Zwanger worden na still geboren baby

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loveischocola, 19 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    @Lindavvv Ja ben er enorm mee bezig... Als ik het zou voelen zou hopelijk wat helpen. Maar dan komt t heb ik t vandaag wel gevoeld weer pfff... vertrouwen hebben is soms best wel moeilijk..

    @KellD Spannend is het natuurlijk. En dan ook nog zo raar dromen. Alle andere echo’s waren goed? Geslacht ja denk nog steeds een meisje bij je.. hoe laat mag je donderdag? Hopelijk mogen jullie wel samen. Vooral ook met jullie verleden. Het is niet alleen dat t al een spannende echo is maar speelt meer mee natuurlijk
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  2. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113

    Ja wie weet. Maar het is zo beangstigend.. vooral omdat m'n zoontje destijds een cyste op z'n nier had ( die gelukkig weg was rond de 24e week ) maar dat maakt het niet minder spannend. Ja vooral de geschiedenis en de angst. Vind ik soms wel dat ze uitzonderingen kunnen maken..
     
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    @KellD Ja, hier in zhuis mogen we gelukkig wel samen komen en hopelijk blijft dat ook zo.
    Je bent beide een kindje verloren. En de zwangerschap(pen) erna is gewoon al extra spannend en als je dan alleen moet is nog erger...
    Had je al gebeld?
     
  4. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113

    Mijn man vind het 'onzin' en gaat gewoon mee. Had mij vriendelijk geadviseerd om niet te bellen. En het gewoon daar bekijken wat ze zeggen. Ik geloof wel dat ik samen met m'n man mag komen.. we zullen het morgen mee maken.

    Vind het zo spannend , vandaag de kleine de hele dag nog niet gevoeld. En gister ook niet. (Meestal niet met werk) en ben 'pas' 20 weken .. dus hoef de kleine ook nog niet elke dag te voelen. Maar jeetje , wat maakt het mij onzeker.
     
    Loveischocola vindt dit leuk.
  5. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Groot gelijk dat ie mee gaat!
    Je hoeft idd niet te voelen en soms ligt net met rug tegen je buik aan. Maar maakt wel extra spannend.. anders zo op je linkzij liggen en wat zoets nemen en ff proberen contact te maken?
     
  6. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Inmiddels hebben we de 20 weken echo gehad. We zitten nu te wachten op de volgende afspraak.

    Maar , .. alles is helemaal goed! Onze uk doet het uitstekend! Met vlag en wimpel geslaagd. Heb gelijk ook moeten huilen als ontlading. Vooral ook omdat ze alle onze geschiedenis kennen in het WKZ. De echoscopisten waren ook erg blij dat ze mochten vertellen dat we een gezonde zoon mogen krijgen!

    Het echo apparaat zat niet eens op m'n buik. En in vol ornaat was heel z'n hebben en houden te zien. Geen twijfel over mogelijk. Wij mogen weer een GEZONDE zoon ontvangen ♥️♥️

    Ik moest jullie toch even snel berichten tussendoor. Met dit prachtige nieuws!
     
    mimi1988, Lindavvv en Loveischocola vinden dit leuk.
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    @KellD Wat fijn dat je zo snel deelt met ons! En toch een zoon heeerlijk! Nu genieten
     
    KellD vindt dit leuk.
  8. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    oh meid wat heeerlijk!! Gefeliciteerd! Helemaal blij voor jullie
     
    KellD vindt dit leuk.
  9. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    •••• NOD ••••


    •••• Uitgerekende datum ••••

    Inu - 25/12 - tweeling
    kellD - 04/02/21 inleiden rond 17/01/21 A boy!
    Loveischocola - 27/03/2021
    SD90 - 28/04/2021

    •••• Afspraken ••••

    SD90 - 22/9 echo 9w
    loveischocola - 30/9 - controle gyn
    loveischocola - 6/10 - controle gyn
    loveischocola - 15/10 - controle gyn
    loveischocola - 5/11 - 20 weken echo

    •••• Vlindertjes ••••

    Loveischocola - 20/01/2020 R.P ❤️
    KellD - L 02/07/17 ❤️
    SD90 - 07/10/19 A&R ❤️❤️
    Mamasinds2006 25/02/2020 ❤️
    Lindavvv - 23/03/2020 T. ❤️
    Inu - 10/12/2018 ❤️en 02/05/2019❤️
    Elletje - 01/06/2020 ❤️

    •••• Regenboogkindjes ••••

    KellD - Een gezonde zoon J 13/11/18 ❤️
     
  10. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier dames?
     
  11. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    lief dat je 't vraagt @Loveischocola

    Hier heel veel nachtmerries gehad, allemaal over dat dit kindje ook veels te vroeg geboren zal worden zeg maar. Dus dat was wat minder prettig.

    Verder ben ik de dagen echt aan het aftellen naar komende maandag, dan is de eerste echo! Ik kan niet wachten. echt niet.
     
  12. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    @Lindavvv Snap dat het heel spannend is zo eerste echo. Hoe laat mag je maandag?
     
  13. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gelukkig meteen om 09.00 uur :)
     
  14. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Dat is wel heel erg fijn! Als je hele dag moet wachten is vreselijk
     
  15. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Lastig, die nachtmerries... Hier ook regelmatig zo, zwanger zijn zorgt er bij mij blijkbaar voor dat ik veel intenser/levendiger droom, ben al een aantal keer al huilend/in paniek wakkergeworden. Bah...

    Spannend, die eerste echo, ik kan me voorstellen dat je enorm aan het aftellen bent nu! Ik duim dat alles helemaal goed is!

    Hier gaat het redelijk, al blijf ik wel bang dat ook deze zwangerschap weer fout gaat lopen... Ik verlang al heel erg tot we die eerste mijlpaal van 12 weken bereikt hebben. Vandaag 9 weken en 2 dagen... Duurt nog wel even dus.

    Hoe gaat het met jou @Loveischocola?
     
  16. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    @SD90 Hopelijk gaan deze 3 weken wat snel voor je. Al die mijlpalen beleven we allemaal intenser denk ik. Had je weer een echo gehad?

    Hier droom ik ook intenser vooral als ik per ongeluk op me rug slaap dan is helemaal drama.. had ik bij R ook.. deed ik kussentjes op gegeven moment achter me zodat ik minder snel raar droomde (lees eng haha)
    Hier gaat het wel, ene keer beter dan andere keer. Vond vreselijk spannend om kraamzorg enzo te regelen. Alleen kraampakket nog aanvragen rest is geregeld ook met het werk.
    Woensdag mogen we gelukkig weer eventjes kijken..
     
  17. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Heb al elke week een echo gehad sinds 7 weken, haha. Mocht voor m'n gemoedsrust elke week komen van de gynaecoloog en ik heb hem maar aan zijn woord gehouden :p dinsdag ons springboontje weer even gezien, en komende dinsdag opnieuw. Daarna ga ik toch proberen om er wat meer tijd tussen te laten, want al die consultaties kosten best veel geld... :rolleyes:

    Kan goed geloven dat de kraamzorg e.d. regelen best heftig was. Hier deze week eindelijk de kinderopvang geregeld, zag daar enorm tegenop maar moest dringend gebeuren.

    Fijn dat je baby ook snel weer mag gaan bewonderen! Enne, denk dat het heel normaal is, dat je gevoel zo wisselend is. Zwanger zijn na verlies is gewoon intens, emotioneel, heftig, ... Dus alles wat je voelt, is helemaal oké.
     
  18. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    @SD90 Wij hebben om de week controle en dat is net te halen haha! Later zou vast elke week gaan worden. Mogen ook zelf beetje beslissen wat we willen ook enorm fijn.
    Krijg je ook nog verdere extra controles/onderzoeken ?
     
  19. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie zelf mogen meebeslissen hoe vaak jullie op controle gaan. Het gevoel dat je gehoord en serieus genomen wordt, geeft toch wel wat rust hé (bij mij toch :p). Langer dan 2 weken tussen afspraken zou ik ook niet kunnen overbruggen hoor!

    Ik word sowieso van dichtbij opgevolgd. De hele zwangerschap minimaal tweewekelijks controles, maandelijks vaginale wissers en urinestaal om te checken op infecties (bij de geboorte vd jongens bleek ik een infectie te hebben die de vroeggeboorte in de hand kan gewerkt hebben) zodat we die snel kunnen behandelen indien nodig. Moet ook de hele zwangerschap progesteron gebruiken om de baarmoeder rustig te houden, en ergens tussen 12 en 14 weken wordt er een cerclage geplaatst (soort bandje om de baarmoederhals om die toe te houden). Heel wat dus, hopelijk helpt het om deze zwangerschap een mooie termijn te halen...
     
  20. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    @SD90 Het is dan ook fijn dat er een plan klaar ligt geeft dan toch wat “vertrouwen” en cerlage helpt bij veel gelukkig wel, en je leest ook wel als het eruit gaat dat ze nog over tijd gaan ook!
    Hopelijk op een mooi termijn en een mooie baby!
     

Deel Deze Pagina