Ik heb ook een aantal goede vriendinnen die binnenkort gaan bevallen, heb ze ook gelijk gezegd dat ik nog steeds alles wil weten. Met het vermijden word je ook niet gelukkiger.. En tja sommige hebben ook een 'geschiedenis' dus dan gun ik het ze extra Mandy ik hoop dat het snel weer op de rit is.. ben je er voor naar de gyn geweest?
Mag ik 'aanhaken' dames? Verhaal is al een paar keer gedaan maar hier nog even in een notendop: In ronde twee zwanger, door onbestemd gevoel eerder echo gehad en daar kwamen we er achter dat het vruchtje gestopt is met groeien. MA met 9 weken. Daarna na 32 dagen weer menstruatie en daarna weer gaan tellen. Helaas nu al ronde 5 en nog steeds geen positieve zwangerschapstest. Het gaat het ups en downs, ik kan niet loslaten hoe ver ik nu zou zijn geweest. Het doet pijn en het is verdrietig. Er zijn ook momenten dat ik er weer heel anders tegen aan kijk en juist heel vrolijk ben. We blijven in ieder geval moed houden!
Tuurlijk mag je aanhaken! had je verhaal inderdaad al gelezen in een ander topic. Heb zelf ook een MA gehad met 9 weken. Raar is dat ik ook een soort onbestemd gevoel had. altijd makkelijk zeggen achteraf natuurlijk maar was totaal niet bang voor een MK en was heel bang voor een MA en had daar ook veel over gelezen. Ging met dat gevoel ook naar de vk voor de 1e echo (met 9 weken) en bleek niet verder dan 6.0 te zijn gekomen. Herken ook je ups en downs.. ene moment kan je nuchter/positief kijken en andere moment super verdrietig en gefrustreerd zijn. Ik zie in andere MK topics dat veel dames in de loop der tijd goed zwanger worden en hopelijk is dat hier ook zo
Mag ik ook bij jullie aanhaken? Ik zit inmiddels in de 5de ronde na de MA. We hadden een hele goede echo met 7+3, maar helaas is de dag erna waarschijnlijk het hartje gestopt. We kwamen daar pas achter op de termijnecho. Vreselijk. En idd die dooddoeners. Gelukkig kan je zwanger worden. Tja.. daar koop ik niks voor. Inmiddels heb ik het wel een plek kunnen geven, maar nu komt mijn uitgerekende datum dichterbij. (23-09) En ik sta dan nog steeds met lege handen. "Fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat we snel allemaal een plakbeebje mogen krijgen.
Dat hoop ik ook! Ik weet dat het gemiddeld wel een jaar kan duren voordat je zwanger raakt. Totaal verrast waren we dan ook dat het in ronde twee al raak was, dat je dan toch weer met lege handen komt te staan doet pijn en maakt het nu niet zwanger worden extra verdrietig. Ik lees hier ook over de dooddoeners, vreselijk is het!
Welkom Daantje en ButterflyNova. Hopelijk zijn we snel weer zwanger van een blijvend beebje. Mijn menstruatie zit er bijna weer op gelukkig, poging 26 mag beginnen :x
Ja inderdaad.. je bent blij dat je zo 'snel' bent maar op het moment dat je de MA/MK hebt is dat niks waard. En inderdaad daarna kan je rustig richting het normale gemiddelde van 6-12 maanden gaan maar dat voelt dan als 10x zo lang.
En wat ik zelf had, ik vond het jaar dat wij gericht bezig waren eindeloos duren. En nu het jaar na de miskraam, waarin nog een miskraam gebeurde duurt echt tien keer zo lang. Na een miskraam is dat gevoel nog sterker!
Inderdaad Logan! Op het moment dat je een beetje van de 'schrik' bekomen bent na de positieve test dan ga je je toch al van alles in je hoofd halen. Natuurlijk weet je dat de kans dat het fout gaat er is maar toch wil je er ook van uit gaan dat het goed blijft gaan. Jij zit al op poging 26 lees ik? Jeetje dame.. Wat vreselijk voor jullie. Daantjuh, lijkt me heel moeilijk nu de uitgerekende datum in zicht komt. Wie van de dames hier gebruikt ovulatietesten etc.?
Je wilt zo graag het gevoel terug wat je had. Al die dromen.. Plots klap weg. Op zich heb ik er verder wel een goed gevoel over, maar dat moment dat je weeeer een witte test in je handen hebt En dan weer een maand moeten wachten. En iedereen in je omgeving lijkt in een poep en een scheet zwanger te worden.
Dat lijkt inderdaad zo, al weet je hun geschiedenis niet altijd. Laatst weer iemand in mijn omgeving, dus ik zeg 'wat leuk, hoop dat het goed blijft gaan' kreeg ik als reactie van de aanstaande oma: 'natuurlijk'. Ik heb mijn mond verder maar gehouden..
Ja, vaak lijkt het ook zo.. ik ken ook genoeg mensen waarbij het geen poep en scheet was. maar degenen bij wie het wel zo is.. die beseffen vaak niet hoe veel gelukkig ze hebben. Ik gebruik trouwens geen ovu-testen. heel bewust, kan mezelf zonder al aardig opfokken en ben bang dat het dan helemaal erg wordt. Herken m'n ei wel redelijk en daarbij ook al doe je het precies op het goede moment, is nog geen garantie. Kan me voorstellen dat je het wel doet hoor maar het is pure zelfbescherming haha! Koop ook niet voor niks goedkope dipsticks van sensitest als zw-test
Hier ook geen ovutesten ivm PCOS. En ik heb ook folikkelmetingen in het ziekenhuis. Ik weet daardoor ongeveer op het uur nauwkeurig wanneer m'n ei is. Alle spontaniteit is bij ons weg hihihi...
Jeetje op het uur, dan kan ik me voorstellen dat er niks spontaans meer aan is. Bij ons soms ook niet Ik gebruik ovulatietesten, ben daar mee begonnen na de eerste ronde toen mijn menstruatie het ineens grappig vond een week later te zijn (was eerder nooit) wilde zeker weten wanneer mijn ei sprong en toen raakte ik zwanger, het is nu een soort van gevoelsding dat ik wil blijven testen met die ovulatietesten..
Ja je moet doen waar je jezelf goed bij voelt! Hebben jullie na je MA / MK nog gekeken wanneer je zw-test weer negatief was? en zo ja hoe lang duurde dat?
Ja! Ook als een soort van 'zeker weten' Dit duurde bij mij ongeveer twee en halve week. Toen ik na 2 weken op controle moest komen (na de MK) wist de gynaecoloog mij wel te vertellen dat ze zag dat de cyclus weer op gang was gekomen (verdikt slijmvlies).
Ah oke, ik zit nu op 1,5 week en mijn test van zondag bleef lang wit (ik blij) maar toen kwam er toch nog een streepje na 2-3 minuten (voorheen binnen 10 sec ), wel heel licht dus ga morgen weer proberen. Wil t ook zeker weten zodat áls je snel weer zwanger wordt het nieuw hcg is waar het op aan slaat ik heb pas na 5 weken na de curretage nacontrole. de gyn in kwestie zei wel dat het goed was gegaan gelukkig.
Ik heb ovulatie testen gebruikt maar dat legt hier zo veel druk dat ik maar temperatuur, dan weet ik wanneer hij geweest is. Om de dag vrijen (erg spontaan ) dan zitten we goed. Hier een tijdje terug in de omgeving ook babyboom, tja.. Van sommige weet ik dat ze weinig geduld nodig hadden. Van een groot aantal heb ik geen idee. Ik gun het iedereen, maar mezelf gewoon het meest. LianneE, na mijn laatste miskraam heb ik zes weken streepjes geplast. Ik was nog geen zes weken zwanger, de nasleep was langer dan het besef van zwanger zijn. mijn gyn zei dat tot vier maanden normaal was en dat je zo nu en dan eens kan testen om te zien of het weg gaat. Ellendig he? Dan wil je verder en kan het niet.