Zwanger worden na still geboren baby

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loveischocola, 19 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Sowieso een meid joh, als ze zo tegendraads is... Dat belooft voor later! :roflmao:

Loveischocola vindt dit leuk.
  2. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gefeliciteerd met je meiden! (Wat een prachtige namen!:))
    en wat heerlijk dat ze naar de medium care zijn verhuisd. Hopelijk gaat het alleen maar beter.

3. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk gaat alles goed.

en bedankt voor de boekentip ik zal 'm eens opzoeken.

Mimus vindt dit leuk.
  4. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier gaat het goed.
    Vandaag precies 14 weken. Vorige week een goede uitslag van de NIPT gehad. En - nog belangrijker- een hele goede GUO.

Het was even heel spannend tijdens de GUO maar wat konden ze al veel zien! Ik was echt verrast. het was heerlijk. En de afwijkingen die onze zoon had lijken nu uitgesloten te zijn. Natuurlijk moeten we voor alle zekerheid wachten tot de 20 weken echo, maar het was zo positief als het maar kon zijn.

Gelukkig hebben we nu op 9 december de 20 weken echo gepland, met gelukkig dezelfde gynaecoloog!

SD90 en Loveischocola vinden dit leuk.
  5. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    ••• NOD •••

•••• Uitgerekende datum ••••

kellD - 04/02/21 inleiden rond 17/01/21 A boy!
    Loveischocola - 27/03/2021
    SD90 - 28/04/2021 A boy!
    Lindavvv - 03/05/2021

•••• Afspraken ••••

loveischocola - 5/11 - 20 weken echo
    Lindavvv - 09/11 - controle VK
    Loveischocola- 11/11 - controle gyn
    Loveischocola - 25/11 - controle gyn
    Loveischocola - 9/12 - controle gyn
    Lindavvv - 9/12 - 20 weken echo

•••• Vlindertjes ••••

Loveischocola - 20/01/2020 R.P ❤️
    KellD - L 02/07/17 ❤️
    SD90 - 07/10/19 A&R ❤️❤️
    Mamasinds2006 25/02/2020 ❤️
    Lindavvv - 23/03/2020 T. ❤️
    Inu - 10/12/2018 ❤️en 02/05/2019❤️
    Elletje - 01/06/2020 ❤️

•••• Regenboogkindjes ••••

KellD - Een gezonde zoon J 13/11/18 ❤️
    Inu - 2 gezonde meiden Marit en Bente geboren met 31,6 week ❤️❤️

6. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Hallo allemaal, ik kwam dit mooie topic tegen. Hier ons eerste kindje in maart 2018 verloren bij 19 weken door waarschijnlijk een verkorte baarmoederhals. Vorig jaar opnieuw zwanger en uiteindelijk bij 16,5 weken kwamen ze erachter dan mn baarmoederhals verkort was dus is er toen met spoed een cerclage geplaatst. Uiteindelijk met veel rust is ons tweede zoontje en tevens regenboogje met 39 weken geboren. Ik ben zelfs nog ingeleid. Nu opnieuw zwanger. En dit keer bij 14,5 week preventief een cerclage gekregen maar het blijft enorm spannend. Ik had gehoopt dat deze zwangerschap iets makkelijker zou zijn. Maar helaas, ik merk dat ik het toch wel erg moeilijk vind, vooral de komende twee maanden. En nu ook nog met een dreumes in huis.... ik hoop dat het snel 2021 is ;)

Lindavvv en Loveischocola vinden dit leuk.
  7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Welkom @Line85
    Gelukkig kwamen ze bij je regenboogje er op tijd achter. Denk dat na verlies elke zwangerschap spannend blijft!
    Welkom en hopelijk klets je gezellig mee slepen we elkaar er allemaal wat door deze spannende tijd heen!

Line85 vindt dit leuk.
  8. Marknes

Marknes Actief lid

1 aug 2012
    240
    75
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,
    Vraagje ik ben nu bijna 35 weken zwanger, en het gaat echt prima (emotioneel bedoel ik dan) ik krijg zoveel controles in het ziekenhuis als ik wil mag en kan altijd bellen of langskomen, dat geeft mij rust. Nu mag ik ook ingeleid worden vanaf 38 weken. Daar zit mijn vraag, wie heeft daar ervaring mee? Zelf heb ik nu het idee dat zolang het nog goed gaat met mij dit niet te doen en om in iedergeval te wachten tot 39 weken.

Lindavvv vindt dit leuk.
  9. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hooi Marknes,
    Ik ben met onze dochter ingeleid met 38 weken. Dit is gedaan na meerdere minder leven onderzoeken. Uiteindelijk is geconcludeerd dat ze het niet meer leuk vond daarbinnen en de gynaecoloog zei 'Ze is toch helemaal af, laat haar maar komen'.
    Er is natuurlijk ook een reden dat je vanaf 37 weken thuis mag bevallen. Een kindje kan met deze termijn prima komen.

Waarom wil je graag zelf tot 39 weken wachten?

10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Welkom @Line85 ik kan me je verhaal nog goed herinneren.

@Marknes ik ben bij ons 2e kindje ingeleid. En juist er voor gekozen om dat bij onze 3e niet te doen. Hij was er nog totaal niet klaar voor. De bevalling duurde 3 dagen met uiteindelijk een keizersnede. En ook nog complicaties tijdens de weeën. Ik zelf had een angst om over de 40 weken heen te gaan en trok het emotioneel niet meer, maar bij de 3e er bewust voor gekozen om hem niet in te leiden. Hij melde zichzelf uiteindelijk met 38.2. Maar was ook bij de 3e niet over de 40 weken gegaan. Dan hadden ze met 39.4 een keizersnede gedaan.

11. Marknes

Marknes Actief lid

1 aug 2012
    240
    75
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mimi, precies wat jij aangeeft is de reden waarom ik inleiden niet zo zie zitten mits ik het emotioneel nog trek. Daarnaast is ons zoontje geboren met 37 weken en hij was ook nog niet 'af' wel spontaan geboren. Daarnaast is inleiden niet 'natuurlijk' en geeft iets meer risico dan natuurlijk spontaan bevallen. Een baby is bij 39 weken helemaal af, dan ontwikkelen de hersenen zich verder niet meer bijvoorbeeld.

Maar mijn vraag betreft eigenlijk meer de emotionele kant. Ik heb een keuze en neig nu naar 39 weken maar zijn er dames die ook die keuze hebben gekregen en wat heb je waarom gedaan? Is het vreemd dat ik 'schijnbaar' op dit moment zoveel vertrouwen heb dat ik op dit moment deze keuze maak? Ons dochtertje had een platte knoop in haar navelstreng, niemand die je kan garanderen dat dit nu niet weer het geval is natuurlijk.

12. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    @Marknes Lastige keuze.. anders meer controles op het einde? En kijken hoe de doorbloeding blijft?

Hier is sowieso met 37 weken halen, omdat later de kans steeds groter word dat het mis gaat als dezelfde fout heb in mijn placenta.

13. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb al wel de afspraak staan met de verloskundige (en dit wordt met deze termijn ook al besproken met de gynaecoloog) dat ik een inleiding niet wil uitsluiten. Juist voor emotionele en psychische redenen.
    Ik wil de mogelijkheid zeker hebben. De baby is pas 'veilig' in mijn ogen als hij/zij gezond op je borst ligt.

14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    We krijgen weer een jongetje ❤️ 20 weken echo was gelukkig helemaal goed!

KellD, Lindavvv, mimi1988 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Superfijn dat alles goed was! En wauw, die kleine heeft het lang spannend gehouden zeg :p blij dat het opnieuw een mannetje is? Mij maakte het op zich niks uit maar eerlijk, het opnieuw nadenken over jongensnamen, de kleertjes gaan uitzoeken e.d. vond ik wel wat lastig.

@Line85 Welkom! Fijn om lezen dat je vorige zwangerschap dankzij de cerclage gelukkig goed is afgelopen, en helemaal goed dat 'ie nu al zit voor er iets kan misgaan. Hier ook een cerclage nadat ik vorig jaar aan 22w4d beviel van m'n tweelingjongens. Was hier enorm twijfelen of we voor een cerclage zouden gaan omdat het niet zeker is dat ik het nodig zal hebben nu ik zwanger ben van 1 kindje. Maar ergens toch wel opgelucht dat 'ie zit. Nu alleen hopen dat er geen ontsteking oid op komt. Hoe ervaar jij je cerclage? Voel je 'm zitten? Soms last van? Hier af en toe steekjes in wat voelt als m'n baarmoederhals (en veel afscheiding, fun), en dat maakt me wel een beetje zenuwachtig.

16. Marknes

Marknes Actief lid

1 aug 2012
    240
    75
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd, fijn dat alles goed is!

17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    @SD90 Ben ook wel blij dat alle kleertjes ect nu wel gedragen gaan worden, ik dacht dat ik moeilijk mee zou hebben. Maar dat heb ik het eigenlijk niet (miss na bevalling wel..) het voelt voor nu goed. En klinkt misschien raar maar dat we toch kunne. “Afmaken” waar het leven van R zo abrupt eindigde. Beetje moeilijk uit te leggen

SD90 vindt dit leuk.
  18. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gefeliciteerd meid. Wat bijzonder een jongetje :)

19. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je wel hoor, voelt voor mij soms ook zo. Alleen die namen zijn hier écht een ramp. We waren zo blij met de namen van onze twins, en nu voelt alles 'wel oké maar'. Dus ik ben een beetje bang dat we voor deze baby boy nooit een naam met een wauw-gevoel gaan vinden, omdat de mooiste namen al gegeven zijn...
    Hier is het qua kleertjes misschien ook wel wat anders omdat ik echt setjes kocht voor de tweeling en het ergens raar voelt als 1 manneke afwisselend die matching setjes draagt. Achja. Komt goed. Als ze maar veilig en wel in onze armen mogen liggen na de geboorte, hé!

20. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Hier hebben we een naam, en moeten er ook wel aan wennen want R was de jongensnaam.. en voor jou is nog moeilijker want je hebt 2 jongensnamen die al de namen zijn. En al die tweeling kleertjes :cry: er zal dan altijd wat niet gedragen worden.
    En idd dat is belangrijkste dat we dan onze taak als moeders ook mogen en kunnen uitvoeren.

Deel Deze Pagina