Begin er steeds meer klaar mee te zijn :S

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vrouwuittwente, 22 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwuittwente

28 jul 2022
    91
    8
    8
    Vrouw
    Ik heb deze ronde echt mijn best gedaan, en nog steeds geen 2de streep.
    Moet nog 3 maanden wachten tot wij mogen beginnen met iui.
    Maar pfffff

Heb het echt wel even gehad moet ik zeggen die teleurstellingen.
    Nog 3 dagen tot NOD. Hup naar de volgende ronde :(

nummer 26 here we come :thumup::(

Iemand nog wat motivatie tips?

2. Milou1990

Milou1990 Actief lid

12 mrt 2015
    395
    91
    28
    Toevallig al granaatappelsap geprobeerd na eisprong elke ochtend?

Vrouwuittwente vindt dit leuk.
  3. Annabelll

Annabelll Lid

25 mrt 2023
    38
    36
    18
    Vrouw
    Research Technician Embryologie
    Je zou eens kunnen kijken naar de fertility cup, lijkt om een soort menstruatie cup maar dan bedoelt om het sperma richting de baarmoedermond te duwen en daar te houden voor 20 minuten, daarna verwijder je hem weer.

Hij is erg gemakkelijk in gebruik, voor ons de tweede ronde dat we hem gebruiken(al telde de eerste ronde niet helemaal). Vierde ronde in totaal

Hoor best goede verhalen erover en baad het niet dan schaadt het niet

Vrouwuittwente vindt dit leuk.
  4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Je mag er ook van balen dat het zo lang duurt. Het rotte hieraan is dat je er totaal geen invloed op hebt. Als je iets graag wil dan kan je er normaliter gewoon heel hard voor werken en meestal lukt het dan wel. Hier kan je nog zo hard je best voor doen maar dat zegt niks over de uitkomst. De enige tip die ik je kan geven is probeer lief te zijn voor jezelf en ontspanning op te zoeken. Ik heb zelf veel gehad aan acupunctuur om te ontspannen (en dit kan ook een positieve invloed hebben op je vruchtbaarheid). Maar als jij relaxed wordt van een goede massage, boek die dan voor jezelf.

Knuffel!

Milena92, Sophy, Asil en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Annabelll

Annabelll Lid

25 mrt 2023
    38
    36
    18
    Vrouw
    Research Technician Embryologie
    Ik weet niet hoe het is om op ronde 26 te zitten, dus voor mij is het nog erg makkelijk praten in ronde 4. Wel halen mijn man en ik alles in huis wat je als zwangere niet mag hebben wanneer ik ongesteld ben geworden. S'ochtends een broodje met filet American met een half zacht eitje weggespoeld door een mimosa, smiddags een carpaccio salade met sashimi on the side, voor het diner een mooi stukje rood vlees met een glas rode wijn. Etc. Ik denk dat dit niet voor iedereen werkt en kan misschien ook confronterend zijn maar voor ons werkt dit heel goed :)

Yellowstone en Vrouwuittwente vinden dit leuk.
  6. Vrouwuittwente

28 jul 2022
    91
    8
    8
    Vrouw
    Juppp en sokken aandoen heletijd. Maca capsules slikken.. niks

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Mijn onderschrift is motivatie genoeg (nog met lege handen), je verlegd elke keer weer de grens. Hoop dat je niet zo lang bezig hoeft te zijn ♥, voor de rest 10000% eens met @Krv

Soof1992, Lieke2022 en Krv vinden dit leuk.
  8. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Gewoon helemaal niks speciaals doen. Ik was het ook zo zat. Vorige ronde raak in ronde 23. Ik had geen hoop meer en wachtte tot juli, dan zouden we met iui beginnen. Hopelijk is het ook voor jou nog raak voor start iui :)

9. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.162
    3.171
    113
    Vrouw
    Lastig, ik worstel er van tijd tot tijd ook mee.. Iemand gaf mij twee weken geleden de tip om deze ronde als ''bonusronde'' te zien aangezien dit de maand voor de HSG is. Dit hielp mij wel, maar kan mij ook voorstellen dat drie rondes overbruggen als ''bonusronde'' misschien als heel lang voelt. Ben trouwens benieuwd waarom je nog drie rondes moet wachten? (Kan ik mezelf ook ergens op voorbereiden).

Ben toevallig vorige maand met acupunctuur gestart en herken wel wat hier boven is genoemd. Het geeft mij veel meer rust en iets om tussen de weken door naar uit te kijken. De maand voelt dan wat minder lang.

Sophy en Krv vinden dit leuk.
  10. Zwaangerevrouw

Zwaangerevrouw Actief lid

22 sep 2021
    138
    88
    28
    Vrouw

Hier heeft het niets gedaan.

11. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    Als ik even hierop mag reageren; hoe ontspan je van acupunctuur? Ik heb het ook aantal keren gedaan, maar lig echt met zweethanden in de stoel en vind het echt helemaal niet ontspannen. Ik deed het voor mijn mestruatiepijn, maar het hielp helaas niet.

12. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Oh wat naar, blijft de acupuncturist bij je en praat tegen je of ben je alleen? Ik ontspan het beste als er niemand tegen me praat. Ik vind het lastig uit te leggen, maar er viel dan altijd een deken van rust over me heen. Hoe komt het dat je zweethanden hebt? Vind je het spannend? Werkt je acupuncturist ook met een moxa lamp en/of stick? Dat geeft ook een fijne warmte af op je buik. Maar ik weet niet of dat ook helpt bij menstruatiepijn. Misschien helpt een andere praktijk, als je dat nog ziet zitten.

Asil vindt dit leuk.
  13. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.824
    8.478
    113
    Vrouw
    Wat mij helpt is te denken dat mijn lichaam geen herinnering heeft. Die herinnering zit in mijn hoofd en die gaat soms met me op de loop en dat zegt niets over of de volgende ronde wel of niet lukt.

Ik was altijd heel streng voor mezelf en ik heb vanalles en nogwat geprobeerd maar niets hielp en het kost alleen maar heel veel energie. Nu geef ik heel duidelijk mijn grenzen aan en denk aan wat goed voor me ie (voldoende rust, minder stress etc) en daardoor houd ik het beter vol.

Asil, Soof1992 en Milena92 vinden dit leuk.
  14. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    De acupuncturist is echt een hele fijne man, we praten altijd over van alles en nog wat. Miscchien is dat juist het probleem :roflmao: Ik vind het inderdaad spannend, heb een enorme hekel aan naalden, als van kinds af aan. Ik was eerder wel eens bij een andere dame die ook moxa gebruikte en cupping of elektrodes. Alles vind ik een verschrikking, haha.

15. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het niks voor jou is! Ik heb er ook een gehad waar ik maar mee bleef kletsen, dat werkte voor mij niet zo goed. Ik was ook altijd bang voor naalden maar dankzij het IVF traject ben ik daar inmiddels wel vanaf, maar goed, dat is ook niet per se aan te raden ;)

16. Beppiejapie

11 mei 2023
    63
    22
    8
    Vrouw
    Hoi! Gisteren weer acupunctuur gedaan en deze keer was het beter. Eerlijk gezegd dat ik bang ben voor naalden en hij snapt het. Ook kruidenpeparaten meegekregen voor een juiste energiebalans. Gisteravond was ik wel heerlijk ontspannen :)

GroeneBomen en Krv vinden dit leuk.
  17. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn zeg! Goed van je dat je het hebt aangegeven. Hopelijk gaat het je helpen, veel succes en geluk gewenst.

18. Vrouwuittwente

28 jul 2022
    91
    8
    8
    Vrouw
    Ben benieuwd of het werkt!
    Heb deze ronde geen ovulatie testen gedaan, dus gok erop dat mijn nod 20ste is, twijfel erg om morgen al de eerste test tegen aan te gooien of dat ik nog wacht tot zaterdag

19. MargotD

MargotD Actief lid

31 mrt 2023
    130
    71
    28
    Vrouw
    Ikzelf ga naar de voetreflexologie ipv acupunctuur omdat ik ook niet kan ontspannen van naalden. Heel fijne ervaring. Word er helemaal kalm en ontspannen van. Had ik nooit verwacht. De therapeut is voornamelijk op mijn hormonen aan het werk en een stukje op angsten wegnemen. Kan het ook wel aanraden!
    Of het gewerkt heeft, weet ik pas volgende week...

20. MargotD

MargotD Actief lid

31 mrt 2023
    130
    71
    28
    Vrouw
    Hey, mijn nod is ook de 20ste, heb een heleboel hormonen binnen dus raden ze aan om niet vroeger te testen. Is nu wel een hele stressperiode. Hou ons zeker op de hoogte!

Deel Deze Pagina