Ups&downs na een tijdje bezig te zijn....

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Vlinder125, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder125

Vlinder125 Niet meer actief

#1 Vlinder125, 10 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2014
    Hallo dames,

Zijn er nog meer dames die al een tijdje bezig zijn en gezellig mee willen kletsen? Over zowel de ups als de downs?

Zoals iedereen wil ik graag zwanger worden! Ik zit op dit moment in ronde nummer 6 en dit frustreert me op bepaalde momenten behoorlijk. Om me heen worden veel mensen zwanger en ook hier op het forum zie je mensen snel komen en gaan omdat ze zwanger zijn. Ik gun dit iedereen natuurlijk, maar mezelf ook!

Elke maand heb ik opnieuw enorm goede hoop, ik neem me telkens voor niet te vroeg te gaan testen maar kan het toch telkens niet laten omdat ik zo erg hoop toch zwanger te zijn. Ik weet dat als je na een half jaar nog niet zwanger bent er nog geen reden tot bezorging is maar toch valt het me soms vies tegen.

Ik slik folium en tarwekiemolie van de Kruidvat. Verder probeer ik te letten op wat ik eet en ik drink niet (nooit echt gedaan). Vriendlief rookt wel en drinkt in het weekend ook wel eens.

Ik heb me voorgenomen vanaf deze maand even niet meer met ovulatietesten en zwangerschapstesten bezig te gaan en het gewoon op zijn beloop te laten. Vriendlief en ik zijn beiden 27 maar willen er zo graag samen voor gaan!

Zoals jullie merken moet ik even mijn frustratie kwijt! Ik voel me hier soms best alleen in, want we hebben het niet openbaar gemaakt dat we bezig zijn met zwanger worden en ondanks dat vriendlief erg lief en bezorgd is; hij kan moeilijk voorstellen hoe het elke maand is om te "wachten" op je ongesteldheid (of ja, juist liever niet op een ongesteldheid).

Ik zou graag met anderen kletsen hierover! Want wie snapt het nou beter dan mensen die het zelfde mee maken of mee hebben gemaakt.

Liefs,

2. anna9

anna9 Lid

3 jun 2014
    6
    0
    0
    Beste Vlinder,

Al enige tijd twijfel ik of ik ook niet eens mee wil doen aan een praatclubje hier, en nu ik jouw bericht lees, wil ik meedoen! Er zijn meerdere dingen die een beetje hetzelfde zijn in ons verhaal.

Ook ik heb behoorlijke ups en downs in het hele proces. Soms kan ik het prima handelen, andere keren wordt het mij allemaal een beetje teveel. Daarnaast kan ik het ook erg moeilijk van mij afzetten.

Ons verhaal: ook ik ben 27 en wij zijn nu ongeveer een jaar bezig. Ik zou niet weten welke ronde omdat mijn menstruatie erg onregelmatig was. Ik ben daarom redelijk snel (na ongeveer 6 maanden) naar de gyn geweest. Zij constateerde PCO en raadde aan om wat af te vallen.

Ik heb toen heel streng met mezelf afgesproken dat ik eerst wilde focussen op gezond zijn en niet mocht denken aan alles baby. Dit is ongeveer 4 maanden heel goed gelukt.

11 kilo lichter en ben nu op helemaal gezond gewicht. Dit heeft ook gezorgd dat ik inmiddels een redelijk regelmatige cyclus heb van ongeveer 35 dagen. Maar toch is het bij ons nog steeds niet gelukt. Daarom hebben we vorige maand besloten om toch de medische wereld maar eens op te zoeken en hebben we ons aangemeld bij het MCK in Leiderdorp. We zitten nu in de onderzoeken maar alles is echt heel fijn daar. Ik wil eerst weten of er iets aan de hand is en dan kijken wat we kunnen doen.

Mijn man is heel lief maar kan zich ook moeilijk inleven, hij gaat er veel relaxter mee om dan ik. Wat opzich ook wel weer een goede tegenhanger is natuurlijk...

Lijkt me heel fijn om er ook over te kunnen kletsen met meiden die een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Heb helaas geen vriendinnen die in dit proces zitten, daarbij wil ik het graag ook nog een beetje prive houden, net als jij :D

3. Vlinder125

Hee hallo,

Fijn dat je reageert, hoop dat we hier samen gezellig over kunnen kletsen :). Ik ben zelf een half jaar bezig en dat is in principe nog niet erg lang. Ik lees dat jullie naar de gyn toen zijn gegaan? Vond je die stap erg moeilijk om te zetten? Zelf wil ik dit niet, ik heb namelijk een vrij regelmatige cyclus (tot nu toe), en voel mijn eisprong ook erg goed.

Ik heb me voorgenomen deze maand geen ovulatietesten te gebruiken. Gebruik jij deze?

Mijn vriend gaat vanaf vandaag proberen te stoppen met roken!! Ben er erg blij mee :) Hoop dat het hem lukt!

4. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey dames

Ik wil ook meekletsen! Inmiddels sinds dec 2013 gestopt met de pil, 2x zwanger geweest, hoop ellende en verdriet meegemaakt.
    Het lijkt wel of iedereen om me heen zwanger raakt, zomaar, per ongeluk.. Ik ben juist deze maand wel weer begonnen met ovulatietesten omdat ik na mijn operatie een hele wisselende cyclus heb en benieuwd was of ik uberhaupt een eisprong had..

Het is niet overtuigend maar lijkt erop dat ik 11 okt mn ei heb gehad.. Ben heel benieuwd.

Succes dames!

5. anna9

anna9 Lid

3 jun 2014
    6
    0
    0
    @Vlinder Een half jaar is relatief misschien niet heel lang, maar dat zegt natuurlijk niets over je zorgen, verlangens en hoeveel je ermee bezig bent! Ik was er toen en ben er nu ook nog veel mee bezig. Het advies is te laten gaan maar dat is moeilijk he?!

De beslissing om naar de gyn te gaan was wel even lastig. Maar omdat ik veel last had van hormonale problemen en dus hele lange cyclussen, wilde ik wel erg graag! Toen ook Clomid gekregen, maar dat werkte niet, dus toen besloten om eerst even gezond te worden.

Ik heb ook wel ovulatietesten gebruikt. Eerst om in mijn onregelmatige cyclus inzicht te krijgen. Toen heb ik ze vooral van Sensitest gebruikt. Heb alleen maar heel weinig eisprong gevonden elke keer. Nu op aanraden van de nieuwe gyn overgestapt naar clearblue. Was best een verademing omdat dit veel duidelijker was. De kosten vallen alleen zo tegen haha. Welke gebruik jij? En bevalt dit een beetje?

@Miss tsjeee wat heftig! Kan me goed voorstellen dat dat inderdaad een hele ellende en verdriet was. Hoop dat je de positieve draad wel met wat goede moed weer op kan pakken. Al is dat natuurlijk niet altijd even makkelijk...

Ik heb inderdaad ook heel vaak niet heel duidelijke uitslag gehad op de ovulatietesten. Altijd toch wel spannend... Uit de echo bleek dat ik mijn ei op 9 okt had. Moet nu bloedprikken om te kijken of dat wel goed is gegaan. Ben benieuwd!

Ik zie om mij heen ook veel mensen die spontaan zwanger lijken te zijn. Zo zo zo frustrerend. Ook krijg ik vaak vragen wanneer wij denken aan kinderen. Zeg altijd maar dat ik daar nog niet aan moet denken. Lijkt soms wel of mensen het ruiken ofzo... Toch vraag ik mij wel eens af of het bij de stellen die opeens zwanger zijn wel echt zo makkelijk ging. Soms fantaseer ik wel eens over het moment dat het bij ons wel lukt en dat iedereen dan denkt dat het bij ons ook van een leien dakje ging. Ze moesten eens weten haha!

6. Vlinder125

Dat gevoel heb ik dus ook Miss86, dat iedereen "zomaaR" zwanger raakt. Maargoed, je weet dus nooit hoe het echte verhaal zit.

Ik gebruik de ovulatietesten van de kruidvat, maar ook wel eens die van de etos gebruikt. Moet zeggen dat ik aan één doosje altijd genoeg heb en meestal voel ik mijn ei ook. Dus het is eigenlijk meer een bevestiging dan dat ik hem echt moet zoeken. Vandaar dat ik deze maand het ook even niet wil gebruiken. Misschien levert me dat iets minder stress op.

7. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ anna; de clearblue testen lijken mij ook heel duidelijk maar zo duur!! De tweede keer dat ik zwanger raakte had ik ook geen enkele pos. Ovulatietest maar toch zwanger graakt.. Vinden jullie het zwaar de onderzoeken? Wel erg goed dat je zo bent afgevallen!

@ vlinder; handig dat je je eisprong voelt! Ook al ben je 6 masnden bezig, het is gewoon n spannende periode waarin de maanden voorbij lijken te kruipen..

Om alle ellende en verdriet te verwerken (ik heb behoorlijk veel bloed verloren omdat mijn eileider opengescheurd was, had ook erger kunnen aflopen) ben ik nu bij n psycholoog. Dit is de eerste maand dat ik er weer tegenaan wil gaan ook al zal zwanger zijn behoorlijk eng zijn

8. anna9

anna9 Lid

3 jun 2014
    6
    0
    0
    Toen ik alle ovulatietesten enzo een paar maanden los liet luchtte dat inderdaad best op. Ik vond dat wel fijn! Inderdaad heel handig dat je je ei voelt, ik heb dat zelf nog nooit gehad! Toen we bij mijn echo waren en ze een ei zag, was ik ook best opgelucht. Soms haal ik me hele rare dingen in mijn hoofd, zoals geen ei hebben enzo haha.

De onderzoeken vallen tot nu toe mee. Ik denk dat dat vooral is omdat we zo goed en fijn geholpen worden. Verder is ook nog niet echt iets bekend geworden, ze willen eerst goed inzicht in mijn cyclus hebben. Dan midden november gaan we alles bespreken en kijken we wat dan het vervolg is. Spannend wel!

Ik kan me heel goed voorstellen dat het eng zal zijn om weer zwanger te zijn Miss! Na de ellende! Gelukkig wel heel fijn dat het niet zo erg is afgelopen... Heb je nu nog veel last van dingen? En hoe zijn ze erachter gekomen dat dit aan de hand was?

Mijn opsteker vandaag was dat we alweer over de helft in de werkweek zitten, hallelujah! Ik hou van me werk maar ben altijd zo kapot 's avonds! Heb een bewust heel vrij weekend gepland, heerlijk!

Deel Deze Pagina