kaartje sturen of niet?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Aura, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aura

Aura Niet meer actief

Zit een beetje in een dilemma voor mezelf....Ik lees net in onze lokale krant een vreselijk bericht waar ik echt even flink om heb zitten huilen.
    Messtal blader ik de rouwadvertenties snel door, maar mijn oog viel op twee vlindertjes en toen las ik dat een stel uit een dorp hier verderop hun tweeling is verloren, en dat ze hun tweeling gingen begraven bij hun andere twee overleden kindjes.
    Ik ken deze mensen niet, maar wil ze graag een kaartje sturen als blijk van medeleven, is dat stom? Mijn man zei meteen ja moet je doen...die mensen kunnen alle steun gebruiken ookal ken je ze niet....
    Wat vinden jullie?

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik zou het ook doen hoor meid.
    die mensen zullen het wel waarderen denk ik hoor.
    jee wat erg zeg al 4 kids verloren.. :(

3. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik zou het denk ik ook doen. Zo'n groot verlies.
    Ik denk dat die mensen ook alle blijk van medeleven zouden kunnen waarderen.

ik vind het in ieder geval heel lief van je.

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik vind t ook een super lief gebaar van je, ze stellen t vast zeer op prijs dat een wildvreemde zo meeleeft met hun!!

5. Aura

Aura Niet meer actief

Nou ik heb besloten om het gewoon te doen....had thuis nog een mooie kaart liggen met paarse bloemen erop niet te droevig maar ook geen blije kaart....heb erop geschreven dat het verhaal me aangreep en dat ik ze alles wens wat ze op dit moment nodig hebben etc. vond het heel moeilijk wat ik meost schrijven, maar ik hoop dat ze het waarderen, en weten dat er ook vreemden aan hun denken en aan hun vlindertjes. Dankjulliewel voor de reacties.

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeeeel mooi Aura!

Ik weet zeker dat de mensen er blij mee zullen zijn! Wat fijn dat er nog mensen zijn zoals jullie die hieraan denken...
    Een kaartje... een klein gebaar... niet vreemd... niet raar... maar oooo zo veelzeggend... zoveel betekend!

Heel erg mooie tekst ook wat je geschreven hebt...

Meid... voel je niet onzeker wanneer je hart je iets ingeeft... Dit is een boodschap van je ziel! Volg je hart!
    Immers.. de boodschappen van je ziel zijn altijd juist... Ze zijn met liefde aan je gegeven en met warmte omhuld!

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

meis ik zou het ook zeker doen
    echt mooi gebaar hoor...
    ze kunnen zeker alle steun op het moment wel gebruiken

8. Aura

Aura Niet meer actief

Dankjulliewel meiden.....en Wishgirl wat kan jij prachtig schrijven..dankjewel....
    Heb trouwens niet gecondoleerd op de kaart maar ook niet gefeliciteerd vond dat heel moeilijk....maar alleen dat ik met de situatie meeleef zeg maar....
    Heb ook mijn adres er niet op geschreven wel mijn volledige nam en woonplaats willen ze er nog iets over weten ofzo.
    niemand zou een kindje mogen verliezen maar al helemaal geen 4....

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dank je wel...

Condoleren of feliciteren had ik denk ik ook niet gedaan... Dat hoeft ook niet... Waarom een moeilijke keus maken wanneer het niet nodig is... Want ik denk wanneer je aan zoiets begint in zo een situatie dat je het nooit goed kunt zeggen... Dan kun je maar beter niets zeggen... Ook niets zeggen kan zoveel zeggend zijn... Zo vol betekenis... Niets zeggen zegt vaak meer dan iets zeggen!

Het was een gebaar... een manier om te laten weten hoe erg jullie dit vinden voor hen... hoe zeer jullie meeleven...
    Dan is het zo voldoende...

Als ze er echt iets verder mee willen vinden ze jullie vast wel... Dan is een volledig adres ook echt niet nodig...
    Het is het gebaar dat telt...

Deel Deze Pagina