Ik lees al jaren mee hier op het forum, maar eigenlijk nooit zelf een topic gestart. Maar ik had nu toch even behoefte aan gelijkgestemden. In maar dit jaar had ik een biochemische zwangerschap. Zwanger worden was toen niet perse gepland, maar ik kwam daardoor wel tot de conclusie dat de wens voor een 2e kindje er bij ons allebei toch was. In juni dit jaar bleek ik weer zwanger. Maar helaas, dit werd een miskraam (missed abortion) met 7,5 week. Hierna kreeg ik eigenlijk een soort zwangerschaps angst, ipv wens. De wens voor het kindje is er wel, maar de angst voor wéér die pijn van een miskraam, die won het bij mij. maar nu is vandaag mijn NOD. En ik kijk naar een spierwitte test. Ik zou dat ding wel door de kamer willen smijten. En het uitgillen van boosheid en verdriet… ik wou het denk ik gewoon even kwijt, bij mensen die het wellicht begrijpen, omdat ze dezelfde gevoelens hebben of hebben gehad…
❤️ Een miskraam is zoiets heftigs om mee te maken. En dan twee keer achter elkaar.. Ik weet nog hoe groot de wens werd na de miskraam. Maar ook die angst. Want dat wil je gewoon niet nog eens meemaken. Ik hoop voor je dat je gauw een mooie doorgaande zwangerschap mag meemaken. Het is zo'n wonder en dit onderstreept dat nog eens wat meer. Sterkte ook met het verdriet nu je ws niet zwanger bent.
Ik snap je hoor. ik heb 2 dochters en we zijn nu al bijna 3 jaar bezig om een 3e kindje te mogen krijgen. Ik heb afgelopen week mijn 4e miskraam gekregen op rij. Deze keer een missed abortion. We hebben nog 1 cryo. Ik ben ook heel erg bang voor het 2e streepje. Sterkte meid!
‘Vind ik leuk’ ik natuurlijk helemaal niet de strekking. Maar een ‘bedankt dat he me ziet en begrijpt! En een ‘ik zie en begrijp jou ook’ Jij ook veel sterkte met dit wederom grote verlies
Ik begrijp je helemaal. Dat gevoel mag er zeker zijn! Het was zo dichtbij en ineens ook weer zo heel ver weg. Sterkte!
Herkenbaar verhaal. Mogelijk ben ik nu opnieuw zwanger maar ik kijk niet uit om te gaan testen. Laatstaan een echo. Ik heb een enorme kinderwens, maar geen zwangerschapswens meer. In die zin dat de vreugde bij een positieve test en de pret van het vertellen aan naasten gewoon weg is. Ja ik wil zwanger zijn, maar zelfbescherming om ook maar iets van blijdschap te hebben. Eerst zien dan geloven gevalletje denk ik.