... heel confronterend kan dat zijn. het is ook gewoon de leeftijd, leeftijdsgenoten worden nu zwanger. en je focust je er ook erg op. ik heb het nog steeds, ook al ben ik inmiddels al moeder.

jullie zijn al een tijd bezig, misschien helpt het om stappen te gaan ondernemen, zoals naar de ha?

succes!

10. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Heel herkenbaar. Wij zitten nu pas in de 4e maand maar voelt al veel langer, want wil eigenlijk al veel langer een tweede maar dat kon door omstandigheden niet. Nu kan het eindelijk en lijkt het alsof de één na de ander zwanger raakt en jij zelf dus niet. Wel frustrerend soms, helemaal als sommige mensen al een heel elftal aan kinderen hebben en dan wéér een kindje verwachten haha en sommige stellen hoeven elkaar alleen maar aan te kijken en ze zijn zwanger ;) Of meiden die 1x de pil vergeten zijn en dat het meteen raak is terwijl ze dat eigenlijk zelf helemaal niet willen en er niet blij mee zijn...

Zeer confronterend. Jullie zijn al meer dan een jaar bezig, zou je niet om een doorverwijzing kunnen vragen bij de HA naar de gyn?
    Succes en sterkte met alles! Hopelijk is het snel raak.

11. Blanka

Blanka Lid

18 mei 2016
    19
    0
    0
    NULL
    België, Antwerpen
    Logisch dat dit moeilijk is voor jullie. Ik heb het er ook niet makkelijk mee, sinds ik gestopt ben met de pil (sinds februari 2016) hebben 4 vrouwen in mijn nabije omgeving verteld dat ze zwanger zijn.
    Ik hoop voor jullie dat het wachten op zijn einde zal komen.
    Veel succes!

12. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Ach man.... Heb er hier ook last van! ;)
    Maar ik gun het natuurlijk iedereen. Hopelijk zijn we snel aan de beurt!:D

13. Minz

Minz Lid

26 nov 2015
    5
    5
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Ik heb ook last van, ik zie overal zwangere vrouwen. Mensen die op straat loopt, en ook vriendinnen. We zijn al meer dan een jaar bezig. Ik ben gestopt met de pil sinds februari 2015. Als ik hoor dat een vriendin zwanger bent, natuurlijk ben ik blij voor haar/hun, maar ik ben ook triest omdat ik nog niet zwanger geworden. Zoveel keren huilde ik als ik iemand zwanger hoort, of als ik weer ongesteld ben.

Het helpt niet dat ik onregelmatige cyclus heb. Vorige maand besloten wij om naar onze huisarts te gaan. Ik had een bloedtest, om te testen of ik ooit chlamydia antistoffen had. Chlamydia kan zorgen voor schade aan de eierstokken, en dus onvruchtbaarheid. Mijn man had een semen analyse op de fertiliteitskliniek, maar we weten de uitslagen nog niet, we gaan pas aanstaande vrijdag weer naar de huisarts. We duimen voor goede nieuws.

Trouwens, neem me niet kwalijk voor mijn Nederlands, misschien veel fouten gemaakt. Ik woon nu in Nederland twee en half jaar, dus nog steeds bezig met de taal :)

14. Just smile

Just smile Nieuw lid

19 mei 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super irritant inderdaad... ik ervaar hetzelfde.
    Na lang geprobeerd te hebben werd ik in februari zwanger, helaas kort erna kregen we een miskraam.. Jeetje wat heb ik dat altijd onderschat en wat enorm heftig... nu nog steeds in the game om zwanger te raken...
    Ik hoop dat je snel zwanger wordt!!!!! Succes

15. Poema19

Poema19 Actief lid

16 nov 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow meiden wat herkenbaar!

Wij zijn nu vier maanden bezig voor een tweede. Ja, dat is vrij kort. Maar voor zoonlief waren wij een jaar bezig en de angst is aanwezig dat het nu weer zo lang duurt. En al die confrontaties zijn best lastig.

Zeker nu met het mooiere weer. Mensen gaan zonder jas naar buiten, of dragen een mooi strak t-shirt. En tadaa! Overal dikke buiken. Laatst was gewoon niet normaal, op 1 dag heb ik het eens geteld en ik ben serieus 18 (!) zwangere vrouwen tegen gekomen. In het winkelcentrum, in de stad en in de bus. Uiteraard veel plekken waar veel mensen samenkomen ;).

Een vriendin van mij is hoogzwanger, daar had ik laatst een babyshower van. Ook confronterend. Zeker omdat ik net ongesteld was geworden.

Neemt niet weg dat ik het iedereen gun. Ik weet ook hoe het voelt om lang erop te wachten, om elke keer witte testen te zien en iedere maand teleurgesteld te zijn. En je kent de verhalen niet van alle vrouwen in het winkelcentrum.

Alleen, al mijn vriendinnen waren stuk voor stuk binnen 1,2 of 3 maanden zwanger. Ik voel me dan zo'n buitenbeentje. Pfff... Ik wil gewoon erbij horen! Ik wil ook zwanger zijn! ;)

Iedereen succes met zwanger worden en sterkte met alle confrontaties! Hopelijk zijn wij snel aan de beurt!

16. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ik heb nu een verwijzing en die ontvang ik als goed is binnenkort op de bus. Ik gun het ook iedereen hoor maar voel dan ook wel een klein beetje jaloezie. Wil zo graag een positieve test in handen hebben. Ook spookt er wel eens door mijn hoofd wat als ik een positieve test heb en het gaat voor de 12 weken fout die angst heb ik dan ook en zullen jullie ook vast wel hebben. Ik weet momenteel totaal niet meer wat mijn cyclus is heb deze maand ook geen ovulatietesten gebruikt (omdat we even van ons af wilde zetten en het maar zien) wel weet ik ongeveer wanneer mijn eisprong was door de vele witte yoghirtachtige uitvloeiing. Dus flink geklust toen. Maar zou niet weten wanneer ik zou kunnen testen ergens in deze dagen. Vorige week dinsdag begon de uitvloeiing en hield langer aan dan ik gewend ben. Dinsdag had ik beetje bloed bij het afvegen was echt een speldekopje vermengt met uitvloeiing en ongelofelijk last van mijn onderrug. Dacht eigenlijk al ongi te worden maar niks meer te bespeuren alleen nog wel veel uitvloeiing (meer dan normaal) maar eigenlijk wil ik gewoon niet hopen omdat dan de teleurstelling alleen maar groter is. We zullen wel zien. Ik wens jullie ook allen heel veel succes en geluk en hoop ook dat jullie snel een positieve test in handen hebben. Xxx

17. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Herken me in jouw verhaal! Wij zitten nu ook in de 4e maand voor een (half)broertje of zusje. Vriendinnen van mij zijn momenteel niet zwanger, maar had het wel in een klets topic haha, zowat iedereen was in de 1e (de meesten) zwanger en de rest in de 2e en 3e maand. Dan voel je je best een buitenbeentje ja, haha ;) Als je ronde 4 ingaat. Is nog helemaal niet zo lang natuurlijk maar toch! En ja, de halve wereld lijkt zwanger haha.

18. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ik en mijn vriend hebben wel afgesproken dat wanneer het wel lukt en de kleine is geboren dat we gelijk door gaan voor een tweede haha..... ik heb zelf al een zoontje uit vorig huwelijk toen was het ook in de 4de ronde raak maar toen was ik 25 en nu 32 en mijn vriend 37 dus dat zal er ook vast wel mee te maken kunnen hebben.

19. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ik herken het ook wel! Maar het komt inderdaad omdat je er (onbewust) meer op let en daardoor ook meer zwangere vrouwen ziet. Ik probeer dan maar gewoon me voor te stellen dat ik er binnenkort ook zo bij loop :D

20. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Kan inderdaad erg confronterend zijn.
    Wij zijn voor ons zoontje 4,5 jaar bezig geweest en zag echt de ene naar de andere zwangere. Heb het er erg moeilijk mee gehad vooral na de 2e miskraam (Was toen 3,5 jaar bezig)
    Uiteindelijk hulp gezocht bij de psycholoog en maatschappelijkwerk van de ivf poli waar we toen al een aantal jaar liepen en dat hielp.

Buiten dat om zocht ik steeds afleiding. Ik werkte erg veel (40-55 uur per week) en ging op stap met vriendinnen. Voor mij was dit de goede combinatie.
    Verder wat mijn man en ik altijd belangrijk hebben gevonden is altijd samen blijven praten.

Succes en hoop en duim dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!

Deel Deze Pagina