Zwanger worden na prikpil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door laurazoey, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Toen mijn relatie met mijn ex voorbij was ben ik gestopt met de prikpil. Dit omdat het toch troep is in je lichaam.
    Toen na een jaar pas weer ongesteld geworden en toen de maand erna mijn huidige partner leren kennen om weer aan de prikpil te beginnen.
    Dat heeft gelukkig maar een half jaar geduurd. 2x laten prikken tot ik er echt vervelend van werd. Lange tijd onveilig gevreeën totdat ik weer ongesteld werd. Toen een tijdje condooms gebruikt tot we besloten ervoor te gaan.

Nu ben ik al met al 5 jaar aan de prikpil geweest en maak me ineens zorgen of het daardoor misschien niet gaat lukken.

Ik had na de 2e stop in februari 2014 pas weer in november een menstruatie.
    Vanaf die tijd wel meteen een regelmatige cyclus maar nu we hebben besloten ervoor te gaan is die ineens langer. Testen slaan negatief uit dus ik zoek naar tips en ervaringen.

Iemand hier die wel vlot zwanger raakte na de prikpil?
    Of iemand die net als ik een volkomen prima cyclus had tot een paar maanden later het ineens afweek na stoppen met de prikpil?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

2. xSnOOpie

xSnOOpie Lid

29 sep 2014
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik ben 9 jaar aan de prikpil geweest. Juni 2013 gestopt met de prikpil.
    Augustus 2014 voor het eerst ongesteld geweest. 2 maal een ovulatie gehad en ben nu 11 weken zwanger. Valt heel erg mee dus, aangezien het heel lang kan duren met de prikpil. Maar het kan dus ook wat sneller gaan.

Oh en ik had wel cycli van 40 - 50 dagen maar nu dus zwanger geraakt op dag 66.
    Komt goed!

3. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ja das inderdaad niet super snel maar ook niet extreem langzaam.
    Bedankt voor je reactie :)

4. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.166
    3
    38
    geen ervaring met de prikpil !
    Wel met de gewone pil ?
    Ondanks dat je cyclus misschien niet altijd netjes is na het stoppen met de prikpil lan dit heel normaal zijn althans bij de gewone pil ! Ontpillen .
    Mijn cyclus was keurig ma het stoppen met de pil en toch ruim 7 jaar aangezeten trouw !
    Maar je zei snel zwanger ? Hoe snel bedoel je hiermee ?

X x

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Nou ik heb geen termijn maar gewoon als je leest dat het normaal is binnen een jaar zwanger te zijn dan zou ik dat een goede meestaaf vinden. je hoort vaak erg slechte verhalen over de prikpil. Dat is helaas een stuk dramatischer dan de gewone pil en daarom ben ik benieuwd naar ervaringen met zwanger worden na hebruik van de prikpil.

6. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.166
    3
    38
    oke ik kan je dan niet verder helpen !
    Hoop igg dat je cyclus snel weer beetje normaal is !
    En dat je snel zwanger bent natuurlijk !!

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Haha toch bedankt voor het proberen.
    Ja stomme prikpil. Had er nooit aan moeten beginnen maar de gewone pil mocht ik helaas niet meer. En zwanger raken terwijl ik nog studeerde was voor mij geen optie.
    We gaan er vanuit dat wij heen stel zijn dat het na 1,2 of 3 rondes al lukt. Dat hebben we vooraf al gezegd. Ik hoop alleen dat het gebruik van de prikpil geen extreme "schade" heeft aangebracht :)

Ik wens jou hetzelfde toe. Dat je maar snel een positieve test, plak baby en een gezonde baby mag hebben

8. Inoah88

Inoah88 Lid

7 jan 2014
    6
    0
    0
    Hallo.
    Ik ben 2 jaar aan de prikpil geweest. Toen ik gestopt was duurde het een jaar voordat mijn cyclus weer op gang kwam. In dat jaar ook geen ovulatie en menstruatie. Vanaf het moment dat ik weer ongesteld werd heeft het nog 10 maanden geduurd voor ik zwanger werd van onze gezonde zoon. Daarna geen hormonen meer en bij ons volgende kindje 1e ronde zwanger.
    Het is dus echt wel troep, heeft tijd nodig maar dat is maar tijdelijk. Als je meer kinderen wenst zou ik tussendoor niet weer aan de prikpil gaan.
    Hopelijk heb je hier iets aan.

9. nona79

nona79 Lid

2 feb 2015
    58
    0
    0
    Ik heb eind 2010 begin 2011 drie keer de prik gehad die was in april 2011 uitgewerkt en in juli was ik normaal ongesteld en in oktober zwanger. Nu heb ik twee keer de prik gehad maar we willen toch nog een kindje en mijn prik was 6 feb uitgewerkt eind feb lichte bloeding gehad en eind maart ook weer 4 dg bloeding. Om te kijken of er ook een eisprong is ga ik deze maand ovulatietesten gebruiken. Ik denk dat je op internet alleen de slechtste verhalen over de prik leest,dat het een paar maanden duurt om een normale cyclus te krijgen dat snap ik wel maar jaren dat is echt lang...

10. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Super! Heel erg bedankt voor je reactie.
    Je weet natuurlijk niet hoelang het had geduurd als je de eerste keer niet de prikpil had gebruikt en de 2e keer wel, maar vind het toch opvallend.
    Mocht ik zwanger raken en bevallen zijn dan hier ook echt geen hormonen meer. Naast het feit dat ik er van aankwam, ging mijn sexlust weg en werd gewoon niet meer opgewonden / vochtig.
    En dan nog al die stemmingswisselingen. Niks meer voor mij.

Wel goed dat het de tweede keer mooi snel raak was :)

11. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Dankjewel voor je reactie Nona79.
    Ja de positieve dingen lees je vaak niet terug, maar wie weet dat er iemand reageert met een andere ervaring.
    Feit blijft wel dat het echt troep is. Maar dat geldt ook voor de gewone pil.

Hopelijk heb je snel een positive ovulatie test.

12. nona79

nona79 Lid

2 feb 2015
    58
    0
    0
    Ja het is ook troep dat is zeker waar. Ik had ook liever gehad dat ik er niet meer aan was begonnen. Ik hoop dat je gauw zwanger mag worden!

13. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Oktober 2014 gestopt met de prikpil, werd gelijk ongesteld maar de eerste 4 maanden elke 2 weken. Daarna ergens een lange cyclus (153 dagen)
    Het lukte bij ons niet meer om zwanger te worden. Ben in 2014 naar de gyn gegaan & alles bleek goed.
    Eerste half jaar ook veel last gehad van bijwerkingen na het stoppen veel pijn bij menstruatie etc.
    Ik vind het echt troep! Ik wijt het niet zwanger willen raken wel aan de prikpil alhoewel de meningen daarover verdeeld zijn.

Nu pas voor het eerst blijvend zwanger.
    Hoop dat het bij jullie snel mag lukken!!

14. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! wat goed dat het gelukt is.

Wat vervelend dat het zon lastige weg is geweest. Bedoel je dat je in oktober 2013 bent gestopt? Er staat 14 namelijk maar dan zou het erg meevallen.

15. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    hey!

ik ben totaal 5 jaar aan de prik pil geweest..
    ik ben na ongeveer 1,5 jaar weer een beetje ongesteld geworden maar pas na 2 jaar weer regelmatig.
    na iets meer dan een jaar ben ik door verwezen naar de gyneacoloog wat ik zelf wel fijn vond want mijn slijmvlies was te dun waardoor ze konden zien dat de prikpil nog niet uit me systeem was.
    pas na 2 jaar en 2 maanden stoppen met de pil werd ik zwanger van onze eerste dochter.. helaas is dit niet goed gegaan wat absoluut niks met de prikpil te maken had!!
    Na me bevalling was ik bang dat het weer een tijd zou gaan duren maar 7 weken later werd me test al weer positief en verwachten we in juni onze 2e dochter..

de dokter gaf bij mij aan dat stress ook tegen kan werken dus echt zeker weten doe je het nooit..

mijn stiefmoeder was namelijk 2 weken te laat met de prikpil te verlengen en 9 maanden later is me broertje geboren..
    dus het kan echt alle kanten op :D

heel veel succes!

16. xSnOOpie

xSnOOpie Lid

29 sep 2014
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjewel Laurazoey.
    Hoop dat jij ook snel zwanger bent :)

17. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Heel suf maar bedoelde natuurlijk 2012!!
    & heb de prikpil 4 jaar gebruikt, gelijk mee gestart na de bevalling van mn zoontje in 2008

18. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ahhh oke dan begrijp ik het Sterre01.

@hannah1989 wat erg dat het zo lang duurde voordat de prikpil compleet uit je systeem was.
    Gelukkig is mijn slijm dik tijdens de eisprong dus ik geloof echt dat het bij mij nu wel weg is.

Je leest wel vaak dat de eerste lang duurt maar de tweede dan weer niet.
    Het geeft wel een positief gevoel te weten dat het ook enorm snel kan gaan zoals bij je moeder :)

19. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

#19 jolien 1986, 4 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2015
    Ik ben bijna 10 jaar! Aan de prikpil geweest. Ivm toekomstige kinderwens was ik jan 2014 ermee gestopt en over gegaan op de gewone pil. . Omdat ik inderdaad verhalen las dat het erg lang kan duren. De eerste 2 mnd met de pil bijna geen bloeding in de stopweek. Daarna leek alles normaal. Met de gewone pil in juli2014 mee gestopt en december al zwanger. :)

Na stoppen van de gewone pil meteen redelijk stabiele cyclus 28-31-29 dagen.

Kortom helemaal geen problemen met prikpil vond het heerlijk om nooit ongesteld te raken en maar 1x per 3 mnd aan te denken. Was helaas geen kilo van aangekomen (kon het wel gebruiken) en ook geen last van andere bijwerkingen. dat die rotzooi langer in je lijf zwerft geloof ik wel inderdaad. En denk dat ik na bevalling de prikpil zelfs overweeg en weer oppak.

Hopelijk heb je snel je cyclus weer. En een positieve test natuurlijk.

20. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Wat goed om te lezen dat het ook zo kan gaan.

Ik denk niet dat ik er ooit aan terug ga zolang de kinderwens er nog ism daarna wel denk ik want dat niet ongesteld worden vond ik ook heerlijk. Moet alleen mijn lichaam in de gate houden :) en dan bedoel ik qua hormonen en alles. Gewicht, ja daar kan je op den duur wel tegen knokken denk ik haha

Deel Deze Pagina