Zwanger worden na miskramen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Frummels, 16 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Kerst is hier goed bevallen! Erg leuk gehad! Had het alleen beetje moeilijk tijdens het eten... met schoonfamilie kijken we terug op het jaar, leuke en minder leuke dingen. Toen was er wel wat gemis en zeker met het idee dat ik dus al 22 weken had kunnen zijn. Of 5 ( :p )
    Maar goed.. met volle moed gaan we nieuwe ronde in!

Je heb inderdaad nog een hoop HCG in je. Hopelijk is hij snel negatief en kan je weer vooruit!

2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Esther ja je LF is ook lastig te bepalen. Helemaal als je bedenkt dat hij ingaat op het moment dat je ei gesprongen is (dus stel dat op dag 17 je ei 09.00 s ochtends springt, dan is in FF de dag erna pas 1dpo, maar dan ben je eigenlijk al bijna 2dpo). Mijne is ook volgens FF steeds tussen de 8-10 dagen. Maar eerder ook een keertje 7 en 11.

Livoli herkenbaar hoor, ik vind het ook heel pijnlijk op dit jaar terug te kijken. Mooie dingen meegemaakt maar de drie miskramen overschaduwen alles. Hopelijk gaat ons 2017 prachtig worden!

3. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @Frummels Hoe is het nu bij jou?
    Ik had vandaag een knal ovulatietest dus wij gaan 'aan de slag';) Zal morgen of vrijdag mijn eisprong hebben verwacht ik.

4. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Jouw ei is gesprongen zie ik Esther! Nu 2dpo denk ik? Heb je hem goed kunnen benutten? Hoe is het verder?

En met jou Livoli?

Hier ging mn eerste werkweek goed. Wel erg vermoeiend en gister toch weer een emotioneel momentje. Ik ben veel aan het lezen over mogelijke verklaringen voor mn miskramen en heb het gevoel dat ik op het juiste spoor ben. Over ruim vier weken naar Gent, ik kijk er erg naar uit!

5. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Zit nu als het klopt inderdaad op 2 dpo. Al kwamen mijn temp. en de ovulatie test niet helemaal overeen. Ga maar van de test uit. Helaas maar 1x gemeenschap gehad voor de eisprong. Maar ik ben 2x zwanger geraakt waarbij we maar 1x gemeenschap hadden rond de eisprong dus het kan zo maar wel raak zijn. Ik heb volgende week zondag mijn nod maar wacht minimaal tot maandag.
    Spannend zeg, die 4 weken zullen langzaam gaan voor je gevoel of valt dat mee? Ook weer fijn dat ze er hopelijk achter komen wat er aan de hand is. Welk vermoeden heb je zelf? Probeer je in de tussentijd wel weer zwanger te raken? Maandag heb ik nog een afspraat bij de gyn. die wilde mij nog zien na mijn 1e menstruatie na de mk.

6. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik zie het ja, maar ik denk dat 2dpo wel klopt zoals je zegt. Ga voor je duimen.

Ik verwacht dat ik pas weer een eisprong heb kort voor Gent of misschien wel erna. Ik weet nog niet of wij daar gebruik van gaan maken, heb het er ook nog niet met mn man over gehad.

Het probleem is dat ik er echt volledig van overtuigd ben dat ik niet zwanger kan raken zonder hulp, dus dat ik geen vertrouwen heb ik een volgende zwangerschap. Als ik zwanger in Gent aankom doen ze geen testen, dus dat is niet handig.

Door alles wat ik gelezen heb en herken bij mezelf verwacht ik dat ik een auto-immuunprobleem heb waarbij mn lichaam zich tegen het vruchtje keert, waardoor het mis gaat. Dit gaan ze in Gent onderzoeken. Hopelijk krijg ik snel antwoorden.

7. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Jeetje zeg dat is niet niks als dat het is. Kunnen ze daar iets aan doen/je bij helpen? Ik snap dat je er dan deze maand niet voor gaat. Mocht het raak zijn en toch weer mis gaan duurt het allemaal nog langer.

8. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ja dan kunnen ze ook een tijd mn bloed niet testen. Al weet ik niet of puntje bij paaltje ik geen seks ga hebben als ik weet dat ik een eisprong krijg, maar dat zien we dan wel weer. Ga volgende week ook het alternatieve circuit in (vega test), dus wie weet krijg ik dan ook wat handvatten. Ben nu al op mn voeding aan het letten. Ik zal laten weten hoe mn gesprek/test ging!

Ik weet het niet precies, maar lees vaak dat vrouwen kinderaspirine, utrogestan en lage dosis prednison voorgeschreven krijgen. De eerste twee heb ik al gebruikt laatste zwangerschap, maar dat heeft niet geholpen. We gaan het zien...

9. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @Livoli Heb jij inmiddels nog een keer getest om te zien of het hcg uit je lichaam is?

@Frummels Wat is een vega test?

Ik ben net voor controle bij de gyn. geweest en alles lijkt in order.

10. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Wat heeft je gyn gecontroleerd Esther?

Een vega test is een test die kijkt naar gevoeligheden, allergieën en disbalans. Ik ga naar iemand toe die meerdere miskramen heeft meegemaakt en bij deze test de verklaring vond en daarna blijvend zwanger is geraakt. Wie weet komt er bij mij ook wat uit.

11. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @Frummels Bij de vorige echo ruim een week na de mk was er nog bloed en stolsels te zien in mijn baarmoeder. Daarom wilde ze mij graag nog zien na mijn eerste menstruatie. Ze heeft nu weer een echo gemaakt en alles zag er goed uit :)
    Ik hoop dat die test je wat duidelijkheid brengt, kan nooit kwaad in ieder geval.
    Ik denk dat ik de 5e ziekte heb :( Denk dat mijn dochter het 2 weken geleden gehad heeft en ik het van haar heb. Rode huid en overal jeuk. Las alleen dat het gevaarlijk is in het 1e trimester en er een grote kans op een mk is. Hoop maar dat het geen invloed heeft mocht ik zwanger zijn.

12. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    O nee wat een naarheid van die mogelijke vijfde ziekte. Dat staat inderdaad in verband met miskramen. Wat ik heb geleerd is een iets verhoogde kans. Hopelijk voel je je snel beter.

13. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ach nee Esther, ik zie dat je ongesteld bent geworden...Wat balen vrouw. Hoe ben je eronder?

Hier ook ongesteld, nu dag 2. Gisteren zag ik bij de waterecho nog een groot stolsel zitten (mogelijk dat daardoor mn hcg niet zo snel daalt omdat er nog wat restweefsel zit wat er hopelijk nu uitkomt). Dus maar weer even afwachten.

Hoe is het met jou Livoli?

14. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Ja klopt, mijn eisprong was waarschijnlijk iets later dan ik dacht en we hebben maar 1x seks gehad dus de kans was ook wel heel klein. Het is jammer, aankomende ronde moeten we er wat meer werk van maken :) Balen zeg dat er nog wat zit en inderdaad hopen dat dat nu los komt en verdwijnt. Krijg je na je menstruatie nog een echo om te zien of je baarmoeder schoon is?

15. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik ga duimen voor positiever nieuws deze maand voor jou. Nee krijg geen echo meer maar vanochtend nog een stukje rest weefsel verloren dus hopelijk is nu alles eruit.

Ik ga op vakantie dus ben even een weekje minder tot niet actief.

16. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Hele fijne vakantie Frummels!!

17. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Geniet van je vakantie Frummels!!

18. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Hoi Allemaal,

Ik ontdek dit topic nu pas. Mag ik mee kletsen :)?
    Op 3 januari hebben wij onze miskraam gehad. Erg verdrietig, we keken er zo ontzettend naar uit na 10 rondes proberen. Wat zou het een prachtig jaar moeten worden. Dat startte helaas even anders.
    De eerste week wist ik niet of ik dit ooit nog wilde proberen met het risico dit nogmaal mee te maken. Afgelopen woensdag hebben we echter de controle echo bij de gyn gehad, nadat ik het vruchtje met crytotec ben verloren. Alles is heel snel gegaan. In een week was ik alles kwijt en was het bloeden gestopt. De echo was ontzettend goed. De gyn was positief verrast over hoe schoon het was, het opgebouwde baarmoederslijmvlies en zelfs een eitje van 16mm.
    Dit heeft ons doen besluiten om er toch gelijk weer voor te gaan. We wilden deze kans deze maand niet laten gaan en de kinderwens is zo aanwezig. Het is nu dus wachten op mijn eisprong binnen 3 dagen en heel spannend allemaal.

19. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Welkom Irene, tuurlijk mag je meekletsen. Wat verdrietig dat het bij jou ook is mis gegaan. Dat is een snel nieuw eitje zeg. Je temp is ook weer omhoog zie ik. Denk je dat je weer een eisprong gehad hebt?

Mijn vakantie is heerlijk. Nu op dag 9 nog steeds bloedverlies dus dat is een beetje jammer, hopelijk stopt het snel.

Esther en Livoli hoe is het met jullie?

20. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @Irene Jeetje wat droevig maar ook wel weer fijn dat jullie er weer voor gaan denk ik.

Hier gaat ok, al is het een beetje onduidelijk of en wanneer ik mijn eisprong gehad heb. Vorige week vrijdagochtend een knal ovulatietest gehad meer mijn temp. blijft hangen en stijgt niet.

Deel Deze Pagina