bovenbeen loopt 2 weken achter

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door senna999, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Hallo,

Ik heb een vraagje , met de echo vandaag bij de gyn kwam eruit dat het bovenbeentje 2 weken achter loopt op de buik en het hoofd.
    de gyn zei dat dit een softmarker is voor downsyndroom. ze heeft nog gekeken voor andere markers maar kon die iig niet vinden.
    over 6 weken krijg ik nog een groei echo.
    wij hebben geen nekplooimeting laten doen, maar was nu met deze informatie. Hoeveel meer kans is er nu dat het eventueel een kindje met down zou zijn of maakt dit niet uit als het maar 1 marker is.
    Maar is 2 weken achter lopen niet veel? het bovenarmpje was wel precies op schema.
    maak me er nu toch druk over.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Senna999.

Er zijn kinderen met lange benen maar ook met korte benen. Dus ik zou mij er niet al te veel zorgen om maken. Ook bij de 20 wkn echo is als het goed is gekeken naar de groei van het bovenbeen. Dus hoe was het toen?
    Bij 1 softmarker is de kans op het syndroom van Down heel klein. De precieze kans kan ik je niet vertellen.

Groetjes Ineke.

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    met de 20 weken echo liep het beentje ook al iets achter, weet niet hoeveel precies maar igg geen 2 weken. dacht iets van een dag of 5 of 7. dus dat houdt dan wel in dat het beentje meer is gaan achterlopen. vindt het toch raar dat dat het enigste is wat achterloopt.

Deel Deze Pagina