Urgent vraagje over vergeten pil!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door TigerMom, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Goed, mijn zusje heeft in de laatste week van haar pillenstrip 1 pil vergeten en daarna heeft ze twee dagen hele erge diarree gehad.
    Als het goed is, is ze in die week (week 3) niet erg vruchtbaar toch? Ze is nu 1 dag overtijd, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ze zich zorgen maakt denk ik.

Iemand ervaring? Of is er een expert op dit gebied?

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    edit: ow ze heeft al haar stopweek. ik zou 2 weken na het laatste onveilige moment testen... kan ook zijn dat het wat later komt, door het gerommel met de pil of zelfs helemaal uitblijven.

3. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Kijk, ze zal waarschijnlijk wel gewoon ongesteld worden, maar ik wou even zeker weten of je in de laatste week van je pil strip ook erg vruchtbaar bent. Testen zal ze dan over 6 dagen kunnen ongeveer, mits ze niet ongesteld is geworden.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    je bent niet extra vruchtbaar, maar als je niet volgens de bijsluiter handelt dan is de kans wel aanwezig.

5. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Aha oke.. Want in mijn beleving ben je maar 1 dag na je eisprong vruchtbaar. En zei zat, als het goed is, al een paar dagen erna. Maar ik ben ook niet echt thuis op dit gebied, ik slikte mijn pil altijd netjes en als ik ziek was ofzo dan deed ik het veilig.

Ze vergat 1 pil en nam hem de volgende ochtend in. Maar omdat ze op dat moment aan het laxeren was werkte die pil sowieso niet. Die pil van die avond werkte ook niet, want toen was ze nog steeds aan het laxeren. (voor een onderzoek). De volgende avond heeft ze 2x onveilig seks gehad. Dus dan is de kans blijkbaar nog wel aanwezig. Lekker is dat. Maar laten we er maar vanuit gaan dat ze morgen gewoon ongesteld word ofzo.

6. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Als het goed is, was er helemaal geen eisprong, want dat onderdrukt de pil nu juist. Welke week het is, is daarvoor volgens mij niet relevant. Je hebt alleen meer hormonen in je lijf in week 3 dan in week 1, gezien het feit dat je net voor week 1 een stopweek had.

Je moet het meer zo zien:

Week 1: hele week lang eisprong onderdrukt
    Week 2: hele week lang eisprong onderdrukt
    Week 3: pil 1x vergeten en 2x diarree: geen eisprong onderdrukt op 3 dagen

De kans is best groot dat dat niet genoeg dagen zijn om een natuurlijke cyclus op te bouwen en een eisprong te krijgen. Maar het kán wel. Oftewel, na pil vergeten en ook na flinke diarree (en wel seks, natuurlijk): meteen morning after pil halen. Want er is zeker wel een kans op zwangerschap, en volgens mij is die ook niet kleiner dan in week 1 of 2.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt. Je legt je natuurlijke cyclus plat.
    Het kan zijn als je de pil vergeet, dat dan je natuurlijke cyclus op gang komt en er follikels gaan groeien. Maar dan duurt het nog gemiddeld 14 dagen voordat de follikels groot genoeg zijn om te springen! Het is niet zo dat als je 1 pil vergeet, je de volgende dag direct een eisprong hebt. Dat is onmogelijk. (Tenzij je uiteraard een pil hebt die je natuurlijke cyclus niet goed genoeg onderdrukt (een te lichte pil dus) waardoor er vanaf het begin wel follikels groeien!)

8. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Bedankt voor de reacties. Ze is inmiddels ongesteld geworden dus dat is erg fijn. De MAP had ook mijn idee geweest, maar ze vertelde het me pas toen ze over tijd was.

9. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ho ja je hebt gelijk, aan mijn advies moet zeker ook nog toegevoegd worden dat je, wat was het, vier weken totaal? verminderd veilig bent en dus condooms moet gebruiken.

Deel Deze Pagina