hoi! Mijn man en ik willen graag nog een 3e kindje. We twijfelen alleen enorm wanneer. Wanneer zijn jullie ervoor gegaan? waren alle beren op de weg eerst verholpen? hoe oud waren jullie andere kinderen? Zwanger worden gaat bij ons niet makkelijk, dus onze eerste gedachten was we proberen het gewoon komt het dan komt het. Maar stel dat het dan wonder boven wonder meteen raak is...zijn we daar klaar voor?
Hier is onze derde nu twee maanden oud. Tussen de eerste twee zit nog geen twee jaar en dat vonden we erg pittig, ook omdat onze middelste geen makkelijke baby was. Toen onze middelste 2.5 was zijn we er weer voor gegaan. Het duurde een klein jaar voordat ik zwanger was en eerst vond ik het jammer dat er nu ruim 4 jaar tussen zit, maar het bevalt tot nu toe echt prima. Overdag als de andere op school zitten, lekker tutten met de jongste en de oudste twee zijn al behoorlijk zelfstandig, waardoor het beter te combineren is. Ik vind de overgang nu veel makkelijker als toen van 1 naar 2.
Wij wilden wachten tot onze jongste naar de psz zou gaan en de oudste naar de basisschool. Maar ik ben onverwacht zwanger dus het zal voor die tijd zijn. Er zal tussen de jongste en de baby 25 maanden zitten.
Ik ben vrijdag uitgerekend en onze meiden worden in juni 7 en juli 5. Ideaal!! Tussen hen zat er net iets meer dan 2 jaar en dat vond ik echt pittig. En dan was de oudste zelfs al zindelijk en zijn het niet eens moeilijke slapers geweest. Nu vind ik het heerlijk, we moeten wel de deur uit om om 8.30 uur op school te zijn, maar ik kan wel heerlijk genieten van m'n verlof en m'n rust pakken. Ook zijn ze heel zelfstandig wat zeker straks ook fijn is. Plus dat ze alles zo bewust meemaken. Het is echt heel leuk! Alleen maar voordelen wat mij betreft. Misschien is zoveel leeftijdsverschil iets teveel voor je, maar mocht het onverhoopt langer duren dan je hoopt dan kan je misschien terugdenken aan mijn woorden 😊
Onze oudste en straks middelste zijn 6 en 4 als deze baby zal komen, we wisten zeker dat we er 2 dicht op elkaar wilden en toen kwam er een onzekere tijd met baan verlies, nieuwe baan en 2 verhuizingen. We hebben toen een vast contract en koop huis afgewacht. Manlief had wat meer tijd nodig als ik, maar toen de jongste ruim 3,5 was wou m'n man het dan toch ook echt weer! We hebben nog niet alles in orde want nu net pril zwanger en moeten straks alle kamers omgooien, behangen, gordijnen enz. En een grotere auto. En weer bijna alle baby spullen want het grote spul was door 2 verhuizingen in een jaar tijd allemaal verkocht. Ik vind het ook wel fijn een beetje leeftijd verschil nu, straks beide kinderen op school en dan alle tijd voor de kleine als de groten op school zijn en alle tijd voor de groten als hun thuis zijn.
Ja hier ook, nog iets meer verschil, ruim 5 en 7 jaar, maar het bevalt heel goed. Qua beren, de mentale beren waren wel zo goed als weg (willen we het, kunnen we het aan, etc) de praktische zijn nog steeds niet opgelost, maar zijn eigenlijk ook geen echte bezwaren voor ons (te weinig slaapkamers bijv)
TS mijn kindjes zijn van dezelfde leeftijd als jouw kindjes. De oudste is van januari 2012 en de jongste van november 2014 en wij gaan nu ook voor nummer 3! Ik kan je alleen nog niet vertellen hoe het gaat bevallen straks
Wij zijn begin 2015 begonnen voor nr. 3 helaas duurde het al meer dan een jaar voordat ik zwanger raakte en dat is een miskraam geworden. Mijn kinderen zijn al 7 jaar en als ik binnen nu en een paar maanden zwanger raak dan zijn ze al 8 jaar. Meer dan ik wilde maar ik merk nu dat leeftijdsverschil er eigenlijk niet veel toe doet. Alles heeft z'n voor en tegens. Dus doe het wanneer jullie er klaar voor zijn en als het meteen raak is dan is het zo.
@Blaadje wat grappig dat ze ongeveer de zelfde leeftijd hebben. we hebben ook besloten om er gewoon voor te gaan. @Twins is ook zo en er zal vast nooit een juist moment zijn. sterkte met je miskraam heftig. hopelijk is het snel raak.