Zwanger worden na missed abortion/miskraam.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door SanneS1987, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Ah nee liana wat balen :( Ik heb ook een lf van 10/11.. zou kunnen dat het door de tarwekiem komt, heb wel eens gehoord dat het de boel kan ontregelen, bij mijzelf is dat niet gebeurd lf is hetzelfde gebleven en de cyclus duur ook..

En oja hier ook eerste kindje :)

2. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ja, ik baal echt als een stekker. Ik denk dat ik maar eens een maandje zonder tarwekiem ga doen en kijken wat dat doet.

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Lf van 10 is korter maar kan prima volgens mij hoor.
    Is mogelijk dat het door die tabletten komt

4. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Ik heb trouwens deze maand voor het eerst geen ovulatietesten gebruikt.. :)

5. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Hmm oke.
    Ik lees nu ook veel dat bij bijna iedereen de cyclus juist regelmatiger is geworden. Dus ligt het daar mss toch niet aan.

Wensje, voel jij je ei altijd dan? Ik eigenlijk nooit, dus dan moet ik wel aan de ovulatietesten om het te bepalen. Dat temperaturen lijkt me ingewikkeld en mijn vriend ziet me al aankomen als ik elke ochtend mijn wekker zet om te tempen.

6. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Goedzo:D
    Wat een rust he haha! Of vind je het vervelend? Scheelt wel dat je je temp meet :)

7. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Geen idee wat de werking van die pillen zijn :) maar je lf is nog prima. Volgens mij moet die nu alleen niet korter worden?

8. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Nee, dat denk ik ook Mandy. Mss toch maar eens een maandje stoppen met die capsules en kijken wat dat doet.

9. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Hey meiden. Ik zou me ook graag bij jullie club willen aansluiten als dat mag. Ik ben gecuretteerd in juni, na een zwangerschap van bijna 14 weken. Ons kindje bleek trisomie 13 te hebben (patau syndroom) en was daarom niet levensvatbaar. 2 dagen voor de curettage bleek uit de echo dat het kindje inmiddels ook overleden was.

Ik vond het een verschrikkelijk moeilijke tijd. Ten eerste de periode waarin je eigenlijk nog niets zeker weet en je van het ene onderzoek naar het andere gaat en je heen en weer geslingerd wordt tussen allerlei emoties (hoop, angst, verdriet, boosheid).
    Daarna de periode van fysiek herstel en het gevoelsmatig een plekje geven. Dat laatste is zo ontzettend moeilijk. Het accepteren dat je gewoon ‘botte pech’ hebt gehad en dat het niet (direct) ligt aan ‘die ene sigaret voordat je zwanger werd’ of ‘het griepje in het begin van de zwangerschap’ en vooral dat het niet ligt aan ‘je wat ouder bent’. Met die verschrikkelijke zelfverwijten heb ik heel veel moeite gehad. Inmiddels zijn de scherpe kantjes er een beetje af, maar een kindje verliezen is iets wat je altijd met je meedraagt en wat toch ergens (minimaal) een krasje heeft nagelaten.
    En dan nu weer een periode waarin je van voren af aan begint en de onzekerheid de boventoon voert (is het raak…. of toch – weer – niet).

Ik hoop dat we met z’n allen snel een positieve test in handen mogen hebben en dat we na een mooie zwangerschap van 9 maanden allemaal een wolk van een (gezonde) baby in handen mogen hebben.

Mijn NOD is trouwens 24 september en ik ben 38 jaar.

10. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    tuurlijk mag je mee komen schrijven Marjo!
    Wat ontzettend verdrietig zeg!
    Ik herken inderdaad die onzekerheid van het weer van voren af aan beginnen en dat is heel naar. Ik merk wel dat ik het fijn vind om te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Hopelijk heb jij er ook wat aan!

11. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Ik vond het heerlijk rustig zonder ovutesten, was hierdoor zelf ook lekker rustig .. :)

Liana, ik voel men ei ook niet hoor, maar afgelopen cyclussen altijd men ei op dag 20 behalve net na de MA dus ik wilde die gok wel wagen.. daarnaast temperatuur ik dus ik weet wel bijna zeker wanneer men ei is geweest en ik voel het juist wel heel goed als men ei is geweest, heb dan een erg gevoelige opgeblazen buik.. vandaar dat ik nu dus ook bijna zeker weet dat ik 9DPO ben ipv 8 zoals ff zegt..

Welkom Marjo, jeetje heftig hoor weer hopelijk voor jou ook weer snel een positieve test en dan een goede blijvende zwangerschap met een gezond kindje :)
    ik merk zelf wel dat ik nu echt weer bezig ben met opnieuw zwanger worden.. en het goed aan het verwerken ben vanmorgen moest ik zelfs opzoeken hoever ik nu zou zijn.. (Morgen 20 weken.. :)) terwijl net na de MA ik elke dag precies wist hoever ik was en.. Ook voor jou heel veel succes!

12. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik heb mijn ei dus niet precies op een bepaalde dag. Dat maakt het lastig. En dat temperaturen lijkt me ook zo ingewikkeld. Mss heb ik na de MA een kortere LF ofzo. Ik weet 't niet. Ik ga in elk geval eens een maandje die tarwekiem niet gebruiken en kijken wat dat doet.

Ik wist vlak na de MA inderdaad ook elke dag precies hoe ver ik was. Moet er steeds beter over nadenken nu, dus dat is ook wel een teken dat ik het een beetje aan het loslaten ben. Hoewel, nu ik weer ongesteld ben, heb ik er wel weer even last van.

13. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Thanks voor het warme welkom :).

Ik wist ook niet meer hoeveel weken ik nu zwanger zou zijn geweest, totdat ik toevallig vanmorgen op mijn telefoon een oude zwangerschapsapp tegen kwam die nog doorliep. Ik had nu op ongeveer 28 weken gezeten.

14. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Welkom Marjo, wat een heftige tijd moet dat zijb geweest zeg..

15. Logan

Logan Niet meer actief

Wensje ik zie hem ook hoor!! Wow spannend! Haha ik had ook steeds als ik stopte met ovulatie testen ineens zwanger. Ben er nu ook maar mee gestopt.

Mandy, nou ja dan weet je dat over 14 dagen ongesteld moet zijn. Of niet, dat is nog beter!
    Misschien een idee om te tempen? Dan heb je wat inzicht in je cyclus?

Liana, een lf van tien kan volgens mij wel hoor. Ik dacht dat 9 het minimum was. Is het veel bloed?

Marjo38, jeetje wat een verhaal. Hoe hebben ze dit ontdekt? Heftig zeg, denk je veilig over de 12 weken grens te zijn.

16. Logan

Logan Niet meer actief

♡Zwanger♡ 2014 uit! (na een miskraam)

NOD In September

> Anne020 - 11 september overtijd
    > Wensje88 - 19 september
    > Liana84 - 21 september
    > Daantjuh85 - 24 september
    > Marjo38 - 24 september
    > Babylove 85 - 26 september
    > Mandy3 - 28 september

NOD In Oktober

> ButterflyNova - 3 oktober
    > Gerindarupsje1 - 7 oktober
    > Logan - 7 oktober

NOD Onbekend

> Bakegirl
    > LianneE

♡ ZWANGER ♡

> XmoonlightX - 23 mei 2015 - ♂♀?

AFSPRAKEN

> XmoonlightX - echo - 8 oktober
    > Mandy3 - 13 november
    > Logan - gynaecoloog - begin december
    > LianneE- gynaecoloog - controle na curretage

Lijst aanpassen? Quoten en haakjes weghalen of Logan vragen. Gebruik 'NODLIJST' in de zoekfunctie om snel de lijst te kunnen terug vinden.

17. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    Ik heb een combinatietest laten doen i.v.m. mijn leeftijd. Daaruit kwam een kans van 1:9 voor Down, 1:5 voor Patau en 1:8 voor Edwards. Dit zijn natuurlijk hele slechte getallen, dus de kans was heel groot dat het inderdaad niet goed zou zijn. Ik geloof dat 1:4 zelfs de grootste kans is die ze afgeven. We hebben toen een vlokkentest laten doen en die bevestigde inderdaad dat ik zwanger was van een jongetje met trisomie 13. Gelukkig is uit het genetisch onderzoek naar voren gekomen dat het niet de erfelijke variant was, dus een volgende keer hebben we wel een iets verhoogde kans, maar niet zo heel erg. Ah ja, eerst maar eens zwanger zien te worden ;).

18. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ja ik tempte wel altijd.. Maar wilde na de miskraam een ronde rust.. Ronde duurt alleen wat lang. Heb vanochtend wel m'n temp gemeten en doe dat de aankomende dagen ook gewoon even:)

19. Logan

Logan Niet meer actief

Dat klinkt inderdaad niet zo goed. Wat moet dat vreselijk zijn. Hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat dan alles goed.

20. Marjo38

Marjo38 Actief lid

25 jun 2014
    117
    0
    16
    Fotografie
    In dit geval ben ik graag naïef en ga ik er gewoon (elke keer weer) vanuit dat het deze keer raak is :D:p.

Deel Deze Pagina