Zwanger worden na prikpil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door laurazoey, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met de prikpil. Maar ik heb 10 jaar de gewone pil geslikt. Daarvan wordt ook gezegd dat het bij de een 1 jaar kan duren voordat de cyclus weer normaal is en dat het bij de ander wat sneller gaat. Nu is het bij mij zo dat ik na het stoppen van de pil niet eens ongesteld ben geworden, maar meteen zwanger.

Nu lees ik op internet dat je bij de prikpil verschillende verhalen erover hoort, de een idd 2 jaar, maar de ander 3 maanden. Het is maar net hoe snel je lichaam de cyclus weer oppakt. Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag raken!!

2. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ahh oke. Ja je leest veel verschillende ervaringen. Zoveel mensen zoveel ervaringen. De prikpil werkt wel iets anders dan de gewone omdat de menstruatie in de meeste gevallen geheel weg blijft. Dat had ik niet bijbhet gebruik van de gewone pil.

Gelukkig ging het erg vlot bij jou. Van harte gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap

3. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Dat lees je vaak inderdaad bij de een duurt het heel lang helaas was ik er daar 1 van en bij de ander lukt het snel.
    Ik heb tijdens gebruik prikpil helemaal geen last geghad van gewichtstoename alhoewem ik het ook wel kon gebruiken.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb ook ruim 10 jaar de prikpil gehad (overigens vond ik het super, geen last van bijwerkingen ofzo gehad).
    In februari 2011 gestopt met de prikpil, in juli werd ik voor het eerst weer ongesteld.
    Daarna heel onregelmatige cyclus (60 dagen, 30 dagen etc)
    Vanaf november werd het weer enigszins normaal en in februari 2012 had ik een positieve test in mijn handen.

Tussen de zwangerschappen door heb ik geen hormonale anticonceptie meer gebruikt.

Als we geen kinderwens meer hebben ga ik waarschijnlijk een spiraaltje laten zetten of de prikpil weer gebruiken.

5. Veenbaas

Veenbaas Actief lid

5 mei 2014
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi ik ben begin 2013 gestopt met de prikpil (2jaar gebruikt) na 5 maanden werd ik ongesteld. Maar erg onregelmatig (pcos) nu pilletjes voor me eigroei en hopelijk is het snel raak :)

Ik had voor de prikpil gekozen omdat ik op mijn 16de terwijl ik aan de gewone pil was zwanger ben geraakt (wat mis is gegaan met 20 weken :( )

6. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Dankjullie wel voor het delen van jullie ervaringen. Het is nogal verschillend per persoon. Had overigens ook niet anders verwacht. Moet toch zeggen dat het opvalt dat de meesten wel wat kleine probleempjes hadden. We zijn zelf pas net begonnen dus heb nog goede moed maar voor een volgende keer ga ik er niet meer aan. Pas als de kinderwens vervult is :)

7. nona79

nona79 Lid

2 feb 2015
    58
    0
    0
    Heb jij trouwens ovulatietesten gedaan om te kijken of je al een eisprong hebt? Ik ben daar net mee begonnen...

8. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Nee naar ik merk het aan n steekje en mn witte afscheiding. Mocht het wat langer duren dan ga ik daar mee aan de slag.

Bevalt het je tot nu toe?

9. nona79

nona79 Lid

2 feb 2015
    58
    0
    0
    Ja met mijn andere drie kids wist ik het ook door slijmverlies en ik heb altijd een hele regelmatige cyclus. Maar omdat ik nu al twee keer bloedverlies heb gehad wilde ik graag weten of er ook al een eisprong is. Ik heb vanmiddag eerste test gedaan en er kwam een streepje maar wel lichter als de controlestreep dus ik ga nu zeker even door testen.

10. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja wie weet werkt het super en is het een handig hulpmiddel voor je. Kwaad kan het zeker niet :)

11. Aukjuh

Aukjuh Lid

26 dec 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb z.n 7 jaar aan de prikpil gezeten in oktober 2013 kwam ik er achter dat ik zwanger was waar we erg van schrokken omdat ik aan de prikpil was afspraak gemaakt was idd zwanger 5/6 weken moest weer terug komen en bleek het zo te zijn gebleven vanaf 2013 ben ik gelijk gestopt met prikpil heeft langer dan een jaar geduurd voor ik ong was moet vandaag eigenlijks weer ong worden maar tot nu toe nog geen ongi dus op hoop van zegen ..1

12. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Ik heb altijd de "gewone" pil gebruikt en ben daar 5 jaar geleden al mee gestopt. De tijd daarna gevreeën met condoom, maar nu na 6 maanden gericht vrijen (tijdens eisprong) nog niet zwanger. Het hoeft helaas dus niet altijd aan de pil te liggen, als het niet gelijk lukt om zwanger te worden.

13. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    SusanneO we weten allemaal dat het ook ergens anders door kan komen. Het nadeel is alleen dat de prikpil erg vaak voor problemen zorgt en veel mensen niet doorhebben dat je ruim een jaar bezig bent na de laatste prik voor je cyclus überhaupt weer n beetje op de rit is. Dus bij een kinderwens kan je niet zeggen: nu stop ik ermee. Bij de gewone pil werkt dat wel iets makkelijker.

14. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Aukjuh ik hoop dat je of zwanger bent, en zo niet dan in ieder geval een regelmatige cyclus hebt :)

15. nona79

nona79 Lid

2 feb 2015
    58
    0
    0
    Dag laura en hoe is het nu is je cyclus al wat regelmatiger?

16. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hoi nona79,

Vorige maand 31 dagen en nu waarschijnlijk een kortere omdat ik afgelopen weekend mijn ei heb gehad. Ga deze ronde uit van 25 a 28 dagen.
    Geen pijl op te trekken maar gewoon voldoende gezellig maken samen dan moet het goedkomen :)

17. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Heb trouwens wel ovulatie testen gebruikt. Alleen wel te laat. Maandf ern test gedaan met ren streep, dinsdag en woensdag wit dus ga ervanuit dat die zaterdag of zondag zou hebben geknald en dus mn eisprong is geweest :)

18. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    hoi hoi

Ik ben 3 jaar aan de prikpil geweest en het duurde een jaar voo ik weer ongesteld werd, en die was opgewekt met provera. Ik ben toen naar de gynaecoloog geweest en er groeide onvoldoende eitjes als gevolg van de prikpil. De gyn zei wel dat het weer goed zou komen want verder zag het er allemaal gezond uit. Toen mijn cyclus op gang was werd ik keurig iedere 28 dagen ongesteld. In mei 2011 was ik zwanger, van mijn nieuwe vriend (nu man) toen we een beetje aan het idee gewend waren kreeg ik een miskraam. Toen ben ik aan het spiraaltje gegaan die er vorig jaar april uit is gegaan, in december was ik zwanger. Nu 23 weken.

Het verschilt heel erg per persoon, pin je er niet op vast. Nooit meer voor kiezen die stomme prik, ik kon mezelf ook wel voor mn kop slaan.

19. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik merk toch dat er vaker slechte ervaringen mee zijn dus kies er absoluut niet voor. Ben vorig jaar februari al gestopt maar ineens niet meer regelmatig terwijl ik dat wel was sinds ik weer ongesteld werd.
    We hebben al wel tegen elkaar gezegd: we gaan er gewoon vanuit dat het een tijdje gaat duren. Mocht het toch sneller gaan dan is dat een bonus :)

20. nona79

nona79 Lid

2 feb 2015
    58
    0
    0
    Ik was dit topic kwijt,ik ben nu precies drie maand na het verlopen van mijn prikpil echt ongesteld geworden. Ik had 22 april inwendige echo alles was goed en de gyn dacht dat ik net een eisprong had gehad dat kan dus wel kloppen want 5 mei werd ik ongesteld. Voor jou is het ook netjes toch een cyclus tussen 26 en 35 dagen.

Deel Deze Pagina